Harry Harkimo: SM-liigan uskottavuus kyseessä

• 5 357
  • 61

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Laitetaan mulkut järjestykseen:

1.filmaavat mikkihiiret ja pelaajat
2.koko sm-liiga ja sen johto
3.tps ja Doc. Ikonen
4.hpk, lintumäki, jalonen ja päiväkerho-fanit
5.Frankyboy ja Hjalmari

Aivan käsittämätön soppa! Suorastaan vois sanoa ettei puhuta enään moposta vaan kevarista, joka lähti käsistä täydellisesti!

(Älkää käsittäkö väärin otsikkoa)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Itkemistä

Viestin lähetti Gagne
Täällä siis yksi jos toinen tosiaan haukkuu toista itkijäksi vaikkei tosiasiassa tiedä keskustelun aiheesta muuta kuin txt:llä vilahtaneen "TPS ylivoimalla 5 min.".

Avasin tämän ketjun kun pääitkijänne Flonaldo oli avannut ketjun, jossa hän vaati SM-liigan hallituksen puheenjohtajan erottamista. Mielestäni oli ja on korrektia, jos toisenkinlaisia ajatuksia voi Jatkoajassa avoimesti esittää kuin niitä Kerhon masinoimia. Jokaisen Kerhon kannattajan kannattaisi miettiä sitä, ketä palvelee moinen touhottaminen, jota osa teistä harrastaa. Sen tyypillinen ilmenemismuoto on täysin sokea uskollisuus Kerhon johdolle, kertoo ne sitten mitä tahansa satuja. Lue Gagne vaikka ensin tuo Flonaldon käsittämätön mielipidepurkaus eli ketjun avausviesti...

Jokereiden puolelta toteaisin sen, että en ole lukenut vielä yhtään viestiä, jossa kukaan Jokereiden kannattajista tuntisi mitään iloa siitä, että Hjallis on SM-liigan puheenjohtaja. Aika moni meistä on kirjoittanut suoraan, että nykyinen tilanne ei ole hyvä.

Ja aika moni meistä on toivonut, että Kerho nyt jotenkin saisi itsensä kasaan ja pelaisi hyvin kaiken sen sähläämisen jälkeen, jota Kerhon johto on puheenjohtaja Lintumäen johdolla tässä asiassa harrastanut. Mutta pelkäänpä pahimman jo tapahtuneen ja Kerhon taipaleen päättyvän.

apostoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JALKAPALLO, NJ Devils
ooh..

Jalkapallon ystävänä nostan hattua Hjallikselle ja muille kiakkopatuille, suorastaan kumarran. Ai miksi? Miekkosethan yrittää toimillaan todella viedä mielenkiintoa SM-liigasta ja jääkendoilusta, bravo!! Lisää tällaisia farsseja, enemmän kuumia paikallispelejä ja pleijarit sekä finaalit on muutettava paras yhdeksästä formaattiin! Tähän muutaman kymmentä hymiötä..

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Re: Re: Re: Jos me Jokeri-ihmiset puolustetaan Hjallista niin vastaavasti

Viestin lähetti Töölön Vesa
Muten en asiaan jaksa puuttua, koska mielstäni nyt oketetaan vain saada asioihin edes jokin roti. Se mitä haluan kysyä Ck.lta on, miten tämä päätös tai jos sitä ei olisi tehty vaikuttaa Jokereihin?

Vastaan sinulle mielelläni ja pitää muista, että tämä on vain minun mielipide. Eli selväähän tässä on se että, Hjallis halusi näpäyttää Mobergia heti kun siihen oli pienikin mahdollisuus. Tämä kaikki vanhojen riitojen ja katkeruuden takia mikä on näkynyt aina Hjalliksen puheissa ja tekemisissä.

Toinen asia mikä on selvää, niin kukaan Jokeri fani ketä minä tiedän ei todellakaan halua HPK:ta vastaansa finaalissa. Siksi uskon Hjalliksen myös ajattelevan näin, vaikka tietenkin myönnän, että en voi sitä täysin varmasti tietää.

Esimerkiksi jos HIFK olisi päässyt jatkoon, niin mieluummin minä heikommin runkosarjasa sijoittuneen ottaisin vastaan seuraavalla kierroksella/finaalissa, kuin semmoisen joukkueen mikä on voittanut runkosarjan. Sehän on ihan selvää ja varsin luonnollinen ajattelutapa.

Nyt kun Miettinen on saanut pidemmän pelikiellon on HPK:n vielä vaikeampi päästä jatkoon, mitä silloin jos Miettinen olisi mukana. Näin ollen Jokereilla on selkeästi paremmat mahdollisuudet TPS vastaan ja pääsy finaaliin helpottuu huomattavasti. Sekin on vielä sanottava, että jos HPK pääsisi jatkoon olisi Jokereilla seuraavassa vaiheessa vastassa joko Blues, Kärpät tai Tappara joita pidän kaikesta huolimatta kovempina vastuksina Jokereille, kuin Jyppiä tai Tepsiä. Tämä mitenkään TPS:n ja JYP:n saavutuksia väheksymättä.

Viimeksi muokattu:

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Cobol

En sitä viestiä viitsinyt nyt lukea, mutta:

Keskustella pitää ja eriäviä mielipiteitä saa esittää. Siitä täysin olen samaa mieltä.

Olen itse kyseenalaistanut Hämeenlinnan Donin toimintaa moneen otteeseen, lähinnä "siviilirintaman" ja HPK:n ajoittaisesta limittämisestä. Mutta pitää kuitenkin muistaa että hän on HPK:n puheenjohtaja, ja puheenjohtajan tehtävänä on pitää oman seuran puolia.

Tässä miettisasiassa Hjallis, ts. Liiga ei ilmeisesti toiminut pykälien mukaan. Lakimiehenä Lintumäki puuttui asiaan. Ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.

P.S. Eilen viimeksi kirjoitin jotain "jos Lintumäen puheet pitävät paikkansa (... konna SEKIN on)". Puheet taisivat tälläkertaa tosiaan osittain olla totta. Sitä yletöntä vaahtoamista en kyllä aivan ymmärtänyt. Lopulta olisi kai kuitenkin parempi että SM-Liigan johdossa ei oli taloudellisesti niin paljon yhteen seuraan sitoutunut mies. Päästäisiin näistä jääviyskeskusteluista.

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Re: Re: Re: Re: Jos me Jokeri-ihmiset puolustetaan Hjallista niin vastaavasti

Viestin lähetti Ck

Toinen asia mikä on selvää, niin kukaan Jokeri fani ketä minä tiedän ei todellakaan halua HPK:ta vastaansa finaalissa.

Nyt kun Miettinen on saanut pidemmän pelikiellon on HPK:n vielä vaikeampi päästä jatkoon, mitä silloin jos Miettinen olisi mukana. Näin ollen Jokereilla on selkeästi paremmat mahdollisuudet TPS vastaan ja pääsy finaaliin helpottuu huomattavasti.

Näinhän se menee. Ja juuri siksi kova Jokeri-kannattaja Frank Moberg alun alkaen antoi Miettiselle pelikiellon- koska hän tahtoo Jokereille helpompaa tietä finaaliin!

Onhan se päivänselvä asia että jos kerran mies on rangaistusaitiossa, niin ei kesken kaiken voi sieltä pois päästää, ja ruveta lyhentämään rangaistusta- luki sitten Ilta Sanomissa mitä tahansa, ja tykkäsi sitten HPK:n puheenjohtaja mitä tahansa.
Virhe on tehty pelikieltoa ANNETTAESSA, jos ylipäätänsä pelikielto on väärä tuomio- mielestäni pelikieltoja on annettu aika helpolla tänä vuonna, mutta kun linja kerran on tämä, niin sääntöjen täytyy koskea myös HPK:n ykköshyökkääjää.

Tämän päivän uutta kokousta pidetään nyt sitten "todisteena" sille, että eilen meneteltiin väärin. Sitten rutistaan kun revitään päätös auki ja pidetään uusi kokous. Eli kumpi se nyt on?

Ja muuten: eikös uutta paras-seitsemän-systeemiä monen täällä kirjoittaneen mukaan keksitty suurten seurojen suojelemiseksi? Nythän Kerho voi vielä vääntää jatkoon vaikka on pelannut kolme ottelua paskaa peliä.

Uskoin vakaasti ennen tätä päivää että Kerho menee jatkoon kolmella helpolla voitolla. Nyt rupeaa kuitenkin taas näyttämään siltä, että selitykset on valmiina ennenkun pelit on edes pelattu.
Kerholaisista itsestään on nyt kiinni, haluavatko ylipäätänsä voittaa, vai keskitytäänkö tänäkin vuonna muuhun.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Cobol

Viestin lähetti Gagne
Tässä miettisasiassa Hjallis, ts. Liiga ei ilmeisesti toiminut pykälien mukaan. Lakimiehenä Lintumäki puuttui asiaan. Ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. (...) Lopulta olisi kai kuitenkin parempi että SM-Liigan johdossa ei oli taloudellisesti niin paljon yhteen seuraan sitoutunut mies. Päästäisiin näistä jääviyskeskusteluista.

Arvostan Gagne asiallista tapaasi. Sitä voi todellakin kutsua keskusteluksi.

Asiasta sen verran, että SM-liigalla tuskin on mitään tarkkaan säännöstöä eilen kuulluille tapahtumille. Nipottaminen jostain koollekutsumiseen liittyvästä muotoseikasta on sinänsä turhaa, koska asiastahan tässä on kysymys. Tai siis oli ennen sitä nipottamista. Sen jälkeen oli kyse nipottamisesta muotoseikoista...

Asiat sitten käsiteltiin uudelleen ja asiat päätettiin samoin äänin 11-2. Tässäkin mielessä on käsittämätöntä, että näiden 10 muun liigaseuran (Blues, Ilves, Jyp, Kärpät, Lukko, Pelicans, Saipa, Tappara, TPS, Ässät) itsenäinen kyky päätöksiin kyseenalaistetaan niin voimakkaasta Lintumäen/Korpelan haastatteilussa ja täällä sitten HPK:ta kannattavien nimimerkkien toimesta. Sanoisin jopa suoraan, että vastakkainasettelua Harkimo vs. Kerho rakennetaan/ylläpidetään aivan tietoisesti joko tyhmyyttään tai jostain muusta syystä joidenkin HPK-kirjoittajien toimesta. Se merkitsee samalla myös sitä, että nämä 10 muuta liigaseuraa mielletään enemmän tai vähemmän Jokereita edustavan Harkimon käskyläisiksi ja sitä kautta osaksi suurta HPK-vastaista salaliittoa - jota täällä on tarjottu sitäkin. Hoh-hoijaa, sanon minä tällaiseen älylliseen epärehellisyyteen.

Ja kun johonkin meikäläiseen ei nyt pikkukerholaisten harrastama väkivaltaan kehoittava uhkailu (= ampua silmien väliin, nuku syvään ja lopullisesti) tehoa sitten tippaakaan, niin seuraavaksi asioita aletaan yleensä vääntämään väärinpäin eli minä olen se, joka väittää jotain -;) Mä sanoisin tähän kaikkeen, että herätkää ja hankkikaa oikea elämä.

Gagne, olen koko ajan kirjoittanut Hjalliksen kaksoisroolista samalla tavalla kuin sinä eli en pidä sitä hyvänä ja suotavana. Kukaan Jokereiden kannataja ei ole pitänyt Hjalliksen kaksoisroolia hyvänä... Toivottavasti olet sen verran tekstejäni lukenut, että olet sen myös huomannut - seikka joka on 99 % kerholaisista jäänyt kommenteistaan päätellen kokonaan huomaamatta. Tiedä sitten mistä se kertoo - tyhmyydestä, tyhmistä ennakkoasenteista vai lukutaidottomuudesta. Vai kenties kaikesta kolmesta.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Hjalliksen mukaan Antti Miettisen pelikielto oltaisiin hyvin voitu purkaa, jos Frank Moberg olisi asiaa esittänyt. Silloin olisi kutsuttu liigahallituksen puhelinkokous kasaan ja päätös olisi tehty siinä kokouksessa. Kun Moberg meni omavaltaisesti ja ilman valtuuksia muuttamaan päätöstä itse, liigahallitukselle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin pitäytyä aiemman päätöksen takana.

En tiedä muista, mutta minua ainakin häiritsee suunnattomasti tämä lausunto. Eli Hjalliskin on sitä mieltä että oikea ratkaisu olisi ollut pelikiellon kumoaminen, mutta koska Frank ei esittänyt asiaa, niin nyt liigahallistus ei voi ENÄÄ tehdä sitä oikeaa päätöstä. Miten niin ei voi?

Kuullostaa ihan hiekkalaatikolta...

"Do siks ku mä en saanu leikkii sillä punasella autolla, ni siks mä niinku menin ja rikoin sen et ku mun mielest niinku jos en mä saa leikkii sillä ni sit niinku ei mun mielest oo niinku oikein et kukaan muukaan saa leikkii sillä".

Sellaistahan se tietty on kun lapset leikkii, joten täytyy kai yrittää olla aikuinen ja koittaa ymmärtää.

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis on tekopyhä paska!

Otetaan esimerkiksi SM-liigan sarjaohjelma. Nyt pelataan melkein jokaisena viikonpäivänä. Se ei ole hyvä juttu. Pelaajat väsyy ja loukkantumis-riskit kasvaa. Mutta mitä Hjallis sanoo? Hän perustelee tätä asiaa sillä, että hän saa myytyä hallinsa. Hjallis ei perustele tätä asiaa jääkiekon kautta.

Hjallis puolustelee nykyistä systeemiä myös sillä, ettei vanhaan järjestelmään voi mennä enää takaisin (joka oli sellainen, että pelattiin torstaina ja lauantaina. Joskus myös tiistaina). Ei tietenkään, koska Hjallis myy ensin hallinsa, ja sen jälkeen panee sinne pelit niihin päiviin, mihin on tilaa. Kun pitäisi nimenomaan tehdä toisin päin. SM-liigan pelit pitäisi laittaa ensin hallin ohjelmaan, ja sen jälkeen sinne laitetaan muuta ohjelmaa.

Jokainen päätös, jonka Hjallis tekee, hyödyntää aina myös vähän Jokereita. Mutta mitä voi tehdä? Ei juuri mitään..

Näin sanoi Alpo Suhonen viime IFK-magazinessä. Olen tismalleen samaa mieltä.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Hjallis on tekopyhä paska!

Viestin lähetti McJugi
Otetaan esimerkiksi SM-liigan sarjaohjelma. Nyt pelataan melkein jokaisena viikonpäivänä. Se ei ole hyvä juttu. Pelaajat väsyy ja loukkantumis-riskit kasvaa. Mutta mitä Hjallis sanoo? Hän perustelee tätä asiaa sillä, että hän saa myytyä hallinsa. Hjallis ei perustele tätä asiaa jääkiekon kautta.

Hjallis puolustelee nykyistä systeemiä myös sillä, ettei vanhaan järjestelmään voi mennä enää takaisin (joka oli sellainen, että pelattiin torstaina ja lauantaina. Joskus myös tiistaina). Ei tietenkään, koska Hjallis myy ensin hallinsa, ja sen jälkeen panee sinne pelit niihin päiviin, mihin on tilaa. Kun pitäisi nimenomaan tehdä toisin päin. SM-liigan pelit pitäisi laittaa ensin hallin ohjelmaan, ja sen jälkeen sinne laitetaan muuta ohjelmaa.

Hyvin on lainattu Apea Suhosta IFK-Magazinesta. Ihan sanasta sanaan. Olisi ollut kohteliasta ja jopa suotavaa, että näin suorasta lainauksesta olisi ilmoitettu haastateltu ja lähde. No, mä laitan: Apea Suhonen, IFK Mzne 1/2003

Itse asiasta sen verran, että helppo on Apeamaisesta heittää kaupungin hallin hyyryläisenä vaatimuksia niille seuroille, jotka rahoittavat koko toimintansa itse. Apeakin oli vielä jokin aika sitten julkisesti sitä mieltä, että suomalainen huippujääkiekkoilu pitää ammattimaistaa niin, että myös hallit yksityistetään. Mutta nyt oli Apealla niin kiire lyödä taas leimoja, että periaatteet varmaan kaatui saman tien...

Kyllä se vaan on niin täällä yksityisellä puolella, että leipä on hankittava meidän jokaisen itse.

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Hjallis on tekopyhä paska!

Viestin lähetti cobol
Hyvin on lainattu Apea Suhosta IFK-Magazinesta. Ihan sanasta sanaan. Olisi ollut kohteliasta ja jopa suotavaa, että näin suorasta lainauksesta olisi ilmoitettu haastateltu ja lähde.

En ajatellu laittaa lähdettä, koska Alpon juttujen uskottavuus ei ole enää niin uskottavaa.. U know.. =)

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereiden puolelta toteaisin sen, että en ole lukenut vielä yhtään viestiä, jossa kukaan Jokereiden kannattajista tuntisi mitään iloa siitä, että Hjallis on SM-liigan puheenjohtaja.

Juuri niin. Hjalliksen kannattaisi kyllä jättää tuo homma. Ei sen takia että jokainen liigahallituksen teko tai päätös nostattaa täällä JAssa suunnattoman mekkalan, jossa perinpohjin selvitetään mitä kaikkea hyötyä Hjallis/Jokerit tuostakin saa ja miten perin mätä koko systeemi on.

Ei suinkaan. Se on vain hyvä että paineita puretaan. Muuten saattaisi noita mummeja ruveta tulemaan kadulla vastaan.

Mutta SM-liigan puheenjohtajan homma on sen verran vaativa, että kyllä sitä pitäisi hoitaa täystehoisesti. Ei Hjallis kaikkeen ehdi.

Kauden alussa tehtiin kaksi virhearviota. Ensimmäinen oli se että puheenjohtajan tehtäviä voisi hoitaa jotenkin vasemmalla kädellä muuten vain pätevä kaveri. Ei näytä toimivan.

Toinen virheajatus oli se että kurinpitotointa voisi hoitaa vanha jääkiekkoveteraani leppoisassa pappa-hengessä. Ei voinut, liian kova paikka.

Ammattilaisia kehiin! Niin, ja kurinpitäjäksi nainen, saataisiin päätöksiin vähemmän munaa ja enemmän järkeä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy