Hartwall Arena

  • 1 040 432
  • 3 037

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllähän se on niin, ettei Jokereiden Liigaan paluusta oikein tule mitään, jos ei hallia saada suomalaisomistukseen. On puhuttu, että Jokerit tulisivat pelaamaan kotiottelunsa lainalla Nordiksella tai Espoon Metroareenalla. Tuleekohan tuosta yhtään mitään..?
Käsittääkseni ry on ilmoittanut että mikään muu pelipaikka kuin Helsinki-halli ei ole mahdollinen.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ymmärrän sen, että espoolaiset vastustavat jyrkästi Jokereita tulemasta Espooseen, kun haluavat oman joukkueensa Liigaan! Kannatan.
Minä en tiedä sellaista vastustamisesta mitään. Espoon projekti on ihan omansa eikä siihen vaikuta Jokereiden tekemiset. Toki pidin Nordista todennäköisempänä pelipaikkana Jokereille kunnes ry ilmoitti että niille kelpaa vain Areena.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Eikös tuo Hartwallin kaupan tapahtuminen romahtanut siihen, että rybyt eivät saaneet palautettua yhtiötään kaupparekisteriin?

Kyllä itse toivoisin tälle showlle jo loppua, ei tästä hyödy ketään. Vähän jaksan epäillä mitään "Jokeri-buumia" vaikka tästä vielä jotenkin tultaisiin elävien kirjoihin, sen verran paha maku tästä on jäänyt aika moneen suuntaan.
 

vensteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä tässä uutisessa taida olla mitään uutta, viikkotolkulla ollut jo tiedossa että Suomen ulkoministeriöön ei ole asian tiimoilta ollut yhteydessä.

Veikkaan että asia on ollut jokseenkin näi;
Puolustelematta ketään, eihän tuo tarkoita että kauppa ei voisi olla lähellä. Eiköhän myyjä ja ostaja voi aivan hyvin sopia asiasta kaikki yksityiskohdat jne ja sitten vasta vaivata ulkoministeriötä tai mitä tahoja pakotteiden takia pitää vaivata.

Sillä erotuksella että nyt on luultu että suomen ulkoministeriölle tehdään vain joku ilmoitus ja siinä se mutta eipä ollut. Kyllä nyt jokainen täysjärkinen on sen tiedostanut että näinä aikoina ei slobojen kanssa tehtävät kaupat ole mitään ilmoitusluontosia tapahtumia jossa pelkästään nuija käy pöydällä.

– Mikäli Ulosottolaitos alkaa selvittää pakotteisiin liittyviä asioita, prosessi ei ole hetkessä ohi. Tilanteen etukäteisarviointi on varsin vaikeaa, mutta tämänkaltaisessa selvitystyössä voi mennä pitkäänkin, Ulosottolaitoksen korkean profiilin vaikuttaja sanoi anonyymisti hiljattain.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Tätä ovat kommentoineet - niukasti - erittäin hyvillä yhteiskuntasuhteilla varustetut henkilöt Kummola ja Harkimo Sr. He ovat tottuneet asioimaan poliittisen ja virkakoneiston kanssa, ja he ovat yleensä myös tottuneet saamaan asiansa koneiston läpi. Onhan heillä läheiset kontaktit aina presidentinlinnaan asti.

Jos he ovat olleet mukana asiaa ajamassa, on saattanut tulla käsitys tuosta ilmoitusluontoisuudesta. Siinä ehkä ei ole mietitty ihan loppuun asti sitä, kuinka paljon virkakoneisto on juuri tällaisessa asiassa valmis joustamaan ja heitä avittamaan. Kansainväliset pakotteet mm. USAn valvovan silmän alla ja asian laajamittainen käsittely julkisuudessa. Ollaan ehkä siirrytty hieman toisenlaiselle pelikentälle kuin mihin he ovat tottuneet. Tämä vain sillä oletuksella, että Kummola ja Harkimo olisivat pyrkineet tätä tietä siloittamaan.
 

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllä itse toivoisin tälle showlle jo loppua, ei tästä hyödy ketään. Vähän jaksan epäillä mitään "Jokeri-buumia" vaikka tästä vielä jotenkin tultaisiin elävien kirjoihin, sen verran paha maku tästä on jäänyt aika moneen suuntaan.

Kyllähän se näin on, että vaatisi jo maailmanluokan ihmeen että brändiä saisi kirkastettua tämän sekoilun jälkeen riittävästi että saisi mitään nostetta saatika "buumia". Sarjamahdollisuuden vaihtuminen Liigasta Mestikseen teki vaikeasta tilanteesta vielä vaikeamman.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
– Mikäli Ulosottolaitos alkaa selvittää pakotteisiin liittyviä asioita, prosessi ei ole hetkessä ohi. Tilanteen etukäteisarviointi on varsin vaikeaa, mutta tämänkaltaisessa selvitystyössä voi mennä pitkäänkin, Ulosottolaitoksen korkean
Sellaisen käsityksen itse olen saanut tästä keissistä, että nyt ei ulosottolaitoksella ole asian kanssa tekemistä. Voin kyllä olla ymmärtänyt väärinkin.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Niin menee Areenan myynti niin tai näin niin alkaa olemaan myös junnu puolella uhkakuvia taivaalla seuraavan kauden osalta. Lihatiskille eilen menin ... Kysyin onko niitä A-luokan nakkeja ... Lihamestari Timo sanoi:" täällä on paketti". Paketissa oli Mystinen teksti jossa luki " A ja B luokan täysipäiväiset pestit loppuu tähän kauteen ellei...,,¥^$°^¥°¥™¥✓" . En saanut sotkusta selvää.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Se on jännä kun tääläkin nämä sanansaattajat kertoo miten kaikki viime silausta vaille ja ihan just maalissa. Silti UM ei asiasta tiedä mitään vieläkään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on jännä kun tääläkin nämä sanansaattajat kertoo miten kaikki viime silausta vaille ja ihan just maalissa. Silti UM ei asiasta tiedä mitään vieläkään.

"Mitäs se niille kuuluu? Tietäjät tietää"- tyyppinen keissi?

Itse veikkaan, että aikaisintaan keväällä tapahtuu jotain. Jos tapahtuu. Viranomaisprosessit ovat pitkiä ja kohtahan tuossa jo joulukin tulla jolkottaa. Loppiaisen jälkeen voidaan sitten alkaa tutustua paremmin. USA:ssa tämä asia ei varmaan ole kovinkaan korkealla prioriteettilistalla ja siellä tunnetusti iso pyörä on vähän isompi pyörä kuin täällä.

Mulle on tavallaan se ja sama, kuka Areenan ostaa, kunhan se saadaan äkkiä pois nykyisiltä omistajilta ja toimintaan, eikä jatkossa tarvitse vastaavia asioita kohdata. Että sikäli kannattaa tarkkaan miettiä, kenelle myydään. Ojasta pääsee allikkoon varsin nopeasti...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
"Mitäs se niille kuuluu? Tietäjät tietää"- tyyppinen keissi?

Itse veikkaan, että aikaisintaan keväällä tapahtuu jotain. Jos tapahtuu. Viranomaisprosessit ovat pitkiä ja kohtahan tuossa jo joulukin tulla jolkottaa. Loppiaisen jälkeen voidaan sitten alkaa tutustua paremmin. USA:ssa tämä asia ei varmaan ole kovinkaan korkealla prioriteettilistalla ja siellä tunnetusti iso pyörä on vähän isompi pyörä kuin täällä.

Mulle on tavallaan se ja sama, kuka Areenan ostaa, kunhan se saadaan äkkiä pois nykyisiltä omistajilta ja toimintaan, eikä jatkossa tarvitse vastaavia asioita kohdata. Että sikäli kannattaa tarkkaan miettiä, kenelle myydään. Ojasta pääsee allikkoon varsin nopeasti...
Täällä se allikkokin on valitettavan tuttu paikka.

Tälläkin kertaa Jokerit tekee tän ihan itse. Teidän (mun salarakkaan) dinot on ammattilaisia viimeisen päälle meidän harrastelijoiden porukkaan verrattuna.

Onneksi junnut on vielä ihan hyvässä hapessa.
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Täällä se allikkokin on valitettavan tuttu paikka.

Tälläkin kertaa Jokerit tekee tän ihan itse. Teidän (mun salarakkaan) dinot on ammattilaisia viimeisen päälle meidän harrastelijoiden porukkaan verrattuna.

Onneksi junnut on vielä ihan hyvässä hapessa.
Kauanko ne rahat riittää A-junnut vaatii jo pääomaa. Vai lypsetäänkö pelaajien taustajoukkoja kohta.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli mieleeni, että tarvitaanko areenakaupoille hyväksyntä myös UK:sta? Se voi olla myös oma ottelunsa byrokratiaa vastaan.

Suomessa areenakauppa voi viranomaisessa edetä kohtuullisen vikkelästi, onhan areena yksi Suomea koskevien pakotteiden kruununjalokivistä. USA:n ja mahdollisesti myös UK:n kohdalla samoja mietteitä kuin @BOL illa, siellä tuskin saadaan mitään erityiskohtelua. Yksi suomalainen 60 Meur. areena tuskin on heille mitään kummallista.
 
Viimeksi muokattu:

jussi57

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleeni, että tarvitaanko areenakaupoille hyväksyntä myös UK:sta? Se voi olla myös oma ottelunsa byrokratiaa vastaan.

Mä luulen että eräs todennäköinen vaihtoehto on että tässä odotetaan myyntilupaa Putinilta ja Putin sanoo että "Ei vielä. Pidetään hulluja jännityksessä" ja tämä tilanne voi jatkua vaikka loputtomiin ja ennenkuin myyjäosapuoli saa tämän tärkeän luvan ei tapahdu yhtään mitään.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kauanko ne rahat riittää A-junnut vaatii jo pääomaa. Vai lypsetäänkö pelaajien taustajoukkoja kohta.
Eiköhän Jolle näyttänyt isin tiliotetta ja sanonut että katetta löytyy. Areenan kätköistä löytyi myös renkaaton kottikärry, joka oli täynnä tonnin setelinippuja valitettavasti vain ruplia.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Eiköhän Jolle näyttänyt isin tiliotetta ja sanonut että katetta löytyy. Areenan kätköistä löytyi myös renkaaton kottikärry, joka oli täynnä tonnin setelinippuja valitettavasti vain ruplia.

Yksi RY:n kriittisistä valintakriteereistä tämän Jollen porukan osalta taisi nimenomaan olla, että RY:n ja sitä myöten junioreiden rahoitus on turvattu in any case. Tuo on toki loistavasti neuvoteltu, jos ovat saaneet junioreiden rahoituksen sovittua pidemmäksi ajaksi mysteeritahon kanssa riippumatta miten edustuksen tarinan tulee käymään. Toki sitten ehkä skeptisillä saattaa vähän tulla kysymyksiä mieleen, että jos tämä mysteeritaho on vaikka se AMG vai mikä lie niin onko jenkeistä todella saatu junnujen rahoitus sovittua vedenpitävästi.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksi RY:n kriittisistä valintakriteereistä tämän Jollen porukan osalta taisi nimenomaan olla, että RY:n ja sitä myöten junioreiden rahoitus on turvattu in any case. Tuo on toki loistavasti neuvoteltu, jos ovat saaneet junioreiden rahoituksen sovittua pidemmäksi ajaksi mysteeritahon kanssa riippumatta miten edustuksen tarinan tulee käymään. Toki sitten ehkä skeptisillä saattaa vähän tulla kysymyksiä mieleen, että jos tämä mysteeritaho on vaikka se AMG vai mikä lie niin onko jenkeistä todella saatu junnujen rahoitus sovittua vedenpitävästi.

Mulle kyllä välittyi tiedotteesta kuva, että tämän kauden rahoitus on saatu sovittua ja siinä vaiheessa olettamus oli, että vuoden päästä Jokerit pelaa Liigassa. Tuskinpa siellä mitään avointa valtakirjaa on tulevista kausista, jos edustus ei saa pakkaansa kasaan ja pelaa mitään sarjaa ensi kaudellakaan. Halli kun on se priimusmoottori tuossa kuviossa, niin onko koko junnuja rahoittavaa osapuolta enää kohta olemassa, jos hallikauppa ei etene tai halli myydäänkin jollekin toiselle halukkaalle ostajalle?
 

Letkuspede

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Pens
Eiköhän Jolle näyttänyt isin tiliotetta ja sanonut että katetta löytyy. Areenan kätköistä löytyi myös renkaaton kottikärry, joka oli täynnä tonnin setelinippuja valitettavasti vain ruplia.
1000 ruplan?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
renkaaton kottikärry, joka oli täynnä tonnin setelinippuja valitettavasti vain ruplia.
Älä niihin koske, niillä pidetään hallin peruslämpöä yllä. Kottikärryllinen palaa yhden päivän ja lämmittää kaksi.

Kyllähän tämä edustuksen paluu alkaa päivä päivältä heikommalta näyttää ja varmasti näkyy ensi kaudella myös junnuissa jos tilanne ei muutu.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän tämä edustuksen paluu alkaa päivä päivältä heikommalta näyttää ja varmasti näkyy ensi kaudella myös junnuissa jos tilanne ei muutu.

Kysymys ei välttämättä lainatulle kirjoittajalle.

Missä vaiheessa kovimpia junnuja aletaan kalastelemaan ja kiinnittämään seuroihin? Kohta kuitenkin eletään vuodenvaihdetta ja varmasti kovimpia A-pelaajia kiinnostaa miesten pelit jo ensi kaudella.
 

Glove

Jäsen
Mä luulen että eräs todennäköinen vaihtoehto on että tässä odotetaan myyntilupaa Putinilta ja Putin sanoo että "Ei vielä. Pidetään hulluja jännityksessä" ja tämä tilanne voi jatkua vaikka loputtomiin ja ennenkuin myyjäosapuoli saa tämän tärkeän luvan ei tapahdu yhtään mitään.
Kaipa ulosottovirasto kiinnostuu asiasta viimeistään siinä vaiheessa kun kiinteistöverot alkaa jäädä rästiin. Voisi sitten takavarikoida sen heti ekasta erästä ja myydä velan kattamiseksi ja lähettää loput rahat Ukrainaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kaipa ulosottovirasto kiinnostuu asiasta viimeistään siinä vaiheessa kun kiinteistöverot alkaa jäädä rästiin. Voisi sitten takavarikoida sen heti ekasta erästä ja myydä velan kattamiseksi ja lähettää loput rahat Ukrainaan.
Siellä oli keväällä vielä miljoonia tileillä. Eiköhän niillä kulut makseta aika pitkäksi aikaa. Ei siellä taida rästejä olla mihinkään, eikä tosiaan varmaankaan tule.
 

Glove

Jäsen
Siellä oli keväällä vielä miljoonia tileillä. Eiköhän niillä kulut makseta aika pitkäksi aikaa. Ei siellä taida rästejä olla mihinkään, eikä tosiaan varmaankaan tule.
Seitsemästä miljoonasta taidettiin keväällä puhua. Eipä minulla kyllä ole mitään hajua paljonko tuommoisesta pytingistä maksetaan kiinteistöveroa, tontin vuokraa ja paljonko menee ylläpitoon. Mutta ei se seitsemän miljoonaakaan ikuisuuksia kestä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Seitsemästä miljoonasta taidettiin keväällä puhua. Eipä minulla kyllä ole mitään hajua paljonko tuommoisesta pytingistä maksetaan kiinteistöveroa, tontin vuokraa ja paljonko menee ylläpitoon. Mutta ei se seitsemän miljoonaakaan ikuisuuksia kestä.
Vuokraa taisi olla luokkaa 350t/v. Muista ei hajuakaan, mutta kyllä vuosia kulut menee helposti. Toki jos jotain hajoaa, niin sitten on toinen juttu. Joskus ne rahat loppuu, ajankohta on vaan auki. Tai maksuhalu loppuu. Mistä noiden ajatuksia tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös