Ite sanoisin, että suoranaiset menestyspalkkiot ovat HT:ssa varsin pieniä joukkueiden budjetteihin nähden. Äkkiseltään tuntuisi paremmalta idealta pikemminkin kasvattaa näitä, jotta tasaisen vahvasta urheilullisen tuloksen tekemisestä palkittaisiin paremmin suhteessa pelaajakaupoista saataviin tuottoihin.Mielestäni sponsseissa sit ei oo myöskään hyvä se, että parhaat joukkueet saa parhaat sponssibonukset. Kyllähän nykymallin palkkiotkin antavat bonuksia sarjanousijoille yms. Noiden sponssien pitäisi parhaassa tapauksessa tukea eri pelityylejä ja tuoda rikkautta peliin. Tuo vierasnollapeliesimerkki on jotain sen suuntaista luovaa ideointia.
Käytännössähän talouden kannalta olisi tärkeintä menestyä vierasotteluissa. Koska pelirytmitys menee joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta vuorotteluperiaatteella, niin hyvää tulosta vierasottelussa seuraa sään salliessa aina mukava yleisömäärä kotipelissä, koska fanit ovat tyytyväisiä.
Kokonaan toinen asia sitten on se, että tuota yleisötuloihin erittäin oleellisesti vaikuttavaa fanien mieliala -systeemiä saisi kyllä säätää ja paljon. Sehän tuntuu esimerkiksi arvioivan vastustajien tason lähes täysin edellisen kauden sarjatason perusteella: fanit ovat paljon iloisempia joukkueesi kukistaessa ylemmästä sarjasta pudonneen heittopussin kuin alhaalta tulleen kovan jengin. Ikävimpiä paikkoja ovat juuri ne, kun jälkimmäisen kategorian porukalle hävitään vieraissa: siinä on äkkiä kannattajien mielialassa jopa joku -4 pykälää ennen kotimatsia, vaikka tappiossa ei todellisten voimasuhteiden perusteella olisi ollut mitään yllättävää.