Hattrick

  • 1 263 148
  • 10 217

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Kun olen siirtymässä hyökkääjätreenistä pelinrakennustreeniin, niin kannattaako uusien pelaajien sainaaminen ja vanhojen myyminen aloittaa nyt vai vasta kauden jälkeen? Eli onko väliä myynkö pelaajat nyt vai kauden jälkeen, onko hinnat alempana yms?
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Lauri kirjoitti:
Kun olen siirtymässä hyökkääjätreenistä pelinrakennustreeniin, niin kannattaako uusien pelaajien sainaaminen ja vanhojen myyminen aloittaa nyt vai vasta kauden jälkeen? Eli onko väliä myynkö pelaajat nyt vai kauden jälkeen, onko hinnat alempana yms?

Ei ole hirveästi väliä. Kannattaa koittaa myydä samantien.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lauri kirjoitti:
Kun olen siirtymässä hyökkääjätreenistä pelinrakennustreeniin, niin kannattaako uusien pelaajien sainaaminen ja vanhojen myyminen aloittaa nyt vai vasta kauden jälkeen? Eli onko väliä myynkö pelaajat nyt vai kauden jälkeen, onko hinnat alempana yms?
Tästä on ollut puhetta muistaakseni aikaisemminkin ja olen edelleen sitä mieltä, ilman mitään tutkimustyötä, että pelaajat kannattaa ostaa nyt ja myydä kauden alussa.
Kauden alussa porukat vahvistaa joukkueitaan ja näin ollen on enemmän kysyntää ja hinnat saattaa nousta.
Kun taas nyt ostelee 17-vuotiaita niin saa jo ihan kohtuu hintaan kun vertaa kauden alun järjettömiin hintoihin, tosin en tiedä mikä ero nyt 17-v:n hinnalla ja kauden alun 18-v:n hinnassa on.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Oma mielipide siirroista.

Myynnit: Kauden vaihteessa ja heti kauden alussa saa parhaat hinnat. Syyn koukou jo esittikin, eli se on ajankohta jolloin suurin osa joukkueitaan vahvistaa. Kysyntä nousee-->hinnat nousee.

Ostot: Kauden alun 3/4 viikko. Pahin alkuhuuma ohi ja hinnat pudonneet roimasti. Esim. treenattavia hankittaessa muutama viikko saattaa pudottaa hintoja jopa puolella.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
sixtus kirjoitti:
Oma mielipide siirroista.

Myynnit: Kauden vaihteessa ja heti kauden alussa saa parhaat hinnat. Syyn koukou jo esittikin, eli se on ajankohta jolloin suurin osa joukkueitaan vahvistaa. Kysyntä nousee-->hinnat nousee.
Jep, esim. itseltäni lähtee kaksi ykkösjunnua maailmalle heti kauden alussa kunhan kestävyyttä on saatu nostettua. Sen sijaan uudet junnut pyrin hankkimaan kauden lopussa heti kun nämä myyntiin menevät on saavuttanut tason, jolla aioin ne myydä, jotta ei tule ns. turhaa treeniä niille vaan uusille 17-18w lupauksille.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eräs ainakin oman kokemukseni mukaan varsin nokkela kikka on ostaa lähellä erinomaista olevia hyvän tason pelaajia (PsicoTSI -ohjelmalla näkee kuinka lähellä tason nousu on) ja sitten treenata näitä viikko tai pari ja myydä pelaajat huomattavasti ostohintaa korkeammalla hinnalla. Ainakin omalla pelinrakennustreenilläni tämä toimii erittäin hyvin, ja jos kestävyys on hyvä tai erinomainen, ja kuntokin on kohdillaan, voi vetää välistä useita kymmeniä tuhansia euroja. Tänä iltana olisi taas tarkoitus laittaa muutama tällainen pelaaja myyntiin, jos Hattrick vain alkaa toimia.
 

masaala

Jäsen
Voi voi... Pitikin mennä hyväksymään ystävyysottelu Perulaista vastustajaa vastaan. Peli olisi ollut tänään, mutta nyt koko hattrick on kaatunut. Se niistä treeneistä. Hrmh... Eipä olisi uskonut, että näin voi käydä.
 

Mace

Jäsen
masaala kirjoitti:
Voi voi... Pitikin mennä hyväksymään ystävyysottelu Perulaista vastustajaa vastaan. Peli olisi ollut tänään, mutta nyt koko hattrick on kaatunut. Se niistä treeneistä. Hrmh... Eipä olisi uskonut, että näin voi käydä.

Itseäni lähinnä "pelottaa" se, että onko pelatusta ystävyysottelustakaan mitään hyötyä, jos HT on romuna vielä huomisaamuna harkkapäivityksenkin aikana.
 

masaala

Jäsen
Mace kirjoitti:
Itseäni lähinnä "pelottaa" se, että onko pelatusta ystävyysottelustakaan mitään hyötyä, jos HT on romuna vielä huomisaamuna harkkapäivityksenkin aikana.

Se ei haittaisi minua. ;) Jos kaikilla muillakin menisi treenit, tilanne olisi "demokraattinen".

Terveisin,
Kommunisti

=)
 

Mace

Jäsen
masaala kirjoitti:
Se ei haittaisi minua. ;) Jos kaikilla muillakin menisi treenit, tilanne olisi "demokraattinen".

Terveisin,
Kommunisti

=)

Ei tuo ole lainkaan mahdotonta, sen verran kauan tuntuu homma kestävän. Olen siis päivän aikana muuttunut jo huomattavan epäileväksi sen suhteen, että vielä aamullakaan kaikki olisi kunnossa. Todellinen harmi se kyllä olisi, onhan treeni-/kuntopäivitys la-illan ohella se HT-viikon kohokohta.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Mace kirjoitti:
Olen siis päivän aikana muuttunut jo huomattavan epäileväksi sen suhteen, että vielä aamullakaan kaikki olisi kunnossa. Todellinen harmi se kyllä olisi, onhan treeni-/kuntopäivitys la-illan ohella se HT-viikon kohokohta.

Päivä pilalla!


Saa nähdä, miten on päivitykset yms. saatu kuntoon, sitten joskus kun on ongelmat saatu fixattua.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
HLe kirjoitti:
Eräs ainakin oman kokemukseni mukaan varsin nokkela kikka on ostaa lähellä erinomaista olevia hyvän tason pelaajia (PsicoTSI -ohjelmalla näkee kuinka lähellä tason nousu on) ja sitten treenata näitä viikko tai pari ja myydä pelaajat huomattavasti ostohintaa korkeammalla hinnalla.

Tästä aiheesta huutelin joskus aiemmin, mutta en saanut vastauksia..
Miten Psicon saa toimimaan trialia pidempään, tai mitä se yleensä maksaa jos sen hommaa "virallisesti"?? Kallis harrastus alkaa olla toi ht kaikkine supportereineen.. Olikohan toi Psico-kysymys "laiton"..
Toivon mukaan jossain vaiheessa pääsee laittamaan lauantaita varten rivit kuntoon, mun oletuskokoonpano kun on nykyään aika harva, joku 2-4-1... Ja onkohan mun joukkue päässyt takaisin Argentiinasta.. Jos ht on jumissa, voi olla että Argentiinan paluulennot on peruttu;)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tulisi edes kuntoon ennen huomisia sarjapelejä. Ykköskeskikenttäpelaajani on pelikiellossa, toinen oli myynnissä ja molemmat ovat oletuskokoonpanossa. Ei ole tietoa menikö pelaaja kaupaksi, joten olisi hyvä päästä laittamaan kokoonpanot kuntoon ennen pelejä....
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Skeletor kirjoitti:
Tulisi edes kuntoon ennen huomisia sarjapelejä. Ykköskeskikenttäpelaajani on pelikiellossa, toinen oli myynnissä ja molemmat ovat oletuskokoonpanossa. Ei ole tietoa menikö pelaaja kaupaksi, joten olisi hyvä päästä laittamaan kokoonpanot kuntoon ennen pelejä....

Huomenna aamulla pitäisi HT:n olla kunnossa, ainakin kuulopuheiden mukaan. Tosiaan asiat menivät mielenkiintoisiksi tämän vian takia, pelaajien deadlinet siirtynee mitä luultavimmin kolmella päivällä, tai ainakin omasta mielestäni pitäisi siirtyä. Tuskinpa sitä tämän päiväistä treenipäivitystä edes tehdään täläl viikolla enää, joten siinä meni yksi hyvä reeniviikko hukkaan, kiitokset ruotsalaisille. Toivottavasti sentään huomenna pelataan sarjapelit, muuten HT mennee aivan sekaisin, kun monen maan sarjapelit pitäisi siirtää jne. Tiedä sitten mikä on lopputuloksena tästä kaaoksesta. Mielenkiinnolla odotellaan huomista, JOS hattrick vaikka sattuisi toimimaan.
 

Mace

Jäsen
wilberto kirjoitti:
Huomenna aamulla pitäisi HT:n olla kunnossa, ainakin kuulopuheiden mukaan. Tosiaan asiat menivät mielenkiintoisiksi tämän vian takia, pelaajien deadlinet siirtynee mitä luultavimmin kolmella päivällä, tai ainakin omasta mielestäni pitäisi siirtyä. Tuskinpa sitä tämän päiväistä treenipäivitystä edes tehdään täläl viikolla enää, joten siinä meni yksi hyvä reeniviikko hukkaan, kiitokset ruotsalaisille. Toivottavasti sentään huomenna pelataan sarjapelit, muuten HT mennee aivan sekaisin, kun monen maan sarjapelit pitäisi siirtää jne. Tiedä sitten mikä on lopputuloksena tästä kaaoksesta. Mielenkiinnolla odotellaan huomista, JOS hattrick vaikka sattuisi toimimaan.

Vaikka tässä aiempien päivien saatossa olenkin jo tullut hieman kyyniseksi noiden "huomisaamuna peli toimii" -tyylisten lausuntojen suhteen, niin nyt on pakko uskoa siihen, että lauantaina homma taas pyörii ja matsit pelataan normaalisti. Myynnissä olevien pelaajien deadlinet siirtyvät oikeastaan satavarmasti, mutta treeni-/kuntopäivityksiä en usko ajettavan lainkaan (vaikka toki toivon päinvastaista). Mitään faktaa tai edes huhuja minulla ei toki ole tuon olettamukseni tueksi. Tuon yhden treeniviikon menettäminen olisi kyllä äärimmäisen harmittava juttu ihan pelikokemuksen kannalta (koska ei saisi jännittää, ovatko uudet treenattavat nousseet, jne.), mutta pelilliseen/taloudelliseen menestykseen sillä ei olisi sinällään merkitystä, koska kukaan toinenkaan ei tältä viikolta saisi treeniä.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Mace kirjoitti:
Vaikka tässä aiempien päivien saatossa olenkin jo tullut hieman kyyniseksi noiden "huomisaamuna peli toimii" -tyylisten lausuntojen suhteen, niin nyt on pakko uskoa siihen, että lauantaina homma taas pyörii ja matsit pelataan normaalisti. Myynnissä olevien pelaajien deadlinet siirtyvät oikeastaan satavarmasti, mutta treeni-/kuntopäivityksiä en usko ajettavan lainkaan (vaikka toki toivon päinvastaista). Mitään faktaa tai edes huhuja minulla ei toki ole tuon olettamukseni tueksi. Tuon yhden treeniviikon menettäminen olisi kyllä äärimmäisen harmittava juttu ihan pelikokemuksen kannalta (koska ei saisi jännittää, ovatko uudet treenattavat nousseet, jne.), mutta pelilliseen/taloudelliseen menestykseen sillä ei olisi sinällään merkitystä, koska kukaan toinenkaan ei tältä viikolta saisi treeniä.

Oman käsitykseni mukaan Hattrickin pelimoottori kirii nyt peliä takaisin ajalleen, aivan normaalisti käyden läpi kaikki mahdolliset päivitykset. Näin ainakin on aikaisemmissa kaatumisissa käynyt, tosin tän kertainen jumitus on hieman eri kokoluokkaa kuin aikasemmin.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Calder kirjoitti:
Oman käsitykseni mukaan Hattrickin pelimoottori kirii nyt peliä takaisin ajalleen, aivan normaalisti käyden läpi kaikki mahdolliset päivitykset. Näin ainakin on aikaisemmissa kaatumisissa käynyt, tosin tän kertainen jumitus on hieman eri kokoluokkaa kuin aikasemmin.

Tuonhan ht:n oma väki on ainakin sivuilleen kirjoittanut (sikäli mikäli minä yhtään englania ymmärrän). Joten sitä taustaa vasten ihmettelen kovasti tätä panikointia treenien menettämisestä. Ja toisaalta mitä väliä sillä edes on, jos kaikki ne sitten menettäisi?
Minun käsitys siis on, että kaikki treenipelit, terveyspäivitykset, talouspäivitykset yms ajetaan ajan tasalle, ennen kuin ht avataan jälleen.

Meni tuo homma nyt kuitenkin mitenkä tahansa, niin tärkeintä olisi, että ht avataan huomis aamuna, ja että illalla saa töissä taas jännätä sarjamatsia normaalisti.
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Tuonhan ht:n oma väki on ainakin sivuilleen kirjoittanut (sikäli mikäli minä yhtään englania ymmärrän). Joten sitä taustaa vasten ihmettelen kovasti tätä panikointia treenien menettämisestä. Ja toisaalta mitä väliä sillä edes on, jos kaikki ne sitten menettäisi?
Minun käsitys siis on, että kaikki treenipelit, terveyspäivitykset, talouspäivitykset yms ajetaan ajan tasalle, ennen kuin ht avataan jälleen.
.

Kato se on se riippuvuussuhde, joka ajaa ihmisen miettimään niitä huonoja vaihtoehtoja aina toisinaan. ;) Nyt homma näyttää ihan selkeältä, kun asiasta on selvää ja yksityiskohtaista tietoa. Aiemmin näin ei ollut, joten oli hyvin hankala tietää, missä mennään. Tuo tuore kirjoitus kyllä herättää jo luottamuksen siihen, että kaikki menee, kuten pitääkin, maanantain jälkeen tapahtuneita toimintoja lukuun ottamatta. Toivotaan parasta.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Eipä tästäkään kaatumisesta sitten selvitty ilman kommelluksia. Junnu jonka möin jo, palasikin tiimiin takaisin, ei kai viihtynyt, ja jäi saamatta siitäkin se hyvä hinta, noh, jos joku toinen ois kanssa hölömä ja maksas saman verran. Harjoitusottelukin ilmestyi aamun tunteina ruudulle, ja kas siellähän oli ykköset kentällä, oli siis päättänyt ht muuttaa minun suunnitelmia, jäi sitten harjoitukset saamatta kolmelta kaverilta, ja joukkueen yksi pelaaja loukkaantui, joka ei todellakaan olisi ollut oikeasti kentällä tuossa pelissä, mutta olisi kuulunut tulevan pelin suunnitelmiin, vituttaa sinäänsä koska elämää aika ratkaisevia aikoja, vielä olisi mahdollisuus. Noh eipä tuolle juurikaan voi mitää tämmöstä sattuu ja siihen on totuttava, mutta ei se silti vie pois pientä vitutusta.
 

Mace

Jäsen
sunnuntai kirjoitti:
Eipä tästäkään kaatumisesta sitten selvitty ilman kommelluksia. Junnu jonka möin jo, palasikin tiimiin takaisin, ei kai viihtynyt, ja jäi saamatta siitäkin se hyvä hinta, noh, jos joku toinen ois kanssa hölömä ja maksas saman verran. Harjoitusottelukin ilmestyi aamun tunteina ruudulle, ja kas siellähän oli ykköset kentällä, oli siis päättänyt ht muuttaa minun suunnitelmia, jäi sitten harjoitukset saamatta kolmelta kaverilta, ja joukkueen yksi pelaaja loukkaantui, joka ei todellakaan olisi ollut oikeasti kentällä tuossa pelissä...

Ei päivitys toki mennyt kuten normaalisti, koska jouduttiin turvautumaan siihen back-up-dataan. Eli kaikki maanantain jälkeen tehdyt toimenpiteet (siirrot, ystävyysottelujen sopimiset, kokoonpanojen muutokset, jne.) mitätöitiin, koska tuo back-up-data oli peräisin maanantai-illalta. Kuitenkin kaikki ennen tuota ajankohtaa tehdyt toimenpiteet säilyivät voimassa ja niiden pohjalta tuo harkkamatsikin sitten simuloitiin ja treenit annettiin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ei toimi vieläkään Hattrick kunnolla. Todella hidas. Tiistain ystävyysottelu tosiaan päättyi alunperin 2-0 voittoon, nyt voittolukemat ovat 5-0. Kertaalleen erotettu junnu on palannut takaisin VIP-aitiosta ja myynnissä ollut pelaaja on pelaajalistan mukaan taas myynnissä, vaikka pelaajan omissa tiedoissa myyntitietoja ei näy....
 

Kyle

Jäsen
Hattrick konfrenssissa on kerrottu mikä on tän hetken tilanne, tässä pääkohdat:

Mod-Tomaki kirjoitti:
1. HT:n alasajon myötä on jouduttu turvautumaan varmuuskopioon tietokannasta, jonka palautuspiste on maanantai klo 05.00.
2. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki yksittäisen managerin tekemät tapahtumat tuon jälkeen (junnunostot, pelaajien ostot ja myynnit jne) on menetetty eikä niitä voi palauttaa.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Ihan kiva, supporter oli loppumassa tänään 15.7 ja maksoin sen tiistaina 11.7 ja back up data oli siis maanantailta. No nyt minulla ei sitten ole supporteria vaikka sen olen jo maksanut:)

Toivon mukaan saavat homman fiksattua.

Edit: junnuakaan en näköjään pysty nostamaan, mistähän moinen. Olet jo nostanut juniorin tällä viikolla lukee vaan seura-sivulla. Nice.
 

Mace

Jäsen
sixtus kirjoitti:
Toivon mukaan saavat homman fiksattua.

Edit: junnuakaan en näköjään pysty nostamaan, mistähän moinen. Olet jo nostanut juniorin tällä viikolla lukee vaan seura-sivulla. Nice.

Supporter-asia hoituu kyllä. Junnua ei voi nostaa siksi, koska talouspäivitys ei ole vielä tapahtunut myöhästymisten takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös