Haukeland ja Tirronen – TPS:n veräjänvartijat 2018–2019

  • 37 496
  • 140

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tämä palsta huvittava. Viimeksi kun Haukeland oli tolppien välissä niin kyseessä oli maailmanloppu, nyt kun Tirronen pelaa kaksi peliä putkeen niin kausi on ohi.
 

iSing

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo 1969–1975, Pre-pride TPS
Viimeksi kun Haukeland oli tolppien välissä niin kyseessä oli maailmanloppu, – –

Huh. Toivottavsti sinulla on vertaistuki kunnossa. Maailmanloppu ei ole ihan kevyt juttu. *hymiö*

Tirronen on mielestäni kehittänyt liikettään. Höntyilyä ja ylipelaamista on vähemmän. Onkohan Norrena alkanut saapua duunipaikalle?
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Mä olen huolestunut. TPS tarttisi oikeasti hyvän maalivahdin. Meillä on ainakin toinen maalivahdeista paska. Joten parempi maalivahti oikeasti tarvitaan että pärjättäisiin.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen huolestunut. TPS tarttisi oikeasti hyvän maalivahdin. Meillä on ainakin toinen maalivahdeista paska. Joten parempi maalivahti oikeasti tarvitaan että pärjättäisiin.
Kumpi meidän maalivahdeista on sinun mielestäsi paska?
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Tirroselta helvetin iso skarppaus kolmanteen erään. Yksi kunnon gamesaverkin mahtui joukkoon.

Uskaltaisin väittää Haukelandin silti aloittavan lauantaina Vaasassa.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensimmäinen taisi vähän livahtaa ja kolmas taisi mennä ns. läpi eli varmaan otettavissa, mutta pahasta paikasta pääsi vetämään. Ei suurta draamaa mielestäni. Noiden kolmen takaiskun jälkeen paketti levisi hetkeksi ja tuli ylipelaamista, mutta se on inhimillistä. Koko joukkue velttoili toisessa erässä. Kolmannessa taas erittäin varma ja täydellinen gamesaver tärkeään paikkaan.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Tirronen on mielestäni kehittänyt liikettään. Höntyilyä ja ylipelaamista on vähemmän. Onkohan Norrena alkanut saapua duunipaikalle?
Norre kertoili tällä viikolla Auran Aalloilla että Rasse oli viime kaudella suht huonossa kunnossa. Tälle kaudelle saanut kehitettyä fysiikkaa sille tasolle jolla se pitäisi liigassa olla.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
No mä katsoinki torjuntoja. Tirrosella puolet siitä mitä Kookoon maalivahdilla

Kärjistetty esimerkki: Joukkue A vs B ja tulos 4-3, joukkue B latoo 3 maalia takatoloilta tai parhaalta maali tekosektorilta, mutta saa yhteensä laukauksia 4 kpl --> maalivahdin t-% 25. Samassa pelissä joukkueen B maalivahdilla 36 torjuntaa ja 4 päästettyä --> t-% = 90%, näistä laukauksista suurin osa siniseltä ja suoraan keskelle logoa. Mielestäsi joukkueen B maalivahti pelannut paremmin kuin joukkueen A, koska enemmän torjuntoja?

Lähinnä tällaisen käsityksen saa tuosta lainaamastamani pätkästä, että enemmän torjuntoja saanut maalivahti pelannut paremmin.

Edit. Ja kyllä kyseessä äärimmäisen liioiteltu tilanne, mutta onko järkeä torjuntojen määrien perusteella tehdä johtopäätöksiä kumman joukkueen maalivahti pelannut paremmin?
 
Viimeksi muokattu:

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Norre kertoili tällä viikolla Auran Aalloilla että Rasse oli viime kaudella suht huonossa kunnossa. Tälle kaudelle saanut kehitettyä fysiikkaa sille tasolle jolla se pitäisi liigassa olla.
Noniin, tämähän selittänee siis miksi Setänen sai pelata niin paljon Tirroseen verrattuna.

Tästä kaudesta sen verran jotta eiköhän Haukeland nähdä Vaasassa maalinsuulla, hyvin ovat meidän veskarit aloittaneet kauden.
 

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Täältä täysi tuki Tirroselle! Mies pelaa mielestäni todella hyvin! Minun on vaikea uskoa, että meillä olisi maalivahtiongelmaa tällä kaudella ja veikkaan, että Tirronen pääsee kunnolla liekkeihin TPS:n paidassa tällä kaudella.

Terveiset taas täältä Helsingin perukoilta sinne Aurajoen rannoille.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Haukeland ei nyt oikein vakuuta täällä päässä..kaverilla enemmän tai vähemmän kiekko hukassa useissa tilanteissa.

25 seiviä pariin erään. En tiedä mikä pitäisi olla taso mutta mulle kelpaa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Meikäläisen mielestä Hauki pelasi kyllä helvetin hyvän pelin eilen. En sitten tiedä mitä vaadittaisiin siihen, että tuo olisi ollut hyväksytty suoritus?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Meillä on hyvät veskarit. Kumpainenkin käy vuorollaan napsimassa voittoja niin mikäs sen parempaa. Toki jossain vaiheessa niitä häviöitäkin tulee mutta nyt näyttää erittäin hyvältä. Saas nähdä milloin Haukeland aloittaa kotiluolassa vai onko tämä joku Norrenan suuniteltu temppukerho.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haukeland parantaa kokoajan. Mailapeli ihailtavan rauhallista, myös rännikiekkojen aktiivinen pysäyttely helpottaa pakkeja huomattavasti.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mukavaa seurata molempien veskarien varmaa ja rauhallista työskentelyä ja enää ei ole niitä joka pelin helppojakaan livahdellut verkkoon niin kuin viime kaudella oli tapana.
Norrenalle peukkua hyvästä työstä.
 

Aleshki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, England.
Tuossa pari viikkoa taaksepäin muuan Jani Hurme tuli vastaan pururadalla Hirvensalossa, aikamoinen vauhti oli kaverilla päällä.. Niin ja laskettelurinteiden juurella vastaan juoksi itse Norrena.. Ties vaikka herrat kumpainenkin hyppäis viel askiin, jos homma ottaa takapakkia.. Olen kyl kuullut, et jotkut lenkkeilee muuten vaan myös.

Edit. Kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Norre kertoili tällä viikolla Auran Aalloilla että Rasse oli viime kaudella suht huonossa kunnossa. Tälle kaudelle saanut kehitettyä fysiikkaa sille tasolle jolla se pitäisi liigassa olla.
Tuossa samassa haastattelussa Norre sanoi Haukelandista että huomaa ettei kauheasti ole saanut maalivahtivalmennusta ennen. On vähän sellainen itse opittu tyyli.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ei kyllä pätkääkään ole Setästä ikävä.

Tirronen nostanut tasoaan selkeästi (viitaten myös Norrenan kommenttiin huonosta kunnosta) ja Haukeland alkaa pikkuhiljaa lunastamaan oletettua pontetiaaliaan.
Hieman enemmän saisi Hauki liimata vetoja, sillä meidän pakit eivät ole tällä hetkellä kovin aktiivisia maalinedustan siivoamisessa. Tekisi oman työskentelynsä myös helpommaksi.

Hyvät fiilikset tällä hetkellä. Eteenpäin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tuossa samassa haastattelussa Norre sanoi Haukelandista että huomaa ettei kauheasti ole saanut maalivahtivalmennusta ennen. On vähän sellainen itse opittu tyyli.

Ja eikös jossain haastattelussa Haukeland todennut että on erittäin innoissaan Norrenan kanssa työskentelystä. Ainakin tällä hetkellä voidaan olla huoletta maalivahtien tasosta. Kumpainenkin napsii voittoja ja kilpailutilanne on terve ja varmasti tsemppaava.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tuossa pari viikkoa taaksepäin muuan Jani Hurme tuli vastaan pururadalla Hirvensalossa, aikamoinen vauhti oli kaverilla päällä..

Hurme ilmeisesti urheilee nykyään todella paljon kuin ennen, tai sitten nykyään uskaltaa julkisesti kuntoilla kun ipan kanssakin on jo oikeudenkäynnit käyty. Ihmettelen ettei tps ja Hurme ole löytäneet yhteistä säveltä valmentamisen suhteen. Kuintenkin näköjään urheilu on Hurmeella elämäntehtävä, kuten jo kuntosalien pyörittäminen sen jo todistaa. Liekö joskus mennyt oikeasti sukset ristiin tepsin johdon kanssa (silloin synkkinä aikoina) kun huhujen mukaan tps heitti perinteisin "haistapaska" sopimuksen ja jopa tutonkin tarjous oli parempi. Lisäksi samaan aikaan toisena huhuna liikkui ettei Hurmeen rahat kelvannut, silloin kun niitä rahoittajia haettiin. Olikos se loppujenlopuksi Miikka Kiprusoff kenen rahat kelpasivat?

Summa summarum tämän pienen offtopic pohdinnan jälkeen ymmärränkin täysin jos paluu tepsin edustuksen tiloihin ei kiinnosta vaikka soittoa tulisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös