Olen jossain määrin hieman yllättänyt, kuinka kategorisesti innostuneen reaktion todennäköinen paluu Areenaan on saanut. Itselläni fiilikset on ristiriitaiset.
Ymmärrän, että taloudellisen potentiaalin osalta se on järkevämpi vaihtoehto kuin Nordis, sikäli kun Jokerit liigaan nousee. Reilusti nykyaikaisempi myös, vaikka ikää tulee kohta 30v.
Minulle suurin miinus on erittäin kylmä ja kolkko tunnelma. Halli on ilma-alaltaan massiivinen ja huonosti suunniteltu. Kovakin kannustus ”häviää rakenteisiin” eikä saa sitä arvoa minkä se ansaitsisi. Areena-aikana ilon aiheet ovat myös olleet vähissä. Vain yksi mestaruus, valtavasti alisuorittamista ja pitkä venäläisaika.
Olen käynyt Jokereiden peleissä -90 -luvun alkupuolelta asti, enkä suuremmin koe palaavani ”kotiin” kun Areenalle palattaneen. Mikäli noustaan liigaan, lähestyn asiaa siltä kantilta, että se on isossa kuvassa vähemmän huono vaihtoehto kuin Nordis ja toivon, että joskus ollaan naapurin kanssa yhdessä aidosti modernissa ja hyvin sunnitellussa monitoimiareenassa molemmat isäntinä, kuten monet suurseurat ovat paljon jääkiekkoa isommissa lajeissa samassa kaupungissa.