Hankitaanko vielä uusia pelaajia vai "mennäänkö näillä"

  • 205 413
  • 1 626

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Punalippu: Meillähän on sitten mahdollista saada Pohjois-Karjalan poikien ketju kasaan! Seppo Repo valmentaa Järvenpäässä, eikun hokkarit jalkaan ja Hannes Kapanen sitten kolmanneksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin Jhag, nyt aletaan päästä asiaan. Olen kanssasi samaa mieltä joukkueen nykytilasta mutta herra Vopatista olen kuitenkin eri mieltä.

Olemme pelanneet ilman Vopattia jo jonkin aikaa, ja pakko sanoa että eipä ole ollut ikävä. Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä siitä että "lihaosasto" on tarpeellinen. En kuitenkaan ymmärrä miksi IFK hukkaa yhden ulkomaalaispaikan Vopattiin. Joukkue on täynnä junnuja ja kaipaa pellillistä johtajaa(simin paikka). Ykkönen on tällä hetkellä loistava mutta siinnä ei minusta kuitenkaan ole sitä keskushyökkääjää joka "kantaa" joukuetta, odotan Penan hankkivan pelaajan joka hoitaa sekä Simin että Vopatin pelliliset tehtävät. (kiekon ylöstuonti ja peliäly). Jos laittaa rahat oikeaan jätkään meillä on simi ja vopat yhdessä kundissa. Eli nykyinen ykkönen, kakkosena vihko-uusimies-joku
,kolmosena grunn-viitaluoma-pikkarainen.

Tämän laatuinen siirto vapauttaisi yhden ulkomaalaispaikan, joka käytettäisiin pakkiin. Eli Z-Kantor, Söde-Uusi, Lehtonen-Pikkarainen ja Saarinen varalla (ja uhrattavissa).

Jos tämän jälkeen olisi huolta "lihaosastosta" ei olisi varmaan mahdoton tehtävä hankkia joku Kuparinen, jota voi käyttää hyökkäyksessä ja hätävarana pakkina.

Penan kunniaksi on sanottava että hän on todella luonut aika kovan rungon, mutta mies ei kykene hankkimaan oikeita vahvistuksia rungon ympärille. Jos mestaruudesta halutaan unelmoida tarvittaneen myös yksi kotimainen vähintään keskitasoinen pakki.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
No niin se pakkipuoli: kiekollisia kotimaisia mahdollisia joita olisi saatava ja pakkeja olisi pakko se pari kappaletta saada: Laamanen, se Pelicans janari, olikos se Latvala ja Kuparinen yleispakiksi. Kaikki kävisi, miten lie Pentti oletko jaksanut kysellä Jokelan tai Pettisen kiinnostusta ja mahdollisuutta pelata petopaidassa? Laamanen vaihdettaisiin Saariseen jne.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
Jos mestaruudesta halutaan unelmoida tarvittaneen myös yksi kotimainen vähintään keskitasoinen pakki.

Siinä sitä on taas ukoilla kasaamista ensi kaudeksi. Pakisto on oltava vielä selkeästi vahvempi, kuin kuluvan kauden.

Jos (kun?) Z (ja Kantor) lähtee, tulee heidät korvata kovilla luilla.

+ Jere ja joku muu.

+ muut lähtijät (nuoret varaukset).

+ Nykyisen A:n rosterista on tyrkyllä helposti 5-6 kokelasta.

Ensi kaudella tulee olemaan uumoillun -04...05 -kauden lakon(uhan) takia änärilähtijöissä tunkua.

Ja mestaruus voi olla ainoa tavoite. Liidereitä tarvitaan, ei niinkään massaa. Vahvistuksen tulee olla selkeä vahvistus, kun otetaan. Ei sokkoarpoja ensi kaudelle. Omia, 'normaaleja' liigatason kasvatteja meillä riittää.

Elämme taas jne.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Ja mestaruus voi olla ainoa tavoite. Liidereitä tarvitaan, ei niinkään massaa. Vahvistuksen tulee olla selkeä vahvistus, kun otetaan. Ei sokkoarpoja ensi kaudelle. Omia, 'normaaleja' liigatason kasvatteja meillä riittää.

Elämme taas jne.
Omista, "normaaleista" liigatason kasvateista, sattaa pari peluria hyvinkin nousta ensi kaudella sinne korkeammalle oksalle. Sen varaan ei kuitenkaan voi, tai ennemminkin saa, mestaruushaaveita laskea, eli uskoisin Pentin kumppaneineen hommaavan todella nimivahvoja vahvistuksia mahdollisesti lähtevien tilalle. Kaikki perustuu siihen oletukseen että mestaruus on todellakin virallinen tavoite kyseisellä kaudella. Ongelma on että jo valmiiksi nimivahvoista pelureista saa maksaa huomattavsti kovempia summia kuin itse tehdyistä "löydöistä". Ja kuten Cippruss, Draper ja Junkka osoittivat, ei se menestys ole kuitenkaan taattu. Toisaalta Pentin näytöt tulevaisuuden huippupelaajien löytämisestä ovat niin huonoja etten toivoisi Pentin yrittävän etsiä itse enää ensimmäistäkään tulevaisuuden huippua.

Pentin esittämillä onnistumisprosenteilla pidän ainoana järkevänä ratkaisuna jo valmiiden huippujen hankkimista muista liigajengeistä. Riskinsä siinäkin mutta parempi vaihtoehto se on kuin viikon välein vaihtuva Scissons.

Täällä on jo mainittu Pentin kasanneen bändiin hyvän rungon. Olen täysin samaa mieltä, ja homma on jo tälläkin kaudella todella pienestä kiinni. Itse asiassa niin pienestä että ihmettelenkin jos asialle ei tehdä jotain. Parilla onnistuneella vahvistuksella, pakistoon yksi uusi pakki + R-P Lehtonen ja hyökkäykseen terve Simicek, bändi olisi hyvinkin mukana mestaruustaistossa oikeastaan hetimmiten.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
N.Nelsonille: Kyllä minäkin olisin tällä tietoa valmis luopumaan Vopatista, jos saataisiin tilalle Jani "Miliisi" Honkanen alakertaa kurissapitämään ja sitten sille Vopatin paikalle ulkomainen versio Tommi Santalasta. Liideri, pelintekijä, toisen yv:n pyörittäjä. Minusta vaan tuntuu, että valmentajastamme johtuen, myös Honkanen ajelisi käsijarru päällä. Kovat kundit eivät kuulu Alpon konseptiin, joten käsijarru-Vopatin pitäminen jengissä on nykyisillä ulkomaalaissäännöillä sinänsä tyhmää, myönnän.

Mutta kun minä kuitenkin vähän odotan, että Alphonse antaa jossain vaiheessa luvan ajaa ilman jarrua. Tai sitten Vopat sopivassa paikassa ottaa itse tuon luvan. Jos näin tapahtuu, takaan ja alleviivaan, että Vopat on lähes jokaisen mielestä mies paikallaan HIFKissä. Tiedän miestä sen verran, että tarvitaan vain yksi käsky ja homma käy!

m&t: Olet samoilla linjoilla kuin minä The Ketju Kakkosessa. Penan scouttausnäytöillä pidän minäkin ainoana mahdollisuutena valmiiden huippujen hankkimista.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Masa&Tepi:
''Omista, "normaaleista" liigatason kasvateista, sattaa pari peluria hyvinkin nousta ensi kaudella sinne korkeammalle oksalle. Sen varaan ei kuitenkaan voi, tai ennemminkin saa, mestaruushaaveita laskea, eli uskoisin Pentin kumppaneineen hommaavan todella nimivahvoja vahvistuksia mahdollisesti lähtevien tilalle.''

Samaa mieltä. Toimivat loistavana ja tärkeänä lisänä ja jatkuvuuden takaajina. Vahvistukset tulee kirjoittaa ensi kaudella isolla V:llä. Ja varsinkin ulkomaalaiset. Kelpo suoritus ei oikein riitä.

''Kaikki perustuu siihen oletukseen että mestaruus on todellakin virallinen tavoite kyseisellä kaudella. Ongelma on että jo valmiiksi nimivahvoista pelureista saa maksaa huomattavsti kovempia summia kuin itse tehdyistä "löydöistä".''

Ei kai se ole enää pelkkä oletus. Kyllä minä olen sen kuullut olevan ihan oikea tavoite, Vain, ja ainoastaan -tavoite. Uskon hallituksella olevan tiedon Vahvistusten hinnoista ja oletan heidän olevan sellaisia myös hankkimassa. Ja maksamassa. Hallitus varmasti antaa/ on antanut perusohjeistuksen ja hillot Penalle rosterista eli hallitus antaa työkalut, Pena käyttää niitä.

''Täällä on jo mainittu Pentin kasanneen bändiin hyvän rungon. Olen täysin samaa mieltä, ja homma on jo tälläkin kaudella todella pienestä kiinni. Itse asiassa niin pienestä että ihmettelenkin jos asialle ei tehdä jotain. Parilla onnistuneella vahvistuksella, pakistoon yksi uusi pakki + R-P Lehtonen ja hyökkäykseen terve Simicek, bändi olisi hyvinkin mukana mestaruustaistossa oikeastaan hetimmiten.''

Edelleen laulamme samaa säveltä. Nykyrosteri on pakkipuutteita lukuunottamatta täysin kilpailukykyinen. Oli nyt sitten kuka hommannut kenetkin. Rosterista pitää saada enemmän irti. Olen Tuohimaan työrauhatiedotteiden jälkeen muidenkin ohella jättänyt ininät pois Apesta. Hänellä on talvella ja keväällä todellisen näytön paikka ja vastuu saada rosterin hintavastaavuus esille.

Itse itseäni toistaen: vain pakki puuttuu. Joo, multa on siltä osin jäänyt levy päälle. Tiedossa on. Maalinedustat... okei, okei, annetaan olla.
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Viestin lähetti Nuorempi Nelson

Miksi emme pitäneet Cipprusta? Hän on omasta mielestäni parempi pelaaja kun Simicek vuonna 2002, hän liikku, hän hakee paikkoja, hän ehtii mukaan tilanteisiin.
Kun me hamkimme Simicekin odotin pelaajaa joka on samalla tasolla kun Caloun, Tenkrat, Ton, Peltonen tai Santala.
Joo kyllähän kaikki odotti, että jos Simin polvet toimii niin kaveri kiikkuu pistepörssin kärkisijoilla.
No mutta polvet ei skulaa ja pääkin kai siitä kärsii.
Mutta se että menet vertaamaan Simicekiä ja Aigaria on sama kuin vertaisit Bourqueta Hedbergiin.
Ja voisin lyödä vetoa, että Simicekillä olisi iso kasa enemmän pisteitä, jos olisi pelannut Tenkratin,Tonin tai vaikka Santalan paikalla.
No mutta Simicek lähtee jos lähtee.

Vopatin roolin piti olla pelote joka tekee siinnä sivussa muutaman maalin,ottaa miestä ja tappelee.
Maaleja on tullut kiitettävä määrä, mutta mikä ihmeen pelote? ja missä ne taklaukset?
Vopatin kropalla pitäis pystyä heiluttamaan laitoja kunnolla, mutta tosiasia on että esim. Jone taklaa kovempaa.
Simicek vaihtoon, JOS parempi löytyy.
Vopat vaihtoon, parempi löytyy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori jesus en ymmärrä tätä "kun vertaisi Borqueta ja Hedbergiä".

Voisitko yrittää perustella miksi Simi olisi muka parempi kuin Cipprus?(Siis tänään, ei vuonna x)

Ei hän enää ole! Hän on huonompi!

Sillä ei ole minulle mitään väliä kuinka hyvä hän oli vuonna x tai millainen maine hänellä on. Hän pelaa nykyään IFKssa ja ensimmäistä kauttaan, eli ei hän mikään Boyko ole.

Pertti Lehtonen, Pekka Tuomisto tai Raimo Helminen kaikki loistavia kiekkoilijoita joista jokainen on pelannut vuoden tai pari liian kauan. Simicek oli loistava pelaaja, ei ole enää. Mikä tästä tekee ikävää on se ikävä tosiasia että IFK:n peli kärsii, koska seuralla ei ole kahta kunnon kentällistä.

Inhosin Cipprusta ja ihan samalla tavalla inhoan Simicekiä. Kannatan IFK:ta, maksan 4000 markkaa kausikortista. Simicek ei kelpaa minulle, haluan kunnollisen vahvistuksen ja haluan että IFK menestyy.

Ja sillä ei ole mitään väliä miksi hän pelaa huonosti, ei saatana, eihän me voida käyttää polvia tekosyynä. Hänet on hankittu vain ja ainoastaan tätä ja ehkä seuravaa kautta varten. Ei hän ole mikään projekti. Hänen tulisi olla meidän "tenkrat", ikävä kyllä hän on vuoden 2002 "cipprus".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tässähän tullaan taas näiden ydinkysymysten kanssa nenäkkäin.

Kumpaa asiaa painotetaan loppukauden ajan, urheilullista vai taloudellista menestystä. The Penahan on sanonut, että näiden kahden asian yhdistäminen, on se kaikkein vaikein tehtävä lätkäjengin pyörittämisessä.

HIFK ei varmaan halua maksaa Simicekin ja hänen korvaajansa palkkaa koko loppukauden ajan kokonaan.

Toisaalta, kun ei se mestaruus tällä kaudella edes ole ifk:n virallinen tavoite. Kannua tavoitellaan vasta kaudella 2003-04. Vaikea siis uskoa, että suuria taloudellisia riskejä tullaan ottamaan tämän kauden menestyksen varmistamiseksi.

Näin siitäkin huolimatta, että nyt joukkueessa pelaavat Ruutu ja Zidlicky ja nyt voisi muutamalla osuvalla pelaajahankinnalla olla mahdollisuus taistella ihan mestaruudestakin.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
NÄILLÄ ME MENNÄÄN

Viestin lähetti Johannes
Vaikea siis uskoa, että suuria taloudellisia riskejä tullaan ottamaan tämän kauden menestyksen varmistamiseksi.

Näin siitäkin huolimatta, että nyt joukkueessa pelaavat Ruutu ja Zidlicky ja nyt voisi muutamalla osuvalla pelaajahankinnalla olla mahdollisuus taistella ihan mestaruudestakin.

Aivan samaa mieltä ja uskon IFK:n jatkavan "näillä" ja pelaavan kauden pois. Mihinkään kalliiseen en usko. Saako halvalla hyvää? The Pena joutuu tasapainoilemaan hillokellarissa kieli keskellä suuta. Jos nyt ottais vain puoli purkkia, vai kokonaisen. Kaksi on jo aivan liikaa. Äh otetaan vain kolmannes tosta jo avatusta purkista.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Viestin lähetti jesus
Vopatin roolin piti olla pelote joka tekee siinnä sivussa muutaman maalin,ottaa miestä ja tappelee.
Maaleja on tullut kiitettävä määrä, mutta mikä ihmeen pelote? ja missä ne taklaukset?

Simicek vaihtoon, JOS parempi löytyy.
Vopat vaihtoon, parempi löytyy.

Sallinet olla eri mieltä? Vopat toimii oikeasti hyvänä pelotteena. Kaikki tietävätä Vopatin tappelu-taidot, eivätkä halua miehen kanssa tangoon. Tämä on fakta. Vopat on ennen loukkaantumistaan pelannut todella hyvin. Vopat on HIFK:n "näköinen" pelaaja, jota tarvitaan. Ei missään nimessä saa myydä pois!

Simicek saa sitten mielellään poistua roosterista...

Ps. Katselin eilen Ruotsin TV:ltä ottelua Tshekki-Ruotsi. Jälleen kerran katseeni kiinnittyi mieheen nimeltä Radek Duda. Siinä olisi mies miun makkuun. Sopisi HIFK:n tyyliin kuin nyrkki silmään. Taitava ja röyhkeä kaveri. Dudan sentteritaidoista mulla ei ole tietoa, mutta eihän Simin korvaajan välttämättä tarvitse olla sentteri. Onhan meillä omasta takaa jo senttereitä riittävästi...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti tiki10
Jälleen kerran katseeni kiinnittyi mieheen nimeltä Radek Duda. Siinä olisi mies miun makkuun. Sopisi HIFK:n tyyliin kuin nyrkki silmään. Taitava ja röyhkeä kaveri. Dudan sentteritaidoista mulla ei ole tietoa, mutta eihän Simin korvaajan välttämättä tarvitse olla sentteri. Onhan meillä omasta takaa jo senttereitä riittävästi...

Tästä herrasta on puhuttu jo noin vuoden verran tälläkin saitilla, mutta taitaa kuulua sarjaan: "Sori, meillä ei ole käyttöä ton tyyppiselle kaverille...". Viime syksynä oli jo aika lämmintäkin neuvottelukontaktia samaisen Baltika-cupin aikaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti JHag
Tästä herrasta on puhuttu jo noin vuoden verran tälläkin saitilla, mutta taitaa kuulua sarjaan: "Sori, meillä ei ole käyttöä ton tyyppiselle kaverille...". Viime syksynä oli jo aika lämmintäkin neuvottelukontaktia samaisen Baltika-cupin aikaan.

Vai oliko se keväällä, kun Karjala-turnaus pelattiin poikkeuksellisesti huhtikuussa. Niihin aikoihin Vopatin jatkodiili oli vielä epäselvä.

Epäilen, ettei meillä niin hyvää ulkolaisonnea tule käymään, että Vopat ja Duda samaan aikaan ifk:ssa pelaisivat.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Senior:

Kyllä minä yhä pidän ensi kauden mestaruustavoitteita vasta oletuksena. Aivan samalla lailla kun pidin oletuksena viime kauden Jokerit-vertaustakin hyökkäyksen osalta. HIFK ja Pentti on viime aikoina esittänyt niin vankkoja otteita lausunnoissaan ettei niitä enää oteta täällä tosissaan. Vain teot puhuvat puolestaan. Pentti voi Pulliaisen kanssa olettaa vaikka mitä hankintojen hyvyydestä ja iskukyvystä, todelliset näytöt ensi kauden hankintojen kyvyistä saadaan vasta ensi syksyllä. Ja niiden näyttöjen jälkeen voidaan vasta puhua tavoitteista. Pentin tavoitteenahan pitäisi aina olla kasata iskukykyinen, mestaruutta tavoitteleva jengi. Se, onko sillä porukalla edes realistista pitää yllä mestaruustavoitteita on jo aivan eri juttu.

Eli Pentti on omilla töppäyksillään ja esityksillään saanut aikaan tällä hetkellä aika skeptisesti HIFK:sta tuleviin lausuntoihin suhtautuvan henkilön. Ei siltä suunnalta enää kuunnella mitään lupauksia tai tavoitteita, ainoastaan näytöt ratkaisevat.

Enemmän kuin ihmeellistä on mielestäni tämän kauden sivuuttaminen virallisesta mestaruusprojektista. Itse en edes ymmärrä mikä voisi olla muu tavoite kuin mestaruus HIFK:n resursseilla. Ja vaikka kuka tahansa eläin yrittäisi selitellä nuorennusleikkauksen tuomista kasvukivuista en aio kantaani muuttaa. Päinvastoin, jos nuoria kerran ajetaan voimakkaasti sisään, pitäisi niihin muutamaan ei-nuorten paikkaan olla käytössä fyrkkaa niin helvetisti. Nuoret, lupaavatkin sellaiset, ovat kuitenkin pääsääntöisesti halvempia pelaajina kuin kokeneemmat sarjajyrät. Tai ainakin pitäisi olla. Ja jos palkkabudjetti pysyy kausien välillä samana pitäisi niiden pelipaikoille jotka jäävät nuorien ylitse olla käytettävissä enemmän rahaa paikkakohtaisesti. Ja silloin, varsinkin kun katsotaan näiden sisäänajettujen nuorten esityksiä parilta viime kaudelta, pitäisi brändin keikkua aivan liigan topissa. Kukaan ei väitä ettäkö vika olisi niissä useassa nuoressa, ei edes viime kaudellakaan. Näin ollen joku on mennyt vikaan aivan muussa kuin nuorten esityksissä, jonka voi osittain laskea tälläkin kaudella johdon epäonnistumiseksi. Ei kaikissa tapauksissa mutta osittain. Sanoi sitten eläin, tuo Vaasankadun vankkureiden? vankkumaton ihailija, aivan mitä tahansa.

Muutenhan me ollaan todellakin vanhuksen kanssa samoilla linjoilla. Ja jotta ilmoittaisin olevani samaa mieltä HIFK:n pelin ehkä pahimmasta puutteesta laitan linkin kuvaan, toivottavasti muuten skulaa. Eiköhän siinä näy konkreettisesti se brändin pelin ehkä suurin puutos.

http://www.koff.net/koffhockey_images/matsi31bluescoor54.jpg
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Viestin lähetti matti&teppo

Eli Pentti on omilla töppäyksillään ja esityksillään saanut aikaan tällä hetkellä aika skeptisesti HIFK:sta tuleviin lausuntoihin suhtautuvan henkilön. Ei siltä suunnalta enää kuunnella mitään lupauksia tai tavoitteita, ainoastaan näytöt ratkaisevat.


http://www.koff.net/koffhockey_images/matsi31bluescoor54.jpg

IFK:n nykyjohdon kannattajilta tuntuu tosiaan unohtuvan, että vain tulokset ratkaisevat. Tähän animaali tietenkin huomauttaa, että ifk on osakeyhtiö ja teki erittäin hyvän taloudellisen tuloksen viime vuonna. Se on kuitenkin vähän kuin lainarahalla elämistä kun kausikortin ostajia kusetetaan vuositolkulla kaiken maailman lupauksilla tulevasta ja "h-hetkellä" todetaan, että tavoite olikin olla iskussa vasta vuoden päästä.

Mielestäni on käsittämätöntä, että ensin kehutaan, että on toiseksi suurin budjetti ja melkein samaan hengenvetoon todetaan, että mestaruus on tavoitteena vasta ensi vuonna. Jotenkin tuo yhtälö kuulostaa uskomattomalta. Kuinka paljon ensi vuonna oikein laitetaan joukkueeseen? 20 mEUR??

Ja tuosta M&T:n laittamasta kuvasta vielä. Ennen ko. maalia totesin kaverilleni, että Kantor on ihmeen vaisu av-pelaaja (=aika usein yv-maalin tullessa kentällä). Tota kuvaa katsoessa ei voi olla ihmettelemättä, että mitäköhän miehiä Kantor odottaa vielä maalin kulmalle kun ei viitsi maalin edestä vaivautua kahta Blöös -pelaajaa mennä häiritsemään. Vai onko kyseessä HRIndellin opettamat uudet av -taktiikat?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo
HIFK ja Pentti on viime aikoina esittänyt niin vankkoja otteita lausunnoissaan ettei niitä enää oteta täällä tosissaan. Vain teot puhuvat puolestaan. Pentti voi Pulliaisen kanssa olettaa vaikka mitä hankintojen hyvyydestä ja iskukyvystä, todelliset näytöt ensi kauden hankintojen kyvyistä saadaan vasta ensi syksyllä. Ja niiden näyttöjen jälkeen voidaan vasta puhua tavoitteista. Pentin tavoitteenahan pitäisi aina olla kasata iskukykyinen, mestaruutta tavoitteleva jengi. Se, onko sillä porukalla edes realistista pitää yllä mestaruustavoitteita on jo aivan eri juttu.
*****
Muutenhan me ollaan todellakin vanhuksen kanssa samoilla linjoilla. Ja jotta ilmoittaisin olevani samaa mieltä HIFK:n pelin ehkä pahimmasta puutteesta laitan linkin kuvaan, toivottavasti muuten skulaa. Eiköhän siinä näy konkreettisesti se brändin pelin ehkä suurin puutos.

http://www.koff.net/koffhockey_images/matsi31bluescoor54.jpg

Se, että jaksan vielä usko ens kauden mestaruustavoitteeseen, ihan oikeasti, johtuu siitä, että olen kuullut sen ylemmiltä tahoilta, henkilökohtaisesti ja useammalta henkilöltä. Jos niihinkään ei luota, niin ei sitten mihinkään. Odotan johdon tekevän sellaisen rosterin ja valmennuksen, joilla sitä mestaruutta oikeasti haetaan.

Jos nyt jolu luulee, että puolustelen pelkästään Penaa, on väärässä. Pena on tehnyt virheitä, kuten itsekin myöntää. Kuka ei. Minun IFKissäni on edelleen sija erilliselle scouttaukselle. Apeen sopivana valmentajana en usko vieläkään, mutten jaksa koko ajan enää ruristakaan rutisemisen ilosta. Pakko luottaa siihen, että Pena ja muu johto osaa vetää oikeat johtopäätöksen, kun niiden aika on.

Miksei voi puhua ennen näyttöjä? Ensin tavoite ja sitten _toimenpiteet ja työkalut_ tavoitteen saavuttamiseksi. Aiemmat näytöt ei tietty ole kiistattomia, ei.

Loistavan linkin laitoit! Oliko Bluesin toka vai kolmas maali? Bluesilaiset vetelee kaikessa rauhassa maskina letkajenkkaa Statin edessä, me ollaan muka tekevinään... Kuva olikin jo syöpynyt nuppiini.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Senior
Se, että jaksan vielä usko ens kauden mestaruustavoitteeseen, ihan oikeasti, johtuu siitä, että olen kuullut sen ylemmiltä tahoilta, henkilökohtaisesti ja useammalta henkilöltä. Jos niihinkään ei luota, niin ei sitten mihinkään. Odotan johdon tekevän sellaisen rosterin ja valmennuksen, joilla sitä mestaruutta oikeasti haetaan.

Kyllä minä uskon 2003-04 mestaruustavoitteeseen. Luotan kyllä ifk:n johtoon, että kaikki tehdään sen eteen.

Minä en ymmärrä, miksei nähdä jo tämän vuoden joukkueen mahdollisuuksia. Pari hyvää pakkia ja Simin tilalle joku oikea vahvistus ja ripaus onnea, niin me voitaisiin jo keväällä 2003 taistella ihan mistä vaan.

Mistä me voidaan keväällä tietää esim. kuinka moni lupaavista nuorista hyökkääjistämme päättää lähteä NHL:n kaudeksi 2003-04. Se asiahan selviää tunnetusti vasta 15.7. Silloin on taas liian myöhäistä hankkia tilalle uusia pelaajia, ainakin yhtä hyviä.

Tämä on yksi syy miksi mestaruustavoitteisiin joskus tulevaisuudessa on vaikea uskoa, vaikka uskonkin mestaruutta tosissaan tavoiteltavan 2003-04.

Meidän hyvät nuoret pelaajat ovat sm-liigassa tällä kaudella. Siksi mestaruus kaudella 2002-03 on ainoa oikea tavoite HIFK:lle.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes


Minä en ymmärrä, miksei nähdä jo tämän vuoden joukkueen mahdollisuuksia. Pari hyvää pakkia ja Simin tilalle joku oikea vahvistus ja ripaus onnea, niin me voitaisiin jo keväällä 2003 taistella ihan mistä vaan.

Muutamissa viime otteluissa (ei Blues) nähdyllä pelillä ja kyrväkkäällä lisäpakilla meillä on kaikki mahdollisuudet ihan mihin vaan jo ensi keväänä tällä rosterilla. totta. Tehot ukoista ulos vaan.

Puhuin ensi kaudesta lähinnä osana julkistettua ''kolmen vuoden projektia'', jonka viimeinen vuosi on kausi 2003...2004.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti Senior


Loistavan linkin laitoit! Oliko Bluesin toka vai kolmas maali? Bluesilaiset vetelee kaikessa rauhassa maskina letkajenkkaa Statin edessä, me ollaan muka tekevinään... Kuva olikin jo syöpynyt nuppiini.

Toi lienee Jiri Vykoukalin siniviivalta vetämä yv maali eli olisko ollu 2-1. Eipä Kanttoria juurikaan kiinnosta noi miehet tossa.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu, mää en kans ymmärrä jos ei tänä vuonna lähdetä tappelemaan mestaruudesta, sulaa hulluutta sanon mä. Niinkuin aiemmin sanottu: parilla oikealla lisäpalikalla toi tämän vuoden jengi taistelee mestaruudesta siinä missä Jokeritkin, Ja húomatkaa näiden ei tarvitse olla kalleusluokkaa Kultanen, tosin se että etsii oikeita pelaajia ei pelkästään rahan voimalla, vaati sitä scouttaustaitoa, paljon duunia, se mestaruus on ihan yhtä vitun vaikeaa voittaa ensi vuonna vaikka laittas neljä miljoonaa euroa pelaajiin, jos ei ole sitä kykyä koota joukkuetta tasapainoisesti. Tulkitsen kyllä asian niin että Pentin IFK:ta kiinnostaa vain pelkästään raha, jos tänä vuonna menestyksen eteen ei panosteta maksimaalisesti (kun on erinomainen pohja siihen, pari palikkaa puuttu, ensi vuonna ne palikat ovat taas levällään) vaan toistellaan vanhaa mantraa vuonna 2004 taistellaan kullasta, niin se on sitten sama mitä liirumlaarumia mitä Pentti esikuntineen latelee, silloin kyseessä on vain pyörittää menestyvää liiketoimintaa IFK:n logon avulla, silloin kyseessa ei ole enää urheiluseura, jonka oleta IFK:n olevan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kannu kotiin 2002-03

Loppukauden analyysiä:

Maalivahtitilanne on ihan ok. Stathos on riittävän hyvä ykkösmaalivahti. Jos Dave loukkaantuu, niin Laaksoharjun kanssa olemme kyllä liemessä.

Jos haluamme turvata selustan, tulisi meille hankkia parempi suomalainen kakkosmaalivahti.

Puolustus on kaikkein suurin kysymysmerkki. 2 ensimmäistä paria toimii yleensä riittävän hyvin. Kurvinen täydentää rauhallisuudellaan Z:n räiskyvyyden ja Kantor-Söderholm on hyvä kakkospari.

Kolmas pakkipari puuttuu vielä. RP Lehtosen paluu on joulun jälkeen lähellä. Muut kandidaatit joukkueen sisältä ovat Saarinen, HPikkarainen ja Hedberg.

Minä hankkisin ainakin yhden kovatasoisen puolustajan loppukaudeksi.

HIFK:lla on hyvä ykkösketju ja kolmosketju, kakkonen puuttuu ja nelosta ei ole koko kauden aikana yritetty edes rakentaa.

Ykkönen on tietysti Kuhta-Ruutu-Pärssinen ja kolmonen Grunn-Viitaluoma-IPikkarainen. Viitaluoman ketjun pudottaa kolmoseksi surkeaakin surkeampi yv-peli. Pojat pörräävät kaukalon kulmassa kuin etsisivät kadonnutta hunajapurkkia.

Kakkosketjuun on kaksi osaa rosterissa, Vopat ja Vihko. Heille sentteriksi tulisi yrittää joku esim. Jari Kauppilan tapainen pelaaja vuokrata. Jos leikitään ihan fantasia-lätkää, niin toiseen laitaan Vopatin tilalle vuokrataan Vesa Viitakoski.

Vopatille en anna potkuja. Siirrän hänet nelosketjuun, jonka keskellä voi pelata Häppölä. Toiseen laitaan sopii parhaiten nykyrosterista Luttinen. Vopat voi aina tarvittaessa pelata ykkös-kakkosketjuissakin.

Simicekille ja Mrazekille en löytänyt tilaa ja Hirson ihan oman kehittymisensä kannalta voisi loppukaudeksi vaihtaa pelicansiin Kauppilan tilalle. Ensi kaudella Kim voi olla jo tärkeä lenkki ifk:ssa.

Ketjut:

Pärssinen-Ruutu-Kuhta
Viitakoski-Kauppila-Vihko
Grunn-Viitaluoma-IPikkarainen
Vopat-Häppölä-Luttinen

Näillä muutoksilla hankittava uusi puolustaja voi olla myös ulkolainen.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Äläs ny Johannes !

Bluesia lukuunottamatta , yhdelläkään toisella liigajoukkueella ei ole niin hyvää 2. veskaria kuin IFKn Laaksoharju . Alkukauden muutaman haparoinnin jälkeen loistopeli mm. Porissa. Kärsivällisyyttä.

Pakkeja on tulossa jo täksi kaudeksi lisää 1 - 2 kappaletta. Kärsivällisyyttä . Ei niitä Jouluaattona tarvita.

Jari Kauppila sai jo kerran potut IFKsta , kun oli kuulemma liian vähän peliaikaa ja huonot ( Caloun ja Bednar ) ketjukaverit , että sellainen hemmo. " Meil ei oo käyttöö ton tyyppiselle pelaajalle ............ ! "
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Hirsosta vielä

Alkukausi oli mitä oli , mutta nyt on Kimi päässyt hyvään formiin. Loistopelit Jokereita , Tapparaa ja Bluesia vastaan joulukuussa.
Ilman muuta paikka IFKssa , lisää peliaikaa vaan varsinkin nyt kun TR on nuorten mm kisoissa.
En keksi yhtään sentteriä liigasta keneen hänet vaihtaisin !
Sitäpaitsi voisihan sen Hirson kanssa välillä peluuttaa muitakin laitoja kuin Järvistä ja Lainetta. Ei millään pahalla , mutta hei ........
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kannu meille jo 2003

Mä tahdon hyvä veli Brewer mestaruuden tällä kaudella HIFK:lle.

Kauppila sopisi meidän nykyiseen kokoonpanoon ihan hyvin. Tuomokin on vähän enemmän kahdensuunnan sentteri, kuten Viitaluoma ja Häppöläkin. Hirso on taitava kh, mutta ei ole löytänyt tällä kaudella parasta virettä.

Kun Kauppila oli viimeksi ifk:ssa, antoi kuula-Lehkonen sen pelata 7-10 min/ottelu nelosketjussa. Nyt on tilanne ihan toinen.

edit. Hirsolle tekisi yksi kevät jossain pienessä seurassa ihan hyvää. Ei meidän kaikki sentterit voi olla alle 22-v, jos me halutaan mestaruus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös