Shakermaker
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Osaavat. Mutta valtaosa joukkueesta ovat piirun verran kokemattomampia.Kyllä Aaltonen, Pihlström, Filppula osaavat tuolla pelata.
Osaavat. Mutta valtaosa joukkueesta ovat piirun verran kokemattomampia.Kyllä Aaltonen, Pihlström, Filppula osaavat tuolla pelata.
Toisaalta ainakin mulla tuntuu kropassa aikamoista kihelmöintiä edes siitä ajatuksesta, että paluu kotiin tapahtuisi ainakin lähes täyden yleisön edessä Liigakarsinnan toisessa pelissä. Kyllä siinä vastustajallakin varmaan vähän menee pasmat sekaisin kun sellaisessa painekattilassa joutuisivat puolustamaan joukkueensa olemassaoloa.Itse en liputa muuton puolesta tälle kaudelle. En edes karsintoihin. Nordis on tälle tämän kauden joukkueelle kotihalli ja sieltä siirtyminen veisi sen kotihallin tunteen pois. Voi myös vaikuttaa nuoriin pelaajiin yllättävän sekoittavalla tavalla, että kotiluola vaihtuu kesken kaiken. Liian iso riski peliesitysten heikkenemiselle, sanoisin.
Hyvä pointti, että voi olla vastustajallakin lukko päällä kirkkaissa valoissa. Vaikea sanoa etukäteen, mikä olisi paras ratkaisu. Organisaatio pohtikoon sen tarkkaan ja sen päätöksen mukana eletään.Toisaalta ainakin mulla tuntuu kropassa aikamoista kihelmöintiä edes siitä ajatuksesta, että paluu kotiin tapahtuisi ainakin lähes täyden yleisön edessä Liigakarsinnan toisessa pelissä. Kyllä siinä vastustajallakin varmaan vähän menee pasmat sekaisin kun sellaisessa painekattilassa joutuisivat puolustamaan joukkueensa olemassaoloa.
Riskinsähän pienilläkin muutoksilla on kesken kriittisten pelien, mutta urheiluromanttisesti olisi aika siisti tarina. Yhtälailla siistiä olisi tietysti palata Areenalle avaamalla uusi kausi paikallispelillä Liigassa. Lopulliset ratkaisut tehdään varmaan taloudelliselta kantilta ja se on mulle ihan ok. Jos pelataan pitkälle kevääseen, niin hallilla ei ole niin väliksi.
Snadisti opponoin tätä. Siis sen osaa siitä, että vielä ei voi tietää kotikentän magiikkaa.Eipä meidän otteet Nordiksella mitenkään maagisia ole olleet tällä kaudella. Muutto vaan heti kun se on mahdollista. Eikä se kuuppa nyt tuosta voi seota pelaajilla. Luulisi vaan olevan positiivinen vaikutus.
Jos jollekin kilpaurheilijalle tuo on ongelma, niin sitten kannattaa miettiä jotain uutta harrastusta.Nordis on tälle tämän kauden joukkueelle kotihalli ja sieltä siirtyminen veisi sen kotihallin tunteen pois. Voi myös vaikuttaa nuoriin pelaajiin yllättävän sekoittavalla tavalla, että kotiluola vaihtuu kesken kaiken. Liian iso riski peliesitysten heikkenemiselle, sanoisin.
Eikös se "nyt noustaan liigaan" tarkoita sitä, että 2025 palataan liigaan? Kyllä mä voin ton ostaa et juhlavuotena nostetaan kannua, mut voihan sitä nostaa jo keväällä -26.Nii ja sanotaan vielä, että nyt noustaan liigaan. 2026 palataan liigaan ja viralliseen kotiin Hartsulle sekä 2027 juhlavuotena Kanada malja ilmaan ilmalassa! Tää tuntuu taas oikeelta.
Juu muotoilin sen vain väärin. 2025 nousu. 2026 on liigakiekon vuoro Hartwallilla sekä 2027 on oikea mestaruusvuosi. Itsellä toki sen verran maltilliset haaveet, että saadaan liigassa yksi vuosi vain nauttia ilman paineita. Kerättäisiin pohjakassaan täytettä uusilla sponsoreilla yksi vuosi ja sitten juhlavuotena panostus huolella. Tämä voisi toimia ylipäätään niinkuin nyt ollut. Viime vuosi meni ylipätään ihaillessa, että ollaan koti suomessa pelaamassa. Nyt toisella kaudella on jo kovat piipussa.Eikös se "nyt noustaan liigaan" tarkoita sitä, että 2025 palataan liigaan? Kyllä mä voin ton ostaa et juhlavuotena nostetaan kannua, mut voihan sitä nostaa jo keväällä -26.
Ajattelemme siis aika samalla tavalla asiasta. Melkein toivoisi jonkunlaista "sääntöä", että nousijajoukkueen rungon pitäisi pysyä x-prosenttimäärällä kasassa ja tämä mahdollistettaisiin nousijajoukkueen ensimmäisen kauden putoamissuojalla, mutta samalla tiedostan tämän kuuulostavan lähes "Hiltusen heitolta". Kyllä se liki 25v kestänyt suljettu Liiga on tartuttanut itseenikin näköjään tälläistä sääntösäätelyä. Oikeasti jos maltti riittäisi Jokereilla lähteä syksyllä Mestis-rungolla ja maltillisilla vahvistuksilla, niin olisin todella iloisesti yllättynyt. Uskottavuuden palauttaminen voi painaa vaakakupissa kuitenkin enemmän. Omasta mielestä uskottavuus palautuu kyllä jo sillä, että noustaan pelaamalla Liigaan.Juu muotoilin sen vain väärin. 2025 nousu. 2026 on liigakiekon vuoro Hartwallilla sekä 2027 on oikea mestaruusvuosi. Itsellä toki sen verran maltilliset haaveet, että saadaan liigassa yksi vuosi vain nauttia ilman paineita. Kerättäisiin pohjakassaan täytettä uusilla sponsoreilla yksi vuosi ja sitten juhlavuotena panostus huolella. Tämä voisi toimia ylipäätään niinkuin nyt ollut. Viime vuosi meni ylipätään ihaillessa, että ollaan koti suomessa pelaamassa. Nyt toisella kaudella on jo kovat piipussa.
Liigassakin se ensimmäinen vuosi on jo itsessään siisti, niin nautintoa se on jo itsessään. Tässä vähän vihjailin toisen ketjun kustannuksella, kun puhuttiin "luuleeko kukaa, että tällä samalla joukkueella pelataa liigaa". No itse toivoisin, että suurrimmaksi osaksi kyllä. Salonen, Lind, Vainikainen. Heikkinen vaan meille myös jatkoa. Risu/Sisu myös pidettäisiin. Pihlström, Aaltonen tuskin jatkaa. Niiden tilalle uusia pelimiehiä. Filppula toivottavasti jaksaisi jatkaa. Toki epäilen. Muutoksia nähdään kyllä, mutta tekisin sen maltilla ensimmäiselle vuodelle. Se juhlavuosi on kuitenkin jo niin lähellä. Silloin pitää olla jollain tasolla jo kovat piipussa. Sillloin pitää olla jo liigassa ja tietoinen mitä sen kauden läpikäyminen vaatii pärjätäkseen keväälläkin.