Hattrick

  • 1 260 838
  • 10 210

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Koskenkorva kirjoitti:
Joku please selittää mulle ton pelle -homman. Mikä on pelle, miten ja mihin se vaikuttaa. Jos et jaksa selittää pitkästi, niin vähintään linkki mistä tuosta löytäis tarinaa.

Kiitos.

"Clown eli Pelle on pelaaja, joka on suosittu kaveri ja hyvä johtaja. Muunlainen pelaaja ei ole pelle. Pelle vaikuttaa positiivisesti, mutta vain hieman, joukkuehenkeen. Jos joukkuehenki on alle keskitason, palautuu se nopeammin kohti maltillista. Mikäli joukkuehenki on yli keskitason, palautuu se hitaammin kohti maltillista."

Ja tässä linkki tekstiin: http://www.htsuomi.net/htopas/joukkueenjohtaja.php

E: Kannattaa laittaa sivu bookmarkseihin. Tuolta on näppärä tarkistaa, jos joku juttu vaivaa.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
repe_joke kirjoitti:
Tuli tuossa katseltua ensi kauden lohkoa tarkemmin, ja tällä hetkellä näyttää siltä, että saan karsia sarjapaikasta kauden päätteeksi.

Toinen lohkoon suoraan nouseva joukkue on jonkun verran minun joukkuettani heikompi. Tämän lisäksi toinen karsinnoista olevista joukkueista on ollut vailla kokoonpanoa reilun kuukauden. Sitä kautta lohkoon nousee siis ensi kauden heittopussi.
Tämä tottakai sillä oletuksella, ettei joukkueiden voimasuhteissa tapahdu merkittäviä muutoksia.

Itse varmaan ostan joukkueeseen ennen kauden alkua armoitettu/unohtumaton tason puolustajan, ja päivitän kauden alussa unohtumattoman pelinrakentajan uskomattomaan.
Näillä muutoksilla uskoisin olevan sen verta iskukykyinen, että karsintapaikka tulee varmasti, ja suorasta säilymisestä voin myös taistella, jos pelit menevät sopivasti ristiin.

Jaahas, teikäläinen on nousemassa lohkoon jossa olin itse kuudes tällä kaudella, olen tässä kahden vaiheilla että nostanko kädet pystyyn ja pudottaudun suosiolla kutoseen keräämään lipputuloja ja menestystä vai yritänkö voittaa karsintapelin, sillä lohko on niin kova että omalla rosterillani ei muutamaan kauteen vielä pysty uskottavasti taistelemaan sarjan kärkijoukkueita vastaan.
Mutta hyvä tietää sun iskukyky :)
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
kk-jyrää

Taas kerran käyrät korkialla kk-takia, vai eikö, ottelu 103232333. Voi persekarva sinne meni taas se nouseminen, vitun vittu ja tasaisen joukkueen kirous.

Kompaten keskustelua vähän taakse päin, kyllä kyrsii myydä nyt yhtään treenattaa, kun aikoinaan ostanut hirveällä rahalla odottaen saavan voittoa sen useamman millin, ei enää sitten millään. Tulot pelissä laskee ja menot nousevat, jos käytänössä haluat edetä, voi kikkeli ja siihen ei edes auta pelimoottoriin tutustuminen tai muu hifipaska.
 

Mace

Jäsen
sunnuntai kirjoitti:
Taas kerran käyrät korkialla kk-takia, vai eikö, ottelu 103232333. Voi persekarva sinne meni taas se nouseminen, vitun vittu ja tasaisen joukkueen kirous.

Kompaten keskustelua vähän taakse päin, kyllä kyrsii myydä nyt yhtään treenattaa, kun aikoinaan ostanut hirveällä rahalla odottaen saavan voittoa sen useamman millin, ei enää sitten millään. Tulot pelissä laskee ja menot nousevat, jos käytänössä haluat edetä, voi kikkeli ja siihen ei edes auta pelimoottoriin tutustuminen tai muu hifipaska.

Minä en näkisi joukkueesi olleen tuossa ottelussa kovinkaan tasapainoinen, koska keskikenttäarvosanasi oli ratkaisevasti muita osa-alueita heikompi. Ja juuri tuohon heikkoon osa-alueeseen mahdollisuutesi kariutuivat. Tuollaiset pallonhallintalukemat johtavat maalipaikkojen jakautumiseen keskimäärin kotijoukkueen eduksi ~9-1. Kun tuohon lisätään se tosiasia, ettet jostain syystä pelannut vastahyökkäystaktiikalla (joka olisi varmaankin tuonut pari lisäpaikkaa sinulle), olivat voitonmahdollisuutesi valitettavasti olemattoman pienet.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, että koska seuraava kausi alkaa?
 

Ltk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LA Kings, Liverpool
Castillo kirjoitti:
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, että koska seuraava kausi alkaa?

Tiistaina 27.3 cupin ensimmäinen kierros ja lauantaina 31.3 ensimmäiset sarjaottelut.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Jep. Suuret kiitokset tästä. Ehtii vähän miettiä, että miten tässä nyt mennään.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Katsoin team RH:n otteluraportin ja vastustajakin oli tuttu Sokkerin puolelta, maajoukkueen uudeksi päävalmentajaksi valittu Karsten.

Komppaan Macea ko. ottelun analyysissä, ilman vastahyökkäyskäskytystä ei formidable keskikentällä juuri juhlita(ainakaan vitosessa). Hattrick kun ei muuten ymmärrä ettei se pallonhallinta kaikkea merkitse, vaan laskee melko suoraan maalipaikat juurikin hallinnan mukaan.

Tosin 3-4-3 ei välttämättä vastahyökkäyksille otollisin ryhmitys ole, ellei joukkueessa ole todella kovan luokan puolustajia, jotka osaavat myös syöttää.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mace, oi kunnioitettu Hattrick-gurumme, olet tainnut olla väärässä!

Olet väittänyt, että pelaajien kuntojen ja sitä kautta TSIn alas ajaminen ennen palkkojen uudelleen määrittämistä tuottaisi pelaajillesi alhaisemman palkan. Olen kuullut, että tämä ei pidä paikkaansa, vaan palkat määräytyvät taitojen, ei TSIn mukaan. Mitäs tähän sanot?
 

Mace

Jäsen
HLe kirjoitti:
Mace, oi kunnioitettu Hattrick-gurumme, olet tainnut olla väärässä!

Olet väittänyt, että pelaajien kuntojen ja sitä kautta TSIn alas ajaminen ennen palkkojen uudelleen määrittämistä tuottaisi pelaajillesi alhaisemman palkan. Olen kuullut, että tämä ei pidä paikkaansa, vaan palkat määräytyvät taitojen, ei TSIn mukaan. Mitäs tähän sanot?

Höpöhöpö, tuollaista en ole väittänyt. Ei se TSI itsessään (kunnosta nyt puhumattakaan) siihen palkkaan vaikuta, mutta innerien kestävyys vaikuttaa kyllä palkkaan. Eli jos sinulla on vaikkapa kaksi muuten täysin samanlaista titaanista pelinrakentajaa, mutta toisella on välttävä kestävyys ja toisella erinomainen kestävyys, ensimmäisen palkka on satavarmasti alhaisempi. Eli palkka määräytyy nimenomaan taitojen mukaan.

Edit: Lisättäköön sen verran, etten ainakaan itse muista koskaan väittäneeni tuollaista, mitä sinä sanoit minun väittäneen. Jos niin olisin tehnyt, olisi se ollut minulta käsittämätön väite. Tuosta kestävyysasiasta muistan sen sijaan jotain maininneeni jo aiemminkin, joten ehkäpä sekoitit nuo asiat keskenään.
 
Viimeksi muokattu:

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Mace kirjoitti:
Edit: Lisättäköön sen verran, etten ainakaan itse muista koskaan väittäneeni tuollaista, mitä sinä sanoit minun väittäneen. Jos niin olisin tehnyt, olisi se ollut minulta käsittämätön väite. Tuosta kestävyysasiasta muistan sen sijaan jotain maininneeni jo aiemminkin, joten ehkäpä sekoitit nuo asiat keskenään.

Itse tätä ketjua aktiivisesti seuranneena ja pelistäkin (kai) jotain ymmärtävänä voisin väittää että asia on juurikin näin. Olen nimittäin tuon kestävyysasian painanut korvani taakse, joten tämä viikko lyhytsyöttöä ja vasta uusien palkkojen jälkeen viikko kestävyyttä.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Mace kirjoitti:
Höpöhöpö, tuollaista en ole väittänyt. Ei se TSI itsessään (kunnosta nyt puhumattakaan) siihen palkkaan vaikuta, mutta innerien kestävyys vaikuttaa kyllä palkkaan. Eli jos sinulla on vaikkapa kaksi muuten täysin samanlaista titaanista pelinrakentajaa, mutta toisella on välttävä kestävyys ja toisella erinomainen kestävyys, ensimmäisen palkka on satavarmasti alhaisempi. Eli palkka määräytyy nimenomaan taitojen mukaan.
Juurikin näin. Ja kun nyt mainitsit titaaniset, niin AsianMiesten ex-innerin palkka laski nimenomaisen alhaisen kestävyyden (välttävä) takia muistaakseni n. 1,5k, joten palkanalennus on melkoinen, jos tällaisia jamppoja on useampia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Fysioterapeutit

Mites porukka täällä käyttää kauden aikana fysioterapeutteja ja onko niiden vaikutus loukkaantumisriskin pienenemiseen ihan konkreettinen? Ja moniko jo auttaa selvästi? Ei viitsisi ihan hirveästi niitä palkkailla kun kuitenkin tulotaso ei seiskadivariin nousseella vielä ole kovin kummoinen. Pari kolme nyt toki olisi varaa palkata ja kyllähän se sitten kuitenkin vituttaa jos parhaat 17- ja 18-vuotiaat treenattavat tipahtavat pois pelistä viikoksikin.

edit: Itsellä kun kausi menee kuitenkin kymmenellä markkinoijalla, todennäköisesti seitsemällä apuvalkulla ja kolmella maalivahtivalkulla ja parilla psykologilla. Niistä kertyy hintaa 33k per viikko.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
avatar kirjoitti:
Mites porukka täällä käyttää kauden aikana fysioterapeutteja ja onko niiden vaikutus loukkaantumisriskin pienenemiseen ihan konkreettinen? Ja moniko jo auttaa selvästi? Ei viitsisi ihan hirveästi niitä palkkailla kun kuitenkin tulotaso ei seiskadivariin nousseella vielä ole kovin kummoinen. Pari kolme nyt toki olisi varaa palkata ja kyllähän se sitten kuitenkin vituttaa jos parhaat 17- ja 18-vuotiaat treenattavat tipahtavat pois pelistä viikoksikin.

edit: Itsellä kun kausi menee kuitenkin kymmenellä markkinoijalla, todennäköisesti seitsemällä apuvalkulla ja kolmella maalivahtivalkulla ja parilla psykologilla. Niistä kertyy hintaa 33k per viikko.

Tästäkään ei varmaa tietoa ole, mutta yhden palkkaamisella saadaan suhteessa suurin hyöty kuten muunkin henkilökunnan osalta. Itse olen pitänyt 4 koko aika (VI divari) ja loukkaantumisia on ollut minimaalisesti.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
avatar kirjoitti:
edit: Itsellä kun kausi menee kuitenkin kymmenellä markkinoijalla, todennäköisesti seitsemällä apuvalkulla ja kolmella maalivahtivalkulla ja parilla psykologilla. Niistä kertyy hintaa 33k per viikko.

Juu, sama huomio itselläni, että neljällä fysioterapeutilla olen saanut loukkaantumiset minimaalisina. Ennen fysioterapeutteja loukkaantumisia oli paljon ja ne oli pitkiä.

Mutta mikä pisti silmään oli tuo sinun markkinoijiesi määrä. Seiskassa et tosiaankaan tarvitse kymmentä markkinoijaa. Niiden tuoma hyöty palkkakuluihin nähden on minimaalinen. Jossain joskus näppärään taulukkoon törmäsin jasieltä bongasin et 1000fanin seiskadivarilaiselle paras määrä markkinoijia olisi about 5. Itselläni on tuo 5 markkinoijaa vielä kutosessakin.

Sinuna siis ulostaisin muutaman markkinoijan ja hommaisin tilalle muutaman fysioterapeutin.
 

Mace

Jäsen
Saamies kirjoitti:
Sinuna siis ulostaisin muutaman markkinoijan ja hommaisin tilalle muutaman fysioterapeutin.

Tuo kommentti oli kuin suoraan omalta näppäimistöltäni. Kannattaa erottaa 4-6 markkinoijaa ja hommata säästyneillä rahoilla fysioita.
 

masaala

Jäsen
Nyt ollaan suuren moraalisen kysymyksen äärellä. Ilmoittaakko huijarista, kun on itsellä (kasvattajaseurana) hurja 2 % kiinnitys hurjassa 45000 eurossa? =)

Pelaajan ID 154317395

Katsokaapas ostajajoukkueen siirtohistoriaa... Aika säälittävää toimintaa.
 

Mace

Jäsen
masaala kirjoitti:
Nyt ollaan suuren moraalisen kysymyksen äärellä. Ilmoittaakko huijarista, kun on itsellä (kasvattajaseurana) hurja 2 % kiinnitys hurjassa 45000 eurossa? =)

Pelaajan ID 154317395

Katsokaapas ostajajoukkueen siirtohistoriaa... Aika säälittävää toimintaa.

Kaikki huijaustapaukset kannattaa ehdottomasti ilmoittaa GM:ille. Jos et jaksa itse ruveta täyttämään ilmoituslomaketta (mikä on tosin hyvin pieni vaiva), bookmarkkaa pelaaja ja kun kauppa menee umpeen, klikkaa pelaajan siirtohistoriasta sitä kaupan kohdalla olevaa tähteä, jolloin eteesi aukeaa valmiiksi täytetty ilmoituslomake.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Arvon HT-kollegat. esittäisin teille nyt kysymyksen, johon mielestäni olen jo kyllä keksinyt vastauksen, mutta haen nyt tukea teiltä omalle päätökselleni. Eli mitä mieltä olette...

Ostin juuri erinomaisen 32-vuotiaan pakin itselleni vahvistamaan puolustustani. Selvisi, että pakin puolustustaito laski vasta kaksi viikkoa sitten mahtavasta erinomaiseen, eli taso on nyt jotain erinomainen(erittäin korkea). Aloinkin pohdiskelemaan, että olisiko järkeä keskeyttää treeni ja siirtyä pariksi viikoksi puolustustreenin vain tuon yhden jampan vuoksi(muilla pakeilla ei tasonnousumahkuja) ja nostaa pakin taso takaisin mahtavaan.

Itse päädyin siihen ratkaisuun, että en ala treenaamaan pakkeja vain tuon yhden jampan takia. Syy 1)erinomainen(erittäin korkea) on kuitenkin käytännössä lähes samanlainen pelitaidoiltaan kuin mahtava(erittäin matala) 2)pelaajan ikä on kuitenkin jo 32, joten treeni voi kestää yllättävän pitkäänkin.

Mutta millaisia kokemuksia teillä on "veteraanien" treenaamisesta tasonlaskun jälkeen? Kesttäkö iäisyyden vai onko tason nostaminen vanhalle tasolleen viikon-parin homma? Ajatuksena meinaan hiukan kuitenkin houkuttelisi se, että ostin jampan erinomaisen pakin hinnalla ja voisin myydä sen sitten mahtavan pakin hintaan. Voittoa tulisi aika kiitettävällä prosentilla ja sillä summalla voisi ostaa sitten toisen erinomaisen jampan tilalle (jolla altaso tosin pienempi) ja rahaa jäisi kivasti vielä sukanvarteen.

Ajatuksia, anyone?
 

hilapiste

Jäsen
Saamies kirjoitti:
2)pelaajan ikä on kuitenkin jo 32, joten treeni voi kestää yllättävän pitkäänkin.

En ole kovinkaan kokenut HT seppä mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että onko se tason nostaminen edes mahdollista tuossa tilanteessa noin vanhalle pelaajalle. Ja 10s miettimisen jälkeen tuli mieleen, että olisiko se tasonnosto ehkä periaatteessa mahdollista mutta käytännössä t-o-d-e-l-l-a hidasta, siis reilusti enemmän kuin se pari viikkoa ainakin...

Itsekään en joka tapauksessa lähtisi tuollaista kikkailua harrastamaan.
 

Mace

Jäsen
Saamies kirjoitti:
Ajatuksia, anyone?

Lähtökohtaisesti sanoisin, että yhden pelaajan takia treenaaminen voi olla järkevä ratkaisu vain silloin, kun joukkueesta löytyy muitakin pelaajia, jotka saavat treenistä järjellistä hyötyä. Sinun joukkueessasi sellaisia ei varmaankaan juuri löydy, joten itse en lähtisi tuohon treeniprojektiin yhden vanhuksen takia. Siinä menisi nimittäin kuitenkin vähintään yksi treeniviikko muilta osin hukkaan ja lisäksi on syytä ottaa huomioon, että agenttimaksut syövät osan myyntihinnasta.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
Saamies kirjoitti:
Ajatuksia, anyone?
Jos sinulla on toimiva treenimuoto menossa, uskoisin että on melko turhaa haaskata paria viikkoa yhden veteraanin treenaukseen. Ja vaikka pakki sattuisi nousemaan takaisin mahtavaan, onko takeita, että 32v pakki tulee kauaa pysymään mahtavana? Tiedä vaikka tasonlasku olisi taas pian edessä. Eli saamasi mahdollinen hyöty suhteessa menetettyyn päätreeniin etc, oma mielipiteeni on että skippaa tuo pakkitreeni.

Edit. olinpa hidas :)
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
VolmariP kirjoitti:
Ja vaikka pakki sattuisi nousemaan takaisin mahtavaan, onko takeita, että 32v pakki tulee kauaa pysymään mahtavana? Tiedä vaikka tasonlasku olisi taas pian edessä. Eli saamasi mahdollinen hyöty suhteessa menetettyyn päätreeniin etc, oma mielipiteeni on että skippaa tuo pakkitreeni.

Juu, ajatus olikin että jos päätyisin treenaamaan tason takaisin mahtavaksi, niin pelaaja menisi lihoiksi samantien. Kuten todettu pelillisesti ei sillä olisi suurta eroa jättääkö tuolle tasolle vai treenaako mahtavaksi. Rahamäärissä tosin eroa olisi.

Mutta samoilla linjoilla kyllä kanssanne olen. Päätökseni vahvistuipi vastaustenne myötä. Jannu jää pelaamaan viimeiset vuotensa minun viheriölleni nykykunnossaan.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Saamies kirjoitti:
Jossain joskus näppärään taulukkoon törmäsin jasieltä bongasin et 1000fanin seiskadivarilaiselle paras määrä markkinoijia olisi about 5. Itselläni on tuo 5 markkinoijaa vielä kutosessakin.

Itse näin taulukon jossa ol, että kolme riittää seiskaan jos on 1000 fania. Ja 1200 on seuraava raja että 4 olis jees. Kaverilla on nyt seiskassa 1008 fania ja 3 markkinoijaa. Hänen kaverillaan on aikalailla yhtä monta fania ja 5 markkinoijaa. Eroa on hurjat 500€. Ettei se viisi vältsis ole se optimi. Meitä on moneen junaan ja silti osa menee lentokoneella.

Itse käytän kutosessa neljää markkinoijaa, 1100 fania.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
markkinoijien nyrkkisääntö on 250 fania per markkinoija. Tosin markkinoijat vaikuttavat myös fanien mielialaan, eikä pelkästään sponssituloihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös