Mainos

Haluaisitko Jokerien pelaavan Liigassa vai KHL:ssä?

• 143 705
  • 892

Jokerit KHL:ssä vai Liigassa, kumpi mieluisampi?

• Äänestäjiä
    468
  • Poll closed .

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minäkin alan liputtaa Liigaan paluuta.

Millainen edes voisi olla skenaario, jossa jokerit pääsisi Liigaan? Jo liigalisenssin maksaminen lienee ylivoimainen tehtävä. Potanin ei sitä ole rahoittamassa. Saati ensimmäisten kausien budjetin kasaaminen.

Nämä naiivit jokerit palaa Liigaan -heitot kaipaisivat joskus ihan oikean suunnitelman, miten se olisi ylipäätään mahdollista - vaikka liigalisenssi oltaisiin valmiita myymään.

Samallahan on aina puhuttu, että jokereiden junnuorganisaatio on turvassa. Toisaalta, jos jokerit ei pelaisi khl:ssä, eikä pääse liigaan, kiintiöpaikka a:n sm-liigassa menee. Kilpailu on kovaa, eikä sitä välttämättä urheilullisesti saa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nämä naiivit jokerit palaa Liigaan -heitot kaipaisivat joskus ihan oikean suunnitelman, miten se olisi ylipäätään mahdollista - vaikka liigalisenssi oltaisiin valmiita myymään
Tätä kun alkaa perkaamaan, niin koko Liigaan-paluu ajatus on hyvin hyvin kaukainen ajatus. KHL:stä irtoaminen ei ole se mahdoton ajatus, mutta hallille uudet omistajat, Jokereille uudet omistajat, toiminnan kannattavaksi saaminen on niitä asioita, mikä tekee Liigassa pelaamisen hyvin epätodennäköiseksi tällä vuosikymmenellä, vaikka Kohelon rahoitus loppuisikin.

Samallahan on aina puhuttu, että jokereiden junnuorganisaatio on turvassa. Toisaalta, jos jokerit ei pelaisi khl:ssä, eikä pääse liigaan, kiintiöpaikka a:n sm-liigassa menee. Kilpailu on kovaa, eikä sitä välttämättä urheilullisesti saa
Potainin rahaa virtaa suuria määriä myös junnuihin tällä hetkellä. Olisi aikamoinen isku myös sinne, jos Jokerit jäisi tyhjän päälle.

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
KHL:stä irtoaminen ei ole se mahdoton ajatus, mutta hallille uudet omistajat

Miten hallille uudet omistajat olisi Jokereiden näkökulmasta ongelma, mahdollisen Liigaan palaamisen yhteydessä? Pääkaupunkiseudulla on ainakin kolme hallia, jossa Liigakiekkoa on pelattu ja Jokerit on pelannut kotipelejään kahdessa niistä. Markkinatalouden näkökulmasta tuo pitäisi olla nimenomaan Jokereille edullinen tilanne, tuollaisessa mahdollisessa skenaariossa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten hallille uudet omistajat olisi Jokereiden näkökulmasta ongelma, mahdollisen Liigaan palaamisen yhteydessä?
Tappiolliset bisnekset harvoin on haluttuja bisneksiä. Rotenbergin ja Timochenkon hallissa tuskin pelataan Liigaa. Ja jos pelataan, Jokereilla ei ole varaa maksaa nykyisen kokoisia kenttämaksuja.

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tappiolliset bisnekset harvoin on haluttuja bisneksiä

Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että pääkaupunkiseudulla on kolme hallia, jossa Liigaa voitaisiin pelata. Silloin voidaan pyytää kolmea eri tarjousta ja katsoa, mikä olisi taloudellisesti paras vaihtoehto.

Rotenbergin ja Timochenkon hallissa tuskin pelataan Liigaa. Ja jos pelataan, Jokereilla ei ole varaa maksaa nykyisen kokoisia kenttämaksuja.

Jos markkinatalous toimii siten, kuin markkinatalouden on tarkoitus toimia, niin Hartwallin omistajilla on vaihtoehtona 30 tapahtumaa vuodessa enemmän tai vähemmän. Ja jos jostain syystä sitten menisi sukset pahasti ristiin Jokerit organisaation kanssa, niin onko venäläisillä halua pitää hallista kiinni? Meinaa silloinhan voi syntyä jopa sellainen tilanne, että tuo halli myytäisiin alihintaan eteenpäin, että nykyiset omistajat pääsisivät siitä eroon.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En sinänsä ihmettelisi, vaikka IFK ottaisi nämä potentiaaliset "Uudet liiga-Jokerit" ihan mielellään uuteen Gardeniin, tuskin hallin kalenteri syys-huhtikuussa niin kiireinen on, etteikö kaksi liigajoukkuetta sinne mahtuisi. Kaukaiselta haaveelta kaikki tämä kuitenkin edelleen vaikuttaa.

2013 olin hetken jopa optimistinen KHL:n siirtymisestä, mutta niin vain kuten oletettavasti tuhansilla pitkän linjan kannattajilla kiinnostus vain lopahti alkuunsa. Pelin taso kovempi, mitä tuskin kukaan liigafanikaan kieltää, mutta kun voitot ja tappiot eivät enää herätä mitään tunteita, niin miksi investoida omaa aikaa ja resursseja KHL-"tuotteeseen". Luonnollisesti päälle KHL:n inhottava poliittinen aspekti.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
2013 olin hetken jopa optimistinen KHL:n siirtymisestä, mutta niin vain kuten oletettavasti tuhansilla pitkän linjan kannattajilla kiinnostus vain lopahti alkuunsa.

Mä näkisin, että ajankohta oli paskin mahdollinen Jokerien näkökulmasta. Siirto Venäjälle oli shokki, mutta ainakin tuolloin KHL oli aktiivisesti länteen leviävä sarja ja Venäjä ei ollut vielä hyökännyt Ukrainaan, saaden siinä sivussa pakotteita osakseen. Ero KHL:n osalta siirtymisestä ilmoitettaessa ja ekasta matsista alkaen oli kyse kahdesta eri sarjasta. Voitte etsiä mun viestejä sarjaan siirtymisen ilmoituksen ajoilta, mutta en mä tuota positiivisesti katsonut. Tää oli ajalta, jolloin toi oli kuitenkin lähimpänä "Euroopan änäriä" ja vielä erittäin kaukana siitä, miten Venäjä ja KHL esittäytyivät kiekon tippuessa jäähän Ilmalassa Minskiä vastaan. Vuosi aiemmin siirtyessä toi ei olisi näyttänyt yhtä rikolliselta, vuosi myöhemmin se rikollisuus olisi ollut helpommin havaittavissa ja siten tuote olisi ollut helpompi ignoorata. Mutta juuri tuolle kaudelle osui se paska tuulettimeen. Vuosi aiemmin tai myöhemmin "njet harashoo" olisi ollut helpompi todeta. Jo pelkästään rottaong... Pakotteiden takia.

Jokerien kannalta paras skenaario olisi ollut Bluesin valuminen KHL:ään aikanaan. Silloin todennäköisesti meillä olisi huomattu KHL:n syvimmät ongelmat jo ennen Ukrainan tapahtumia ja niistä seuranneita vaikutuksia. Ehkä silloin niitä Espoon parhaita junnuja olis siirtynyt meille sen sijasta, että U16-maajoukkueessa tai sen lähellä olevia meidän junnuja siirtyi muualle. Ehkä sarjajärjestelmästä riippumatta olisi pleijareissa vedetty kahta rundia pidemmälle ja ehkä ei tarvitsisi spennata viitisen päivää ennen sarja-alkua sitä, näkeekö matsia edes siedettävällä suomenkielisellä selostuksella jopa maksua vastaan.

Asia nyt sattuu olemaan niin että en tiedä kaikkia joukkueita nimeltä. Ei oikeastaan edes kiinnosta. En seuraa NHL kiekkoa. Sm- liiga jengit kyllä muistan. Mutta onneksi sinä osaat varmaa ulkoa ilman Googlea kaikki KHL:ssä pelaavat jengit. Ja onneksi sinä myös näköjään tiedät paremmin minun asiat, kuin minä itse. Etkä näköjään edes muiden mielipiteistä niin noteeraa jos se on KHL vastainen.

Ei vaan tuo kuulostaa fanin puheena melko paskalta etteikö vastustajat olisi tiedossa, kun sitten Suomessa taas nimenomaan ”tiedetään” kaikki.

Mua ainakin kiinnostaa todella paljon KHL sarjana ja sen joukkueet, ja taustahahmot. Ärsyttää toki SKA:n ylivertaisuus esim. junnumarkkinoilla mut se on asia mihin emme voi vaikuttaa.

Mulle ainakin jääkiekon seuraaminen on eräänlainen puoliammatti, ja siten tulee katsottua paaaaaaaljon pelejä niin NHL, KHL, Liiga kuin SHL akselilla. Se avartaa mieltä, kun tutustuu ja kaivaa tietoja.

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Onkohan kellään tietoa miksi Jokerit ei käytä jo tutuksi tullutta katumainontaa? Omalla työmatkalla on aina ollut valopylväsmainokset ennen, mutta nyt ei ole tullut. Hieman erikoista.

Mainostaisi? Miksi ihmeessä? Tänäänkin Kurri kertoilee Hesarissa, että vaikka koko kausi mentäisiin ilman yleisöä niin kassa on turvattu. Markkinointia tehdään jotta saadaan maksava yleisö kiinnostumaan ja hallille. Pasilan porukalle tällä ei ole minkään valtakunnan merkitystä niin kauan kun vedetään namusetien rahoilla Venäjän asiaa samalla edistäen.

Kausi alkaa torstaina, joko lippulaivalta löytyy tässä vaiheessa viikkoa TV-sopimus vai vieläkö odotellaan?

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vaan tuo kuulostaa fanin puheena melko paskalta etteikö vastustajat olisi tiedossa, kun sitten Suomessa taas nimenomaan ”tiedetään” kaikki.

Mua ainakin kiinnostaa todella paljon KHL sarjana ja sen joukkueet, ja taustahahmot. Ärsyttää toki SKA:n ylivertaisuus esim. junnumarkkinoilla mut se on asia mihin emme voi vaikuttaa.

Mulle ainakin jääkiekon seuraaminen on eräänlainen puoliammatti, ja siten tulee katsottua paaaaaaaljon pelejä niin NHL, KHL, Liiga kuin SHL akselilla. Se avartaa mieltä, kun tutustuu ja kaivaa tietoja.
Se ei ole sinun ongelmasi miten paljon minä tiedän. Eläköön Suomen liiga.

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS

Kieltämättä tuo ”Euroopan NHL” oli se projekti joka itseenikin vetosi, jos en ihan väärässä ole niin silloinhan siellä pelasi Tsekkiläistä (Praha ja Lev), Slovakialaista (Bratislava), Slovenialaista (Medvescak) ja Ukrainalaista (Donbass) tiimiä ja laajentuminen Saksaan ja Italiaan oli selkeästi kiikarissa. Oslosta ja Tukholmasta puhuttiin kans. Sittemmin tuo suunnitelma on kaatunut ihan täysin ja Helsinki on jäänyt yksinäisenä kaupunkina pyörimään Riikan ohella. Näitä tiimejä yhdistää se, että niitä pyöritetään ihan täysin itärahalla joiden syyt ovat lähinnä pr- ja koristeluonteiset.

voidaan perusteellisesti sanoa että KHL:n länsiprojekti on kaatunut täydellisesti.

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Kieltämättä tuo ”Euroopan NHL” oli se projekti joka itseenikin vetosi, jos en ihan väärässä ole niin silloinhan siellä pelasi Tsekkiläistä (Praha ja Lev), Slovakialaista (Bratislava), Slovenialaista (Medvescak) ja Ukrainalaista (Donbass) tiimiä ja laajentuminen Saksaan ja Italiaan oli selkeästi kiikarissa. Oslosta ja Tukholmasta puhuttiin kans. Sittemmin tuo suunnitelma on kaatunut ihan täysin ja Helsinki on jäänyt yksinäisenä kaupunkina pyörimään Riikan ohella. Näitä tiimejä yhdistää se, että niitä pyöritetään ihan täysin itärahalla joiden syyt ovat lähinnä pr- ja koristeluonteiset.

voidaan perusteellisesti sanoa että KHL:n länsiprojekti on kaatunut täydellisesti.
Medvesack oli Kroatiasta mutta muuten olen aivan samaa mieltä kaikesta tuossa.

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Noh eipä tartte sitäkään enää miettiä ku herra joutu 24-vuotiaana lyömään luistimet naulaan.
Kyllä. Teki niin sanotut Korpikarit. Tosin piirun nuorempana.

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaus tähän tulee aina olemaan Liiga tietenkin. Tässä on kuitenkin vuosien varrella tullut käytyä läpi surun viisi vaihetta siinä mielessä kuin niitä nyt voi penkkiurheiluun soveltaa. Olen aika lailla luovuttanut asian suhteen enkä tiedä haluaisinko enää palata joukkueen taakse, vaikka Jokerit palaisi.

Nykyinen Jokerien nimellä kulkeva joukkue ei herätä enää oikein mitään tunteita. Ei se ole se Jokerit, joka oli minulle tärkein maailman urheiluseuroista vielä 1980-luvulta vielä 2010-luvun alkupuolelle asti. Sen perintö on minun näkökulmastani tuhottu ja siihen liittyvissä hyvissä muistoissakin on nykyään KHL-stigma.

Onneksi on muita lajeja ja sarjoja.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jaa... että tuo olisi parempi koti kuin KHL... Ilta-sanomat

Kiitos, mut ei kiitos.
Eilisen kaltainen pelillinen esitys ja vastine puhuvat kyllä ylempien sarjojen, kuin SM-liigan puolesta. Jos KHL huomenna kaatuisi, tulisi Jokerien pyrkiä SHL:ään.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilisen kaltainen pelillinen esitys ja vastine puhuvat kyllä ylempien sarjojen, kuin SM-liigan puolesta. Jos KHL huomenna kaatuisi, tulisi Jokerien pyrkiä SHL:ään.
Eilinen esitys ei kyllä peitä edes murto-osaa niistä kaikista epäkohdista, mitä Jokerit&KHL on vuosien saatossa tarjonnut ja tarjoaa. Niin hienoa peliä kuin Jokerit esittikin. Mitä tulee SHL:ään: en keksi yhtään syytä miksi sinne pitäisi pyrkiä pelillisen tason lisäksi. Täältä siis peukku Liiga+jokin Eurosarja kombolle.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tulee SHL:ään: en keksi yhtään syytä miksi sinne pitäisi pyrkiä pelillisen tason lisäksi.
Itse keksin pelillisen tason lisäksi muitakin syitä, miksi SHL:ään pitäisi pyrkiä, jos KHL kuopattaisiin:

- Toiminnan kehittymispotentiaali.

- Mukana kehityksessä, eikä laskussa, niinkuin Liigassa oltaisiin

- Puotamis ja nousukarsinnat

- Mielenkiintoisemmat joukkueet ja pelaajat kuin Liigassa

Ehkä kuitenkin tärkein on tuo, että ei olla Liigan vapaapudotuksessa mukana, vaan jossain kehittyvässä ympäristössä, joka tarjoaa eri tavalla mahdollisuuksia.

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse keksin pelillisen tason lisäksi muitakin syitä, miksi SHL:ään pitäisi pyrkiä, jos KHL kuopattaisiin:

- Toiminnan kehittymispotentiaali.

- Mukana kehityksessä, eikä laskussa, niinkuin Liigassa oltaisiin

- Puotamis ja nousukarsinnat

- Mielenkiintoisemmat joukkueet ja pelaajat kuin Liigassa

Ehkä kuitenkin tärkein on tuo, että ei olla Liigan vapaapudotuksessa mukana, vaan jossain kehittyvässä ympäristössä, joka tarjoaa eri tavalla mahdollisuuksia.
Niin. Nuo kaikki on toki mahdollisia Liigassakin. Vaatii toki muutoksia, mutta mahdollisia. Tavallinen fani, ei me Jatkoajan elinkautisvangit, tuskin kokee SHLää sen mielenkiintoisempana kuin KHLääkään. Kyllähän Jokerit uudella omistuspohjalla ja kasvoilla varmasti saisi yrityspuolelta tukijoita takaisin jos tästä itäkytkystä päästäisiin irti.

Suosikkijoukkue
Eilinen esitys ei kyllä peitä edes murto-osaa niistä kaikista epäkohdista, mitä Jokerit&KHL on vuosien saatossa tarjonnut ja tarjoaa. Niin hienoa peliä kuin Jokerit esittikin. Mitä tulee SHL:ään: en keksi yhtään syytä miksi sinne pitäisi pyrkiä pelillisen tason lisäksi. Täältä siis peukku Liiga+jokin Eurosarja kombolle.
@Sämppäri hyvää pohdintaa.

Mä viittasin pelilliseen tasoon, en muuhun KHL:n mukanaan tuomaan paskaan.

Unelmaskenaariossahan Liiga ottaisi itseään niskasta kiinni ja pistäisi tuotteen kuntoon ja sarjan auki. Ja pari vuotta siitä Jokerit tulisi takaisin, Mestiksen kautta tietenkin.

Mestin-nousunkin voisi tehdä perustamalla Jokerit-akatemian Mestikseseen. Ja kun KHL joskus kuolee, niin exit-plan olisi jo Liigassa.

Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
En alun perinkään innostunut ideasta Jokereiden siirtymisestä itäliigaan, eikä mielipide ole kyllä vuosien mittaan ainakaan parempaan suuntaan muuttunut. Joo, onhan pelaajat kovatasoisempia kuin Liigassa, mutta muuten meno ei edelleenkään vakuuta. Vastustajat ovat edelleen tuntemattomia ja taustoista paljastuu koko ajan enemmän epämääräisyyksiä.

Suosikkijoukkue
Tätä samaa on jauhettu jo reilut 10 vuotta, ja alamäki sen kun jatkuu. Miksi muutosta nyt tapahtuisi?
No eihän se tapahdu, ennen kuin joku vetää mukavoituineiden johtajien päät perseestä. Miksi kukaan ehdointahdoin laittaisi omat duuninsa uhan alle, kun ihan mukavaa on painella menemään turvallisin mielin vailla huolta huomisesta.

Fanien, jääkiekkoihmisten ja liiton pitäisi pitää tämä aihe keskusteluissa jatkuvasti ja laittaa Liigan suuntaan painetta asian tiimoilta.

Jääkiekon näkökulmasta avoin sarja on no-brainer.

Catch22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No eihän se tapahdu, ennen kuin joku vetää mukavoituineiden johtajien päät perseestä. Miksi kukaan ehdointahdoin laittaisi omat duuninsa uhan alle, kun ihan mukavaa on painella menemään turvallisin mielin vailla huolta huomisesta.
Eikös tämä ihan sama koske sana sanasta Jokereita, Jokereiden henkilökuntaa ja tätä koko Jokereiden KHL-kuviota.

”Miksi kukaan ehdointahdoin laittaisi omat duuninsa uhan alle, kun ihan mukavaa on painella menemään turvallisin mielin vailla huolta huomisesta.”

Niinpä. Siinä se syy taitaa KHLssä pelaamiselle olla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy