Ensin tällainen pieni huomautus: nimimerkkini kirjoitetaan kokonaan pienillä kirjaimilla.
Eipä pitäisi kirjoitta näin väsyneenä...taisi tulla ehkä "hieman" karrikoitua tuossa äsken...
Tokihan tuota listaasi voisi jatkaa tyyliin Damphousse, Koivu, Forsberg, Jagr, Francis, Lindros, Modano...
Tosin tuosta listasta Jagr ja Modano ovat ennemminkin maalin- kuin pelintekijöita, samoin kuin mainitsemasi Sakic.
Muuten, ainakin minulla on sellainen muistikuva (ei varmistettu mistään, myönnän), että Teemulla on tilillään jokaiseltä NHL-kaudeltaan enemmän syöttöja kuin maaleja.
Mitä taas Janne Ojaseen tulee, niin minulla on sellainen hytinä, että Aravirta on katsonut, ettei kaverin vauhti riitä enää tuolla tasolla hyökkäyspeliin ja puolustuksessa Helmisestä, Jokisesta ja Aallosta on enemmän hyötyä. Toisaalta sen nelosketjun sentterin paikalle olisi voinnut Aallon tilalle ottaa Pakaslahden, mutta luulempa, että kansainvälinen kokemattomuus ratkaisi poisjättämisen. Ja ehkä Aallon (ja Jokisen) NHL-kokemuksella on jotakin merkitystä valintojen suhteen. En minäkään kyllä tiedä, mihin roolin Raipea on ajateltu käyttää.
Tuo on kyllä totta mitä sanoit hyökkäävistä keskushyökkäjistä, Suomella niitä ei yksinkertaisesti ole Koivua ja ehkä Ylöstä lukuunottamatta (tuolla tasolla pärjääviä). Sääli, että Tommi Santala loukkaantui niin pahasti, olisi ollut mielenkiintoista nähdä kaveri jopa Suolajärvellä...
Itse jopa vähän odottelin, että Aravirta olisi käyttänyt todellista jokerikorttia (heh, heh) tässä tilanteessa ja valinnut Tuomo Ruudun Kurpitsapäällikon sijasta. Häntä olisi voinnut kokeilla jopa ykkösketjun pelintekijänä, ja jos homma ei olisi toiminut, siirtää nelosen keskelle, veljensä viereen...
Muuten, vähän samanlailla luulen Aravirran ajattelevan Jokisen roolista. Ensin kokeillaan, josko löytyisi hyökkäystehoja, ja jos ei, niin ainakin puolustusasenneta ja fyysisyyttä kaverilla kyllä on. Niin, ikävä kyllä kustakin on päässyt kertymään aika paljon. Se on asia, joka eniten tässä huolestuttaa OJ:n kohdalla, mitä jos peli ei kulje ja/tai peliaikaa ei herran mielestä tulekaan riittävästi...
Toivottavasti joukkuehenkin ei kärsi siitä verbaalisesta ulosannista.
Mitä Lintuun taas tulee, niin hänessä on se hyvä puoli että häntä voi käyttää sekä hykkävässä ketjussa puolustavana pelaajanana, että puhtaasti puolustavassa ketjussa. Eikä hän ole pettänyt yksissäkään arvokisoissa, joihin hän on valittu. Se, olisiko esim. Laaksonen pitänyt valita hänen sijastaan, onkin aivan toinen juttu. Ehkäpä se pukukoppipelaamisen osuus painoi vaakakupissa ratkaisevasti.
Mutta juu, tässä oli vähän tätä vastauksen tynkää, nyt täytyy kyllä painua pehkuihin, ei enää jaksa ajatella eikä kirjoittaa. Palataan astialle sitten joskus, kun meikäläinen on hieman pirteämmässä vireessä. Oletkos muuten yötöissä, kun vielä tähän aikaan heilut netissä? Minä en ole, ihan muuten tuli taas roikuttua silmät ristissä tähän saakka.