Jos joku kokeneempi manageri voisi katsastaa minun joukkueeni ja kertoa minkälaisia pelaajia tarvin, olisin erittäin kiitollinen. ID on 559436.
Minä olen varmasti huono kommentoimaan tai arvostelemaan, kun historiatietoja katsellen olet pelannut vähän minua kauemmin (joukkueeni on Whitecaps FC) ja olemme samalla tasolla, eli kasidivarissa kummatkin. Mutta annan pari pientä vinkkia sen perusteella mitä olen viisaammilta lukenut ja mitä olen lyhyellä managerin uralla Hattrickissa itsekin saanut kokea. Joku kokeneempi manageri voi sitten täydentää listaa ja korjailla sanomisiani tarvittaessa.
Oma huomioni keskittyi joukkueessasi siihen, että sinulla on melko kokenutta, mutta kuitenkin tähän nähden TSI-arvoiltaan melko vaatimatonta pelaajaa (Alltidin mukaan maalivahtia lukuun ottamatta vain kolme päälle 1000 TSI:n pelaajaa). Lisäksi katsoin, että stadionisi vetää vain reilut 4000 katsojaa ja sinulla on heikko valmentaja. Eli näitä kolmea asiaa pitäisi lähteä mielestäni ensin parantamaan.
Ensimmäiseksi minä hankkisin sinuna paremman valmentajan. Tuo nykyinen heikko valmentajasi ei riitä omien kokemusteni perusteella kunnolla pelaajien kehittämiseen. Itsekin aluksi harkitsin kolme kertaa paremman valmentajan hankintaa hinnan ja silloisen taloustilanteeni vuoksi, mutta nyt voin sanoa, että onneksi tein päätöksen hankkia parempi (kelvollinen valmentaja heikolla johtajuudella) valmentaja.
Tämän jälkeen valitsisin yhden pääharjoitusmuodon (puolustus, pelinrakennus, maalinteko) ja vetäisin tällä paremmalla valmentajalla joukkueelle pari kautta jotain näistä päätreenimuodoista. Jotta harjoittelu olisi tehokkainta, hankkisin muutaman parhaassa treeni-iässä olevan, päätaidoiltaan mielellään vähintään kelvollisen 17- tai 18-vuotiaan mukaan treeniin (aluksi harjoituspelien kokoonpanoon) ja myisin (jotta saat rahaa lupausten hankintaan) näiden tieltä pari kokenutta pelaajaa.
Kun saat tällä paremmalla valmentajalla nuorille pelaajillesi parissa kaudessa päätaidon mahtavaan (tai jopa loistavaan), voit myydä osan näistä hyvään hintaan ja hankkia vahvistuksia niille alueille, joihin et ole kiinnittänyt harjoittelussa huomiota. Samalla voit hankkia taas pari hyvää nuorta 17- tai 18-vuotiasta toisen pari kautta kestävän treenikierron aloittamiseksi näiden muutaman treenatun pelaajan - ensimmäisessä treenikierrossa hankitut 17- ja 18-vuotiaat - rinnalle (tai sitten aloitat kokonaan toisen alueen päätreenin).
Kolmas asia on tuo stadionisi koko. Tuo nykyinen 4000 ihmistä vetävä pallopyhättö on auttamatta liian pieni kasidivariinkin, eikä se tuo riittävästi tuloja. Stadionin laajentaminenkin maksaa aika paljon, mutta viisaampien mukaan nekin rahat tulevat kyllä takaisin ajan kanssa. Itsekin laajensin stadionia ensimmäistä kertaa noin 3000 paikalla eilen (tuleva kapasiteetti n. 15.000), kun katetut istumapaikat olivat toisessa peräkkäisessä pelissä myyty epävakaisesta säästä huolimatta loppuun. Toiveissa on jatkossa paremmat kotipelien viikkotulot.
En tiedä, kuinka paljon sinä keräät ihmisiä stadionin eri tuoleille (seisomapaikat jne.), mutta kun stadionisi näyttää täyttyvän kotipeleissä, jotkut tuolit tulevat väkisinkin täyteen ja tämä tarkoittaa kokeneempien managereiden mukaan stadionin laajentamista. Mikäli on mahdollista, laajenna tuota stadionia nyt ainakin kuudella tuhannella paikalla alkuun (katso vaikka stadionlaskurista järkevää suhdetta laajentamiselle), jotta saisit "isoissa peleissä" paikat mahdollisimman täyteen.
Tässä nämä kokemattoman managerin viikon vinkit. Eli perusjuttujen kautta kehittämään joukkuetta. Rahatilanteestasi en tietenkään tiedä, mutta nämä kolme asiaa (paremman valmentajan palkkaaminen, nuorempien pelaajien hankinta ja stadionin laajennus) pitäisi nyt ainakin tehdä alkuun. Näillä saat jatkossa lisää rahaa kun myyt pari pelaajaa ja nämä (uusi valmentaja ja lupaavat pelaajat) kehittävät joukkuettasi jo melko nopeasti paremmaksi.
Sinun onneksesi akatemiasta on tulossa tuo lupaava maalivahti. Sen myymällä saat aivan varmasti hyvin voittoa ja pystyt tekemään viimeistään silloin näitä(kin) siirtoja. Itse hankin oman junnumolarini myynnin jälkeen treenaamattomalle keskikentälle kaksi vahvistusta (toinen mahtava pr / heikko syöttö ja toinen erinomainen pr / kelvollinen syöttö). Lisäksi myin tämän junnumolarin myynnin jälkeen myös yhden viime syksynä ostamani laitapakin noin 700.000 hintaan.
Kaupoista saaduilla tuloilla pystyin tekemään myös stadionin laajennuksen - rahat tullevat jatkossa takaisin korkoineen isompien katsojamäärien kautta - ja jatkossa hankin näillä kauppavoitoilla vielä yhden lisäpelaajan joko keskikentälle tai kärkeen. Ilman uuden valmentajan ja lupaavien pelaajien hankintaa nämäkin voitot olisivat jääneet saamatta.