Kyllä muakin vituttaa katsoa Hanneksen liikkumista kentällä ja jatkuvia harhasyöttöjä, siitä ei pääse mihinkään. Mutta mä nyt en laittaisi tätä puhtaasti asennevamman piikkiin, vaan mun näkemykseni mukaan kyse on lähinnä siitä, että askelmerkit eivät mene yksi yhteen ketjukavereiden kanssa. Eli jokaista liikettä mietitään, eikä pelaaminen tule suoraan selkäytimestä. Tämän ovat varmasti huomanneet myös vastustajat ja tähän on helppo iskeä laittamalla painetta välittömästi.
Hannes on aina ollut flegun näköinen, eikä se siitä muuksi tule varmasti koskaan muuttumaan. Asenteeltaan Hannes on aina ollut "hieman" hankalan pelaajan maineessa. Mutta asenteesta huolimatta menestystäkin on tullut. Jopa niin, että Hannes on ollut ratkaisevassa roolissa. Vaatii valmentajalta paljon, kun joukkueessa on Hanneksen kaltainen peluri. Toisaalta, Hanneksella on myös heittää tiskiin osaamisensa, joka usein on helpottanut valmentajan työtä mestaruustahdissa. Kari Jalonen tiesi aivan varmasti tasan tarkkaan, mitä Hanneksessa saadaan, sekä hyvässä että pahassa. Jos Hannes ei Jaloseen luottaisi, hän ei olisi IFK:hon tullut. Kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään järin seurarakas yksilö.
En osaa sanoa, kuinka paljon Hannekselle palkkapussin suuruus merkitsee. Voi olla, että se on se ratkaisevin tekijä. Voi olla, ettei ole. Jotenkin mä olen taipuvainen uskomaan, että Hannekselle merkitsee eniten ne lähtökohdat, mistä joukkue lähtee kauteen. Jos hommat menee vituiksi, hänellä riittää kanttia vaihtaa seuraa ja uskon, että hän on myös itse joutunut maksamaan rahallisesti näistä "kiukutteluista". Mulla on sellainen kutina, että Hannes kuitenkin pelaa rakkaudesta lajiin. Hän tarvitsee tietyn fiiliksen saadakseen ilon irti. Ja jos tätä fiilistä ei synny, hän ei suostu syömään paskaa, vaan tekee omat ratkaisunsa. Ehkä pitää itse itseään eniten vastuullisena omasta onnestaan? Jos näin on, arvostan kovasti. Eihän se varmastikaan aina ole mustavalkoista, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että monesti on helpompi jäädä kuin lähteä.
Hanneksella on paljon petrattavaa, se on fakta. Mutta kyllä se veto edelleenkin railakkaasti lähtee, kunhan pääsee mestoille. Nyt pitäisikin keskittyä siihen, että hakeutuu paikkoihin, eikä kikkaile kiekon kanssa.