Malone#32 kirjoitti:Voi crap! Tappio tuli cupissa 3-2, näköjään tarttis jättää puolustusreeni väliin, jos meinais mennä pidemmälle kuin toiselle kierrokselle. Ja kausi muutenkin alkoi surkeesti, kun tuli kotitappio kauden ekassa sarjapelissä vaikka tähtiä taisi joukkue saada viisi enemmän kuin vastustaja... Noh, tässä pelissä keskikenttä rules.
Menen nurkkaan häpeemään.
kettu666 kirjoitti:Ei ne tähdet kauheasti merkkaa, vaikka olis kymmenenkin enemmän. Etenkin pakkitreenissä näin käy usein. Onhan tuohon keskikentän jumaloimiseen näitten muutaman vuoden aikana kerennyt parit kerrat hillyttyä oikein kunnolla. Mutta ei taida valittaminen auttaa..
repe_joke kirjoitti:Kyllähän nuo jotkut pakkitreenarit tekee hyvä tulosta kuitenkin. Tietenkin kun sinulla on hyvä puolustus ja huono keskikenttä, niin tarvitset todella hyvän hyökkäkysen, että paikat käytetään hyväksi.
Ja ei tuossa pelissä minun mielestäni keskikenttää jumaloida. Se on vain hemmetin hyvä sylkykuppi niille, jotka eivät pelissä pärjää.
Mace kirjoitti:Juurikin näin. Monet pakkitreenarit kuvittelevat, että kun on kivikova puolustus, keskikentän voi antaa kokonaan vastustajalle ja toivoa vastahyökkäyksiä. Usein keskikentän ylivallasta valittavien omissa otteluissa hallintaprosentit ovatkin n. 65-70 vs. 30-35. Ei tuollaisilla hallintaprosenteilla voi mitenkään kuvitella pärjäävänsä ellei joukkue ole sitten täysin tasapainoton (=huikea puolustus ja hyökkäys). Kyllä se vain menee niin, että tasapainoinen joukkue menestyy parhaiten ja on tasaisin peliestyksiltään (=vähiten altis randomin iskuille). Jos yhdenkin osa-alueen laiminlyö, osaava manageri hyödyntää tuota heikkoutta ja rankaisee armotta.
emest kirjoitti:Noh, jos keskikenttä+hyökkäys on tarpeeksi kova, niin kyllähän siinä yleensä voi unohtaa puolustuksen. Ainakin matalemmilla sarjatasoilla ilman puolustusta pärjää hyvin, kun panostaa vain sopivasti keskikenttään ja hyökkäykseen, vähän niinkuin mun edellisessä matsissa (62157937).
Se on kyllä tosi, että kyllähän keskikentän voitto hattrickissa on jo puoli voittoa.
emest kirjoitti:Noh, jos keskikenttä+hyökkäys on tarpeeksi kova, niin kyllähän siinä yleensä voi unohtaa puolustuksen. Ainakin matalemmilla sarjatasoilla ilman puolustusta pärjää hyvin, kun panostaa vain sopivasti keskikenttään ja hyökkäykseen, vähän niinkuin mun edellisessä matsissa (62157937).
emest kirjoitti:Se on kyllä tosi, että kyllähän keskikentän voitto hattrickissa on jo puoli voittoa.
kettu666 kirjoitti:Nojoo.. Lähinnä tuossa koko systeemissä eniten vituttaakin se että sen puolustuksen pitää todellakin olla se jumalainen jotta siitä jotain hyötyä on. Erinomainen puolustus puhkotaan kevyesti välttävällä hyökkäyksellä.
kettu666 kirjoitti:Ja turha tulla selittämään että tästä valittavat vain ne jotka eivät pärjää, ainakin omasta mielestäni olen pärjännyt ihan kohtalaisesti suhteutettuna siihen miten vähän pelaan nykyään hattrickkia.
kettu666 kirjoitti:Ei ne tähdet kauheasti merkkaa, vaikka olis kymmenenkin enemmän. Etenkin pakkitreenissä näin käy usein. Onhan tuohon keskikentän jumaloimiseen näitten muutaman vuoden aikana kerennyt parit kerrat hillyttyä oikein kunnolla. Mutta ei taida valittaminen auttaa..
Treenin maksimointi onnistuu siis jos pelaa molemmat ottelunsa viidellä puolustajalla. Kukaan ei kuitenkaan pakota pelaamaan joka ottelua viidellä puolustajalla. Itse pakkitreenarina pelaan vastustajasta riippuen joko neljällä tai viidellä pakilla, kuitenkin niin että viikossa treenin saavia pelaajia on vähintään yhdeksän. Kyllä, häviän yhden treenin viikossa, mutta näin saan käyttööni enemmän vaihtoehtoja pelisysteemiksi.Mace kirjoitti:Monet pakkitreenarit myös maksimoivat treeniään ja pelaavat viidellä pakilla, joten eipä siinä kauheasti jää voimavaroja muualle.
Lähtökohdamme tietysti ovat erilaiset, mutta viime kaudella olin III-divarissa lohkoni kolmas, kuten myös edellisellä kaudella. Cupissa olen päässyt parhaimmillani yhdeksännelle kierrokselle.Malone#32 kirjoitti:Tappio tuli cupissa 3-2, näköjään tarttis jättää puolustusreeni väliin, jos meinais mennä pidemmälle kuin toiselle kierrokselle.
Ebbe kirjoitti:Treenin maksimointi onnistuu siis jos pelaa molemmat ottelunsa viidellä puolustajalla. Kukaan ei kuitenkaan pakota pelaamaan joka ottelua viidellä puolustajalla. Itse pakkitreenarina pelaan vastustajasta riippuen joko neljällä tai viidellä pakilla, kuitenkin niin että viikossa treenin saavia pelaajia on vähintään yhdeksän. Kyllä, häviän yhden treenin viikossa, mutta näin saan käyttööni enemmän vaihtoehtoja pelisysteemiksi.
Strelec kirjoitti:Oisko vähän "kokeneemmilla" pelaajilla antaa mitään vinkkejä aloittelijalle? Olis ihan mukava jos ei heti konkurssia tulis :).
Mace kirjoitti:Jos vastassa on asiansa osaava manageri ja edes suhteellisen tasaväkiset materiaalit, ilman puolustusta pelaava joukkue jää taatusti todennäköisyyksissä tappiolle. Käytännössä tuota tilannetta vain häiritsee usein vastustajan treenimuoto, josta hän ei halua tinkiä yhtään ja siksi ilman puolustusta pelaavat joukkueet jyräävät toisinaan. Hyökkitreenarit ovat tästä tyyppiesimerkki. Toinen syy on sitten puhtaasti se, että helvetin moni manageri ei tunnu tajuavan, kuinka tuollaisia puolustuksettomia joukkueita vastaan tulisi pelata. Kun nuo seikat yhdistetään siihen, että alasarjoissa on paljon "pelistä vain hyvin vähän ymmärtäviä" managereja, ei ole ihme, että ilman puolustusta pärjää.
Kyllä se tärkein osa-alue on, mutta usein sen merkitystä liioitellaan aika pahasti.
emest kirjoitti:Sen takia sanoinkin, että niiden (kk+hyökk) pitää olla tarpeeksi kovia. Vieraspelissä tuo täydellinen keskikenttään ja hyökkäykseen panostaminen harvoin (jos koskaan) toimii tasaväkisillä joukkueilla, mutta ihan omasta kokemuksesta voin sanoo, että hyvin on tähän mennessä toiminut itellä, kun ollut suht. tasaväkiset joukkueet, kotipeli, ja joukkuehenki (lähes) tapissa, niin täydellisellä keskikenttään ja hyökkäykseen panostamisella on sit vieny pelin.
emest kirjoitti:Joskus vielä käy niin, että suht. pienelläkin keskikentän hallinnalla saa lähes kaikki paikat itelle.