Minä olen kosmopoliittina maailmanmatkaajana tietenkin jo nähnyt Oasiksen livenä, Ruisrockissa joskus kauan sitten.
Tai no, en tiedä voiko sitä laskea Oasikseksi koska Noel ei ollut keikalla mukana, hän muistaakseni oli lähtenyt kiertueelta himaan kesken kaiken koska velipoika taas kerran pisti niin saatanan tavalla vituttamaan. Mutta Liam siellä oli, ja joku kukalie hessu soitteli Noelin kitaroinnit ja lauloiko se sitten taustatkin, vai joku muu, en minä muista koska siitä on niin kauan aikaa ja alkoholilla ei varmana ole mitään osaa eikä arpaa muistikuvieni huonouteen.
Muistaisin että Turussa laulelun sijaan Liamia taisi enemmän kiinnostaa Englannin joku MM- tai EM-kisapeli, jota varten bäkkärille oli järjestetty hyvät telkkarisysteemit jotta Oasiksen pojat sai jalkapallonsa kateltua. Taisi olla sellainenkin asia kuin kivasti meikattu ja puettu Tea Khalifa, joka sai Liamin kiinnostuksen heräämään sen verran että jalkapallokin sai hetkeksi jäädä ja Jyrkille saatiin haastattelu annettua. Ja jos nyt en ihan väärin muista, Liam tykästyi sen verran Teaan että yritti lopulta aika väkisinkin tykertää itsensä Tean seuraan myöhemmin - asia jäi vaivaamaan paitsi Tea Khalifaa, myös hänen silloista poikaystäväänsä, suurta Oasis-fani Toni Wirtasta, joka tuohon aikaan Tea Khalifan kanssa seurusteli. Apulanta soitti Ruisrockin päälavalla ennen Oasista, ja näiden välissä esiintyi vielä sysipaska ruotsalainen paskahumppabändi Bo Kaspers Orkester, jonka paska keikka piti väkisin sietää läpi jotta sai Apulannan keikan aikana omitun hyvän eturivipaikan pidettyä myös Oasiksen keikalle. Keikalla Liam hämmästyi suuresti, kun vitun iso ruotsinlaiva yhtäkkiä pärähti lavalla olijoiden näkökenttään, ja Liam kyseli yleisöltä että mitä vittua tämä nyt on, onko tää ihan normaalia että tommoset venhot täällä seilaa vai ootteko ihan meitä varten tämmösen spektaakkelin järjestäneet.
Meneeköhän Tea Khalifa ja Toni Wirtanen katsomaan Oasista? Ja jos menevät, mitä Jannika B mahtaa siitä sanoa? Kelpaisikohan Jannika Noelille? Ehkä, tai ehkä Liam veisi senkin, ja Tea Khalifan, ja jättäisi Tonin ja Noelin kahdestaan jotain hikisiä musanörttijuttuja ähisemään.