Voisin kirjoittaa vähän omastakin tiimistäni.
Ensiksi kysyisin muilta, että onko teidän kaikki treenattavat pelaajat ostettu siirtomarkkinoilta? Todennäköisesti on ainakin suurin osa, nuorisojoukkueestahan ei tiedä ikinä mitä tulee. Itsellä on hyökkäystreenissä kaksi omaa junnua treenauksessa ja sattuvat olemaan ne parhaat hyökit joukkueessani. Kun lopetan maalintekotreenin, jonka teen luultavasti pian, pidän juuri nämä kaksi hyökkääjää joukkueessani ja syy on nimenomaan se, kun sattuvat olemaan omia junnuja. Onhan se aina hienompaa, kun oman juniorikoulun käynyt kaveri latoo maaleja tulevaisuudessakin.
Niin, tai itseasiassa on syöttötreeni menossa tällä hetkellä, kun syötö ovat aika kuraa kaikilla, parhaimmilla välttävä ja huonommalla kurja. Maalintekotaito on parhaalla unohtumaton, parilla armoton ja parilla häikäisevä ja siis kuutosessa pelailen.
Hyökkääjätreeni on kyllä aika ärsyttävä välillä. Pelaan lähes aina 3-4-3 taktiikalla ja tuo keskikenttä tahtoo aina olla liian heikko, vaikka varsin hyviä pelureita olen sinne hankkinut. Ja pelaan kolmella innerillä ja yhdellä laiturilla, joten sekin nostaa kk-arvosanaa. Kaikki innerit ovat siis mahtavia ja syötöt kaikilla hyvä/erinomainen ja kestävyydet erinomainen kaikilla. Mutta keskikentän arvosana on kuitenkin kehno/heikko. Hieman alkaa aina kyrsimään, kun hyökkääjät menevät hukkaan, kun ei keskikenttä saa luotua tarpeeksi paikkoja.
Tästä syystä olen pelannut välillä vastahyökkäystaktiikalla, kun olen huomannut häviäväni keskikentän paljon. Joskus on toiminut, joskus ei. Pari viikkoa sitten oli sarjan tärkein peli ja huomasin häviäväni keskikentän, joten mietin, että nytpäs olen järkevä ja petraan kunnolla tuohon vastahyökkäystaktiikkaan ja kävin ostamaan puolustajia, joilla on myös hyvä syöttö ihan tätä peliä varten oikeastaan. Ja taktiikka tuossa pelissä oli siis 4-3-3 ja motsilla vedettiin. Luulin olevani oikea nero ja olin toiveikas ottelun alla, mutta itse peli, siitä ei sanottavaa jälkipolville jäänyt. Turpaan komeasti 6-2 ja nousuhaaveet voidaan unohtaa. Eikä vastustaja todellakaan ollut mikään ylitsepääsemätön este joukkueelleni. Oikeastaan luulen omaavani kovemman joukkueen. Tuon pelin jälkeen sitten pettyneenä myin muutaman noista pakeista, jotka olin hankkinut, kun en tuolla taktiikalla viitsinyt enää lähteä pelaamaan.
Ja ne viimeisetkin nousuhaaveet, jos niitä nyt enää olikaan, murskattiin nöyryyttävällä 0-5 tappiolla kotikentällä viime viikolla. Ottelussa, jonka luulin myös voittavani. Oikeastaan ihmettelen, että miten hävisin noin paljon. Jos joku haluaa voi käydä katsomassa mikä meni pieleen osaltani, pelin ID on 73265158.
Eli nyt on aika ristiriitaiset tunnelmat koko hattrickin kannalta. Ilman toimivaa keskikenttää ei voi pärjätä mitenkään, vai? Tuosta pelinrakennustreenistä yksi kysymys, Eli, kun hankkii pelaajia keskikentälle ja laidoille, niin millaiset pelaajat olisi järkevä hankkia nimenomaan laidoille? Niillehän menee myös tuosta treenistä puolet, joten onko järkevää maksaa paljon nuorista laitureista, jotka ottaa treeniin, vai kannattaako ostaa vähän vanhempia, valmiimpia + halvempia noille paikoille?
Ja sitten itse innerit, kannattaako ostaa sellaisia junnuja, joilla on kaikki aputaidot jo nuorena kohdillaan ja ainoa mikä on parannuksen tarpeessa, olisi nimenomaan tuo pelinrakennus? Vai olisiko parempi ostaa jotain hieman parempia pelinrakentajia ehkä hieman huonommalla syötöllä varustettuna yms?