Hattrick

  • 1 261 180
  • 10 210

Mace

Jäsen
Black Adder kirjoitti:
Aikaisemmin käytyyn talouskeskusteluun liittyen, ASIAA! : http://www.htsuomi.net/artikkelit/artikkeli.php?id=042

Helvetin paljon muuta kuin asiaa, tuossa "artikkelissa" on käsittämättömien "ennustuksien" lisäksi ihan tökeröjä asiavirheitäkin. Ensinnäkin, rahan määrä ei vähene Hattrickissä, vaan se on ollut kasvussa koko ajan ja on sitä yhä edelleen. Kasvu on nykyään vain paljon hitaampaa kuin ns. hulluina vuosina, ja hyvä niin. En ylipäätänsäkään edelleenkään ymmärrä, mitä hyötyä siitä olisi, että sponsorituloja nostettaisiin, sehän vain siirtäisi näkymätöntä palkkakattoa (=rahasumma, jonka joukkue voi käyttää palkkoihinsa) hiukan ylöspäin ja samalla lisäisi sitä aikamäärää, joka uudelta managerilta kuluu aiemmin aloittaneiden kilpakumppaneidensa tavoittamiseen. Tässä ikään kuin yritetään ratkaista ongelmaa, jota ei ole edes olemassa. Se ei nimittäin ole ongelma, että joku treenaa/hankkii itselleen pelaajan, johon hänellä ei ole varaa. Eikä sekään ole ongelma, että kysyntä ja tarjonta etsivät kohtauspisteensä, kuten markkinoilla konsanaan. Hintojen lasku on nimenomaan seurausta kauheasta liikatarjonnasta ja se tasoittuu ajan myötä saavuttaen lopulta tasapainonsa. Aiempia hintoja on aivan turha käyttää vertailukohtana, koska noihin aikoihin kysyntä oli tarjontaan verrattuna aivan kaamean kovaa.

Tuo monitaitoisia pelaajia koskeva kohta on ihan edellä mainittuun asiavirheeseen verrattava aivopieru ja kertoo aika paljon ihan sellaisenaan. Monitaitoiset pelaajat ovat ilman muuta tulleet jäädäkseen, ja ymmärtääkseni tuo on myös se suuntaus, johon HT-tiimi haluaa peliä viedä.

Oikeastaan ainoa asia, josta olen kirjoittajan kanssa edes osittain samaa mieltä on tuo kohta, jossa hän mainitsee stadionlaajennuksen olevan nykyään kallista puuhaa. Sitä se tosiaankin on, ja ehkäpä rakennuskustannuksia voisi aavistuksen säätää, mutta ei kyllä paljon niitäkään.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Eikö olisi yksinkertaisinta ohjata ja seurata rahanmäärää kierrossa (vaikka M -rahamäärä) ja säätää ainoastaan tätä joillakin toimenpiteillä? Kuten sponsoritulot ja lipputulot.

Sitten kaikki muut ns. kiinteät hinnat olisivat sidottu tuon M-indeksiin leikkuria käyttäen. Vaikka M-indeksin noustessa 10% kustannusindeksi nousee 2,5%.

Tämä olisi mielestäni tervein lähtökohta kustannusten ja rahamäärän suhteelle eikä mikään palkkojen alennukset tai kertahalvennukset vaikka stadikan laajennuksissa.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Noniin, nyt sitten ollaan cupissa 16 parhaan joukossa helpohkon kotivoiton jälkeen. Jouduttiin vaan sitten takas vieraskentille, mikä vaikeuttaa hommaa huomattavastii, ja vastassa on vielä hallitseva cup-mestari FC Ambo.

Jännä matsi tulossa, keskikenttä on suunnilleen samaa tasoa, mutta kääntyy kuitenkin Ambolle kotiedun vuoksi. Hyökkäys/Puolustus pitäisi olla mulla parempia.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
emest kirjoitti:
Noniin, nyt sitten ollaan cupissa 16 parhaan joukossa helpohkon kotivoiton jälkeen. Jouduttiin vaan sitten takas vieraskentille, mikä vaikeuttaa hommaa huomattavastii, ja vastassa on vielä hallitseva cup-mestari FC Ambo.

Jännä matsi tulossa, keskikenttä on suunnilleen samaa tasoa, mutta kääntyy kuitenkin Ambolle kotiedun vuoksi. Hyökkäys/Puolustus pitäisi olla mulla parempia.
Hehheh, ai että minäkin joutuisin vielä vieraskentälle cupin tässä vaiheessa... Näköjään jo nelosen kovimmallakin rankingilla joutuu todella pitkään odottamaan kotiotteluita. Eipä mua kai sitten niin kovin huolestuta että tipuin.

Onnea vaan ToPulle eteenpäin, kyllä sinä niitä viet!

Mun pitäisi vähän pohtia, miten nousen neljän ottelun aikana kahden pisteen päässä olevasta ohi, voittaen lohkon. Tehtävä ei liene helppo, kaksi peräkkäistä picciätoki hieman helpottavat. Kattellaan...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Toivakan pallo onnistui sitten myymään ylimääräisen laiturinsa pois. Tämän seurauksena Toivakan talous on 710k € plussan puolella ja lauantaina olisi kotimatsi jonka jälkeen kassassa oli jo n. 900k €. Pelaan 5-3-2 taktiikalla ilman laitureita joten keskikentän pitää olla todella hyvä. Tällä hetkellä keskikentän arvosana on kehno (korkea), tähdet 3½ - 3 - 5 ja päätaidot kestävyys-pelinrakennus: erinomainen-hyvä, erinomainen-mahtava, erinomainen-häikäisevä. Parhaalla hyökkääjällä on maalinteko hyvä (+hyvä laituri). Maalivahti taas on kelvollinen.

Hankintalistalla on kk-mies, kaksi hyökkääjää ja maalivahti. Hankinta järjestyksestä ja siitä kuinka hyviä näiden vahvistusten pitäisi olla minulla ei ole aavistustakaan. Mielipiteitä ja neuvoja otetaan mieluusti vastaan. Itse olen miettinyt seuraavanlaista hankinta järjestystä:

Hyökkääjä, loistava @ n. 600k
KK-mies, min. erinomainen kestävyys + loistava pelinrakennus @ n. 600-800k
Maalivahti, erinomainen @ n. 150-250k
KK-mies, min. erinomainen kestävyys + loistava pelinrakennus @ n. 600-800k

Nämä pitäisi saada 2 000k €:lla ja jengi vahvistuisi todella paljon. Pitäisikö erinomaisen maalivahdin tilalle hankkia mahtava maalivahti? Hintaa tulisi n. 400-600k enemmän. Tuon puuttuvan 1 100k € saisin kasaan myymällä kaksi parasta puolustajaani.

Tästä voitte katsoa viimeisen pelaamani ottelun: MatchID: 88691184 ja joukkueen nimi ja ID: Toivakan Pallo (560058)

- tinke.80
 

N^Miksu

Jäsen
Noin pari viikkoa pelaamista takana ja hyvältä on maistunut. Olen lähtenyt treenaamaan puolustajia, joten kysymykseni liittyykin taktiikan valintaan tämän pohjalta. Eli 5-4-1 vai 5-3-2? Molemmilla olen nyt matseja pelannut ja 5-3-2:sta on se mielipide, että tuon kanssa on pakko käyttää vastahyökkäys-taktiikkaa, sillä vastustaja vie pallonhallin ihan täysin. 5-4-1:llä pallonhallinnan saa pidettyä tasassa, mutta maalinteko tuottaa suuria ongelmia. 8. divarissa pelaan ja joukkueeni jampat on keskimäärin tasoa 2-2.5 tähteä. Kummasta taktiikasta ihmisillä on parempia kokemuksia?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
N^Miksu kirjoitti:
Noin pari viikkoa pelaamista takana ja hyvältä on maistunut. Olen lähtenyt treenaamaan puolustajia, joten kysymykseni liittyykin taktiikan valintaan tämän pohjalta. Eli 5-4-1 vai 5-3-2? Molemmilla olen nyt matseja pelannut ja 5-3-2:sta on se mielipide, että tuon kanssa on pakko käyttää vastahyökkäys-taktiikkaa, sillä vastustaja vie pallonhallin ihan täysin. 5-4-1:llä pallonhallinnan saa pidettyä tasassa, mutta maalinteko tuottaa suuria ongelmia. 8. divarissa pelaan ja joukkueeni jampat on keskimäärin tasoa 2-2.5 tähteä. Kummasta taktiikasta ihmisillä on parempia kokemuksia?

Itse valitsin 532 taktiikan 3:lla kk-miehellä jolloin saan kaksi pelaajaa hyökkäykseen. Kompromissejahan nämä kummatkin taktiikat ovat mutta omasta mielestäni 532 toimii minulla paremmin.

- tinke.80
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tinke-80 kirjoitti:
Itse valitsin 532 taktiikan 3:lla kk-miehellä jolloin saan kaksi pelaajaa hyökkäykseen. Kompromissejahan nämä kummatkin taktiikat ovat mutta omasta mielestäni 532 toimii minulla paremmin.

Niin ja ainahan voi pistää pelinrakennustaitoa omaavan pakin hyökkääväksi, jolloin käsitykseni mukaan nostaa keskikentän tasoa. Itse olen tätä tehnyt välillä kun olen pelannut 3-4-3 treenatessani hyökkääjiä ja silti on pysynyt pallonhallinta ihan kohtuullisen hyvin vaikka vastassa on ollut 3-5-2 monta kertaa.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
emest kirjoitti:
Noniin, nyt sitten ollaan cupissa 16 parhaan joukossa helpohkon kotivoiton jälkeen. Jouduttiin vaan sitten takas vieraskentille, mikä vaikeuttaa hommaa huomattavastii, ja vastassa on vielä hallitseva cup-mestari FC Ambo.

Jännä matsi tulossa, keskikenttä on suunnilleen samaa tasoa, mutta kääntyy kuitenkin Ambolle kotiedun vuoksi. Hyökkäys/Puolustus pitäisi olla mulla parempia.

Katselin tuossa sinun tiimiä. Sulla ei ole mitään hätää kun sinun tiimistä löytyy pelaajat kuten Lemieux ja Dick!

Onnea vaan koitokseen. Olet päässyt kolme kertaa pidemmälle Cupissa kuin minä. :)
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Tinke-80 kirjoitti:
ID: Toivakan Pallo (560058)

- tinke.80
Ensi viikolla tuleekin sitten Viila testaamaan Toivakan nykyisen reservimiehistön kunnon.
Kerran aikaisemmin on joukkueet kohdanneet ja Toivakka vei pelin 4-1. Nyt on tarkoitus homma kääntää päinvastaiseksi.
Itselläni tosin ensi viikon kuviot on vielä aikas auki, pistin treenattavia myyntiin lievillä ylihinnoilla, kun joskus tuppaavaat menemään kaupaksi.
Viime viikolla myin 19w loistavan laiturin erinomaisella pelinrakennuksella 1799000€:n hintaan, joka on selkeä ylihinta.
Jos nyt myynnissä olevista päätreenattavista jompikumpi vielä menee niin edessä on joko treenin vaihto tai pakiston&keskikentän vahvistaminen.
Tällä kaudella on jo stadioni saatu hieman isommaksi, eli 33000 katsojaa vetäväksi, uusi mahtava maalivahti hommattu ja kokenut armoitettu pakitus mies saatu tilkitsemään puolustusta, joten edistystä on tapahtunut.
Seuraavana hankintalistalla olisi toinen armoitettu pakki, uusi koutsi, stadion 42000 katsojaa vetäväksi ja titaaninen-uskomaton pelinrakentaja. Sitten alkaa olemaan porukka valmis vitoseen.
Pelaajat maksavat reilun kolme miljoonaa ja koutsi sitten n.800k€ riippuen nyt minkälaisen loppujen lopuksi otan.
 

Kyle

Jäsen
Gerodz kirjoitti:
Olen ajatellut ostaa keskikentälle titaanisen pelirakentajan tai vastaavasti kaksi armoitettua, jolloin uskoisin joukkueeni nousevan hyvään keskikastiin kutosessa.

Mietteitä: FC KeRq (782225)

Eilen kirjottelin tommosta, mutta nyt on laitettu suunnitelmat toteen. Pientä selailua tässä päivällä siirtomarkkinoilla ja haaviin tarttui seuraava pelaaja hintaan 1 275 000 €:

Alan Krásný (41447306)
25-vuotias, heikko kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on heikko, ja hän on välttävä johtaja.

Erikoisuus: Voimakas

Kansallisuus: Česká republika
Total Skill Index (TSI): 51 860
Palkka: 33 192 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: FC KeRq
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: titaaninen Syöttäminen: kehno
Laituri: kurja Puolustus: kehno
Maalinteko: heikko Erikoistilanteet: välttävä

Palkka on vallan passeli omaan budjektiini, kun aikaisemmin tein n. 80 000 euroa voittoa kahen viikon aikana, niin vieläkin voittoa tulee n. 50 000. Lisäksi olen panostanut siihen että pelaaja hankinnat eivät ole ikäloppuja, vaan juuri enintään 25 vuotiaita, jolloin heidän uudelleen myyntiarvo ei juurikaan laske.
 

hilapiste

Jäsen
N^Miksu kirjoitti:
Noin pari viikkoa pelaamista takana ja hyvältä on maistunut. Olen lähtenyt treenaamaan puolustajia, joten kysymykseni liittyykin taktiikan valintaan tämän pohjalta. Eli 5-4-1 vai 5-3-2? Molemmilla olen nyt matseja pelannut ja 5-3-2:sta on se mielipide, että tuon kanssa on pakko käyttää vastahyökkäys-taktiikkaa, sillä vastustaja vie pallonhallin ihan täysin. 5-4-1:llä pallonhallinnan saa pidettyä tasassa, mutta maalinteko tuottaa suuria ongelmia. 8. divarissa pelaan ja joukkueeni jampat on keskimäärin tasoa 2-2.5 tähteä. Kummasta taktiikasta ihmisillä on parempia kokemuksia?

Minä olen kanssa samassa tilanteessa, että pitäisi vaihtaa kauden jälkeen muodostelma puolustavammaksi ja tukemaan harjoittelua, pakkeja kun treenaan. Tähän saakka on tullut tahkottua kompromissiratkaisulla, jossa sarjapelit vedän 352:lla ja harkkapelit 541:llä. Menestys on ollut kohtalainen, mutta treenitulot jäävät turhan alhaisiksi.
Jos ajattelen omaa sarjaa, niin 532:een siirtyminen vaatisi koko keskikentän uudistamista. Nykyisillä keskikenttäpelaajilla pallonhallintaprosentit jäisivät 3 keskikenttäpelaajalla todella alhaisiksi. Vaikka käyttäisikin vastahyökkäystaktiikkaa niin keskikentän pitäisi silti olla riittävän kova. Eikös optimaalinen tilanne vastahyökkäytaktiikkaan ole se, että pallohallinnassa häviää 1% ? 532 on mielestäni kuitenkin paras ratkaisu vastahyökkäytaktiikalle.
Jos taas siirtyisin 541:een, niin se vaatisi jonkilaista remonttia keskikentälle ja todella suurta hankintaa hyökkäykseen. Nykyisistä kärjistä ei siihen ole. Keskikenttä olisi tässä kuitenkin parempi ja sitä voi parantaa vielä pelaamalla 3:lla innerillä ja yhdellä laiturilla.
Olen tässä vähitellen tullut siihen tulokseen, että omalle kohdalle sopii parhaiten kombinaatio 541 ja 451. Tuossa saa kuitenkin 9 pakkia treenin. Ja 451:llä pärjään omassa lohkossa keskikentän osalta. Se hyökkääjä pitää kuitenkin käydä kaupasta hakemassa. Ja laitureitakin voisi kyllä vahvistaa hyökkäystä ajatellen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Muistelinkin että FC Viila oli jostain tuttu. Katselin vähän FC Viilan parhaimpia pelaajia ja pakko sanoa että kateeksi käy. FC Viilan kolme parasta pelaajaa tienaavat yhteensä 68k€/viikko kun Toivakan Pallon palkkabudjetti on n. 32k€/viikko. Muutenkin tuli kohtuullisena järkytyksenä tuo FC Viilan kakkosjengin taso. Todennäköisesti tulee aika kylmää kyytiä Toivakan pojille mutta ihan omaa peliä ruvetaan pelaamaan ja katsotaan kuinka pitkälle se riittää.

- tinke.80
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Tinke-80 kirjoitti:
Muistelinkin että FC Viila oli jostain tuttu. Katselin vähän FC Viilan parhaimpia pelaajia ja pakko sanoa että kateeksi käy. FC Viilan kolme parasta pelaajaa tienaavat yhteensä 68k€/viikko kun Toivakan Pallon palkkabudjetti on n. 32k€/viikko. Muutenkin tuli kohtuullisena järkytyksenä tuo FC Viilan kakkosjengin taso. Todennäköisesti tulee aika kylmää kyytiä Toivakan pojille mutta ihan omaa peliä ruvetaan pelaamaan ja katsotaan kuinka pitkälle se riittää.

- tinke.80
Tämän viikon harkkapelissä oli tuo uusi pakki mukana, kun tuli mukaan vasta sunnuntaina niin ei liiga peliin kerennyt, joten sikäli antaa hieman hämäävän kuvan, koska ei tule ensi viikolla harkkapeliä pelaamaan.
50000€ on vielä varaa kasvattaa palkkakuluja ja noilla edellisessä viestissä mainittavilla hankinnoilla tuo tulenee aika lailla täyttymäänkin.
Tuo palkka asia on kyllä mielenkiintoinen koska mielestäni mulla on nyt jo suht korkeat palkkakulut kutoseen, mutta oman sarjan porukoista omaan vasta 5. korkeimmat kulut. Kaksi korkeimmat omaavaa pitävät porukassaan keskikenttähirmuja, jotka syövät pienen valtion budjetin verran rahaa kaudessa. Ja en voi olla ihmettelemättä, miten noilla on varaa maksaa palkkoja, esim. n.200 000€/viikkossa pidemmän päälle?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
koukou kirjoitti:
Tämän viikon harkkapelissä oli tuo uusi pakki mukana, kun tuli mukaan vasta sunnuntaina niin ei liiga peliin kerennyt, joten sikäli antaa hieman hämäävän kuvan, koska ei tule ensi viikolla harkkapeliä pelaamaan.
50000€ on vielä varaa kasvattaa palkkakuluja ja noilla edellisessä viestissä mainittavilla hankinnoilla tuo tulenee aika lailla täyttymäänkin.
Tuo palkka asia on kyllä mielenkiintoinen koska mielestäni mulla on nyt jo suht korkeat palkkakulut kutoseen, mutta oman sarjan porukoista omaan vasta 5. korkeimmat kulut. Kaksi korkeimmat omaavaa pitävät porukassaan keskikenttähirmuja, jotka syövät pienen valtion budjetin verran rahaa kaudessa. Ja en voi olla ihmettelemättä, miten noilla on varaa maksaa palkkoja, esim. n.200 000€/viikkossa pidemmän päälle?

Paljonko sinulla on palkat? Itse pelaan myös kutosessa joten on mielenkiintoista nähdä hieman lukuja ja verrata omaan. Itselläni on palkat 130 500 viikossa. Yhdellä palkka yli 40k ja neljällä 17-10k. Lopuilla onkin sitten palkat n. 1 000 € tai vähemmän.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
hilapiste kirjoitti:
Vaikka käyttäisikin vastahyökkäystaktiikkaa niin keskikentän pitäisi silti olla riittävän kova. Eikös optimaalinen tilanne vastahyökkäytaktiikkaan ole se, että pallohallinnassa häviää 1% ? 532 on mielestäni kuitenkin paras ratkaisu vastahyökkäytaktiikalle.

Mitään faktaa ei itsellä tähän ole esittää mutta näin kokemuksen perusteella voisin väittää, että asia ei todellakaan ole näin vaan lähes päinvastoin. Vastahyökkäystaktiikka, olettaen että puolustus on riittävän kova suhteessa vastustajan hyökkäykseen, näyttää toimivan tiettyyn rajaan (oma arvio n.75-80%) asti käytännössä lähes sitä paremmin mitä enemmän hallinnoissa häviää. Ja ainakin siten, että mikäli hallinnat menevät hyvin tasan ei vastahyökkäyksistä vastaavaa apua ole.

Pistän muutaman esimerkin viime vuoden lohkostamme V-divarissa, joissa on esimerkkejä vastahyökkäystaktiikan toimivuudesta suhteessa hallintoihin.

Match ID:73091045, 73091039, 73091030, 73091031, 73091027, 73090990
 

Kyle

Jäsen
koukou kirjoitti:
Ja en voi olla ihmettelemättä, miten noilla on varaa maksaa palkkoja, esim. n.200 000€/viikkossa pidemmän päälle?

Itse laskeskelin että jos leikkaisin henkilökunta kulut minimiin(10:een-15:sta henkilöön) ja lopettaisi nuorisojoukkueeseen panostamisen. Niin nykyisillä seiskadivarin tuloilla pystyisin maksamaan kahden viikon tulot/menot suhteella, yhteensä noin 240 000€/viikko palkkoihin, joka tarkottaisi nollatulosta. Mahdollisuus suurempaan nousisi tietenkin mikäli olisi hyvin rahaa tilillä ja pystyisi vielä käyttämään korkotulot hyväksi.

Tällä hetkellä itsellä menee 45 000 henkilökuntaan, joka olisi tarkoitus kauden vaihteeseen mennessä tiputtaa noin 30 000, tämä toteutuisi jos luopuisin 10:sta lääkäristä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lapster kirjoitti:
Paljonko sinulla on palkat? Itse pelaan myös kutosessa joten on mielenkiintoista nähdä hieman lukuja ja verrata omaan. Itselläni on palkat 130 500 viikossa. Yhdellä palkka yli 40k ja neljällä 17-10k. Lopuilla onkin sitten palkat n. 1 000 € tai vähemmän.
Eipä nuo omat palkkakulut niin isoja olekkaan. 102000€ / viikko. Kolme tämän hetken keskikentän moottoria vie tuosta nyt hieman reilut 50000€.
Sain tuo stadionin laajenettua niin nyt pystyy tuota palkkaa maksamaan paremmin. Tuonne 140000€/vk riittää tällä hetkellä mahdollisuudet maksella noita.
Ensi lauantain avauskokoonpanon yhteenlasketut palkat on 89440€ ja näistä neljän treenattavan palkat ovat 800€-1800€ välillä ja avauksen loppujen palkat n.4000€-28000€.
Reserville jää sitte n.12500€ jaettavaksi.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Gerodz kirjoitti:
Itse laskeskelin että jos leikkaisin henkilökunta kulut minimiin(10:een-15:sta henkilöön) ja lopettaisi nuorisojoukkueeseen panostamisen. Niin nykyisillä seiskadivarin tuloilla pystyisin maksamaan kahden viikon tulot/menot suhteella, yhteensä noin 240 000€/viikko palkkoihin, joka tarkottaisi nollatulosta. Mahdollisuus suurempaan nousisi tietenkin mikäli olisi hyvin rahaa tilillä ja pystyisi vielä käyttämään korkotulot hyväksi.

Tällä hetkellä itsellä menee 45 000 henkilökuntaan, joka olisi tarkoitus kauden vaihteeseen mennessä tiputtaa noin 30 000, tämä toteutuisi jos luopuisin 10:sta lääkäristä.

Ote http://www.htsuomi.net/htopas/henkilokunta.php

Lääkäreitäkään et aluksi tarvitse, palkkaa sellainen vasta ensimmäisen loukkaantuneen tultua. Periaate on "mitä enemmän lääkäreitä, sen nopeammin pelaajat palautuvat".
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Maksimissaan saan viikolta tuloa:
sponsorit 82000€
yleisö n.240000€

=332000€

Menot:
Palkat 102000€
stadion 21000€
Hkunta 30000€
Junnujoukkue 20000€
Satunnaiset n.4000€

=177000€, eli 145000€ profittia.

Menoista voisi karsia hkunta sinne 15000€:n tienoille, junnujoukkueesta 20000€ eli maksimissaan karsitulla versiolla voisi kotipeliviikkona tehdä 180000€ plussaa.
Miinuksia tulee vieraspeliviikolla nyt n.90000€ ja karsittuna n.55000€.
Joten 180000€ - 55000€ = 125000€ kahden viikon tulos + nykyiset palkkakulut niin itse pääsisin n.227000€ palkkoihin.
Mielenkiintoista, että seiskan tuloilla pystyisit kasaamaan periaatteessa kovemman porukan, jos pelkkiä palkkoja tuijottaa..

edit. nyt kun tarkemmin tuon laskin niin lähes 160000€ pystyisin maksamaan palkkoja jo nykyisellään, eli lähes 60000€ pystyy vielä kasvattamaan palkkakustannuksia..
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
palkat

Itselläni on VI-divarin joukkue jonka kokonaispalkat on tällä hetkellä 77 944e.
Tästä avauskokoonpanon palkkojen osuus on 62.724e ja loput sitten treenattavia ja reservejä.

Noilla palkkakuluilla irtosi sarjapelissä kotona hat-stat 191 ja Loddar 13.26 kun joukkuehenki oli maltillisessa.

Varaa olisi maksaa enemmänkin palkkoja, mutta yritän rakennella joukkuetta maltillisesti. Tähtäimessä on nousu V-divariin kauden-parin kuluessa.
 

N^Miksu

Jäsen
Taktiikoihin liittyen vielä yksi kysymys, johon en varmaa vastausta ole löytänyt. Oletetaan, että pelaan 5-4-1. Onko 'Hyökkäys keskeltä' (laidoilta) -taktiikat suhteutettava oman vaiko vastustajan mukaan?

Eli esimerkki. 5-4-1:ssä keskushyökkäys jää kurjaksi ja laitahyökkäys heikoksi. Vastustajan laitapuolustus on heikko ja keskuspuolustus kurja. Valitsenko taktiikaksi 'Hyökkäys keskeltä', koska vastustajan puolustus on huonompi keskeltä? Vai valitsenko 'Hyökkäys laidoilta', koska oma hyökkäykseni on tehokkaampi laidoilta?

Suoraa vastausta ei taida olla (pitää huomioida taktiikan vaikutus esim. omaan puolustukseen), mutta kumpi on se tehokkaampi tapa hyökkäyksen kannalta: taktiikan suhteuttaminen vastustajaan vai omaan tiimiin?
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Jyrla kirjoitti:
Itselläni on VI-divarin joukkue jonka kokonaispalkat on tällä hetkellä 77 944e.
Tästä avauskokoonpanon palkkojen osuus on 62.724e ja loput sitten treenattavia ja reservejä.
Noilla palkkakuluilla irtosi sarjapelissä kotona hat-stat 191 ja Loddar 13.26 kun joukkuehenki oli maltillisessa.

Sinulla on aika hyvin pullat uunissa kun tuollaisia hat statseja ja loddareita irtoaa. Itselläni on ongelmana pitää joukkuehenkeä korkealla. Ehkä pitäisi uskaltaa PICata useammin. Kaksi viimeisintä ottelua, Hat stats 184, 180 ja Loddar 13,66 ja 13,18. Kauden parhaat 193/14.09 (kotipeli) (Joukkuehenki:raivoisa)

Laskeskelin juuri ykköskokoonpanon palkat:
114988€

En ole ajatellut nostaa palkkoja tuosta vaan yritän ennemminkin tiputtaa niitä. tarkoituksena on päästä eroon ulkomaalaispelaajista ja siten hieman entisestään tiputtaa palkkamenoja.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lapster kirjoitti:
Kaksi viimeisintä ottelua, Hat stats 184, 180 ja Loddar 13,66 ja 13,18. Kauden parhaat 193/14.09 (kotipeli) (Joukkuehenki:raivoisa)
Kauden paras peli: Hatstats 196, Loddar:16,73.
Tuossa tai missään muussakaan kauden pelissä puolustusta ei käytännössä ole ollut, joten tavoitteena on kunhan kkmiesten kunnot nousee niin päästä yli maagisen 200 hatstatsin lukeman.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Huhhuh kuinka sairaita palkkoja täällä maksetaan jo kutosdivarissa.

Itse pelaan kanssa kutosessa ja tällä hetkellä olen kolmantena tasapisteissä sarjakakkosen kanssa.

Tosin realistiset tavoitteet lienee tuolla sijoilla 5..6, mennyt vaan yllättävän hyvin.

Jaa niin, ne minun palkat:

Palkat 28 340
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös