Viestin lähetti Fläppis
Harvalle miespuoliselle kuitenkaan armeijasta tai siviilipalveluksesta on haittaa.
Asevelvollisuusarmeijan hyödyllisyyden perustelu sen tuottamalla hyödyllä asevelvollisille on kestämätöntä. Olen lukenut jopa kansanedustajian perustelevan asevelvollisuusarmeijan tarpeellisuutta sen "kasvatuksellisella" vaikutuksella! Käsittämätöntä puppua.
Uskon, että todellisuudessa Suomen armeija ei ole olemassa tätä nykyä enää ulkopuolisen uhan torjumista varten. Siihen se ei ole kyvykäs.
Armeija on olemassa sen itsensä vuoksi. Sillä on maassamme sellainen status, että siitä ei haluta luopua, vaikka sen olemassaololla ei olisi maalle mitään konkreettista hyötyä, vaan päinvastoin valtava veronmaksajien varoja syövä rahareikä.
Armeijan olemassaolon tarpeellisuuden kyseenalaistaminen on maassamme samanlainen tabu kuin naisten väkivallasta puhuminen. Molemma ovat virallisesti kiellettyjä aiheita.
Armeijan olemassaolon tarpeellisuuden puolustelu perustuu useimmiten enemmän tunteeseen kuin järkeen. Valitettavasti mukana on liian usein myös itsekkyyttä: kun me jouduimme käymään armeijan, niin tulevien ikäluokkienkin tulee se suorittaa! Tulevia ikäluokkia ja veronmaksajia halutaan rasittaa tällä tarpeettomalla laitoksella, koska ei ole suotavaa, että toinen pääsee helpommalla kuin minä itse.
Olen nähnyt armeijan todellisuuden. Näin siellä joitakin tyyppejä, jotka eivät sinne oikeasti kuuluneet, mutta jotka sinnittelivät armeijan loppuun kestokykynsä äärirajoilla lähes mielenterveytensä menettäen. Tähän epäinhimilliseen, mutta hyödyttömään kärsimykseen heidät pakotti vankeusrangaistuksen uhalla barbaarivaltiomme.
Näin myös, miten puutteellista armeijassa on varusmiesten terveydestä huolehtiminen. Vietin itse armeija-aikani Sodankylän sissikomppaniassa, jonka homehtuneissa tuvissa menetin terveyteni jopa viikoiksi. En tiedä, aiheutuiko siitä terveydelleni pysyvää haittaa. Joka tapauksessa yöt tuossa homepesässä olivat yhtämittaista rykimistä ja räkimistä. Lähes yhtä pahasti tuvan homeesta kärsivät vierustoverini. Olisin halunnut lähteä pois noista terveyteni vaarantaneista oloista, mutta en halunnut tekemisiin poliisin kanssa, enkä halunnut pilata jatkosuunnitelmiani ylipitkällä sivarilla. Siksi jäin.
Tällaisiin olosuhteisiin Suomessa ei laiteta edes rikollisia. Vain varusmiehet ovat poikkeus. He ovat tämän valtion orjia, joita saa kohdella miten huonosti tahansa. He kun ovat liian nuoria ja tyhmiä valittamaan.
Viestin lähetti Fläppis
Ja vielä loppupiikki (viitaten lainaukseen): Ei voi olla oikein, että muutama henkilö saa luistaa yleisestä velvollisuudesta muiden joutuessa suorittamaan sen normaalisti. Mikä tekee näistä muutamasta niin erityisen, että heille suodaan erityisjärjestely?
Mitä ihmettä? Vain muutama henkilö? Etkö tiedä, että yli puolet Suomen kansalaisista luistaa tällä hetkellä tästä yleisestä velvollisuudesta?