Hattrick

  • 1 261 121
  • 10 210

Bandana

Jäsen
Viestin lähetti Timi
Mitä tuohon veskariin tulee niin nostin tänään itseasiassa junnuista tällaisen veskarin:

Albert Saravuori

Tuo on varmasti tarpeeksi hyvä veskari seiskadivarissa menestystä tavoittelevalle joukkueelle eli maalivahtipuolen voisi nyt sanoa olevan kunnossa alkavaan kauteen.

Ja tuolla rahatilanteella homman nimi on ´näillä mennään´. Uusitun stadionin kautta lipputulot tulevat varmasti nousemaan ja sitä kautta rahatilannekin paranee tasasen varmasti joka viikko. Kun sitä rahaa on saanut jonkun verran kerättyä niin kannattaa hankkia vahvistus sille pelipaikalle mitä ei treenaa - tässä tapauksessa suosittelisin että Knappen 04 scouttaa itselleen vähintään kelvollisen/passablen maalintekijän. Semmoinen irtoaa aika halvalla.

Ei sitten muuta kun tsemppiä alkavaan kauteen ja juniorityöhön maksimaalinen 20 000 euron panostus - jos ei jo ole.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Timi
Toivottavasti sarjapaikka säilyi! Itselläni tuollaiset tähdet ovat aika kaukana, sillä viimeisessä ottelussa sain parhaan tulokseni, 23 tähdellä. Toisaalta alussahan tässä vasta ollaan. Tuo keskikentän treenaaminen on useiden mukaan se kaikkein kannattavani pitkällä tähtäimellä, mutta jotenkin tuskastuttavan hidasta se on. Kaveri treenaa veskareita ja on päässyt jo myymäänkin niitä kohtuullisen hyvään hintaan. Oma tähtäimeni on tietysti joukkueen rakentaminen, mutta kait tuo rahoihin käsiksi pääseminen on melkoisen tärkeää menestyksen kannalta, joten toivottavasti noista nuorista keskikenttämiehistäni kehittyisi sellaisia pelaajia, joista joku jo muutaman euron pöytään laittaisi.

Juu sarjapaikka säilyi 4-1 voiton myötä odotetusti.
Enpä nyt sanoisi, että keskikenttä olisi se paras treenin kohde. Yhden mahtavan kk-miehen olen myynyt 1.3 miljoonaan ja saman tasoisesta laiturista maksettaisii hunajaa.
Keskikenttää treenaa melkein kaikki, joten esim hyökkäys -tai puolustustreeni tuottaa pitkällä tähtäimellä rahaaa enemmän ja rahalla voi ostaa parempia pelaajia muille pakoille.

Treenista vielä sen verran, että osta kunnon valmenteja se nopeuttaa treeniä. Ja apuvalmentajia kandee palkata se täydet 10kpl koska sekin nopeuttaa treeniä.
Ja sitten alkuun kannattaa ostaa nuoria kavereita sille pelipaikalle jota treenaa, koska nuoret saa nopeemmin treenin.

Itse olen tehnyt siten, että keskikentällä on nuorta ja kokematonta kaartia koko ajan treenissä ja muilla pelipaikoilla on sitten kokemusta jonkun verran.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Vuoristoratamaiset suoritukset V.94 -divarissa saivat jatkoa. Tällä kertaa jatkopelit pelattiin karsiutumisesta, jossa onneksi tuli kahden maalin voitto kiitos 19 -vuotiaan ykkösmaalitykkini. Tiukille kyllä meni tällä kaudella sarjatason säilyttäminen. Ennen kahta viimeistä peliä olin tippumassa suoraan ja tilanne oli vielä auki viimeisessä pelissäkin. Siinä voitin sarjajumbon "selvästi" lukemin 1-2...

Olen kertaalleen voittanut sarjan, mutta noususta ei tullut vielä yhtään mitään. Tarkoituksena oli tehdä seuraavalla kaudella rahaa, kehittää pelaajia ja yrittää tosissaan nousua sitten, mutta unohdin joukkueen kolmeksi viikoksi kesken kauden ja se oli sitä myöten selvä se kausi. Ja ilman harjoituspelejä pelaajien kehityskin kärsi melkoisesti.

Tarkoituksena olisi nyt pistää pakka ja strategia kunnolla uusiksi seuraavalle kaudelle. 18-vuotias hyökkääjä (excellent scoring, passable passing...) myyntiin ja näillä rahoilla koulutetaan veteraanilaiturista uusi valmentaja. Mikäli jäljelle jää jotain, pitänee rahat satsata nuoriin hyökkääjiin. Tai sitten yhteen hyvään puolustajaan... Pelillisiä tavoitteita ei sen kummemmin ole seuraavalle kaudelle, kunhan voittoja tulee sen verran että areenalla on runsaasti väkeä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti aHab
Tarkoituksena olisi nyt pistää pakka ja strategia kunnolla uusiksi seuraavalle kaudelle. 18-vuotias hyökkääjä (excellent scoring, passable passing...) myyntiin ja näillä rahoilla koulutetaan veteraanilaiturista uusi valmentaja.

Jatkan tätä aloittelija kyselee vanhemmilta konkareilta -kyselytuntia. Toivottavasti tällainen basic-juttujen utelu ei käy voimille, mutta tuolla Hattrick Suomen forumilla on välillä niin paljon viestejä, että on ollut vaikeuksia löytää vastauksia ja täältä sen sijaan napsahtaa aina vastaus samantien.

Olisin udellut tuosta pelaajan kouluttamisesta valmentajaksi. Millainen tulee pelaajan olla ja mitkä siitä ovat kirkkaimmat hyödyt? Itselläni on tällä hetkellä laiturina pelaaja, jolla on hyvä johtajuus. Hän on kuitenkin jo 27-vuotias, joten kannattaisiko hänestä muutaman kauden jälkeen tehdä valmentaja?

Tällä hetkellä minulla on välttävä valmentaja ja hän on kelvollinen johtaja, mutta kokemus on tuhoisa.
 

Bandana

Jäsen
Viestin lähetti Timi

Olisin udellut tuosta pelaajan kouluttamisesta valmentajaksi. Millainen tulee pelaajan olla ja mitkä siitä ovat kirkkaimmat hyödyt? Itselläni on tällä hetkellä laiturina pelaaja, jolla on hyvä johtajuus. Hän on kuitenkin jo 27-vuotias, joten kannattaisiko hänestä muutaman kauden jälkeen tehdä valmentaja?

Tällä hetkellä minulla on välttävä valmentaja ja hän on kelvollinen johtaja, mutta kokemus on tuhoisa.

Valmentajaksi ryhtyvän pelaajan tulee omata korkea johtajuustaito, mieluiten vähintään kelvollinen/passable. Mitä kokeneempi on, sitä halvemmaksi valmentajaksi kouluttaminen tulee.

Pelaajavalmentajan tekemisen etu valmentajan ostamiseen on hinta. Pelaajasta valmentajaksi kouluttaminen kun on halvempaa kuin että ostaa suoraan jostain valmentajan.

Valmentajaa kannattaa vaihtaa silloin kun haluaa paremman valmentajan valmennustaidoiltaan tai kun nykyisen valmentajan johtajuustaito on laskenut liian alas (heikko/weak).

Tuosta 27-vuotiaasta pelaajastasi. Jos sen kokemus on vähintään kelvollinen/passable, voisit siitä ihan hyvin tehdä kelvollisen/passablen valmentajan nykyisen valmentajasi tilalle. Tämä kuitenkin vasta sitten kun rahatilanne näyttää vihreää valoa.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Timi
Olisin udellut tuosta pelaajan kouluttamisesta valmentajaksi. Millainen tulee pelaajan olla ja mitkä siitä ovat kirkkaimmat hyödyt? Itselläni on tällä hetkellä laiturina pelaaja, jolla on hyvä johtajuus. Hän on kuitenkin jo 27-vuotias, joten kannattaisiko hänestä muutaman kauden jälkeen tehdä valmentaja?

Tällä hetkellä minulla on välttävä valmentaja ja hän on kelvollinen johtaja, mutta kokemus on tuhoisa.
Valmentajan tekeminen pelaajasta on paljon halvempaa kuin ulkoinen värväys. Hintavertailua voi tehdä täällä: http://www.cfd.fi/htfi/htopas/valmentajakustannukset.php

Koska valmentajan hinta ei riipu johtajuudesta, on suositeltavaa että pelaajalla on kelvollinen tai hyvä kokemus. Myös välttävän kokemuksen valmentajan tekeminen on yllä mainitun linkin mukaan vielä halvempaa tehdä pelaajasta.

Pelaajan kokemus määrää sen, millaisen valmentajan voit korkeintaan tehdä: Jos pelaajalla on maksimissaan kelvollinen kokemus niin voit tehdä korkeintaan kelvollisen valmentajan jne. Jos kokemu s on mahtava tai suurempi niin mitä suurempi kokemus sitä halvemmaksi valmentajan tekeminen tulee. Mahtavaa valmentajaa ei sen sijaan voi saada joukkueeseensa.

Valmentaja ei myöskään tee mitään kokemuksellaan, joten tuhoisa kokemus valmentajallasi ei ole mikään huono puoli. Siitä on lähinnä hyötyä vain silloin kun valmentaja pelaa kentällä.

EDIT: h-i-d-a-s
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Aivoni lienevät lukossa näin viikonlopun kunniaksi, joten voisiko joku fiksumpi kertoa, kannattaako minun tehdä omasta pelaajasta valmentaja, kun nykyinen valmentajani näyttää tältä:

39-vuotias, hyvä kunto, terve
välttävä valmentaja, joka on neutraali
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on erinomainen ja hän on heikko johtaja.

Pelaaja, josta olen tekemässä valmentajaa, on tällainen:

33-vuotias, kehno kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on temperamenttinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on välttävä ja hän on kelvollinen johtaja.

En ole peluuttanut kaveria koko kaudella, koska arvot ovat niin heikot. Olisiko minun nyt järkeä vaihtaa valmentajaa tuohon pelaajaan vai ei?
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Romppanen
Aivoni lienevät lukossa näin viikonlopun kunniaksi, joten voisiko joku fiksumpi kertoa, kannattaako minun tehdä omasta pelaajasta valmentaja, kun nykyinen valmentajani näyttää tältä:

39-vuotias, hyvä kunto, terve
välttävä valmentaja, joka on neutraali
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on erinomainen ja hän on heikko johtaja.

Pelaaja, josta olen tekemässä valmentajaa, on tällainen:

33-vuotias, kehno kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on temperamenttinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on välttävä ja hän on kelvollinen johtaja.

En ole peluuttanut kaveria koko kaudella, koska arvot ovat niin heikot. Olisiko minun nyt järkeä vaihtaa valmentajaa tuohon pelaajaan vai ei?

Periaatteessa ei kannata kun voit tuosta tehdä vain välttävän valmentajan. Ellei rahaa sitten löydy hirveästi ylimääräistä.
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
Viestin lähetti Romppanen
Aivoni lienevät lukossa näin viikonlopun kunniaksi, joten voisiko joku fiksumpi kertoa, kannattaako minun tehdä omasta pelaajasta valmentaja, kun nykyinen valmentajani näyttää tältä:

39-vuotias, hyvä kunto, terve
välttävä valmentaja, joka on neutraali
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on erinomainen ja hän on heikko johtaja.

Pelaaja, josta olen tekemässä valmentajaa, on tällainen:

33-vuotias, kehno kunto, terve
Hän on suosittu kaveri, joka on temperamenttinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on välttävä ja hän on kelvollinen johtaja.

En ole peluuttanut kaveria koko kaudella, koska arvot ovat niin heikot. Olisiko minun nyt järkeä vaihtaa valmentajaa tuohon pelaajaan vai ei?


Ei todellakaan kannata vielä koska kokemus on vasta välttävä,tai ainakaan minä en tekisi.Toisaalata se on oma päätöksesi mutta silti en kehoita tekemään!!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Esitän myös aloittelijan kysymyksen:

Nousin kutoseen ja seiskassa pelasin 4-4-2-muodostelmalla. Nyt olen harjoituspeleissä pelannut 3-5-2-systeemillä ja taktiikkataito on tässä muodostelmassa noussut erinomaiseksi. Ajattelin aloittaa uuden sarjakauden kutosessa samalla ryhmityksellä, mutta mietityttää vain, kuinka hyvät puolustajat 3-5-2:ssa tarvitaan? Linjaan on tarjolla vain yksi hyvä ja kaksi kelvollista puolustajaa. Keskikentälle hyviä miehiä on tarjolla sitten enemmän. 3-5-2-ryhmityksessä keskikentän hallitseminen on pääasiassa, mutta tuskin kovin huonolla puolustuksellakaan pärjää....
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
Viestin lähetti Skeletor
Esitän myös aloittelijan kysymyksen:

Nousin kutoseen ja seiskassa pelasin 4-4-2-muodostelmalla. Nyt olen harjoituspeleissä pelannut 3-5-2-systeemillä ja taktiikkataito on tässä muodostelmassa noussut erinomaiseksi. Ajattelin aloittaa uuden sarjakauden kutosessa samalla ryhmityksellä, mutta mietityttää vain, kuinka hyvät puolustajat 3-5-2:ssa tarvitaan? Linjaan on tarjolla vain yksi hyvä ja kaksi kelvollista puolustajaa. Keskikentälle hyviä miehiä on tarjolla sitten enemmän. 3-5-2-ryhmityksessä keskikentän hallitseminen on pääasiassa, mutta tuskin kovin huonolla puolustuksellakaan pärjää....


Keskuspakkeinahan nuo kelvolliset ja hyvät menee ainakin kutosessa mutta entä millaiset on laitapakkisi?jos niistä löytyy potentiaalia niin kannattaa ehdottomasti ruveta käyttämään 3-5-2 muodostelmaa koska sillä saa hyvän keskikentän aikaiseksi
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Toinen laitapakeistani on itse asiassa vielä parempi hyökkäävänä laiturina ja toinen on kelvollinen keskikenttämies. Keskikenttämiehiä löytyy, joten se ei ole ongelma.....
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Laitapakki tarvitsee ensisijaisesti pakkitaitoa. Laituritaito on tuolla tasolla (ja omallakin tasolla) aivan toissijainen. Hyvä puolustus ominaisuus ja puolustava käskytys riittää pitämään vastustajan ilkeämieliset laitahyökkääjät loitolla!
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mä pelaan 3-5-2 että pakit on central defendereitä.
Mukava junnu nosto oli viimekerralla 18v. excellent scoring. Oli hyvä nimikin: Kai Himoinen. Menisi ehkä kakkosmiehenä tällä hetkellä suoraan, mutta myyntiinhän se oli laitettava. Treenauksessa playmaking.2x20v. outstanding, 20v. magnificent, 19v. brilliant, 17v. formidable, 20v. brilliant. Jos noita heppuja vielä kauden treenais ja sitten 2-3 myyntiin.
Keskikentän wingerit on joukkueen heikointa osaamista, 1x excellent ja 3x solid. Maalilla formidable.
Kyllä näillä melkeen pitäisi neloseen nousua odotella. Tai sitten ei, aika hyvä jengi sitä nelosesta tippui täksi kaudeksi meidän lohkoon.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös tänään pitänyt selvitä tuleva cup-vastus?!
Mistähän sen näkee? Koska otteluohjelma tulevalle kaudelle on nähtävissä? Sit yks tyhmä kysymys. Mulla on ihan paska valmentaja (alkuperäinen), onko sen vaihtaminen tärkeintä tässä vaiheessa ja vasta sitten panostus nuorisojoukkueeseen, vai pitäiskö ensin aloittaa panostus nuorisojoukkueeseen ja tehdä rahaa, jolla ostaa sitten hyvä valmentaja?!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Noita pelaajien arvoja kun on katsonut joidenkin apuohjelmien kautta (pääasiassa Hattrick Coach Professional), niin melkoisia yllätyksiä löytyy. Päätaidot ja apuohjelman antamat numeroarvot ovat erilaisia. Pelaajalle voi löytää oletettua paremman pelipaikan. En tiedä ovatko apuohjelmat kovin hyödyllisiä pitkässä juoksussa, mutta ainakin aloittelijoille niistä on hyötyä alussa kokoonpanoa rakentaessa.....
 
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti HOOPEEKOO
Eikös tänään pitänyt selvitä tuleva cup-vastus?!
Mistähän sen näkee? Koska otteluohjelma tulevalle kaudelle on nähtävissä? Sit yks tyhmä kysymys. Mulla on ihan paska valmentaja (alkuperäinen), onko sen vaihtaminen tärkeintä tässä vaiheessa ja vasta sitten panostus nuorisojoukkueeseen, vai pitäiskö ensin aloittaa panostus nuorisojoukkueeseen ja tehdä rahaa, jolla ostaa sitten hyvä valmentaja?!

Cup-vastus selviää myöhään illalla, kun harkkamatsit on ensin pelattu. Voi niitä etukäteenkin kuikuilla Rembrandista.

Steppi stepiltä kannattanee edetä. Kelvollinen valmentaja heikolla johtajuudella tuskin vielä kauheasti taloutta rasittaa. Hyvä valmentaja maksaa aloittelevalle jengille vielä turhan paljon. Heti kun talous antaa myöten panostus junnujengiin sitten täysille. Junnujengistä saatavat tulot on kuitenkin niin tuurista kiinni, ettei niihin kannata luottaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viestin lähetti HOOPEEKOO
Eikös tänään pitänyt selvitä tuleva cup-vastus?!

Cup vastustajasi löydät seuraavalta sivulta: Ranking sieltä sitten kohta "League Tables" ja "country" kohtaan Suomi ja "series" kohtaan oma lohkosi, esim. Suomi VI.694.

Siihen ilmestyy sitten lohko näkyviin ja taulukossa on kohta "cup" ja painat siinä oman joukkueesi kohdalla olevaa numeroa jolloin tulee lista joukkueista ja se mikä on vihreällä taustalla on sinun vastustajasi.

Itse aloitan nyt kolmannen kauden 6. divarissa ja kahdella ensimmäisellä kaudella sijoitukseni on ollut 4. sarjassa ja sitä olisi nyt tarkoitus lähteä parantamaan. Se onkin kauden virallinen tavoite ja jos käy niin, että satun voittamaan lohkoni niin lähden täysillä hakemaan mahdollisesti karsinnan kautta paikkaa vitoseen vaikkei joukkueeni ainakaan tällä hetkellä ole tarpeeksi hyvä 5. divisioonassa pärjäämiseen, mutta jos sinne on mahdollisuus päästä niin en lähde tahallani nousua torpedoimaan vaan yrittämään vitoseen hakemaan uusia kokomuksia. Mahdollisen putoamisen kautta sitten avautuisi uusi 6. divisioonan lohko uusine haasteineen.
 
Viimeksi muokattu:

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
No niin, cupissa tulee sitten vastaan Jykken lähettämän linkin mukaan Alatorin pallo. Kyseinen joukkue voitti kuutosessa oman lohkonsa, mutta nousukarsinnoissa hävisi vastustajansa. Ainakin tähtien valossa minulla ei tule olemaan minkäänlaisia mahdollisuuksia tätä joukkuetta vastaan.

Mitäs kannattaisi tehdä? Rennolla pelillä ja ottaa suosiolla kuokkaan? Eikös tällä tuo joukkuehenki nousisi? Toisaalta omassa lohkossani on näillä näkymin ainakin aluksi botteja, joiden avulla voisi lähteä myös sarjan kuluessa rennoin rantein liikkeelle.
 

Akseli

Jäsen
Kannattaa ottaa kaikki irti kyseisestä ottelusta mitä vain voi saada. Eli vastuksen ollessa reilusti ylivoimainen, rento peli lienee ainoa millä tosiaan jotain saa. Joukkuehenki nousee ja lauantain matsissa saa paremman keskikentän...
 

Sacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo!
Jos tulossa on varma tappio, niin kannataa pelata rento peli ja käyttää mahdolisimman puolustavaa kentällistä tappioiden minimoimiseksi. Fanit kun eivät tykkää murskatappioista ja joukkueen itseluottamuskin saattaa horjua.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oisko kellään mitään apuja alottelijalle tässä pelissä... eilen rekisteröin joukkueen ja vielä ei oo tullu mitään... mutta sitte ku tulee ni mitä kannattaa tehdä ja miksi...
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Viestin lähetti Algo
Oisko kellään mitään apuja alottelijalle tässä pelissä... eilen rekisteröin joukkueen ja vielä ei oo tullu mitään... mutta sitte ku tulee ni mitä kannattaa tehdä ja miksi...

Ehdottomasti kannattaa käydä lukemassa täällä HT-Opas.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös