Haluatko miljonääriksi? – visailuklassikon paluu

  • 630 949
  • 3 452

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Eihän noita voi olla näkemättä jos käy ruokakaupassa nykypäivänä?

Kyllä voi, arvee ainakin voi, ei periferiassamme ole tuollaisia näkynyt.
Toki kaupankäyntini on hyvin kehittynyttä, tiedän mitä olen hakemassa eli tarvitsen, jopa haluan. Minä en kuikuile muotivirtauksien perään, etsi jotakin uutta.
Sissus saatana, mielensäpahoittajako on minustakin tullut? Hieman siltä alkaa tuntumaan, kun tiedonvälitystä seuraan.
Pitäkää kombutsanne, mutta kiva toisinaan että oikeaa lonkeroa on kaupassani tarjolla. Hyvä hallitus, hyvä toimitusministeristö!!!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pakkohan tuossa on lähteä riskillä arpomaan, koska 18v tyttö vastaa alta kolmen sekunnin joka tapauksessa.

Kilpailun vaikein haaste.

Harmittaa ihmiset mitkä ei tätä ymmärrä. Varsinkin, jos äidinkielesi on suomi, niin tietenkin kaikki nämä tietää, mutta nopeudesta kilpaillaan.

Niitäkin sankareita on näkynyt mitkä vastaa oikein jossain kymmenessä sekunnissa. Luulitko tosiaan olevasi nopein noin kauan miettimällä oikeaa vastausta.

Kirjoituserheitä tulee kaikille, mutta parempi sekin kuin varmasti liian hidas oikea vastaus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Harmittaa ihmiset mitkä ei tätä ymmärrä. Varsinkin, jos äidinkielesi on suomi, niin tietenkin kaikki nämä tietää, mutta nopeudesta kilpaillaan.
Luulet, että kaikki suomea äidinkielenään puhuvat osaavat aakkoset? Noh, on se hyvä ajatella ensisijaisesti hyvää muista, mutta ei toi paikkaansa pidä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luulet, että kaikki suomea äidinkielenään puhuvat osaavat aakkoset? Noh, on se hyvä ajatella ensisijaisesti hyvää muista, mutta ei toi paikkaansa pidä.

No joo, mutta tuo nyt on eri ketjun asiaa. Tuonne asti elämässään selviytyneet ne kyllä osaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua? Tämä on tietovisaohjelma. Minkä hemmetin takia tonne otetaan, tai minkä ihmeen takia tonne mennään semmoisella tietotaidolla, ettei tiedetä edes Joutsenlaulua.

Ei hyvää päivää näitä spedejä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju
Mitä vittua? Tämä on tietovisaohjelma. Minkä hemmetin takia tonne otetaan, tai minkä ihmeen takia tonne mennään semmoisella tietotaidolla, ettei tiedetä edes Joutsenlaulua.

Ei hyvää päivää näitä spedejä.

Itsehän en myös pärjäisi tonniin asti ilman oljenkorsia. Ei sillä, ettenkö tuohon tiedä vastastausta vaan sillä, että nykypopuläärikulttuurimusiikista en tiedä niin yhtään mitään ja vielä vähemmän niiden esittäjistä. Toisin sanoen itse jäisin kiikkiin samankaltaisesta "jokainenhan tuon tietää" elastinen-kysymyksestä, kuin mitä tuo tampio jäi joutsenlaulusta. Elastinenhan on se kaksoisvelimies, joka jäi eläkkeelle ja oli hermoromahtanut?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsehän en myös pärjäisi tonniin asti ilman oljenkorsia. Ei sillä, ettenkö tuohon tiedä vastastausta vaan sillä, että nykypopuläärikulttuurimusiikista en tiedä niin yhtään mitään ja vielä vähemmän niiden esittäjistä. Toisin sanoen itse jäisin kiikkiin samankaltaisesta "jokainenhan tuon tietää" elastinen-kysymyksestä, kuin mitä tuo tampio jäi joutsenlaulusta.
Siis en tarkoittanut tuomita ihmisiä jos ei tiedä sitä ja tätä, mutta jos sä menet helvetin TIETOVISAohjelmaan, niin siinä vaiheessa sun pitäs tietää enemmän asioita mitä "normaali" ihminen.
 
Siis en tarkoittanut tuomita ihmisiä jos ei tiedä sitä ja tätä, mutta jos sä menet helvetin TIETOVISAohjelmaan, niin siinä vaiheessa sun pitäs tietää enemmän asioita mitä "normaali" ihminen.

Olen kyllä samaa mieltä, ei siinä mitään. Joutsenlaulu on kyllä sellainen biisi, että jos vain suomessa olet asunut, etkä ole pieni lapsi, niin ns. pitäisi tietää. Vaikka ei siis kiinnostaisikaan yhtään, kun on jumaliste vuosikymmenet ollut pinnalla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kyllä samaa mieltä, ei siinä mitään. Joutsenlaulu on kyllä sellainen biisi, että jos vain suomessa olet asunut, etkä ole pieni lapsi, niin ns. pitäisi tietää. Vaikka ei siis kiinnostaisikaan yhtään, kun on jumaliste vuosikymmenet ollut pinnalla.
Kysymys ei edellyttänyt nykymusiikin tietämystä. Levottomat jalat ja Joutsenlaulu ovat kasarilta, kun taas Anna mulle piiskaa on Apulannan tunnetuimpia kipaleita 90-luvulta.

Kaikki kolme ovat Suomen tasolla tunnettuja pophistorian palasia. Kysymys oli helppo, vaikka itse vastauksen tietäminen ei välttämättä kuulukkaan yleissivistykseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siis en tarkoittanut tuomita ihmisiä jos ei tiedä sitä ja tätä, mutta jos sä menet helvetin TIETOVISAohjelmaan, niin siinä vaiheessa sun pitäs tietää enemmän asioita mitä "normaali" ihminen.

Näin sen pitäisi olla, mutta Haluatko miljonääriksi ei ole millään tavalla tietovisa, jossa pitäisi tietää enemmän kuin ”normaali” ihminen. Sen osoittaa esimerkiksi se, että juontaja korostamalla ihmettelee kilpailijan tiedon tasoa, vaikka se taso ei riittäisi oikeastaan missään pubivisassa.

Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa pärjää, jos osaa lähettää hassun videon, pärjää nopeustestissä, osaa päätellä sekä keskinkertaisen yleistiedon lisäksi seuraa nykynuorisokulttuuria ja Nelonen Median eri kanavia.
 
Kysymys ei edellyttänyt nykymusiikin tietämystä. Levottomat jalat ja Joutsenlaulu ovat kasarilta, kun taas Anna mulle piiskaa on Apulannan tunnetuimpia kipaleita 90-luvulta.

Kaikki kolme ovat Suomen tasolla tunnettuja pophistorian palasia. Kysymys oli helppo, vaikka itse vastauksen tietäminen ei välttämättä kuulukkaan yleissivistykseen.

Öö.. nyt pitää kyllä kysyä lukutaidon perään. Kirjoitin, että joutsenlaulu on ollut pinnalla vuosikymmeniä, joten eihän se nyt mitään nykymusiikin tietämystä tarvitsekaan. Olenko minä todellakin niin huono kirjoittamaan, että sitä tekstiä on mahdotonta ymmärtää? Lainaamasi teksti juurikin kuuluttaa, että tuo olisi pitänyt tietää, joskin ensimmäinen viestini toi esiin sen, notta voi olla asioita mitä kaikki muut tietää paitsi minä.

Vai oletko vain niin fakkiutunut kirjoittamaan vastustavia mielipiteitä, että et edes lue viestejä?

EDIT: Joutsenlaulu on tosin niin kuuluisa ja paljon soinut biisi, että nykymusiikin tietämykselläkin olisi tuon voinut tietää. Sama pätee levottomiin jalkoihin ja Anna mulle piiskaakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kysymys ei edellyttänyt nykymusiikin tietämystä. Levottomat jalat ja Joutsenlaulu ovat kasarilta, kun taas Anna mulle piiskaa on Apulannan tunnetuimpia kipaleita 90-luvulta.

Walesilainen ystäväni osaa vähän suomea ja on kova piiskafani. Epäilen silti tulisiko bändin nimi suoraan, jos kilauttaisi.

Jos sinulla on Suomen passi, niin tälläiset pitää tietää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisin sanoen itse jäisin kiikkiin samankaltaisesta "jokainenhan tuon tietää" elastinen-kysymyksestä, kuin mitä tuo tampio jäi joutsenlaulusta
Tässä kohtaa annat olettaa, että em. kysymys olisi ollut verrattavissa nykymusiikin tietämystä edellyttäviin kysymyksiin. Poissulkumenetelmällä olisi kuitenkin päässyt oikeaan vastaukseen, vaikkei olisi koskaan kuullutkaan Voutilaisen Laurasta.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa pärjää, jos osaa lähettää hassun videon, pärjää nopeustestissä, osaa päätellä sekä keskinkertaisen yleistiedon lisäksi seuraa nykynuorisokulttuuria ja Nelonen Median eri kanavia.

Eikö tuonne siis kannattaisi lähteä hakemaan ns. helpot rahat pois kuleksimasta? Tosin en tiedä kuinka hassun videon osaisit tehdä, tai miten pärjäisit nopeustestissä. Päätellä eittämättä osaat - keskinkertainen yleistietokin taitaa osua. Nuorisolaisuuden ja Nelonen Median seuraamisesta en osaa sanoa.

Eli ei siis kannatakaan pakata lentolaukkua vielä: vain 2/6 osui.

Kotisohvalla tilanne on hieman erilainen kuin spottien loisteessa, kameroiden kuvatessa ja yleisön edessä - sohvalla kalsarit jalassa loikoillessa yleensä ihmetteleekin, miten tuo kilpailija ei tuotakaan tiennyt. Tietenkin aina voisi kysyä erikoislupaa: saisiko studioon tuoda oman sohvan ja siinä rennosti kilpailisi kalsarit jalassa yleisön edessä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Joutsenlaulu on kyllä sellainen biisi, että jos vain suomessa olet asunut, etkä ole pieni lapsi, niin ns. pitäisi tietää.
Joutsenlaulu voitti joskus jonkun YLE:n "kaikkien aikojen suosituin/paras tjsp. radiobiisi -äänestyksen. Kun kuulin äänestystuloksen, niin hämmästyin ihan oikeasti, että mikä helvetin Joutsenlaulu. No sitten se soitettiin ja olihan biisi jotenkin tuttu. - ei vain ollut koskaan kiinnostanut sen nimi tai esittäjä. Hassisen koneen tai Eppu Normaalin levyttämät biisit osasin kyllä luetella vaikka unissani.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllähän siinä hotseatilla aika kuuma on ja varsinkin se fiilis siitä kuinka helppojakin kysymyksiä ja niiden vastauksia alkaa helposti päänsä sisällä kyseenalaistamaan.

Kotona on helpompi arpoa ja vastata alle täyden varmuuden, kun ei ole omat fyrkat kyseessä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö tuonne siis kannattaisi lähteä hakemaan ns. helpot rahat pois kuleksimasta?
Tällä mentaliteetilla suurin osa kilpailijoista on liikenteessä ja se tekee ohjelmasta tappavan tylsän.

Kaikkien aikojen farssi oli se kun joku kilpailija otti 300 vai 700 euroako se oli ja lähti himaan.

25% mahdollisuus voittaa lisää rahaa menettämättä omaa rahaa, on aika helvetin hyvä prosentti, johon ainakin itse tarttuisin. Oli kysymys sitten vaikka 200k kysymyksestä, yrittäisin arvata. Tuo muutama kymppitonni ei muuta kenenkään elämää niin paljoa, etteikö sitä miljoonaa kannattaisi tavoitella. Se jo muuttaisi jonkun verran elämää.
 
Tässä kohtaa annat olettaa, että em. kysymys olisi ollut verrattavissa nykymusiikin tietämystä edellyttäviin kysymyksiin. Poissulkumenetelmällä olisi kuitenkin päässyt oikeaan vastaukseen, vaikkei olisi koskaan kuullutkaan Voutilaisen Laurasta.

Lainasit kuitenkin ihan eri viestiä, jossa tarkensin olevani samaa mieltä lainaamani kirjoittajan kanssa ja vielä osoittavan sen niin selvä sanaisesti, ettei edes vääristeltynä luulisi väärin ymmärtävän. Näin kuitenkin teit ja taidat siis tehdä tuota ihan tahallasi? Kirjoitin 2 viestiä aiheesta, joista jokainen lukutaitoinen ymmärtää mitä siinä kirjoitetaan. Sinä onnistut olemaan samaa mieltä, mutta väittämään minun tarkoittavan jotain muuta.

Ole hyvä ja lue nuo kaksi viestiä ja etenkin sen ensimmäisen minkä lainasit. Jos et ymmärrä sittenkään, niin en voi mitään. Tai no, rautalankahan mitä tässäkään ei tarvitsisi vääntää, mikäli sinulla olisi aivot etkä haluaisi tahallaan ymmärtää väärin on se, että ihmisillä on osa-alueita, joista he vain eivät tiedä mitään. Käytin esimerkkinä itseäni. Tarkensin jatkokysymykseen kuitenkin olevani samaa mieltä alunperin lainaamani kirjoittajatn kanssa, että kyllähän tuommoinen asia silti pitäisi tietää.

Oletko vääristelijä tahallaan vai tahtomattasi? Oletko vain niin ilkeä, että haluat tahallaan tehdä selvistäkin asioista vaikeita?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tällä mentaliteetilla suurin osa kilpailijoista on liikenteessä ja se tekee ohjelmasta tappavan tylsän.

Kaikkien aikojen farssi oli se kun joku kilpailija otti 300 vai 700 euroako se oli ja lähti himaan.

25% mahdollisuus voittaa lisää rahaa menettämättä omaa rahaa, on aika helvetin hyvä prosentti, johon ainakin itse tarttuisin. Oli kysymys sitten vaikka 200k kysymyksestä, yrittäisin arvata. Tuo muutama kymppitonni ei muuta kenenkään elämää niin paljoa, etteikö sitä miljoonaa kannattaisi tavoitella. Se jo muuttaisi jonkun verran elämää.

Kuinka paljon tuonne kerrotaan itsestään ennen kuin pääsee mukaan siihen nopeustestiin? Mikäli siinä kysytään jotain kiinnostuksen kohteita etc. niin eikö niissä kannattaisi valehdella rajusti - eli näin oletettavammin kysymykset eivät tulisi ainakaan näistä aiheista? Olettaen siis toki, että tuollaisia taustoja kysellään lainkaan kilpailijoilta.

Itse jos tuonne menisin - en tosin ole moista edes harkinnut - niin kyllä kai sitä pitäisi yrittää niin pitkälle kuin vähänkin mahdollista. Uskoisin suurimman osan ihmisistä tosiaan pelaavaan vähän varman päälle ja lopettavan pelin kun kassassa on muutama kilo tai enemmän. Sinänsä tuon ohjelman pääpalkinto voisi olla vaikka kymmenen miljoonaa - ei sitä seiftaavista suomalaisista kukaan tulisi koskaan voittamaan.
 

Tuamas

Jäsen
Kuinka paljon tuonne kerrotaan itsestään ennen kuin pääsee mukaan siihen nopeustestiin? Mikäli siinä kysytään jotain kiinnostuksen kohteita etc. niin eikö niissä kannattaisi valehdella rajusti - eli näin oletettavammin kysymykset eivät tulisi ainakaan näistä aiheista? Olettaen siis toki, että tuollaisia taustoja kysellään lainkaan kilpailijoilta.

Ainakaan Lehtisen aikana ei kysytty mitään, nykyäänkään ainakaan hakulomakkeessa ei ole tuohon liittyviä speksejä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinka paljon tuonne kerrotaan itsestään ennen kuin pääsee mukaan siihen nopeustestiin? Mikäli siinä kysytään jotain kiinnostuksen kohteita etc. niin eikö niissä kannattaisi valehdella rajusti - eli näin oletettavammin kysymykset eivät tulisi ainakaan näistä aiheista?
Tätä olen ihmetellyt itsekkin. Käsittääkseni tuolla kysellään aika tarkasti kiinnostuksen kohteista, mutta kuka helvetti käskee kertoa rehellisesti. Itse tiedän paljon urheilusta, mutta tuonne päästessäni kertoisin, että olen suuri historian ja taiteen ystävä. Luulisi, että historiasta ja taiteesta ei tulisi paljoa kysymyksiä.

Se on muuten täyttä bullshittiä, että kysymykset tulisivat randomilla kilpailijasta riippumatta.
 

Tuamas

Jäsen
Tätä olen ihmetellyt itsekkin. Käsittääkseni tuolla kysellään aika tarkasti kiinnostuksen kohteista, mutta kuka helvetti käskee kertoa rehellisesti. Itse tiedän paljon urheilusta, mutta tuonne päästessäni kertoisin, että olen suuri historian ja taiteen ystävä. Luulisi, että historiasta ja taiteesta ei tulisi paljoa kysymyksiä.

Se on muuten täyttä bullshittiä, että kysymykset tulisivat randomilla kilpailijasta riippumatta.

Tiedän faktaksi, että ainakaan aiemmin (Lehtisen eikä Klingan aikana) noita ei ole kysytty käytännössä ollenkaan.

Lisäksi tiedän faktaksi, että Jaajon kaudella ei ainakaan aiemmin (tieto parin vuoden takaa) ole kyselty tähän liittyen mitään.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän noita voi olla näkemättä jos käy ruokakaupassa nykypäivänä?
Kyllä minä säännöllisesti olut- ja limuhyllyillä ostoksilla käyn, mutta oikeasti kombutsa-juoma on täysin tuntematon. Tuoremehuhyllystäkin tulee joskus napattua jokunen purkki koriin.
 

Tuamas

Jäsen
Mistäs tuo Jaajokin sitten tietää kertoa aina alkujutusteluissa, että kilpailija tekee sitä ja tätä ja seuraa sitä ja tätä?

Siis siinä hakulomakkeeseen lyödään muutama kiinnostuksen kohde tai mielenkiintoinen fakta, mutta mitään laajempaa skriinausta ei ole ainakaan vielä pari vuotta sitten tehty kenenkään osalta.

Ts. siinä voi ilmoittaa harrastavansa keskioluita, fanittavansa curlingia tai olevansa intohimoinen historiantutkija. Jotain millä kisaajasta saadaan persoonallinen ja kiinnostava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös