Pelasin Hattrickia joskus pelin alkuaikoina, mutta sitten innostus jossain vaiheessa lopahti. Edellisen kerran minulla oli myös hetken aikaa joukkue kymmenisen vuotta sitten, mutta en silloin jaksanut alkaa pelaamaan tosissani. Nyt kuitenkin hetken päähänpiston seurauksena palasin pelin pariin lokakuun alussa. Aloitin 6div lohkosta suoraan kärkipaikalta kun oli muutama kierros pelaamatta. Voitinkin lohkon lopulta, ja sain ihan mukavan summan rahaa palkkioksi sarjasijoituksesta + hävityn karsintamatsin lipputuloista. Sijoitin stadionin suurentamiseen noita palkkiorahoja, kun tupa alkoi olla jo täynnä viimeisissä peleissä.
Ostin myös viime kauden aikana häikäisevän kokemuksen + kelvollisen johtajuuden omaavan ikämiehen, josta tarkoitus tehdä myöhemmin valmentaja.
Pelin pääpiirteet ovat aikaisempien kokemuksien ansiosta suurin piirtein hallussa, mutta muutoksia on kuitenkin vuosien aikana tullut sen verran, että kaipailisin ehkä hieman palstalaisten vinkkejä.
Aloitin laituritreenillä, ja ostin alkuun neljä treenattavaa (laitoin liitteeksi näistä kuvat). Ostohinnat olivat melko pieniä, kahdesta jälkimmäisestä taisin maksaa tonnin kappale, ja kahdesta parhaasta joitakin kymmeniä tuhansia muistaakseni. Päätaidot ovat jo pari tasoa kehittyneet, kahdella parhaalla viimeisimmän kerran tämän aamun treenipäivityksessä. Mutta olen tässä miettinyt, että miten pitkälle näitä kannattaa kehittää, ennen kuin laitan myyntiin? Ja onko järkevää treenata myös näiden aputaitoja ennen myyntiä, jotta saisin maksimaalisen tuoton? Vai onko nuo tämänhetkiset treenattavani aivan turhakkeita rahantekomielessä? Siirtolistoja kun olen selaillut, niin ainakin maalivahdeilla tuntuu olevan nykyään hurjia myyntihintoja, jopa hyvästä tasosta alkaen.
Ja sitten kun nämä myyn eteenpäin, niin mikä olisi tilanteeni huomioon ottaen optimaalisin treenimuoto seuraaville treenattavilleni? Joskus aikoinaan muistaakseni harjoittelu-osiossa myös näki, kuinka kauan millekin harjoitusmuodolle keskimäärin menee, että ominaisuus kehittyy yhden tason verran. Nyt sellaista taulukkoa en ole löytänyt.
Kassassani on tällä hetkellä reilut 400k€ rahaa. Olen joitakin vahvistuksia myös joukkueeseeni ostanut melko halvalla, ihan vaan pelin mielekkyyden kannalta. Lähtökohtaisesti taistelen lohkon kärkisijoista, kun suurin osa on botteja.
Nyt ainakin tuntuu, että peli vaikuttaa aidosti mielenkiintoiselta pitkän tauon jälkeen. Vaikkakin paljon on erilaisia muuttujia peliin lisää tullutkin.