Eli jos vaikka 10 kautta treenaa veskareita, aina uusia parin-kolmen kauden välein ostellen? Onko mitään haittaa?
Ei kait tuosta mitään suoranaista haittaa ole. Tosin kuten Andy jo edellä totesi, niin vähän tylsää saattaa pidemmän päälle olla, mutta kuka tykkää mistäkin jne.
Itse en tosin kyllä moista jaksaisi. Olen treenannut nyt kolmisen kautta puolustusta, ja pakit ovat tasolla loistava-häikäisevä. Välillä jo kyllästyttää, mutta vielä kait noin kausi pitää mennä nykyisellä, mutta sitten saa treeni vaihtua. Joka tapauksessa pohja 6. divisioonassa (jossa pelaan nyt toista kautta) menestymiselle pitäisi olla pakiston osalta taattu noin kymmeneksi seuraavaksi kaudeksi eteenpäin.
Pakkitreenin jälkeen sitten aika itsestäänselvä vaihtoehto on siirtyä pr-treeniin. Nykyinen keskikenttäni on 6. divarin tasolle sangen heikko, joten kun puolustus alkaa pian olla kunnossa, pelinrakennukseen panostaminen tuonee mukanaan mahdollisuuden kamppailla jopa joskus ylempään sarjaan noususta. Ylimääräiseksi jääneistä puolustajista saadut myyntitulot mahdollistavat myös erittäin kehityskelpoisten ja/tai jopa suoraan avausta vahvistavien nuorten pelinrakentajien hankinnan joukkueeseen.
Tämänkaltaisen strategian etu on ainakin se, ettei pelaajahankintoihin tarvitse upottaa älyttömästi rahaa, koska valtaosalle paikoista miehet tulee kasvatettua itse valmiiden huippupelaajien ostamisen sijaan. Mutta kukin tavallaan; se kait tämän pelin viehätys onkin, että menestyä voi hyvin erilaisilla strategioilla, eikä mitään yksittäistä "viisastenkiveä" ole löytynyt.