Hattrick

  • 1 263 127
  • 10 217

Bo'er

Jäsen
Crapbag kirjoitti:
Viimeinen matsi on lähes 100-varmaa lohkovoittajaa vastaan kotona, ja luulen että hän piccaa ja saan siitä voiton. Tänään tarvitaan siis tasapeli ainakin.

Miksi joku piccaisi viimeisen pelin? MOTsin ymmärrän, mutta picci ei kyllä mene tajuntaan. Mitä sillä joukkuehengen nousulla tekee, kun ei ole enää matseja jäljellä ennen tasojen "nollausta"?
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Bo'er kirjoitti:
Miksi joku piccaisi viimeisen pelin? MOTsin ymmärrän, mutta picci ei kyllä mene tajuntaan. Mitä sillä joukkuehengen nousulla tekee, kun ei ole enää matseja jäljellä ennen tasojen "nollausta"?

Jos karsintaottelu edessä niin Pic on paikallaan...

Nousuihin liittyen, tietääkö joku miten toi noususysteemi menee, Alltid HT:n mukaan jengini on suoraan nousemassa kivikovaan V-divisioonan lohkoon, mikä ei todellakaan houkuttele. Miten käy jos häviäisin tahallaan kaksi viimeistä otteluani, ja en nousisikaan suoraan vaan karsinnat odottaisivat. Olisiko karsintavastus silti tästä samasta lohkosta johon tällä hetkellä olen suoraan nousemassa?
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viimeisen pelin piccaamisesta on hyötyä jos on vielä edessä karsintapeli kauden päättymisen jälkeen. Eli jos tietää, että ei tule nousemaan suoraan ylempään divariin nii piccauksella pystyy nostamaan joukkuehenkeä karsitanpeliin. Mutta muuten ei ole mitään järkeä picata viimeistä peliä vaan päinvastoin motsata kannaattaa ehdottomasti.

Edit. hidas.
 

Mace

Jäsen
Calder kirjoitti:
Nousuihin liittyen, tietääkö joku miten toi noususysteemi menee, Alltid HT:n mukaan jengini on suoraan nousemassa kivikovaan V-divisioonan lohkoon, mikä ei todellakaan houkuttele. Miten käy jos häviäisin tahallaan kaksi viimeistä otteluani, ja en nousisikaan suoraan vaan karsinnat odottaisivat. Olisiko karsintavastus silti tästä samasta lohkosta johon tällä hetkellä olen suoraan nousemassa?

Eihän niitä tulevia lohkoja vielä voi tietää, koska tilanne elää koko ajan. Sinunkin lohkosi siis muuttuu varmasti kahden jäljellä olevan kierroksen ottelujen perusteella.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
InTheYear2000 kirjoitti:
Viimeisen pelin piccaamisesta on hyötyä jos on vielä edessä karsintapeli kauden päättymisen jälkeen.
No eipä tullut tuo mieleen, mutta Crabbag näyttää pelaavan seiskassa joten eipä taida sarjajohtaja viimeistä peliä picata.
 

Bo'er

Jäsen
Calder kirjoitti:
Jos karsintaottelu edessä niin Pic on paikallaan...

Kyllä näinhän se on, mutta kyseisessä tapauksessahan käsiittääkseni pelataan seiskassa, josta kaksi parasta nousevat suoraan ilman karsintoja?

Edit: Jotengin tunnun peesaavan Heavya askeleen jäljessä:-)
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
heavy kirjoitti:
Aika amatööri olen vielä itsekin tässä pelissä, mutta ei kai kukaan piccaa kauden viimeistä ottelua? Vai saako siitä jotain etua? Itse olen kuvitellut että KAIKKI pelaavat kauden viimeisen pelin motsaten....

Noh, voi olla että ei tosiaan mennyt kaikille perille tää asia, eikä tää asia muutenkaan ollut koko kirjoitukseni pointti! (sen verran vikan kierroksen vastusta tiedän, ettei ainakaan ykkösillä lähde matsiin.. lisäksi viime kausi päättyi samaiseen otteluun ja silloin hän piccasi, molemmat jäimme pisteen noususta)

Niin, kun tuo epäkohta on korjattu, voimme palata asiaani, eli siihen mennäkö tänään perusmiehitykselläni illan matsiin, joka on asteikolla 1-100:aan täysi 100! Vai pitäisikö jotain korjata jengini osalta? Joukkuehenki on vähän "raivoisa", kun oli pakko motsata viime kierros.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Mace kirjoitti:
Eihän niitä tulevia lohkoja vielä voi tietää, koska tilanne elää koko ajan. Sinunkin lohkosi siis muuttuu varmasti kahden jäljellä olevan kierroksen ottelujen perusteella.

Just, no joka tapauksessa tahallaan pitää ottaa takkiin tänään että pysyy omassa kontrollissa nouseminen.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mace kirjoitti:
Eihän niitä tulevia lohkoja vielä voi tietää, koska tilanne elää koko ajan. Sinunkin lohkosi siis muuttuu varmasti kahden jäljellä olevan kierroksen ottelujen perusteella.

Jos en aivan väärässä ole niin totta kai tulevan kauden lohkot voi tietää. Kuutosesta voi nousta vain lohkon voittaja, joten katsopa nimimerkki Calder mihin viitosen lohkoon aiemmat lohkosi ykköset ovat nousseet, siihen olet sinäkin nousemassa. Helppoa.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tiukoille menee taas nousu kutoseen. Pari kautta on sinne koitettu päästä ja maalista on jäänyt kiinni. Nyt riittäisi voitto vikasta matsista, mutta tiukkaa tulee olemaan.
Tänään meni onneksi kaupaksi hiton korkeeseen hintaan 25 vuotias mahtava hyökkääjä utopisella erikoistilanteella. 1 290 000 on mielestäni tosi hyvin saatu tosta ukosta. Samantasoisia näkyy olevan 600 000 hintaan markkinoilla. Joku ruotsalainen VI divarista osti...

On se kyllä kumma et millä sitä noustaan sitten kutoseen. Itellä on Mahtava moke, Loistava-Mahtava-Mahtava puolustus, Yliluonnollinen-Armoitettu-Loistava-Loistava-Loistava keskikenttä ja Häikäisevä-Häikäisevä-Häikäisevä hyökkäys.
Pelaan 3-4-3 taktiikalla.

Jos jotain kiinnostaa niin joukkue on Saappaat
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
HLe kirjoitti:
Jos en aivan väärässä ole niin totta kai tulevan kauden lohkot voi tietää. Kuutosesta voi nousta vain lohkon voittaja, joten katsopa nimimerkki Calder mihin viitosen lohkoon aiemmat lohkosi ykköset ovat nousseet, siihen olet sinäkin nousemassa. Helppoa.
No tämä nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tuli muuten mieleen, että tässä kun nyt odotellaan kauden verran, että junnutiimi nousee hyvästä erinomaiseen niin onko kukaan koskaan saanut hyvästä junnutiimistä vielä mitään käytännössä rahanarvoisia pelaajia? Edes mitään tommosia muutaman kymmenen tonnin hintasia? Ei oleellista, mutta kunhan kelasin.
 

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
avatar kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, että tässä kun nyt odotellaan kauden verran, että junnutiimi nousee hyvästä erinomaiseen niin onko kukaan koskaan saanut hyvästä junnutiimistä vielä mitään käytännössä rahanarvoisia pelaajia? Edes mitään tommosia muutaman kymmenen tonnin hintasia? Ei oleellista, mutta kunhan kelasin.
Kyllähän tuosta hyvästäkin saattaa välillä nousta jopa 100k euron pelaajia, kauden alussa erittäin hyvällä tuurilla jopa millin pelaaja. Itse lopetin kuitenkin junnutiimiin panostamisen, sillä tuntui että kerta toisensa jälkeen tuli vain TSI 50 pelaajia, vuoden aikana erinomaisesta junnutiimistä paras oli varmaan joku hyvä pelinrakentaja kelvollisella syötöllä.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
avatar kirjoitti:
Tuli muuten mieleen, että tässä kun nyt odotellaan kauden verran, että junnutiimi nousee hyvästä erinomaiseen niin onko kukaan koskaan saanut hyvästä junnutiimistä vielä mitään käytännössä rahanarvoisia pelaajia? Edes mitään tommosia muutaman kymmenen tonnin hintasia? Ei oleellista, mutta kunhan kelasin.

Lopeta koko satsaus heti alkuunsa. Säästät n. 360k per kausi. Jos olet 100% onnekas junnutiimisi suhteen, saat noin joka kolmas kausi myytäväksi yhden erinomaisen junnun jolla tienaat tuon 350k. Eli tappiota teet vitusti. Ei ole yhtäkään järkevää syytä panostaa junnujengiin, pitkällä tähtäimellä jää AINA tappiolle. Täyttä kusetusta ja paskaa koko touhu, älä satsaa penniäkään.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvernööri kirjoitti:
Lopeta koko satsaus heti alkuunsa. Säästät n. 360k per kausi. Jos olet 100% onnekas junnutiimisi suhteen, saat noin joka kolmas kausi myytäväksi yhden erinomaisen junnun jolla tienaat tuon 350k. Eli tappiota teet vitusti. Ei ole yhtäkään järkevää syytä panostaa junnujengiin, pitkällä tähtäimellä jää AINA tappiolle. Täyttä kusetusta ja paskaa koko touhu, älä satsaa penniäkään.

Väärin. Pitkällä tähtäimellä juniorijoukkueeseen panostuksella jää voitolle aivan varmasti. Siihen voi tosin mennä useampi kausi, mutta lopulta siinä jää voitolle aivan takuulla. Tämä on fakta.

Jos itselläsi Kuvernööri on ollut huonoja kokemuksia juniorijoukkueesta ja olet lyhytpinnaisena lopettanut siihen panostamisen, niin ei tarvtse levitellä vääriä tietoja ympäri palstoja.
 

hilapiste

Jäsen
Habs16 kirjoitti:
On se kyllä kumma et millä sitä noustaan sitten kutoseen. Itellä on Mahtava moke, Loistava-Mahtava-Mahtava puolustus, Yliluonnollinen-Armoitettu-Loistava-Loistava-Loistava keskikenttä ja Häikäisevä-Häikäisevä-Häikäisevä hyökkäys.
Pelaan 3-4-3 taktiikalla.

Sulla taitaa olla erinomaisen kova 7 divarin lohko. Jos ja kun nouset 6 divariin niin voi ollakin, että tuolla joukkueella olet 6 divarisi kärkijoukkueita. Tosin 6 divareissakin todella eritasoisia lohkoja. Jos nyt vertailuksi laitan, niin ite olen räpiköinyt 6 divarissa muutaman kauden aina päätyen kuitenkin karsintaviivan yläpuolelle ja joukkue on ei ole lähelläkään tuota sun joukkueen tasoa.
Maalivahti erinomainen, puolustus loistava-mahtava-mahtava, k-kenttä loistava-mahtava-hyvä, laiturit 2xhyvä ja hyökkääjät erinomainen-hyvä.
Tosin poislukien puolustajat niin pelaajilta löytyy aputaitoja joka paikalta eli vähän semmoisia yleispelaajia kaikki ovat ja sen mukaan voi antaa pelaajakohtaisia käskytyksiä.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ite aloin hattrickiä pelaan pari viikkoa sitten. On kyllä todella addiktoiva peli, kauheen ylivoimasia vastustajia ei lohkossa oo ja nyt ku kausi alkaa oleen lopussa, niin pääsee alottamaan tyhjältä pöydältä ens kauteen. Tavotteena ei oo muuta, kun että puolivälin paremmalla puolella pysyisin. Opettelua on vielä ja paljon.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HLe kirjoitti:
Väärin. Pitkällä tähtäimellä juniorijoukkueeseen panostuksella jää voitolle aivan varmasti. Siihen voi tosin mennä useampi kausi, mutta lopulta siinä jää voitolle aivan takuulla. Tämä on fakta.

Kuinka tämä voi olla fakta? Jollain käy parempi tuuri, jollain huonompi. Itse olen reilun vuoden nyt erinomaisella junnutiimillä nostanut pelaajia, ja tosiaan yksi myyntikelpoinen junnu on noussut. Ihan täyttä lottoa koko juttu ja itse päätin nyt tähän viikkoon päättää panostukset. Hattrick on kuitenkin taloudesta kiinni.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Kuvernööri kirjoitti:
Kuinka tämä voi olla fakta? Jollain käy parempi tuuri, jollain huonompi. Itse olen reilun vuoden nyt erinomaisella junnutiimillä nostanut pelaajia, ja tosiaan yksi myyntikelpoinen junnu on noussut. Ihan täyttä lottoa koko juttu ja itse päätin nyt tähän viikkoon päättää panostukset. Hattrick on kuitenkin taloudesta kiinni.

Itselläni nousi junnujoukkue juuri vähän aikaa sitten hyvään ja yhtään myyntikelpoista junnua ei ole noussut. Kaikkien TSI on ollut 50 ja alle. Joten ei minunkaan kohdallani junnunostot ole vielä kovin kannattavia olleet. Noh, pelailen seiskassa ja nousen ensi kaudeksi kutoseen joten ehkä tuo junnujoukkue on siihen nähden hyvässä kunnossa. Talouskin on varsin hyvällä mallilla kun plussaa tulee 170.000 aina sillä viikolla kun on kotipeli ja sillä viikolla jolla ei ole menee miinusta vain 20.000. Eli 150.000 plussaa kahden viikon periodilla, mielestäni varsin hyvin.
 

Mace

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Kuinka tämä voi olla fakta? Jollain käy parempi tuuri, jollain huonompi. Itse olen reilun vuoden nyt erinomaisella junnutiimillä nostanut pelaajia, ja tosiaan yksi myyntikelpoinen junnu on noussut. Ihan täyttä lottoa koko juttu ja itse päätin nyt tähän viikkoon päättää panostukset. Hattrick on kuitenkin taloudesta kiinni.

Pitkällä aikavälillä tarkasteltuna junnujoukkue on varmastikin ollut tuottoisa sijoitus, mutta nyt kun pelaajien hinnat ovat pudonneet rajusti, junnupanostuksen järkevyys on kyseenalainen. Ja niinhän sen pitää mennäkin: manageri joutuu itse pohtimaan sopivinta vaihtoehtoa eikä ole mitään automaattisesti oikeaa ratkaisua.

Hattrick on kiinni taloudesta siinä määrin, että talous sanelee joukkueen pelaajamateriaalin tason. Mutta kun tietty taso on saavutettu, managerin omat "pelilliset kyvyt" nousevat entistä suurempaan rooliin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mace kirjoitti:
Hattrick on kiinni taloudesta siinä määrin, että talous sanelee joukkueen pelaajamateriaalin tason. Mutta kun tietty taso on saavutettu, managerin omat "pelilliset kyvyt" nousevat entistä suurempaan rooliin.

Niinno. Aika pienet kuitenkin nuo pelilliset kyvyt on. Sen verran sattumanvarainen ja väljä manageripeli on kyseessä. Hauska peli toki, mutta kovin väljä manageripeli.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kuvernööri kirjoitti:
Lopeta koko satsaus heti alkuunsa. Säästät n. 360k per kausi. Jos olet 100% onnekas junnutiimisi suhteen, saat noin joka kolmas kausi myytäväksi yhden erinomaisen junnun jolla tienaat tuon 350k. Eli tappiota teet vitusti. Ei ole yhtäkään järkevää syytä panostaa junnujengiin, pitkällä tähtäimellä jää AINA tappiolle. Täyttä kusetusta ja paskaa koko touhu, älä satsaa penniäkään.

360k per kausi? katsotaanpas:

20 000/viikko, viikkoja 16
+2000 per pelaaja

(20 000x 16)+(2000x 16) = 352 000. Tämä siis puhtaasti mitä joudut maksamaan kuluja.

katselin itse tuossa omia junnunostoja ja myyntejä ja keskimäärin myyntihinnaksi tuli n. 43 000 per pelaaja. Ja otetaan huomioon että minulla pelaa joukkueessa vielä 8 pelaajaa ykköskokoonpanossa joista 4-5 jatkuvasti. (yhteensä 15 omaa kasvattia ringissä eli 50%) niin ei tuo nuorisojoukkueen panostus ihan täyttä sontaa ole. Tottakai välillä tulee sontaa ja viikkotolkulla mutta eihän siinä mitään järkeä olisikaan jos joka toinen viikko saisi junnun joillain erinomaisella taidolla. Eihän oikeassa elämässäkään nosteta junnuja joka viikko ykkösjoukkueen riveihin...

Ja sitä paitsi junnunosto lauantaisin on jännää puuhaa. Aivan kuten ässä arvan raaputtaminen. :)
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
eagle kirjoitti:
Niinno. Aika pienet kuitenkin nuo pelilliset kyvyt on. Sen verran sattumanvarainen ja väljä manageripeli on kyseessä. Hauska peli toki, mutta kovin väljä manageripeli.

Eipä ne pelilliset kyvyt kyllä todellakaan mitenkään pienet ole, vaan niillä ratkotaan matseja ja lohkovoittoja. Toki vain 14 kierrosta sisältävässä sarjassa on sattumallakin (joskus liiankin) iso rooli, mutta kyllä manageri voi omilla ratkaisuillaan saada paljon hyvää aikaiseksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mace kirjoitti:
Eipä ne pelilliset kyvyt kyllä todellakaan mitenkään pienet ole, vaan niillä ratkotaan matseja ja lohkovoittoja. Toki vain 14 kierrosta sisältävässä sarjassa on sattumallakin (joskus liiankin) iso rooli, mutta kyllä manageri voi omilla ratkaisuillaan saada paljon hyvää aikaiseksi.

Noh voi toki, mutta kyllähän esim. taktiset ulottuvuudet ovat hyvin rajalliset. Tämä mitään peliltä pois ottamatta, mutta kyllä kuitenkin juuri esim. tässä niukkaa on.
 

Mace

Jäsen
eagle kirjoitti:
Noh voi toki, mutta kyllähän esim. taktiset ulottuvuudet ovat hyvin rajalliset. Tämä mitään peliltä pois ottamatta, mutta kyllä kuitenkin juuri esim. tässä niukkaa on.

Tuo riippuu vähän siitä, mitä käsittää taktisilla ulottuvuuksilla. Mitään tarkkoja taktisia yksityiskohtia ei tosiaankaan voi säätää, mutta tärkeitä taktisia päälinjauksia ja päätöksiä voi silti tehdä. Tuolla tarkoitan esimerkiksi sitä, miten manageri jakaa joukkueensa voimavaroja eri osa-alueiden välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös