Harjoitusottelut 2020

  • 56 974
  • 374

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Mikäköhän se ihan oikea tapa on kirjoittaa tuo jyväskyläläinen jääkiekko joukkue?

JyP: on varmaan se varmasti väärä koska se on edeltäjää ja lyhennys Jyväskylän Pallosta

JYP: taitaa sitten olla äidinkielellisesti väärin kun J Y P olisi periaatteessa lyhenne jostain sanoista ja sitähän ne ei ole, jos se tuossa muodossa kirjoitettaisiin, sehän on vähän sama kun kirjoittaisi LUKKO, TAPPARA, jne

Jyp on varmaan se oikein tapa kirjoittaa äidinkielisesti, koska se ei ole lyhenne mistään vaan yksittäinen sana, seuran nimi, eihän ihmistenkään erisnimiä kirjoiteta isoin kirjaimin kokonaan vaan ensimmäinen kirjain on iso

Tästä on tainnut olla joskus joku, seurankin kannanotto missä muodossa se kuuluisi kirjoittaa, eikä silloinkaan tainnut tulla mitään selkeää vastausta, vähän annettiin vastuu kirjoittajalle, miten tykkää kirjoittaa, itseä on ainoastaan häirinnyt tämä JyP muoto mikä on eniten väärin.

Olipa JYP keuruulaisittain jyp ht. Kaikuja menneisyydestä ja nykyaika ei ole keuruulle vielä kerinnyt. Se offtopicista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäköhän se ihan oikea tapa on kirjoittaa tuo jyväskyläläinen jääkiekko joukkue?

JyP: on varmaan se varmasti väärä koska se on edeltäjää ja lyhennys Jyväskylän Pallosta

JYP: taitaa sitten olla äidinkielellisesti väärin kun J Y P olisi periaatteessa lyhenne jostain sanoista ja sitähän ne ei ole, jos se tuossa muodossa kirjoitettaisiin, sehän on vähän sama kun kirjoittaisi LUKKO, TAPPARA, jne

Jyp on varmaan se oikein tapa kirjoittaa äidinkielisesti, koska se ei ole lyhenne mistään vaan yksittäinen sana, seuran nimi, eihän ihmistenkään erisnimiä kirjoiteta isoin kirjaimin kokonaan vaan ensimmäinen kirjain on iso

Tästä on tainnut olla joskus joku, seurankin kannanotto missä muodossa se kuuluisi kirjoittaa, eikä silloinkaan tainnut tulla mitään selkeää vastausta, vähän annettiin vastuu kirjoittajalle, miten tykkää kirjoittaa, itseä on ainoastaan häirinnyt tämä JyP muoto mikä on eniten väärin.
Tässähän ei ole kyse äidinkielellisesti oikein kirjoittamisesta, vaan siitä miten organisaatio itse on päättänyt. Eihän SaiPan, KalPan tai KooKoon tapauksissakaan puhuta mistään äidinkielellisesti oikeasta kirjoitusmuodosta, vaan siitä miten ovat sen itse määrittäneet.

Mielestäni on asiallista kunnioittaa sitä kirjoitustapaa, minkä kyseinen organisaatio on itse valinnut käyttöön.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Tässähän ei ole kyse äidinkielellisesti oikein kirjoittamisesta, vaan siitä miten organisaatio itse on päättänyt. Eihän SaiPan, KalPan tai KooKoon tapauksissakaan puhuta mistään äidinkielellisesti oikeasta kirjoitusmuodosta, vaan siitä miten ovat sen itse määrittäneet.

Mielestäni on asiallista kunnioittaa sitä kirjoitustapaa, minkä kyseinen organisaatio on itse valinnut käyttöön.

Näin minustakin. Ei ole ensimmäinen kerta, kun "brändäys" tuottaa kieliopista ja kirjoitusasusta poikkeavia muotoja. Ja mikäs siinä. JYP on muodoista paras siinäkin mielessä, että se helpottaa ruudulta lukemista. Tärkein asia ikään kuin pomppii silmille.

Toinen asia on sitten se, että toisista nämä kirjoitusmuodot ja niistä nipottaminen tuntuvat hiustenhalkomiselta ja toisia taas ärsyttää poikkeavuudet, virheet ja huono kielioppi oikein olalta. Itse haluaisin kirjoittaa oikein, mutta eihän se kovin usein onnistu. Ja jos joku sivusta korjailee, niin totta kai se tuntuu siinä hetkessä nipottamiselta. Kiitokset vaan kaikille oikojille kuitenkin.

Mutta ihan hyvä on siitä lähteä, että JYP on JYP.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Josko tänään tulisi se kauden eka voitto... Voisi ”avata onnistumisen lukon”.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Josko tänään tulisi se kauden eka voitto... Voisi ”avata onnistumisen lukon”.
Varmasti tulee, vastassa on kuitenkin KalPa, kapteeni Tuppuraisen vanha rakas kotiseura, se varmistaa sen, että jokainen jätkä antaa kaikkensa :D
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
JYP tänään:

1. #88 Rooba - #14 Helenius - #33 Salmio
#7 Kalteva - #2 Kakkonen
2. #21 Puistola - #51 Kalapudas - #32 Turkulainen
#70 Jurmo - #9 Salonen
3. #12 Tuppurainen - #26 Immonen - #92 Lambert
#24 Malinen - #8 Lintuniemi
4. #39 Kalajanniska - #25 Siikanen - #23 Louhivaara
#4 Kuusela, #17 Valkeejärvi (13. hyökkääjä)

#40 Ruusu (#35 Parkkinen)
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Onko tietoo minkälainen tuo Jämsän halli oikein. Kuinka korkeella siellä on kamera? SolidSportilta meinasin väijyä tuon, mutta jos kamera on jääntasolla niin jäänee katsomatta.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Nyt tulee nolo kysymys.. mutta näkyykö peli jossain? On vähän vermeet kesätelalla tämän suhteen.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Onko tietoo minkälainen tuo Jämsän halli oikein. Kuinka korkeella siellä on kamera? SolidSportilta meinasin väijyä tuon, mutta jos kamera on jääntasolla niin jäänee katsomatta.
Muutama peli tuolla pelattuna, niin tiedän, et katsomot aika matalat joten kuva tulee todennäköisesti olemaan aika läheltä jäänpintaa.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Onko tietoo minkälainen tuo Jämsän halli oikein. Kuinka korkeella siellä on kamera? SolidSportilta meinasin väijyä tuon, mutta jos kamera on jääntasolla niin jäänee katsomatta.
Jep, jäähyaition yläpuolelta suunnilleen kuvattu. No, pääsee lähemmäs actionia.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
KalPa aivan paperia ja halli hallussa, hieno erä tätä lisää.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mä kun luulin, että JYP vois jopa voittaa tänään. Väärässä olin. Eiköhän se tappio tule, taas.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
mikäs on tilanne?
2-2

Äsken Jurmo myllytti Ruuttun nenän poskelle, ei taida tulla enään Christianin joulupöytää kutsua Alexilla, kun junnu nöyryytti. Parempi mylly mitä liigassa aikoihin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ruusu otti ensimmäisessä erässä hyviä koppeja mutta toisessa oikeastaan aika helposti maalit uponneet.

Kahden erän jälkeen KalPa johtaa 2-3
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Tämän kauden kysymys on vain se, että voittaako JYP ollenkaan. Vastaan: ei.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
2-4 vähän liikkuva maski, mutta hieman taas helposti meni Ruusulle. Toki JYP oli tilanteessa muutenkin myöhässä, liian vapaasti pääsi ampumaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Peli ainakin nyt näyttänyt ihan kelvolliselta muutama virhe mistä KalPa tehnyt. Rooba kavensi äsken 3-4
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös