BigRedCat kirjoitti:
Mites on kelpaisiko Frank Banham kun Ässillä ei riittänyt fyrkka? Kokemusta löytyy ja varmaan nakuttelisi kivat pinnat siinä 1 tai 2 kentän laidassa. Banham tuskin pleijareissakaan olisi ensimmäinen jolla kantti pettää ja kaikenlisäksi on vielä kanukki.
Ei todellakaan kelpaisi Frank Banham ainakaan minulle. Kävin talvella katsomassa pari Salzburgin peliä ja kavereiden kanssa naurettiin, että onko tämä sama Banham, joka oli tähti kotoisessa liigassamme vielä ihan vasta.
Eli erittäin kova riskihankinta olisi. Lisäksi pyytäisi kuitenkin vanhoilla meriiteillään palkkaa. Tällä hetkellä hän on kuitenkin huonossa kunnossa ja liike erittäin heikkoa. Se heijastuu sitten kaikkeen. Veto näytti olevan kunnossa, mutta olihan sillä naapurin Dagenaisillakin kova veto. Ei vaan ikinä ehtinyt käyttää sitä.
Mielestäni näiden ulkkareiden kohdalla ei kannata kokeilla tällaisia kysymysmerkkejä. Syksyllä tietty ehkä try-outtia voisi koittaa, mutta enpä usko että Banham omatoimisten kesätreenien jälkeen yhtään sen kasevammassa kunnossa on.
BigRedCat kirjoitti:
Holden olisi hieno hankinta hyökkäykseen. Penalle ostoslista:
-kiekollinen puolustaja korvaamaan Smurffi (Söderholm) 1 kpl kiitos!
-Snaabelista paranneltu versio luutimaan maalinedustaa
-kiekollinen sentteri yksi kipale. Holden kelpaa oikein hyvin.
-1-2 nopeaa laituria. Vähintään yksi saatava varsinkin jos Laakkonen lähtee.
-Yksi snaipperi (Banham?)
-1 voimalaituri jos Turrea ollaan kenkimässä.
Kiekollinen puolustaja tarvitaan. Siinä olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota isoa oman pään luutijaa tuntuu monikin kaipaavan. Itse kyllä näin pleijareissakin puutteeksi pakkien liikkuvuuden. Toki tähän liikkuvuuteen tulee korjausta sillä, että esim. Saarinen saa paikkansa kuntoon. Mutta noin yleisesti niin sinne tarvitsee lisää vielä jalkoja ja käsiä. Minun mielestäni tuolla isolla voimapakilla ei tee mitään. Sen vain, että avauspelaaminen ei ole hänellä mistään kotoisin. Oma maalinedusta pysyy siistinä, mutta tulee myöskin jäähyjä senkin edestä. Varmaan kova hanskaamaan, mutta voi Pasi vaikka tarvittaessa hoidella niitä touhuja.
Eli ajatuksena olisi se, että Murphyn lähtö vie puolustukselta kiekollisuutta ja liikettä. Mutta Murphy oli maalinedustoilla heiveröinen. Täten korvataan Murphy kahdella pelaajalla, jotka molemmat liikkuvia ja kiekollisia. Ei kuitenkaan mitään aivan mikki hiiri-kokoa. Esim. Söderholm olisi ihannehankinta. Jos sitten fyysisyyttä kaivattaisiin, niin esim. Jokelan tyylinen äijä voisi olla kohdallaan. Mutta Baxterkin on vienyt joukkuettaan koko ajan pelaavampaan suuntaan. Se tullee näkymään myös hankinnoissa, joten olen aika toiveikas ensi kauden jengin suhteen.
Sentteri olisi poikaa. Murrayta voitaisiin peluuttaa laidassa ja jos joku sentteri loukkaantuu, niin Murray voi hypätä vaivatta keskelle.
Laakkonen lähtee ja näillä näkymin Ouluun.
Hyökkäykseenkin tarvitaan liikettä, sekä maalintekovoimaa. 1-2 laituria sinne. Jos taas Turre lähetetään vekka. Niin mitään voimalaitureita ei tarvita siltikään. Niin olematonta oli Järvisen peliaika nytkin, ettei IFK:n käytännössä tarvitse hankkia Järviselle minkään sortin paikkaajaa. Jos Petrell lähtee, niin sitten voimalaiturin tarve on. Noita voimalaitureitakin on nyt kuitenkin mm. Petrell, Pikkarainen, Nielikäinen. Ja jos kiekollinen sentteri hankitaan niin Murraykin voidaan laskea voimalaituriksi, koska Murray on ihan kaikkea mitä jääkiekkopelaaja voi rooliltaan olla.