Estetäänkö ihmisiä menemästä halliin vai tulemasta sieltä ulos? Vai saako hallin haltuun vaatimalla sitä turvapaikaksi? Siinä monta huonoa kysymystä?Nyt ku ne siellä Arkadianmäellä pähkäilee rajalakia ja haluaa sen läpi nopeutetulla tavalla, niin pitäisikö jonkun ujuttaa sinne mukaan Hartwall areenan haltuunottamista mahdollistavia pykäliä?
Ihan kohta tapahtuu.Tutkivaa journalismia | HS:n tiedot: Helsinki-halli on konkurssin partaalla, ministeriö kielsi ulkopuolisia avittamasta
Helsinki-halli on velkaantunut rajusti ja sitä uhkaa konkurssi. Halliyhtiö on velkaa pelkästään Helsingin kaupungille yli satatuhatta euroa.www.hs.fi
Taasko mennään? Olen ymmärtänyt täältä, että taustalla pyörät pyörivät kokoajan.Ihan kohta tapahtuu.Tutkivaa journalismia | HS:n tiedot: Helsinki-halli on konkurssin partaalla, ministeriö kielsi ulkopuolisia avittamasta
Helsinki-halli on velkaantunut rajusti ja sitä uhkaa konkurssi. Halliyhtiö on velkaa pelkästään Helsingin kaupungille yli satatuhatta euroa.www.hs.fi
Taasko mennään? Olen ymmärtänyt täältä, että taustalla pyörät pyörivät kokoajan.
Juuri näin. Itse kirjoitin tänne joskus vuosi sitten, että areenasta on turha haaveilla eikä tilanne ole muuttunut. Tuo rapistuu vähitellen paikalleen väkisinkin, vaikka siellä huoltomies kävisi välillä vessoja vetämässä.Tässä olennainen:
"Pattitilanteen ratkeamiseksi konkurssi olisi keino saada halli pois venäläisomistuksesta. Konkurssissa suurimmat velkojat päättäisivät hallin pakkomyynnistä.
Jos venäläisomistajat vastustaisivat konkurssitoimia, asiasta riideltäisiin Koulun mukaan mahdollisesti korkeimpaan oikeuteen asti. Siihen kuluisi vähintään puolitoista vuotta."
Kohtakaan ei siis tapahdu.
Juuri näin. Itse kirjoitin tänne joskus vuosi sitten, että areenasta on turha haaveilla eikä tilanne ole muuttunut. Tuo rapistuu vähitellen paikalleen väkisinkin, vaikka siellä huoltomies kävisi välillä vessoja vetämässä.
Mun mielestä tuo on mielenkiintoinen tieto, että laskujen maksaminen on halliyhtiöltä estetty, vaikka tilillä makaa miljoonia. Oikeusteitse homma toki kestää minimissäänkin yli vuoden, mutta on tämä kuitenkin selkeä indikaatio siitä että halli halutaan käyttöön vaikka sitten väkisin, kun ei kerran suosiolla luonnistunut. Valitettavasti tämä on täysi ennakkotapaus lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla, joten ihan helppoa reittiä asian ratkaisemiseksi ei ole.
On jännä. Kyllähän firmalla voi olla muutakin ei-likvidiä varallisuutta, joka pitäisi realisoida konkurssin välttämiseksi. Näkisin nämä "käteisvarat" tässä kohtaa vaan omaisuutena, jota on kovin hankala likvidoida, vaikka ihan teknisesti ne ovatkin likvidiä valuuttaa. Paradoksaalista.Tämä on kyllä mielenkiintoinen juttu. Voiko yhtiö olla konkurssilain tarkoittamalla tavalla maksukyvytön, jos pakotteet estävät maksuliikenteen, vaikka fyrkkaa on.
Tapahtuu vasta, kun kaupunki alkaa koviin toimiin. Ja virkamiehet on kusi sukassa ja keksii kilpaa esteitä ja syitä miksi pakkolunastus ei onnistu.Koko saaga yksi iso vitsi. Ei siinä sen kummempaa.
Alkaisko jo tapahtua pikkuhiljaa?
Ajoitko virkatietä?Just tänään taas töihin ajaessa Hartwallin ohi mietin, että onpas ollut ihanan rauhallista täällä palstalla, kun kukaan ei ole käynyt selittämässä jostain Hartwallin aukeamisesta lähiaikoina mitään.
Kai laskut on maksettava aina? Ei mulla ole koskaan ole riittänyt:"Fyrk finns, mutta just nyt ei pysty.". Tuohan selitys kävisi jokaiseen maksuvalmiusongelmaan.Tämä on kyllä mielenkiintoinen juttu. Voiko yhtiö olla konkurssilain tarkoittamalla tavalla maksukyvytön, jos pakotteet estävät maksuliikenteen, vaikka fyrkkaa on.
Totta kai laskut on maksettava, ei kysymys ole siitä.Kai laskut on maksettava aina? Ei mulla ole koskaan ole riittänyt:"Fyrk finns, mutta just nyt ei pysty.". Tuohan selitys kävisi jokaiseen maksuvalmiusongelmaan.
Ihan näin se asia ei kuitenkaan ole. Jokereilla on tulevaisuus Liigassa Areenan kanssa mutta myös ilman. Areenan kanssa taloudellinen potentiaali on suurempi, mutta ei Nordiksella/Suvilahdessa/valitse jäähalli pelaaminen Jokereiden Liigaan paluuta ratkaise. Ja edelleen Mestiksessä pelatessaan Jokerit ei tee Areenalla yhtään mitään. Nordiksen täyttöaste ei edes viime kaudella ollut lähelläkään sataa vaikka kotipelejä oli vähemmän. Toki harjoittelu etc fasiliteetit paranee, mutta merkittävää taloudellista hyötyä Jokerit ei Areenasta saa niin kauan kun ollaan Mestiksessä.Ilman Helsinkiareenan suomalaisomistusta ei Jokereilla ole tulevaisuutta Liigassa, ellei sitten jokruja oteta takaoven kautta sisään.
Excelissä hyvin moni (optimistinen) business case näyttää oikein hyvältä, mutta todellisuus voi olla sitten jotain muuta, kun niitä liikkuvia osia vaikka katsojamäärien osalta onkin aika paljon.Saarnin sanoja lainaten "Näyttää Excelissä oikein hyvältä".
En ole tällaista väittänytkään. Mestis ja Nordis on ok, mutta Liiga ja Nordis ei enää houkuta. Vaikka vuodesta -92 lähtien Nordiksella istuin joka pelin, niin kyllä hampaita piti kiristellä viime kaudella sinne astuessani ja näin on moni muukin todennut. Ei sinne läävään haikaile enää nykymaailmassa kovinkaan moni ja tulevalla kaudella vielä vähemmän.... Mestiksessä pelatessaan Jokerit ei tee Areenalla yhtään mitään. Nordiksen täyttöaste ei edes viime kaudella ollut lähelläkään sataa vaikka kotipelejä oli vähemmän...