Halliyhtiön konkurssihan on sinänsä mahdollinen, mutta nykyisellä rahoitusasemalla kestäisi (ja käsittääkseni niistä kikuista on vara jonkin verran tinkiä) ainakin kolme vuotta. Se ei taida olla Helsingille vaihtoehto. Yhtiöllä on tässä mielessä liikaa rahaa kassassa, ja kun se ei itsessään kuulu pakotteiden piiriin eivät pankit voi omalla compliancellaan pitää tilejä jäissä kovin pitkään.
Klubipaikkoja ei muuten myyty ainakaan aikavälillä 2011-2022 halvimman kategorian mukaan vaan sen saman kategorian hinnoittelulla, missä ne avoimessa myynnissä sijaitsevat. Aitioiden paikkojen kohdalla voi olla toisin.
Halliyhtiön äänivallasta suurin osa on pakotteiden alaisilla henkilöillä tai näiden omistamilla yhtiöillä. Näin ollen myös halliyhtiö kuuluu pakotteiden alle. Kyse ei ole pankkien "omista complience säännöistä". Halliyhtiö kuuluu pakotteiden alle, kunnes yhtiön määräysvalta on siirtynyt tahoille, jotka eivät ole pakotteiden alla.
Konkurssi edellyttää maksukyvyttömyyttä velkojaa kohtaan. Jos velkoja hakee erääntynyttä saatavaansa konkurssiuhkaisella hakemuksella, rahaa pitäisi siirtyä velkojalle, jotta velallinen välttää konkurssin. Koska halliyhtiö on pakotteiden takia maksukyvytön, niin... (Ei siis riitä, että velallisella on varallisuutta tai jopa käteistä kassassa, maksukyvyttömyys on merkitsevä.) Mutta, asia ei ole näin yksinkertainen, muutoin hallia luultavasti olisi jo haettu konkkaan.
Klubipaikoista: olen ymmärtänyt, että jos paikan omistaja haluaa käyttää paikkaansa, se menee halvimman kategorian mukaan. Jos omistaja ei ole halunnut käyttää oikeuttaan, niin paikka on sitten myyty hallin lukuun paremmalla hinnalla. Korjaa toki, jos olen väärässä.
Selvennettäköön tässä, että mua (HIFK:n kannattajana) lähinnä kiinnostaa a) hallin saaminen pois venäläisomistuksesta b) hallin elinkelpoisuus jatkossa (veronmaksajan rooli), ja c) mua ei haittaa, jos/kun Jokerit saa hallinsa takaisin ja yleisön/lipputulojen kautta joukkue nousisi Liigan kärkikastiin. Päin vastoin: se tekisi hyvää Liigalle. Enemmänkin haluaisin esim. Saipan pois Liigan kartalta, mutta se on sitten toisen ketjun asia.