Snaipperi #16
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Buccaneer kirjoitti:Tibbetts koko kaudeksi Guollan tai Murrayn ja Kuhdan kanssa samaan ketjuun, niin varmasti tulee tulosta. Hukkaan meni valitettavasti liikaa Billyn taidoista, kun joutui pelaamaan paljon Nielikäisen ja Pikkaraisen kaltaisten puukäsien kanssa. Ja ei, en tahdo kenkiä Pasia ja Ileä, molemmille on käyttöä 3-4 ketjussa, mutta jos ei taidot riitä laittamaan kiekkoa maaliin paikoista tai luomaan paikkoja, niin ei peliaikaa ekoissa ketjuissa.
Tibbetts antoi paljon huippuoluokan kovia ja tarkkoja syöttöjä, joista NHL-tason ketjukaveri (kuten Billy itse) olisi latonut läjän maaleja, mutta valitettavasti nuo syötöt olivat monesti liiankin lujia ja tarkkoja, jotta Pikkaraisella, Pasilla tai nuorella Keräsellä olisi taito riittänyt luotujen paikkojen hyödyntämiseen. Vastaavasti nämä jampat eivät juuri Billylle vastaavia mestoja pystyneet tarjoilemaan.
Ja "huonoinakin" Tibbettsin tehot olivat erittäin hyvät. Liigaan mahdollisesti jäädessään ensi kaudella todella kova tekijä. Siinä on joko HIFK:lle tai Jokereille ensi kaudeksi ykkösketjun laituri, jos kelpaa (ja raha riittää).
Harvinaisen samaa mieltä olen joka kohdasta, ja näin olen itsekin jo jonkin aikaa ajatellut. Ehdotin jo aiemmin, että Guolla ja Kuhta erotetaan eri ketjuihin ja Tibbetts pääsisi Guollan viereen. Kuhta ja Tibbetts samassa ketjussa ei toimi, koska kumpikaan ei ole erityisen räjähtävää tyyppiä ja näin ketju olisi aika hidas. Guolla taas Leinomaisesti ruokkimassa TIbbettsiä olisi aika murhaava kaksikko.
Mutta esim Tibbetts- Guolla ja Kuhta-Murray olisivat hyvät tutkaparit ensi kaudelle. Tosiaan jos voittaa halutaan niin Pikkaraisten ja ynnä muiden paikka on enemmän kolmosketjussa, käsiä vaikka on niin ei ole tarpeeksi ykkös-kakkosketjuun ratkaisijaksi. Esimerkiksi Pikkarainen-Keränen- Salonen olisi kokeilun arvoinen kolmosketju.
Ehdottomasti tarvitaan yksi kova sentteri tyyliin Sonnenberg/Pirjetä kolmoseen ja sitten Keräsen ympärille nelosketju.