Hartwall Arena

  • 1 037 265
  • 3 034

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ja mun tietojen mukaan mediakuutio menee tosiaan vaihtoon ja nykyinen menee kuulemma yhteen Liigahalliin.

Just joo, onhan se roikkunut jopa pari vuotta Hartwallin katossa. Sun tietojen mukaan Jori Lehterä oli myös halukas pelaamaan tulevan kauden Jokereissa, mutta valitsikin NHL:n.
 

faro

Jäsen
Just joo, onhan se roikkunut jopa pari vuotta Hartwallin katossa. Sun tietojen mukaan Jori Lehterä oli myös halukas pelaamaan tulevan kauden Jokereissa, mutta valitsikin NHL:n.

Itse asiassa alle puolitoista vuotta.

TKR-69 on huhuillut Jokereihin liittyen vuosien saatossa vaikka mitä, mutta valitettavasti osumatarkkuus hipoo nollaa. En antasi ko. nimimerkin huhuille minkäänlaista painoarvoa.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Onhan se ruutu uusi mutta se on liian pieni Areenalle. Kulmissa tarvitsi kiikarit sen näkemiseen. Toivottavasti seuraavassa on isommat paneelit. Tuli sitten tälle kaudelle tai joskus myöhemmin.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
TKR-69 on huhuillut Jokereihin liittyen vuosien saatossa vaikka mitä, mutta valitettavasti osumatarkkuus hipoo nollaa. En antasi ko. nimimerkin huhuille minkäänlaista painoarvoa.

Niin tuossa ylempänähän TKR huhuilee, että Arenan nimi vaihtuu Teboil/Lukoil Areenaksi. Pari viestiä kun olisi jaksanut edeltään lukea olisi selvinnyt hänellekkin, että Hartwall Areenasta tippuu vaan a pois. Ei tosiaan kauhean vakavasti näihin huhuihin kannata suhtautua.
 

Gemondo

Jäsen
Ensi viikon maanantaina ja tiistaina on mahdollisuus mennä Arenalle katsomaan SKAn harjoitusmatseja ilmaiseksi jos kiinnostaa.
Vastustajat siis Atlant ja Severstal.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onhan se ruutu uusi mutta se on liian pieni Areenalle. Kulmissa tarvitsi kiikarit sen näkemiseen. Toivottavasti seuraavassa on isommat paneelit. Tuli sitten tälle kaudelle tai joskus myöhemmin.

Isompaa tarjottiin, ilmeisesti jo tuon koko riitti tai sitten budjetissa ei ollut tilaa.

Paneleita ei kasvateta, ne on pitkälti standardeja, niitä vain laitetaan sitten enemmän jos ruudusta halutaan isompi. Nykyistä ei voida kasvattaa, menee koko runko vaihtoon ja se on sitten isompi operaatio eikä enää ennen kauden alkua ehditä vaihtamaan, joka vie tkr:n viestiltä pohjan pois.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Hei. Voisin toki kysyä toimistoltakin suoraan, mutta jos joku tietää, että kuinka paljon maksaa yksittäinen lippu kaudella 2014-2015 invakatsomoon Hartwall Arenalle? Kiitän vastauksestanne.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei. Voisin toki kysyä toimistoltakin suoraan, mutta jos joku tietää, että kuinka paljon maksaa yksittäinen lippu kaudella 2014-2015 invakatsomoon Hartwall Arenalle? Kiitän vastauksestanne.

Ottelulippujen hintoja ei ole vielä julkistettu.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Huomenna ja tiistaina ei ilmeisesti ole mitään palveluita Areenalla? Onko tuosta tullut mitään infoa, että saisiko sinne poikkeuksellisesti viedä avaamattomia virvoitusjuomia? Meinaan on näillä helteillä (toki jäähalli viileämpi) vähän vittumaista olla muutama tunti juomatta mitään.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomenna ja tiistaina ei ilmeisesti ole mitään palveluita Areenalla? Onko tuosta tullut mitään infoa, että saisiko sinne poikkeuksellisesti viedä avaamattomia virvoitusjuomia? Meinaan on näillä helteillä (toki jäähalli viileämpi) vähän vittumaista olla muutama tunti juomatta mitään.

Arenan facebook-sivuilla on vastattu, että omia juomia ei saa tuoda. Ja ravintolat tosiaan kiinni.
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Voisin kuvitella, ettei mitään pulloja saa viedä, mutta pillimehuja yms. saanee viedä. Näin ajattelin ainakin itse toimia.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Voisin kuvitella, ettei mitään pulloja saa viedä, mutta pillimehuja yms. saanee viedä. Näin ajattelin ainakin itse toimia.
Ihan oikeasti? En kyllä ymmärrä tätä juttua, kun pulloista kuitenkin näkee sen, että onko se avattu vai ei. Ja kun ei myyntiinkään vaikuta vaikka olisi omia juomia mukana.
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Ihan oikeasti? En kyllä ymmärrä tätä juttua, kun pulloista kuitenkin näkee sen, että onko se avattu vai ei. Ja kun ei myyntiinkään vaikuta vaikka olisi omia juomia mukana.

Joku asioista enemmän tietävä voinee korjata, mutta mulla on hatara muistikuva, että joku laki kieltää pullojen viennin katsomoon. Sen takia varmaan kaatavat limutkin pullosta mukiin Arenalta ostaessa. Eli pullosta löytyvä neste ei varsinaisesti ole se ongelma vaan pullo itse.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joku asioista enemmän tietävä voinee korjata, mutta mulla on hatara muistikuva, että joku laki kieltää pullojen viennin katsomoon. Sen takia varmaan kaatavat limutkin pullosta mukiin Arenalta ostaessa. Eli pullosta löytyvä neste ei varsinaisesti ole se ongelma vaan pullo itse.

Nimenomaan näin. Ulkoilmafestareilla tilanne on toinen, koska laki määrää, että vesipisteiltä tulee voida hakea vettä omaan pulloon. Tällöin tyhjän pullon saa tuoda alueelle. Hartwallilla ym. halleissa tilanne on toinen senkin takia, että nokkelampi väestönosa käy säännöllisesti lurauttamassa cocktailit omiin pulloihin heti kun silmä välttää. Sitten pokerinaamalla tuodaan geeteet pullossa katsomoon ja ryypätään kuin kovempikin tekijä keikkaa katsellessa.

Tästä sopii tietenkin olla montaa mieltä. Itse olisin valmis siihen, että lätkämatsia tai keikkaa tsiigaillessa voisi kittailla kaljaa esim. sivukatsomossa, mutta tähän ei suomalainen mentaliteetti taivu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sinällään ihme, jos eivät tosiaan edes mitään mehu/vesipistettä noihin harkkamatseihin laita pystyyn.

Tietty vessasta voi käydä sitten juomassa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku asioista enemmän tietävä voinee korjata, mutta mulla on hatara muistikuva, että joku laki kieltää pullojen viennin katsomoon. Sen takia varmaan kaatavat limutkin pullosta mukiin Arenalta ostaessa. Eli pullosta löytyvä neste ei varsinaisesti ole se ongelma vaan pullo itse.

Itselläni ei sen tarkempaa tietoa ole, mutta kyllähän ainakin joissain Liiga-hallissa saa viedä myös pulloja katsomoon. Lähimmät muistot yllättäen Jyväskylästä, mutta muuallakin mielestäni saanut. Lasipullot taitaa olla aika ehdoton no-no.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
kaikki tekniset asiat on rakennettu uusiksi. Hallin tunnelma tulee nousemaan aivan erilaiseksi kuin aikaisemmin
...

Tiedän, että olen nostalginen ja ymmärrän, että ajat muuttuu, mutta tällainen on vähän surullista kuultavaa.

Ei lätkämatsin tunnelman pitäisi perustua valoshow'n, valotaulujen "make some noiseeeee" -pyyntöihin, jumbotronin "näin taputat" -ohjeistukseen ja katsomon äänet peittävään jumputukseen. IFK:n peleissä oli aikanaan ihan eri tavalla tunnelmaa kuin nykyään ja silloin käytännössä ainoa kannustushuuto oli "IFK, IFK" ja ei jumbotronia yms. elektroniikkaa mailla eikä halmeilla. Mitä helvettiä suomalaiselle jääkiekkoyleisölle on 2000-luvulla tapahtunut?

Ja tämä ei ole mikään hyökkäys Jokereita vastaan tai KHL-negailua - IFK:llahan on myös kova halu saada halliprojekti kunnolla käyntiin ja olosuhteet samalla tavalla modernisoitua. Yleistä "kaikki oli ennen paremmin" -marmatusta vain...
 
Viimeksi muokattu:

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedän, että olen nostalginen ja ymmärrän, että ajat muuttuu, mutta tällainen on vähän surullista kuultavaa.

Ei lätkämatsin tunnelman pitäisi perustua valoshow'n, valotaulujen "make some noiseeeee" -pyyntöihin ja katsomon äänet peittävään jumputukseen. IFK:n peleissä oli aikanaan ihan eri tavalla tunnelmaa kuin nykyään ja silloin käytännössä ainoa kannustushuuto oli "IFK, IFK" ja ei jumbotronia yms. elektroniikkaa mailla eikä halmeilla. Mitä helvettiä suomalaiselle jääkiekkoyleisölle on 2000-luvulla tapahtunut?

Suomalainen jääkiekkoyleisö tai lähinnä hallien infra on pikkuhiljaa käymässä läpi siirtymää kansainväliselle tasolle, mikä on mun mielestä vain ja ainoastaan hyvä juttu. Heinälatojen otteluissa, missä tulostauluna toimii hallin talonmiehen pitämä fläppitaulu, on oma romantiikkansa, mutta kyllä nykypäivää korkean tason urheilussa on itse urheilutilaisuuden muuttaminen kokonaisvaltaisemmaksi tapahtumaksi.

Mitä taas Hartwallin teknisiin uudistuksiin tulee, niin senkin otan vastaan vain positiivisesti. Tekniset hienoudet ja tunnelma ei ole mitenkään toisiaan pois sulkevia asioita, vaan hyvin toteutettuna täydentävät toinen toistaan. Ei uusi katsomoita kiertävä lednäyttö tai uusi äänentoisto tarkoita sitä, että vastaisuudessa peleissä on vain "clap your hands" huudatuksia videotaululta. Se on ääni/videosuunnittelijan ja dj:n taitojen vajavaisuutta, jos se siihen menee ja sitä en todellakaan toivo näkeväni.

Jos taas miettii mitä Hartwallilla on tähän asti ollut, niin puutteellisesta äänentoiston tasosta johtuen osassa katsomoita ei meinaa kuulua mitään, ei saa mitään selvää haastatteluista ja puheesta ja toisessa katsomossa pitäisi olla peltorit päässä, että kestää sen kolmetuntisen tapahtuman. Jos noihin saadaan muutoksia, niin sehän on vain ja ainoastaan hyvä asia. Kyllä se päätapahtuma tulee edelleenkin olemaan se lätkämatsi, mutta sen ympärille voidaan osittain noilla teknisillä ratkaisuilla kehittää huomattavasti parempikin tapahtuma. Kannattaa myös pitää mielessä, että tuskin noita teknisiä muutoksia tehdään halliin ainoastaan lätkämatsien ehdoilla ja niiden takia. Kyllä ne paremmat äänentoistot ja tekniset mahdollisuudet palvelee samallalailla myös konsertteja ja muita erilaisia tapahtumia.
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sinällään ihme, jos eivät tosiaan edes mitään mehu/vesipistettä noihin harkkamatseihin laita pystyyn.

Tietty vessasta voi käydä sitten juomassa.

Sielläkin hanat on automaattisia ja vesi on kädenlämpöistä. En suosittelisi sitä juomaan kuin hätätapauksessa. Mielestäni kylmää vettä tulisi Suomessa saada ilmaiseksi kaikkialla.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Sinällään ihme, jos eivät tosiaan edes mitään mehu/vesipistettä noihin harkkamatseihin laita pystyyn.

Tietty vessasta voi käydä sitten juomassa.

Nyt on Harwall-Arena päivitellyt Facebookissa tämän päivän ja huomisen otteluihin littyen.

"Arenalla on yksi Fast Food - piste auki, mutta palvelu on erittäin rajoitettua."
 

Koskis

Jäsen
Twitteristä bongattu kuva areenan uudistuksista. Ei tuosta ihmeellistä näy, mutta ledi hömpötykset ainakin tullut + äänentoistoa parannettu.

Niin kuva käyttäjältä @shoffren. En saanut linkityksiä toimimaan niin kopioin suoraan vain kuvan.

 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Twitteristä bongattu kuva areenan uudistuksista. Ei tuosta ihmeellistä näy, mutta ledi hömpötykset ainakin tullut + äänentoistoa parannettu.

Luulin, että ne paneelit olisivat tulleen aitioiden yläpuolelle eikä alapuolelle. Kuvan perusteella ne näyttävät hiukan hölmöiltä tuossa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Luulin, että ne paneelit olisivat tulleen aitioiden yläpuolelle eikä alapuolelle. Kuvan perusteella ne näyttävät hiukan hölmöiltä tuossa.
Leditaulut näyttivät yllättävän hyviltä ja odotan innolla mitä kaikkea sillä saadaan aikaan. Nyt siellä pyöri vain pelaavien joukkueiden logoja ja jotain satunnaisia Go SKA Go!-juttuja ja silti oli siistin näköistä.

Äänentoisto on varmaan parantunut joo, mutta nupit oli runtattu kaakkoon niin, että se haittasi jo ottelukokemusta. Jos soittolista olisi koostunut 2000-luvun listapopista, niin olisi saatu aikaan kohtalaisen tarkka sedulasimulaattori.

Pelikatkoanimaatiot ja musiikki oli muuten lainattu suoraan SKA:lta. Voisi pikkuhiljaa varmaan alkaa omaakin sisältöä tuottamaan jumbolle, kun kauden alkuun on kuukausi. Sen rangaistuksista ilmoittaneen cheerleader-pätkän voi kuitenkin säilyttää myös Jokereiden ottelutapahtumaan. Nauratti joka kerta kun aivan liian pieneen mekkoon ahdettu tyttö viittoo jotain koukkaamista.
 

Gemondo

Jäsen
Leditaulut näyttivät yllättävän hyviltä ja odotan innolla mitä kaikkea sillä saadaan aikaan. Nyt siellä pyöri vain pelaavien joukkueiden logoja ja jotain satunnaisia Go SKA Go!-juttuja ja silti oli siistin näköistä.

Äänentoisto on varmaan parantunut joo, mutta nupit oli runtattu kaakkoon niin, että se haittasi jo ottelukokemusta. Jos soittolista olisi koostunut 2000-luvun listapopista, niin olisi saatu aikaan kohtalaisen tarkka sedulasimulaattori.

Pelikatkoanimaatiot ja musiikki oli muuten lainattu suoraan SKA:lta. Voisi pikkuhiljaa varmaan alkaa omaakin sisältöä tuottamaan jumbolle, kun kauden alkuun on kuukausi. Sen rangaistuksista ilmoittaneen cheerleader-pätkän voi kuitenkin säilyttää myös Jokereiden ottelutapahtumaan. Nauratti joka kerta kun aivan liian pieneen mekkoon ahdettu tyttö viittoo jotain koukkaamista.

Itse olen oikeastaan kaikista yllämainituista asioista samaa mieltä ja suosittelen lämpimästi korvatulppia kaikille peleihin menijöille mikäli volaa ei laiteta pienemmälle, tai edes säätäisivät diskantteja hieman alemmas. Ja tämä alakatsomosta koettuna, en uskalla edes kuvitella miltä olisi kuulostanut äänet yläkatsomoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös