Haluaisitko Jokerien pelaavan Liigassa vai KHL:ssä?

  • 140 363
  • 901

Jokerit KHL:ssä vai Liigassa, kumpi mieluisampi?


  • Äänestäjiä
    468
  • Poll closed .

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Oletko sä kaikessa muussa elämässäsi sitten niin täydellinen ihminen että etenisit niin kuten moraalisesti tmv. on oikein?

Eli ts. tunnetko sä joka ilta nukkumaan mennessäs niin paljon sisimmissäs pahaa oloa siitä, miten venäläiset sortaa kansaa tai kuinka venäläiset öljymiljonäärit tuhoaa luontoa, ettet sen takia voi Jokereiden pelejä urheilullisesta näkökulmasta seurata?

Mulle on ollut aina urheilu tulosten seuraamista ja yksittäisiä otteluja. Jos elämässä rupee tekemään oikeudellisia valintoja, jossa joku ei jotenkin olisi keplotellut itselleen isompaa tiliä tai tonttia, niin mun pitäs kävellä syvälle metsään ja istua alasti siellä, jotta voisin elää elämää, missä ei olisi sortoa tmv. kukaan joutunut kokemaan.

Mä ymmärrän, että KHL:n siirtyminen voi aiheuttaa sen, että: ”Ok, ei mua kiinnosta venäläiset vastustajat, ei mun tarvitse katsellakaan” syyksi ”irtaantumiselle”, mutta en sitä, mitä näissä jutuissa nyt näkyy ymmärtävän.
Mun moraalikäsityksellä ei ole isossa kuvassa edes marginaalista merkitystä. Mä kirjoitan tänne ihan puhtaalla omallatunnolla asioita joita itse koen oikeiksi. Samaa teen oikeassa elämässä. Ja ei, en koe itseäni sen paremmmaksi ihmiseksi sen perusteella, että koen KHL:n vastenmielisenä. Ehkä enemmänkin keskivertoa valveutuneemmaksi. Paino sanalla ehkä.

Mulle se, että Jokerit elää symbioosissa Venäjän rikollisen valtaeliitin kanssa on asia, jota en voi sietää enkä tule koskaan sietämään. Se, että Jokereita -joukkuetta jota on tullut kannatettua 40 vuotta kokien tunnekirjon kaikki puolet- käytetään poliittisena pelinappulana, jota mm. yritettiin painostaa venäläisten isäntiensä toimesta pelaamaan Minskissä on jotain sanoinkuvaamattoman vastenmielistä. Siis Jokereiden olisi pitänyt pönkittää Valko-Venäjän diktaattorin valtaa, jonka hirmuhallinnon alla sen kansa elää ilman ihmisoikeuksia. Sitä kannattaa ihan oikeasti ajatella. Siinä mun moraalikäsitys - jonka syystä tai toisesta haluat nostaa keskiöön- on aikalailla merkityksetöntä kun valko-venäläinen mielenosoittaja roikkuu hirressä, eikö?

Kun sisäistää tai pikemminkin antaa itselleen luvan sisäistää, että Venäjä = KHL ja jos ei hyväksy sitä, että Venäjän nykyinen mafiajohto pyrkii kaikin mahdollisin keinoin horjuttamaan läntisiä oikeusvaltiota niin ei mulla ainakaan ole pienintäkään halua tai tarvetta olla tukemassa tuollaista. Ja kyse ei edelleenkään ole itsensä korkeamman moraalin jalustalle nostamista vaan tiedostamalla tosiasiat. Jos se, että en halua poimia rusinoita pullasta maksamalla Jokereiden ottelulipusta mutta samalla tuomiten ja tiedostaen kaiken sen paskan jota sen mukana pakkosyötetään niin eipä se ainakaan auta korjaamaan epäkohtia. Itseasiassa päinvastoin. Yksin ihminen ei tietenkään voi muuttaa asioita, mutta vaikeneminen epäkohtien edessä on pelkuruutta. Ja jos jollain on muuttunut mielipide edes hitusen kriittisemmäksi KHL:ää kohtaan mun länkytyksistä johtuen, niin se on silloin ollut sen arvoista.

Samalla kannattaa miettiä miksi kaikki -siis aivan kaikki- vähääkään merkityksekkäät yritykset ovat lopettaneet Jokereiden kanssa yhteistyön. Ei siksi, että Jokerit olisi vastenmielinen vaan siksi kenen vaatteisiin se on puettu.
 
Viimeksi muokattu:
Kun sisäistää tai pikemminkin antaa itselleen luvan sisäistää, että Venäjä = KHL ja jos ei hyväksy sitä, että Venäjän nykyinen mafiajohto pyrkii kaikin mahdollisin keinoin horjuttamaan läntisiä oikeusvaltiota niin ei mulla ainakaan ole pienintäkään halua tai tarvetta olla tukemassa tuollaista. Ja kyse ei edelleenkään ole itsensä korkeamman moraalin jalustalle nostamista vaan tiedostamalla tosiasiat. Jos se, että en halua poimia rusinoita pullasta maksamalla Jokereiden ottelulipusta mutta samalla tuomiten ja tiedostaen kaiken sen paskan jota sen mukana pakkosyötetään niin eipä se ainakaan auta korjaamaan epäkohtia. Itseasiassa päinvastoin. Yksin ihminen ei tietenkään voi muuttaa asioita, mutta vaikeneminen epäkohtien edessä on pelkuruutta. Ja jos jollain on muuttunut mielipide edes hitusen kriittisemmäksi KHL:ää kohtaan mun länkytyksistä johtuen, niin se on silloin ollut sen arvoista.

Joo, nämä on ihan selviä asioita, mutta silti todella pitkälle vietyjä juttuja urheilufanittamisen suhteen. Toki, jos Jokerit on sulle niin helposti irti päästettävissä, niin se on OK.

Ittelle toisaalta Jokereiden kannattaminen on sinällään muuttunut paljonkin. Nykyään ei vituta ihan niin paljoa, kun Liigassa, ja mä pystyn elämään sen kanssa.

Miten sä suhtautuisit Jokereihin, jos mä ostaisin jengin ja peluuttaisin sitä KHL:ssä 30 miljoonan kausi budjetilla? Olisiko se silloinkin Venäjän vallan väline?
 
Toisen kappaleen osalta. Tätä ei kyllä valitettavasti pysty vielä sanomaan. Sitä paskaa on syötetty Marjan aikana todella paljon ja tämän osalta olen valmis kääntämään mielipiteeni vasta kun pleijarit on ohi.

No joo, mutta Loko sarjassa 1,5v sitten ja ennen Marjamäen aikaa toi näytti aina jengiltä. Nyt se näyttää huonoimmilla hetkillä siltä Liiga-tuubalta.

Vähän kun Jere jeesusteli Semirin kanssa siinä podcastissa vikasta kaudesta Liigassa: ”Meillä oli niin fyysinen jengi, ettei kukaan olisi pärjännyt meille” ööö, niin, te pelasitte kuin lampaan runkosarjan lopun ja HPK-sarjan, että mites se menikä?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten sä suhtautuisit Jokereihin, jos mä ostaisin jengin ja peluuttaisin sitä KHL:ssä 30 miljoonan kausi budjetilla? Olisiko se silloinkin Venäjän vallan väline?

Vähemmän yllättäen tässäkin mentiin siihen, mitä KHL-Jokerien kannattajat sekä Venäjän johto parhaiten osaa, eli sinne whataboutismin puolelle.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edelleenkin olen hieman suolainen Helsingin kaupungille, joka muistaakseni ei suhtautunut kovin positiivisesti suurhalli-ideaan ysärillä. Vanha halli kävi pieneksi ja vanhaksi, ehkä olen kommunisti, mutta minusta Helsinki olisi saanut rakentaa oman suurhallin ja vuokrata sitä Jokereille ja HIFK:lle ja muille kissanristiäisille. Oltaisiin vältytty koko sählingiltä. Ehkä.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edelleenkin olen hieman suolainen Helsingin kaupungille, joka muistaakseni ei suhtautunut kovin positiivisesti suurhalli-ideaan ysärillä. Vanha halli kävi pieneksi ja vanhaksi, ehkä olen kommunisti, mutta minusta Helsinki olisi saanut rakentaa oman suurhallin ja vuokrata sitä Jokereille ja HIFK:lle ja muille kissanristiäisille. Oltaisiin vältytty koko sählingiltä. Ehkä.

Eikös se Helsingin kaupunki kuitenkin subventoinut Jaffaa aika paljon tonttivuokrien tjms. kautta todella paljon, vai muistanko aivan väärin?

Edit. HS: Jokerien kotihalli menettää Helsingin kaupungin tuen

Vuokratuki oli kyseessä, joka on ollut ainakin jonkin aikaa perityn tonttivuokran suuruinen.

Kytkös veroparatiisin voi viedä Hartwall-areenan tuet: Kytkös veroparatiisin voi viedä Hartwall-areenan tuet (HS)
 
Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös se Helsingin kaupunki kuitenkin subventoinut Jaffaa aika paljon tonttivuokrien tjms. kautta todella paljon, vai muistanko aivan väärin?
Voi olla mutta puhutaan nyt vähän omenoista ja appelsiineista. Rahallinen vuokratuki varmaan ihan ok mutta ainakin avoimessa urheilusarjassa, jossa joku Jokeritkin huonoimmassa tapauksessa voisi tippua divariin (taas), jättihallin omistaminen on... no, aika hankalaa ja riskaabelia. Jos keväällä 1987 Jokerit olisi omistanut Helsingin jäähallin, tai omistanut sen puoliksi HIFK:n kanssa, niin ei välttämättä olisi hyvä heilunut.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En muista / tiedä, siksi kysyn:

1) oliko tästä Jokereiden mahdollisesta konkurssista mitään juttua ennen KHL:ään siirtymistä? Silloinhan hommailtiin Karalahtea, Ruutua ja rosteri näytti kaikin puolin Liigaan kilpailukykyiseltä. Yleisöä oli hallilla siinä missä ennenkin. Jos tossa joku konkurssin vaara oli, niin eikö vaikkapa osakeantia olisi voitu järjestää ja osa meistä faneista / yhteistyökumppaneista / sijoittajista olisi varmasti lähtenyt mukaan.

2) yritettiinkö Jokereita edes myydä kotimaisille sijoittajille ennen tätä KHL kuviota jolloin pelit olisivat Liigassa jatkuneet vain uuden omistajan alaisuudessa?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Miten sä suhtautuisit Jokereihin, jos mä ostaisin jengin ja peluuttaisin sitä KHL:ssä 30 miljoonan kausi budjetilla? Olisiko se silloinkin Venäjän vallan väline?
Heti kun löytyy suomalainen rahoittaja, joka on valmis kuittaamaan Jokereiden yli 10M€:n tappiot / kausi ihan vain rakkaudesta lajiin, niin loivennan kantaani. Takaisin katsomoon minut saa silloin, kun KHL:n taustalla ei hääri nyky-Venäjän avoimen vihamielinen, uhkaileva, uuskonservatiivinen, väkivaltaista näennäisdemokratiaa sekä sen geopoliittisia pyrkimyksiä ajava kleptokratia. Kuten on tullut arviolta sataan kertaan todettua, on KHL Putinille niin sisä- kuin ulkopoliittinen väline edistämään edellämainittuja Venäjän tavoitteita. Herra on itse näin todennut, joten paha sitä on itseni tai kenenkään toisen lähteä kiistämään. Ostamalla lipun Jokereiden peliin, tuet näitä pyrkimyksiä. Halusit tai et.

Suomikiekon ytimessä edelleen oleva Kalervo Kummola on hiljattain todennut mm. seuraavaa:

1) Häntä kaduttaa, että oli mukana keskeisenä vaikuttajana päästämässä Jokereita KHL:ään ja toivoo Jokereiden paluuta Liigaan. Siis kaduttaa.

2) Jokereiden KHL-siirto myytiin venäläisten toimista Kummolalle siten, että siitä kehittyy eurooppalainen liiga, joka olisi jaettu läntiseen ja itäiseen divisioonaan ja Kummola olisi lähtenyt kehittämään läntistä divisioonaa. Venäjän miehittäessä Krimin ennen ensimmäistäkään Jokereiden ottelua KHL:ssä, vetäytyi Kummola ajatuksesta olla mukana. Toisin sanoen Kummolalle valehdeltiin suut ja silmät täyteen, että hänen arvovaltansa saatiin valjastettua KHL siirron taakse. Tiivistettynä: Jokereiden pelaaminen KHL:ssä perustuu valheeseen.

3) Kummolaa vituttaa asia jopa siinä määrin, että on pohtinut keinoja saada Jokerit takaisin Liigaan ja paljastaa, että venäläisillä on halu päästä Areenasta eroon. Asiat ovat/olivat jo niin pitkällä, että neuvotteluja Areenan myymisestä oli ennen pandemiaa.

Kun lisäksi Jokereiden roolina kaiken poliittisen paskan lisäksi on olla sparraamassa ja palauttamassa punakoneen mahtia -siis sen sijaan, että olisi mukana Liigassa kehittämässä kotimaista lätkää- niin en ihan tunnista tuota Jokereita siksi samaksi Jokereiksi, jonka Aimo aikoinaan rakensi. Ja jonka -nimenomaan rakkaudesta lajiin- ansiosta mm. Jari Kurri teki uransa NHL:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voi olla mutta puhutaan nyt vähän omenoista ja appelsiineista. Rahallinen vuokratuki varmaan ihan ok mutta ainakin avoimessa urheilusarjassa, jossa joku Jokeritkin huonoimmassa tapauksessa voisi tippua divariin (taas), jättihallin omistaminen on... no, aika hankalaa ja riskaabelia. Jos keväällä 1987 Jokerit olisi omistanut Helsingin jäähallin, tai omistanut sen puoliksi HIFK:n kanssa, niin ei välttämättä olisi hyvä heilunut.

Okei ymmärsin vissiin hieman väärin. Sinua siis siis hieman sylettää se, että Stadi ei rakentanut uutta monitoimihallia, joka olisi täyttänyt, lähinnä Jokerien, tarpeen suuremmalle hallile?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä tiedän miten teidät saadaan takaisin kotimaan Liigaan. Voitatte koko roskan! Lennätte sen jälkeen kuin leppäkeihäs kohelosta pois :)
 
Viimeksi muokattu:

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokerit, IFK, Leijonat, Susijengi... Mitä näitä nyt oli.

Ei kai HIFK:lla ole ollut 90-luvulla mitään polttavaa tarvetta suuremmalle katsojakapasiteetille? Aika syvissä vesissähän joukkue tuolloin kynti. Lätkämaajoukkue ei kapasiteettia tuolloin tarvinnnut kuin MM-kisoissa. Viimeksi mainittu koskee myös koripallomaajoukkuetta.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei kai HIFK:lla ole ollut 90-luvulla mitään polttavaa tarvetta suuremmalle katsojakapasiteetille? Aika syvissä vesissähän joukkue tuolloin kynti. Lätkämaajoukkue ei kapasiteettia tuolloin tarvinnnut kuin MM-kisoissa. Viimeksi mainittu koskee myös koripallomaajoukkuetta.
Ei kapasiteetti ole ollut Nordiksen ongelma. Vaan hallin vanhanaikaisuus ja hävytön kunto. Eikä kaupunki suostu peruskorjaamaan ilman että sitä käyttävät jengit, lähinnä IFK, maksavat omansa.

Tämä on siis oma ymmärrykseni.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Mä tiedän miten teidät saadaan takaisin kotimaan Liigaan. Voitatte koko roskan! Lennättet sen jälkeen kuin leppäkeihäs kohelosta pois :)
Osan HIFK:n kannattajista näkökulmasta on varmaan kyse Jokereiden saamisesta takaisin. Jos jääkiekosta kuitenkin kyse ja urheilullista sekä sitä kautta viihteellistä antia mietitään, niin monen Jokereiden kannattajan mielestä olisi kyseessä joutuminen. Vai onko alemmalle tasolle putoaminen urheilussa muuttunut pääsemiseksi?

Asetelma muuttuisi mielenkiintoisemmaksi, jos SM-liigajoukkueiden rahoitusta saataisiin nostetuksi niin, että sarja nousisi esim. 25 vuoden takaiselle tasolle suhteessa maailman muihin kiekkoliigoihin.

Vaihtoehto palata SM-liigaan pelaamaan ja KHL:n mahdollistamista parhaista pelaajista (esim. nykyisestä joukkueesta O’Neill, Jensen, Holm ja parhaat kotimaiset, jotka siirtyisivät muihin KHL-joukkueisiin) kupatulla joukkueella pelaaminen Mikkelin Jukureita vastaan tasapäisesti ja pahimmillaan häviäminen sille (HIFK taisi juuri hävitä?) ei tunnu houkuttelevalta vaan suorastaan kornilta.

Tämä kommentti jääkiekkoa lähinnä mukavana ja ihmisiä toivon mukaan tulevaisuudessakin yhdistävänä viihteenä seuraavalta Jokereiden ja Dynamo Moskovan kannattajalta, jonka mielestä Jokerit pelaa tällä hetkellä jopa KHL-tasolle hienoa lätkää erittäin tasokkaalla joukkueella. Joukkue tuntuu omalta ja fiilis sen pelaamista katsoessa sama kuin ensimmäisellä KHL-kaudella LOKOMO-ketjua seuratessa - kevyt ja iloinen. Esim. O’Neill ja Björninen - Vau, mitä pelaajia! Koko joukkue, kun kaikki pelaavat nyt parhaalla tasollaan antaen kaikkensa joukkueelle. Harvinaista herkkua Jokereiden kannattajille!
 
Viimeksi muokattu:

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei kapasiteetti ole ollut Nordiksen ongelma. Vaan hallin vanhanaikaisuus ja hävytön kunto. Eikä kaupunki suostu peruskorjaamaan ilman että sitä käyttävät jengit, lähinnä IFK, maksavat omansa.

Tämä on siis oma ymmärrykseni.

@ketjuruletti n kanssa puhe oli 90-luvusta, ei nykytilasta.

Varmasti halli on tällä hetkellä peruskorjauksen tarpeessa, koska tällaista ei käsittääkseni ole tehty hallin elinkaaren aikana. En tiedä tarvitsisiko HIFK nytkään suurempaa kapasiteettia tai tarvitsiko Jokerit aikanaan sellaista. Vissiin Jokerien katsoja ka. nousi kotiotteluissa muuton jälkeen yli jäähallin kapasiteetin. Oliko tällä sitten positiivinen vaikutus viivan alle jäävään onkin toinen kysymys.

@Hokileidi ei Liiga ole yhtään alempitasoinen sarja kuin KHL. Ne ovat molemmat pääsarjoja, eri valtioiden vain.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osan HIFK:n kannattajista näkökulmasta on varmaan kyse Jokereiden saamisesta takaisin. Jos jääkiekosta kuitenkin kyse ja urheilullista sekä sitä kautta viihteellistä antia mietitään, niin monen Jokereiden kannattajan mielestä olisi kyseessä joutuminen. Vai onko alemmalle tasolle putoaminen urheilussa muuttunut pääsemiseksi?

Asetelma muuttuisi mielenkiintoisemmaksi, jos SM-liigajoukkueiden rahoitusta saataisiin nostetuksi niin, että sarja nousisi esim. 25 vuoden takaiselle tasolle suhteessa maailman muihin kiekkoliigoihin.

Vaihtoehto palata SM-liigaan pelaamaan ja KHL:n mahdollistamista parhaista pelaajista (esim. nykyisestä joukkueesta O’Neill, Jensen, Holm ja parhaat kotimaiset, jotka siirtyisivät muihin KHL-joukkueisiin) kupatulla joukkueella pelaaminen Mikkelin Jukureita vastaan tasapäisesti ja pahimmillaan häviäminen sille (HIFK taisi juuri hävitä?) ei tunnu houkuttelevalta vaan suorastaan kornilta.

Tämä kommentti jääkiekkoa lähinnä mukavana ja ihmisiä toivon mukaan tulevaisuudessakin yhdistävänä viihteenä seuraavalta Jokereiden ja Dynamo Moskovan kannattajalta, jonka mielestä Jokerit pelaa tällä hetkellä jopa KHL-tasolle hienoa lätkää erittäin tasokkaalla joukkueella. Joukkue tuntuu omalta ja fiilis sen pelaamista katsoessa sama kuin ensimmäisellä KHL-kaudella LOKOMO-ketjua seuratessa - kevyt ja iloinen. Esim. O’Neill ja Björninen - Vau, mitä pelaajia. Ja koko joukkue, kaikki pelaavat nyt parhaalla tasollaan, antaen kaikkensa joukkueelle. Harvinaista herkkua Jokereiden kannattajille!

Ja jatkossa ei päästäisi edes Moskovan omakotitalue-idylliin pelaamaan, mikä vertautuu Tapiolaan hienosti. Olisi järkyttävä menetys kaikille.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai HIFK:lla ole ollut 90-luvulla mitään polttavaa tarvetta suuremmalle katsojakapasiteetille? Aika syvissä vesissähän joukkue tuolloin kynti. Lätkämaajoukkue ei kapasiteettia tuolloin tarvinnnut kuin MM-kisoissa. Viimeksi mainittu koskee myös koripallomaajoukkuetta.
Polttava tarve eli ei, jotain aiesopimuksia Moberg oli kuitenkin jostain syystä kehittelemässä, mutta sitten Harkimo alkoi pelata vilunkia ja HIFK jättäytyi pois. Go figure.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Polttava tarve eli ei, jotain aiesopimuksia Moberg oli kuitenkin jostain syystä kehittelemässä, mutta sitten Harkimo alkoi pelata vilunkia ja HIFK jättäytyi pois. Go figure.

Tosiaan näinhän se oli, että HIFK oli muuttamassa Jaffalle, mutta lähteistä riippuen joku kusetti jotakuta.

Hyvin kuitenkin HIFK:n liiketoiminta on kokonaisuudessaan voinut Nordiksella, kunhan tuli tekijämiehet puikkoihin.

Tämä varmaan OT:stä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä mennään taas ravi-asteiselle laukalle jutuissa. Jos seuraa fanittaa vain sarjatason takia, niin silloin siitä puuttuu aito sydän. Nämä pelintaso yms perustelut pitäisi pitää ihan helvetin kaukana aiheesta "Miksi olet Jokerifani?". Kyllä edelleen valtaosa meistä on mukana sen takia, että kyseessä on omaksi koettu seura. Vastaavasti pois on hypätty, kun ei ole koettu seuraa enää omakseen. Ydin mukana ololle ei ole, eikä koskaan pitäisi olla kentällä vaan kokonaisuudessa. Osa pystyy asian sulkemaan pois, osa ei ja osa meistä kokee, ettei omilla tekemisillä ole merkitystä. Sen verran vahvasti on anti ollut ulospäin, että pärjätään ilmankin.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En muista / tiedä, siksi kysyn:

1) oliko tästä Jokereiden mahdollisesta konkurssista mitään juttua ennen KHL:ään siirtymistä? Silloinhan hommailtiin Karalahtea, Ruutua ja rosteri näytti kaikin puolin Liigaan kilpailukykyiseltä. Yleisöä oli hallilla siinä missä ennenkin. Jos tossa joku konkurssin vaara oli, niin eikö vaikkapa osakeantia olisi voitu järjestää ja osa meistä faneista / yhteistyökumppaneista / sijoittajista olisi varmasti lähtenyt mukaan.

2) yritettiinkö Jokereita edes myydä kotimaisille sijoittajille ennen tätä KHL kuviota jolloin pelit olisivat Liigassa jatkuneet vain uuden omistajan alaisuudessa?

Hyvä viesti tuossa yllä, lainaanpa sitä ;D

Niin, tietääkö kukaan miten tämä menikään? Oliko Jokerit sittenkään niin pahassa taloudellisessa jamassa, että H(j)allis oli tuon kaupan pakotettu tekemään, tuskinpa?

Eikö tuossa olisi voinut tuon hallin eriyttää vaikka omaksi yhtiökseen, järjestää osakeannin ja vaikka mitä vaihtoehtoja olisi mielestäni ollut käytettävissä jos vain olisi haluttu.
 
Oliko Jokerit sittenkään niin pahassa taloudellisessa jamassa, että H(j)allis oli tuon kaupan pakotettu tekemään, tuskinpa?

Eikö tuossa olisi voinut tuon hallin eriyttää vaikka omaksi yhtiökseen, järjestää osakeannin ja vaikka mitä vaihtoehtoja olisi mielestäni ollut käytettävissä jos vain olisi haluttu.

En mä usko, että Harkimo olisi myynyt Jokereita maan sisällä kenellekään. Kovinhan se huuteli ettei irrota siitä koskaan kunnes tuli se hetki.

Kai se Hartwall Arena vaan oli niin syvä monttu, että ainoat ostajat löytyi Venäjältä ja sinne se oli myytävä. Ei kai siitä asiasta sen isommin puitu ennen. Venäläiselle kun on yhdentekevää maksaako joku miljoonan vai sata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös