Täällä taas yksi kotisohvan tietäjä. Olisihan se kiva päästä kokeilemaan, vaikka jännitys saattaisi tehdä tenän, eikä oma habitus välttämättä ole omiaan televisioon.
Sanon silti ihan rehellisesti, että lähes poikkeuksetta menisin sinne 10K:hon asti korkeintaan yhden korren käyttämällä. Tiedän, että niin sanovat kaikki muutkin. Oon kuitenkin aina ollut tietokilpailufriikki, joka tietää mielummin jotain kaikesta kuin kaiken jostakin. Etenkin monivalinta on vahvuus, kun pääsee poissulkemalla päättelemään oikean vastauksen. Ei ollut aikanaan yksi tai kaksi baari-iltaa, jotka tahkosin niitä Photo Playn automaatteja, joissa oli Trivial Pursuit.
Toki noissa auttaa sopiva ikä, yli 40. Sen ansiosta muistaa/tietää merkittävät tapahtumat maailmansotien jälkeiseltä ajalta, varsinkin kun olin kouluaikoina historian tunneilla hereillä. Ja vastaavasti omien lapsien kautta nykyajan tubettajat yms. käyvät pikkuhiljaa tutummiksi. Jos olisin ohjelmassa, niin toivoisin vaikeaksi kysymykseksi vaikka jotain My Little Ponystä. ..
Näistä tässä käydyistä kysymyksistä olisin kosahtanut (kysynyt yleisöltä) siihen Tom Cruiseen. Oon olevinani tietoinen uusista leffoista, mutta en sitten vissiin ole. Cruisen kohdalla olin edelleen käsityksessä, että on Eyes Wide Shutin ja Magnolian ajoista näytellyt säästeliäästi, ja että tietäisin kyllä, jos hän on jossain uudessa toimintapätkässä. Tosiasiassa Tomppa on kyllä tainnut tehdä rooleja suht tiuhaan 2000-luvullakin.
Ruotsalainen auto olisi mennyt poissulkemalla. En muistanut tuota merkkiä, odotin vaihtoehdoksi jostain pulpahtanutta Spykeriä. Mutta se ei ole ruotsalainen. Oisko Spyker ollut jossain vaiheessa Uudenkaupungin autotehtaalla valmistuksessa ja jäänyt siitä mieleen...
No, josko sitä ensi kierroksella tsemppaisi ja yrittäisi laittaa kunnon hakemuksen.