Hannu Aravirta

  • 11 937
  • 60
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti Apassi
Niin no... samainen lehtihän rankkasi Suomen kaikkien aikojen parhaat sentterit ja sijalla 7 komeili Toni sihvonen jättäen taakseen mm. Kari Jalosen ja Janne Ojasen. Pitäähän tietysti urheilutoimittajan päästä pätemään omalla asiantuntemuksellaan ja ottaa yllätyskortti mukaan listoille, mutta mielestäni vähän mauton valinta.
Eikä toimittajan ja Soosin sukulaissuhteellakaan ollut mitään merkitystä tässä... kait.

Vai niin sanovat Aravirrasta, ettei IFK:n pelityylillä pärjätä? Eiköhän Hannun opit mene perille kevääseen mennessä. Vaatinee vain aikaa, että homma toimii.
Teillä IFK:laisilla on sentään valmentaja, johon voi luottaa. Meillä kun tuo Jalonen tuntuu olevan melko kysymysmerkki, sarjataulukon piikkipaikasta huolimatta.
Melkein voisi kysyä, mitä Aravirta saisi Kärppien rosterista irti...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Urheilulehti 15.10.2004...

..omistaa kantensa Hannu Aravirralle. Kannessa lukee: "Taipuisa mies. Hannu Aravirta on tehnyt urallaan liian monta kompromissiä."

Juttu on Petteri Sihvosen (uusi Mr jääkiekko, hyvästi Tami) kirjoittama. Aravirran ura käydään läpi kattavasti ja melko kriittisesti. JYPin aika (1988-93) on Aravirran uran innovatiivisinta. Aravirta siirtää suomalaisen kiekon nykyaikaan, puolustuspeli saa sille kuuluvan aseman eli keksitään (gulp) kahvakiekko, joka yhdistetään taitoon perustuvaan hyökkäyspeliin. Tästä Aravirta saa kiitosta kirjoittajalta, koska peli ei saa koskaan jäädä menneisyyden vangiksi. Nykyään Aravirta on jutun mukaan kahvakiekon vastustaja, joka on totta.

Sihvonen kuvailee Aravirran Helsinki-aikaa sanoin: "Vuodet Helsingissä muuttivat miehen. Valmennustyölle alkoi ilmaantua useita yleisöitä". Pelin kehittäminen jäi siis sivuosaan. Maajoukkuetta ei valmennettu. Siellä roolitettiin ja johdettiin joukkuetta. Jouduttiin tilanteeseen, jossa kaikkia yritettiin miellyttää ja samalla menestyä. Kultamitaleita ei voitettu, kun tehtiin kompromisseja.

Nyt on vuorossa HIFK:n valmentaminen. Sihvosen mukaan HIFK ymmärtää, että "pahinta mitä seuralle voi tapahtua on, että yleisön mielipidevaikuttajat" hylkäävät seuran. HIFK hylkää tietoisesti modernin pelianalyysin, jonka seurauksena mestaruus on mahdollista n. kerran 10 vuodessa.

Ok, mutta me halutaan oikeasti enemmän nähdä vuodesta toiseen HIFK:n näköistä kiekkoa kuin mestaruuksia vai mitä. Ennemmin se ryminäpronssi kuin "jalat-jalat" mestaruus.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sihvosen juttu Aravirrasta oli periaatteessa hyvä. Siinä tulivat esille äijän hyvät ja huonot puolet. Nastaa, että Petterikin on huomannut kaksi asiaa HIFKistä:

1) HIFK-tyyli on tärkeämpi kuin riskitön pelaaminen. Ja sitä Ara noudattaa työnantajalleen kuuliaisesti. Ihan kuin meikäläisen kynästä oli tämä lausunto. Eli ei kiistetä fyysisyyden hienoa esiinnousua. Mutta tämä "vanhanaikainen" pelitapa estää huippumenestyksen. Jaa. So what?

2) Nordiksen halli pääsi ykköseksi top2 vierashalleista. Kakkonen oli Rinkelinmäki. Petteri noteeraa Nordiksen hallin tunnelman jäljittelemättömyyden NHL-tyylisiä pelaaja-aitioita myöten ja toteaa kuinka kaudesta toiseen yleisö ulvoo kotijoukkueelleen "atleettitaklauksia". Petterin mukaan (minkä vahvistavat pelaajatkin) kaikilla vierasjoukkueen pelaajilla on aina tunteet pelissä Nordiksella skaalan vaihdellessa vihasta pelkoon.

Asiaa. HIFKin perusasiat ovat kuosissa nyt Aran aikana käsittämättömän Alpo-haahuilun jälkeen.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Ymmärtääkö Aravirta kauden olevan aivan oikeasti täysin paska narrien viedessä nöyryyttävästi paikalliset? Aravirran IFK:sta ei ole tällä kaudella mitään vastusta narreille. Puuttuu valmentaja, maalivahti ja muutama sentteri. Ei paljoa. Rupeaa riittämään tämä Aravirran hienon kiekon pelaamisen yrittäminen vieraspeleissä. Varsinkin ilmalassa pitäisi pelata aivan törkeää antikiekkoa. Seisotaan omalla alueella ja pääasia on, ettei toinen tee maalia. Ilmalassa ei todellakaan tarvitse viihdyttää yleisöä. Narrit pelaavat meillä aivan täyttä paskakiekkoa ja niin tulisi IFK:n pelata myös pellejen vieraana. Näissä peleissä vain VOITTO merkitsee. Mikäli Aravirta ei sitä tiedä, jonkun pitäisi se hänelle kertoa. VOITTO. Tavalla ei ole väliä.

Toivon seuraavan valmentajan todellakin ymmärtävän mikä merkitys on paikallispeleillä. Se on aika monelle tärkeä asia. Itselleni se on kauden tärkein asia. Sijoituksella ei ole merkitystä, jos narrit ollaan voitettu. Ehkä olen vanhanaikainen mutta näin se vain on. No, ei junteilta voi odottaakaan mitään ymmärtämistä tämän asian suhteen. Aravirta varmaankin kuvittelee, että tapahtunut kuittaantuu pyörittämällä jotakin "saipaa" seuraavassa pelissä ja nyökkäilemällä pelin jälkeen: "peli näyttää hyvältä, olemme aikataulussa."
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
bambamcam: Mielestäni Ara oli erinomainen eilen Ilmalassa. Maalivahtivalinta oli poskellaan, mutta siinä oli selkeää politiikan makua. Itse ottelussa Jokerit oli ylivoimainen kentällä eikä vähiten Thomasin ansiosta. Se ei ollut mitenkään Aran syytä, häneltä puuttuivat mm. Rudy, Jere ja maalivahtikin. Mutta kun pelissä oli tulossa pataan, Ara otti rohkeasti Imurin pois jo toisessa erässä ja vielä hienompaa oli se, että Vopat ja Luttinen lähetettiin tekemään omaa duuniaan kentälle; vastustajan kaksi parasta pakkia pihalle. Mielestäni juuri näin pitää pelata Jokereita vastaan; jos hävitään, niin hävitään sitten edes tyylillä. Kankaanperän maalineduspeli HIFKiä vastaan on varmasti erilaista tästä eteenpäin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En minäkään eilistä tappiota Aran piikkiin laittaisi. Metron ketju järjesti vaan aika harvinaisen komean shown pelin alussa ja meillä ei nyt vaan ollut siihen vastausta. Toisen ja kolmannen erän viihteen järjestämisestä yleisölle kaikki pinnat.

Hirsoa en tosin ihan heti laittaisi Metroa varjostamaan. Eiköhän se kokeilu ole nyt nähty pari kertaa aika karulla lopputuloksella. Puuttuukohan meiltä kuitenkin se "soosi"-tyylinen kokenut pitosentteri, jolla eliminoidaan vastustajan kuuma sentteri pois. Ikävää olla jälkiviisas. : )
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Nyt alkaisin jo itse odotella Aralta järeämpiä toimia jengin peluutuksessa ja ketjuissa. Reilusti uusiksi vaan, vaikka Harks ja Kibe seuraavaan peliin penkille istumaan.

Hyväksyn itse sen, etteivät kokeneemmat pelaajat jaksa innostua tässä vaiheessa kautta, mutta nyt kun joukkue on valumassa säälipleijariviivan alle, tarvittaisiin isoa panosta nimenomaan liideripelaajilta. Katsomokomennus voisi osoittaa, ettei kukaan ole koskematon ja herätellä hieman.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Nyt alkaisin jo itse odotella Aralta järeämpiä toimia jengin peluutuksessa ja ketjuissa.

Mitä sitä turhia hötkyilemään. Aralla näyttää olevan hommat aika hyvin näpeissä. Antaa poikien nyt rymistellä rennosti, kyllä näinkin riittävästi pisteitä tulee. Ara näkee, että joukkue hallitsee lähes jokaista ottelua, luo enemmän maalipaikkoja kuin yksikään vastustaja - kyllä - naapurikin mukaan lukien. Ei tuosta tarvi kuin hieman skarpata niin alkaa lopputuloksetkin kääntyä toisinpäin. Mutta hei tässä on vielä rutkasti aikaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Isaksson
Mutta hei tässä on vielä rutkasti aikaa.

Tästä ehdottoman samaa mieltä, kevään ratkaisupeleihin on vielä aikaa rutkasti, mutta itse haluaisin silti nähdä parempaa peliä jo tässä vaiheessa. Varsinkin maalinteko on todella tuskaista, ja ainakin itseni on vaikea uskoa sen asian korjaantuvan pelkkää nappia painamalla sitten keväämmällä. Ja siinä kohtaa alkaa olla pisteidenkin valossa tiukkaa päästä suoraan jatkoon. Toistaiseksi kuitenkin luotan vahvasti Aran kykyyn saada joukkue kuntoon ja pelaamaan tasollaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Isaksson
..joukkue hallitsee lähes jokaista ottelua, luo enemmän maalipaikkoja kuin yksikään vastustaja - kyllä - naapurikin mukaan lukien. Ei tuosta tarvi kuin hieman skarpata niin alkaa lopputuloksetkin kääntyä toisinpäin.

Olet veliseni lukenut samaa tilastoa kuin minäkin. Muistaakseni yhtä kotimatsia ja kahta vierasmatsia lukuunottamatta HIFK on ensimmäistä kertaa vuosiin luonut enemmän paikkoja, laukonut enemmän vastustajan maalia kohti ja pitänyt pelin hallintaa kiekollisena. Kyllä. Tämän enempää ei mielestäni voi valmennus / peluutus joukkueen hyväksi tehdä, loppu on pelaajien kontolla. Ja siellä on mättänyt tunnetulla tavalla. Lisäksi toinen tilasto kertoo, että 2 peräkkäistä 0-pinnan ottelua on tämän kauden pisin "putki". Kolmas tilasto puolestaan sylkäisee ulos tämännäköistä dataa: 1/1 -kamppailuissa HIFKin voittoprosentti on keskiarvoltaan liigan parhaana 70%:n luokkaa, kulmissa ja maalien edustalla jopa enemmän. Ja otetaan vielä neljäs: runkosarjan sijalla 4 majaileva TPS on viiden pisteen päässä HIFKistä nyt marraskuun 19. ja voitostahan saa 3 pinnaa. Lopulliseksi runkosarjatulokseksi (kaivakaa itte esiin omat ennustuksenne, jos ette usko) kaikki realistit asettivat sijat 3-6 sekä HIFKille että Jokereille, kun taas Kärpät ja syksyllä vielä TPS olivat menossa yleisen mielipiteen mukaan kahden kärkenä. Minimitavoitteeksi runkosarjassa huudettiin sekä seurasta että muistaakseni täältäkin "kotietu" eli 4:n sakkiin. Kaikki edellä esitetty on karua faktaa tältä syksyltä. Lisäksi on saatu taklauksia ja tappeluja eikä olla huonoja jäähypörssissäkään. Ja nyt on siis marraskuun -04 puoliväli, ei helmikuun -05.

Hohhoijaa. Ettekste tajua, että kone / isot linjat on kunnossa? Hienosäätö puuttuu. Kerrankin näin päin. Yleensä HIFKillä on ollut alpoilun seassa yksittäisiä hyviä piikkejä koneen yskiessä Lada 1200:n malliin. Vieläpä toista poskea kääntäen ja nurkissa lymyillen, hyi saatana!

Tämä ei tarkoita totaalia tyytyväisyyttä. Kuten totesin, maalintekijämme ja maalivahtimme saavat mennä itseensä. Kaikki on kuitenkin faktisesti tehty heille valmiiksi voittoja varten. Joukkue on suoritutunut hyvin halliten pelejä, tietyt yksilöt eivät. Mutta en mä pitkän linjan vedonlyöjänäkään näe kaikkia muuttuvia elementtejä tällä kertaa alaspäin sojottavina. Joukkue tarvitsee parempaa maalintekoa ja parempaa mv-peliä. Maalinteko on mahdollista saada kuntoon nykyisilläkin pelaajilla, maalivahti tarvitaan kevääksi. Eli 1-2 sälliä - ja vittu mennään vaikka näillä, mutta siltikin, parahin Brewer, pidä se kuva ittelläs vaan. Mitalista en tingi silloinkaan.

Me on hävitty tää kausi. Viimeks kun hävittiin, niin täältä sai aika hyviä nakkeja. Mä meen Kummolan kanssa saunomaan, voitte pelata sen 3. erän, mutta ei sillä oo mitään merkitystä. Se on moro.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JHag
Joukkue tarvitsee parempaa maalintekoa ja parempaa mv-peliä. Maalinteko on mahdollista saada kuntoon nykyisilläkin pelaajilla, maalivahti tarvitaan kevääksi.

Ulkopuolisin, mutta toivottavasti edes hieman asiantuntevin lasein katsottuna teillä ei kyllä ole luontaisia (varmoja) maalintekijöitä kuin yksi (Kuhta) tällä hetkellä kokoonpanossa. Sitten kun Pärssinen on kunnossa, niitä on kaksi. Luttinen ja Järvinen voivat tosin vielä tällä kaudella breikata, mutta se on epävarmaa. Näin nimenomaan hyökkääjien osalta. Puolustajista Zidlicky, Karalahti, Söderholm ja Saarinen omaavat potentiaalia heiluttaa verkkoa, etenkin ylivoimalla. Puolustajien varaan ei kuitenkaan maalintekoa voi liiaksi laskea.

Mielestäni HIFK tarvitsee 1-2 kpl hyvät kädet ja maalintekovainun omaavia hyökkääjiä. Sekä tietysti sen voittavan maalivahdin. Sen jälkeen kaikki on mahdollista.

Koska ketjun aihe on Hannu Aravirta, totean, että homma ei jää Arasta kiinni. Materiaalista voi jäädä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Vakio
Koska ketjun aihe on Hannu Aravirta, totean, että homma ei jää Arasta kiinni. Materiaalista voi jäädä.

Jeba, olitko muuten matsissa eilen kuten uhkailit? Kiitokset Aralle, äijäkiekkoa hänkin saa HIFKin pelaamaan.

Analyysistäsi totean, että se oli Jatkoajan etikettiä rikkova; kiihkoton ja hyvin perusteltu pohdinta paikalliskilpailijasta. Tsot, tsot, olisit kirjoittanut että HIFK ei ole oikeasti fyysinen ja taklaakin ihan virkamiehenä...

..asiapohjalta sanoisin, että luontaisia maalintekijöitä ei todellakaan ole kuin Kuhta. Lisäksi Pärä tervehtyessään. Olisi aivan mahtavaa saada vielä yhdet taikakädet mallia Peltonen/Caloun mv:n lisäksi, mutta nähdäkseni mv:n tarve on HIFKillä suurempi ja ilmeisempi. Lundellin eilisestä onnistumisesta huolimatta. Luulen, että hillotilanne sallii vain yhden lisäyksen ja siksi näen (tietenkin optimistina), että maalintekopotentiaalimme saattaa olla nykyiselläkin tasolla riittävä. Tämä vaatii Kuhdan ja Pärän lisäksi Harkinsin ja Pirjetän nousua tasolleen, Luttisen ja Järvisen nousukiitoa, Vihkon onnistumisia ja tietenkin tulivoimaisen pakkikalustomme, jonka nostitkin esiin. Aika paljon paikattavaa siis, mutta tarjontaakin on itse asiassa monella rintamalla. Ajatus siitä, että esimerkiksi Söderholm eilisenkin perusteella löytää itsensä, tuo meille Söden & Zidlickyn, joiden pinnapotentiaali olisi loistava hyökkääjällekin. Mutta ilman pomminvarmaa maalivahtipeliä ei kannata kyllä lähteä kevääseen ainakaan.

Btw: Ara! Kokeile paria Harkins-Pirjetä kimpassa. Anna tarpeeksi aikaa. Jos näillä natsaa, maaleja tulee. Pärälle ja Kibelle oma ketju, sentteriksi Hirso.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Oikein ilopissa oli tulla eilisessä Kärppä-pelissä. Ottelussa oli juuri ne ainekset, joista hyvä ottelu syntyy. Jos Aravirta saa lisää samanlaista aikaiseksi kääntyy mun takki. Mähän rupeen suorastaan diggaa koko äijästä. IFK tulee Stadista, muiden kandee vavista.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eilinen oli tosiaan osoitus siitä, mitä myös itse haluan nähdä kentällä. Ja osoitus myös siitä, millä pelityylillä uskon itse IFK:n saavuttavan keväällä menestystä. Joukkueessa ei ole lähellekään samaa taitomäärää, kuin esim. Kärpissä, mutta tarpeeksi kovalla ja suoraviivaisella pelityylillä tulostakin pitäisi tulla. Tai ainakin siihen on edellytykset.

Toki on ollut selvää koko ajan, että Ara tietää tämän parhaiten, ja eilinen näytti kunnolla, että laiva tosiaan liikkuu siihen suuntaan.

Tästä olisi hyvä jatkaa jo huomenna.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Pärde
Joukkueessa ei ole lähellekään samaa taitomäärää, kuin esim. Kärpissä, mutta tarpeeksi kovalla ja suoraviivaisella pelityylillä tulostakin pitäisi tulla. Tai ainakin siihen on edellytykset.

Aivankin totta. Ongelmahan tässä on se, että eilisen kaltainen pelityyli on raskas ja kuluttava savotta pelaajille. Yksi taitoelementti lisää tähän ryhmään ei tekisi pahaa. Muuten ei todellakaan valittamista. Eikä mulla ollut tätä ennenkään, mikä selviää tämänkin ketjun viestihistoriasta. HIFK on Aran aikaan vienyt peliä fyysisesti paremmin kuin vuosiin, nyt tuli jo kauan kaivattu iso palkintokin tästä. Mutta ei oltu pohjamudissa tätä ennenkään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulenpa nyt tännekin vittuilemaan, ihan vaan aikani kuluksi. Heittäkääpä nyt jokainen, joka ei Araan valmentajana usko handua ylös. Näkikö joku, jumpattiinko naapurissa ? Aika vaisua on, veikkaisin.

Ja sitten sitä vittuilua, että mua ei enää luulla Äiti-Teresaksi. Hifk on tällä hetkellä helvetin kädetön porukka. Hankintoja on tehty ja huonompia ei joukkue huomioiden juuri olisi voitu tehdä. Just mun strategiaankin kuuluu se, että yksi huippupakki (Zeta) oli hankintalistalla ihan ykkönen. Millään ei olis omalla kalustolla pärjännyt, kysykää vaikka Benyltä. Se just sanoi mulle, että sen uran tavoite on olla Hifk:n katsomossa.

Ja se hyökkäys, perkele kun sain Kiben ostettua pois niin olis olo kuin Sopan oston aikoihin. Silloin vietiin Hifk:ta niin pahasti, että olisi pässille loukkausta sanoa sitä viedyn samasta narusta. Ei perkele, Soppa oli pakki josta uskonveljien kanssa keskusteltiin ja todettiin, että lienee ainoa Hifk-pakki joka mahtuisi meillä pelaamaan. No, eihän siinä kauan mennyt, kun jykeväleuka ilmaisi, että Sopan kanssa on tehty diili. Kibe on seuraava, Eurooppa tai Jokerit.

Veskareista en taida viitsiä kirjoittaa. Sen homman olette aina hallinneet.

Ja nyt joku tietämätön tulee ja sanoo, että tämä oli vittuuntuneena ja humalassa kirjoitettu. Minä sanon teille, olette osin oikeassa. Ja mun viesti on se, ettei kaikki ole Aran vika. Se on se saatanan Benysek kun ei saa kiekkoa mistään sisään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti bozik
Ja mun viesti on se, ettei kaikki ole Aran vika. Se on se saatanan Benysek kun ei saa kiekkoa mistään sisään.

En myöskään väheksyisi 2-veskarimme Niemisen (-87) huonoa otetta, 0+0 edelleen ja kaveri on sentään suurlupaus. Jos Kibe Kuhta pelaa joskus Jokereissa, niin ostan Jokerien kausikortin. Ai niin, ei mun tarvi, kun Masa lähettää sen for free mun firmaan ja olen siis itsekin aina mukana Jokerien kotikatsojaluvuissa :)

Lisäksi toteaisin, että jokaisella jokerifanilla on pienempi penis kuin jokaisella hifk-fanilla. Aika vaikea matemaattinen dilemma, mutta asiaa voi kuvata näin; isomunaisin jokerifani olisi hifk-fanien joukossa "ynnä muuta" -osastoa. Mutta Jokerit komppaa hyvin, sillä joukkueen omistaa kuitenkin maailman isoin pystyyn nostettu veltto kyrpä. Ansaitsette Ilmalan Turuksi muuttumisen, koettakaa nauttia Hesestä ja Hannusta, seuraavaksi kenties Föri?

Ara on hyvä valmentaja. Ja tätä loppulausetta mietin 6 minuuttia, aika painua yöhön...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Lisäksi toteaisin, että jokaisella jokerifanilla on pienempi penis kuin jokaisella hifk-fanilla. Aika vaikea matemaattinen dilemma, mutta asiaa voi kuvata näin; isomunaisin jokerifani olisi hifk-fanien joukossa "ynnä muuta" -osastoa.
No kyllähän se tuokin matemaattinen dilemma taittui, kun sitä riittävän isolla mololla takoi. Näin ne ratkaisut naapurissa syntyvät.

Vaan tää on meidän kohtalo, jokainen Hifk-fani on mua isompi, vahvempi, isomunaisempi ja varmaan karvaisempikin. Mun ainoa lohtu on, että pisteitä meillä on enemmän ja makeempi halli. Läl läl lää.

Ja radalle täällä ei lähde hullukaan, sataa mönjää. Mä venttaan jos joku hyvä haltijatar löytäis sen mun pienen, vaikka se hyvin kätkössä onkin.
 

rjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä oli eilen nannaa..Kiitos Ara ja Pojat! Viestinavaajana silloin joskus huolestutti peluutus, mutta eilinen kaiken muutti oi..IFK jyräsi VOIMALLA läpi harmaan kiven tai pikemminkin haisevien pikkunäätien..ei edes harmita bissejonossa seisominen ja kiireellä vedetyt stobet.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aravirta näytti taktista osaamistaan laittamalla Jarkko Ruudun Metropolitin päällystakiksi tänään. Jortikka yritti välillä sotkea vartiointia ja tuplapeluutti Metropolitia kahdessa kentällisessä, mutta Ruutu säilyi takiaisena kiinni kanadalaisessa taiturissa.

Aravirta otti viikonlopun aikana yhteensä 6p kahdella voitolla meidän vähän puukätisellä jengillä Kärpiltä ja Jokereilta, joten kaikki pinnat täältä Aravirran taidolle ottaa siitä pelaaja-materiaalista, joka on käytettävissä, kaikki irti.

edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kyllä täytyy Aralle tosiaan antaa tunnustusta viikonlopun tuloksista. En luottanut näin hyviin uutisiin keskiviikon Saipa-sähellyksen jälkeen. HIFKillä kulkee nyt hyvin, vaikka maalinteko on yhä tervanjuontia. Lundell erityisesti on yllättänyt 1 päästetyn maalin illoillaan, nyt jo 3 kertaa peräkkäin. Nyt Aran on pidettävä huolta siitä, että joukkueen taisteluhenki ei hyydy. Joukkueessa on noita mielialapelaajia jonkin verran, joten haastetta riittää varmasti.
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Re: Urheilulehti 15.10.2004...

Viestin lähetti Johannes

Ok, mutta me halutaan oikeasti enemmän nähdä vuodesta toiseen HIFK:n näköistä kiekkoa kuin mestaruuksia vai mitä. Ennemmin se ryminäpronssi kuin "jalat-jalat" mestaruus.

Tässä asiassa oon täysin eri mieltä.

Mulle kelpaa mikä tahansa pelityyli (paitsi Summasen tyyli kaudella 01-02), kunhan menestystä tulee. SM-liigan taso nousi Kärppien paluun myötä ja nyt menestyksestä joutuu taistelemaan ihan eri tavalla kuin 90-luvulla. Tuolloin pytty liikkui yksipuolisesti "ranta-akselilla" Artukaisten parkkis-Nordenskiöldinkatu.

Eli tuota edellä mainittua yksityiskohtaa lukuun ottamatta mua ei kiinnosta paskankaan vertaa meidän pelityyli, kunhan se palauttaa Pojan Jäähalliin. Irtoliput ja kausarit on sen verran hinnakkaita, että voittoja niillä pitää päästä katsomaan.

Koutsien tehtävä on myöskin pitää jengillä jäät hatussa, kun tosipelit alkavat. Sillä tällä joidenkin ihailemalla ylilyöntimentaliteetilla tulee pleijareissa käteen sontaa mitalien sijaan. Alivoimalla ei tosipeleissä menestytä.
 
Viimeksi muokattu:

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Re: Re: Urheilulehti 15.10.2004...

Viestin lähetti Pegu
Tässä asiassa oon täysin eri mieltä.

Mulle kelpaa mikä tahansa pelityyli (paitsi Summasen tyyli yksityiskohtaa lukuun ottamatta mua ei kiinnosta paskankaan vertaa meidän pelityyli, kunhan se palauttaa Pojan Jäähalliin. Irtoliput ja kausarit on sen verran hinnakkaita, että voittoja niillä pitää päästä katsomaan.

Tuota noin? Eikös täällä olla sovittu siitä asiasta, että "Poika" on meille HIFK:in kannattajille Nakkikattila tai Kannu? Antaa noiden Ilmalan poikien ym. höpistä siitä "Pojasta".....
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Re: Re: Re: Urheilulehti 15.10.2004...

Viestin lähetti punainen#20
Viestin lähetti Pegu

Tuota noin? Eikös täällä olla sovittu siitä asiasta, että "Poika" on meille HIFK:in kannattajille Nakkikattila tai Kannu? Antaa noiden Ilmalan poikien ym. höpistä siitä "Pojasta".....

Okei, myönnän lapsuksen. Käytän myös tuota Kannua. Nakkikattilasta sain aikanaan kuunnella niin paljon kuittailua erään huhtikuun jälkihöyryissä, että siirrän sen omalta osaltani.. "eläkkeelle";)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Urheilulehti 15.10.2004...

Viestin lähetti Pegu
Eli tuota edellä mainittua yksityiskohtaa lukuun ottamatta mua ei kiinnosta paskankaan vertaa meidän pelityyli, kunhan se palauttaa Pojan Jäähalliin. Irtoliput ja kausarit on sen verran hinnakkaita, että voittoja niillä pitää päästä katsomaan.

Nostan hattua tällaiselle suorapuheisuudelle, vaikka itse olenkin 120%:sesti eri mieltä. Mulle tulee ensin tyyli ja viihde, sitten pinnat. Ja nekin tulevat loppujen lopuksi, kun jaksaa kaivaa tyylistä tinkimättä. Ei ikinä eikä koskaan Jortikkaa meille, kiitos!

Pegusta oppia kaikille nille, joille tyyli on tärkeintä aina kauden ulkopuolella, mutta kun pelit alkavat, kaikki neppistelykin kelpaa, kunhan tulee pojoja. Tämä kaveri, Pegu, tulee kuolemaa halveksien kertomaan oman teesinsä tänne reaaliajassa ja kun sitä ei voine käännyttääkään, niin otan muuten vaan rispektillä vastaan moisen linjanvedon. Varsinkin nyt viikonlopun jäljiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös