Sehän on näitä KHL:än hyviä puolia. Kuka nyt ei nauttisi paremmista pelaajista ja lätkästä. Onko se kuitenkaan loppupeleissä se tärkein asia? Kyllähän mä tykkään käydä katsomassa Veikkausliigaa vaikka kuilu on vielä isompi mitä lätkässä, kun puhutaan parhaasta tasosta. Silti nautin peleistä vaikka se kuuluisa pelintaso on alhainen. Tykkään edelleen KHL:stä ja hyvä kauden alku on taas nostanut fiiliksiä entisestään. Silti mielipide on viimeisen kahden kauden aikana muuttunut siihen suuntaan, että paluu Liigaan olisi oikea ratkaisu. Olisi vierasreissuja, omia junioreita kentällä, vastakkainasettelua muiden kanssa, tuttuja vastustajia, parempi mahdollisuus voittaa jotain, ei tarvisi toimiston hiljentyä kun ei ole politiikkaa ja miellyttää Idän massimiehiä. Toki huonommilla pelaajilla ja pelintasolla. Jos Jokereista oikeasti välittää niin ei tuolla ole siinä vaiheessa mitään merkitystä.
Tämä. Sanoisin, että kuin omasta kynästä, mutta mun näppis ei taivu näin hyviin kirjoituksiin.
Lisäisin vielä, että vaikka Liiga voi nyt meille vaikuttaa jämähtäneeltä tilaansa, ei sekään sitä ikuisesti tule olemaan. Maailma muuttuu jatkuvasti ja laji siinä ohessa ja se näkyy jo nyt esim. katsojaluvuissa. Jos puhutaan, että pitäisi nostaa sarjan tasoa kippaamalla siihen lisää rahaa samalla, kun tuvat eivät ole täynnä, kotisohvalle on helppo jäädä tarjonnan sen mahdollistaessa ja tilikauden päätteeksi pitäisi viiva allekin vielä jäädä jotain, mielellään plussaa ja mahdollisimman monta numeroa, niin ollaan aika tekemättömän paikan edessä jos asiat eivät muutu ja isosti. Myös sukupolven vaihdos puikoissa on seuraavan vuosikymmenen aikana vääjäämätön, kun dinosaurukset alkavat siirtymään syrjään tai kupsahtelemaan pois. Jos itse saisin valita, näkisin Jokerit mielummin osana kehittämässä tätä uutta tulevaa, kuin suljettuna siitä ulos.
Meidän näkökulmasta taas vaikea sanoa missä mennään, jos tämä viritys nimeltä KHL on vuosikymmenen päästä vielä pystyssä ja laiva nimeltä Jokerit seilaa mennä matkassa. Suunta ainakin on pelin ulkopuolella se, että perämoottori on vaihtunut airoihin ja tutka ja merikartat tähdistä suunnistamiseen. Ainakin nyt siis näyttää, että ei tämä ainakaan tästä enää tuulta alleen ole ottamassa hetkeen, jos ollenkaan. Pakon edessä seilataan ja joko puhallellaan mukana tai sitten ei.