Sinun tehtäväsi maallikkona on kaataa Venäjän energian proffan näkemys. Jos et siihen kykene, jätä jankuttaminen.
.
Minä olen osoittanut jo useamman kertaa miksi Tynkkysen näkemys on väärä/puuttellinen. Jos olet eri mieltä niin sinun tai Tynkkysen tulee selittää se miten Suomen maaperällä tuotettava FV ydinvoima, joka korvaa sähkön tuontia Venäjältä, lisää riippuvuutta Venäjästä.
Tähän ei ole Tynkkynen, sinä tai kukaan muukaan palstan monista viherhiihtäjistä pystynyt koskaan vastaamaan.
En ole pyytänyt arvailua, jankuttamista tms. Tuskinpa Tynkkynen on pelle. Ota yhteys mieheen, jos haluat saada subtanssia osaltasi. Nyt on lähinnä inttämistä asiasta, mistä en usko sinun tiedoissa Tynkkystä päihittävän.
.
Tynkkynen sanoo että kokonaisriippuvuus Venäjästä kasvaa VAIKKA HÄNEN OMIEN SANOJEN MUKAAN
"sähköntuonti vähenee ja omavaraisuus sähköntuotannossa kasvaa"
Pyydän nyt sinulta faktaa kehiin että miten kokonaisriippuvuus Venäjästä kasvaa.
Lopeta käsien heiluttelu, pistä faktaa kehiin eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, MITEN KOKONAISRIIPPUVUUS VENÄJÄSTÄ KASVAA?
Höpsis. Miksi jankutat, kun et pysty kumoamaan Tynkkysen näkemystä? Minäkin puhuin turvallisuudesta, jossa energialla on tärkeä osa. Lainasit sen vielä uudelleen. Ei tässäkään pointti mene niin, että jos tuontia Venäjältä voitaisiin vähentää riippuvuutta Venäjästä muuten kasvattamalla, asia on ok. Kokonaisriippuvuus, sitä tulee pienentää. Ja paljon..
Vastaa kysymykseen, älä vaihda aihetta, älä heiluttele käsiä.
Nyt olet jo niin kauan kierrellyt itse vastausta että on aika vastata siihen ilman mitään kiertelyitä.,
Olet todella inttänyt asiasta. Totesin alusta asti, että Tynkkysen näkemys. Lainaisin moneen kertaan. Älä intä, kaada se, jos pystyt..
Olen kaatanut sen jo monesti ja yhtä monesti olen kysynyt miten tämä kokonaisriippuvuus Venäjästä kasvaa, ET OLE VASTANNUT SIIHEN KERTAAKAAN!
Tee poikkeus, vastaa kysymykseen, pistä vaikka Tynkkyseltä copy&pastea tänne jos et itse saa muotoiltua oikein.
Jesus. Miksi et lue tekstiä ja linkkiä? Se oli aiemmassa vastauksessani. Medvedev ylisti Suomen suhtautumista rakentavaksi ja pragmaattiseksi ja ilmoitti putken rakentamisen alkavan jo ensi vuoden alussa. Samalla hän moitti EU:n suhtautumista ei-rakentavaksi. Putki oli ongelmissa = Suomi tuli mukaan = Venäjän pääministeri kehuu Suomea = haukkuu samalla EU:n.
Vastaa nyt helvetti sentään kysymyksiin! Miten Suomi on Venäjän apulaisena hajoittamassa EU:ta kun Suomen valtion 50,1% omistama yhtiö hommaa 10% NS2 yhtiöstä? KONKRETIAA KIITOS!
Se että heittelet jotain aivan uskomatonta diibadaabaa jostain Medvedin lausunnoista on tragikoomista. Putki ongelmissa = Fortum osti 10% osuuden putkesta = Venäjäh pääministeri kehui Suomea = haukkuu samalla EU:n = WHAT?
Aivan uskomatonta tuubaa.
Harvoin törmään missään keskustelussa nimimerkkiin, joka ei kykene kumoamaan yhtäkään pääteesiäni, vaatii minua kaatamaan itse niistä yhden keskeisimmistä, hukuttaa substanssin kokonaisuuden kannalta epäolennaisiin detaljeihin ja julistaa sitten minun olevan väärin liikenteessä.
Harvoin törmää missään keskustelussa nimimerkkiin joka
1. Esittää toistuvasti väitettä jolle ei pysty esittämään mitään konkreettista näyttöä
2. Vetoaa professoriin jonka kirjoitukset ei millään tavalla pysty todistamaan em. väitettä
3. Huutelee muille keskustelijoille etsimään perusteet oman väitteensä kumoamiseksi
Se 10 vuotta on liikaa. Nykyisen Venäjän kanssa ei tule tehdä minkäänlaista sopimusta ydinlaitoksen rakentamisesta Suomeen.
Ja tässä tulikin sitten konkreettinen todiste sille kuinka kaukana faktakeskustelusta olet asiassa, vedät täysin ideologisella pohjalla. Kiitos tästä.
Älä yritä esittää yhtää mitään asiapohjaista keskustelua kun sun lähtökohta on tuo,
Tämä pisti naurattamaan, ja hyvä, että huomasit. Kysymys oli juuri tuollainen. Mutta siihen oli syy: se kuvaa parhaiten Venäjän toimia. Maa on aggressivinen, pyrkien saamaan naapurimaistaan otteen, ja alistamaan sen avulla naapurit Venäjän haluaman politiikan tekijöiksi. Sinäkin taidat NATO-sopparia kannattaa, mutta et ehkä pidä sitä Venäjän takia mahdollisena?.
Ei, kysymyksesi oli täysin perseilty jo lähdökohdiltaan ja perustelusi on surkea. Fennovoiman rakennus VÄHENTÄÄ Venäjän otetta Suomesta, tämä on jostain kumman syystä sinulle täysin mahdoton asia ymmärtää.
Minä kannatan NATO-optiota, PV on viritetty jo sitä varten ja hyvä niin. Se tulee viimeistään siinä kohtaa kun Putin väistyy.
Laitetaas nyt tommnen harhakuvitelma nyt oikaistuksi tässä väittelyssä.
Suomi EI juuri tuo sähköä Venäjältä. Tässä on käynyt kuten ihmisillä yleensä, sekoitetaan energia ja sähkö. Energiastahan Suomessa sähkö on noin 50%. Energiantuontia Venäjältä on runsaasti, tämä on siis lähinnä öljyä. Sähköä ei juuri tuoda, marginaalisen vähän. Tämä johtuu taas siitä, että sähköä saa halvemmalla Nord Poolista Norjan vesivoimaa kun on siä edullisesti tarjolla. Suurin osa Suomen tuontisähköstä tulee siis Ruotista ja Norjasta. Venäjälle ei ole myöskään kovin isoja siirtolinjoja, Ruotsiin niitä puuhataan lisää.
Tässä taas klassinen Tarinankertojan paskapuhe, kaikessa kauneudessaan. Vahvasti näyttää joltain Vihreiden poliittisen operaattorin toimilta joka vuodesta toiseen kirjoittaa näitä hit&run heittoja ilman että tulee vastaamaan sanomisistaan.
Ja tähän väitteeseen ei tarvitse muuta kuin Energiateollisuuden tilastot, ne näyttävät että esim. syyskuussa Suomeen tuotiin Venäjältä SÄHKÖÄ reilut 600 GWh joka on vajaa 60% kaikesta sähkön tuonnista.
Ja jottei kyseisen kirjoittajan trollitausta mene yhtään hukkaan niin todettakoon että sähkönsiirtokapasiteetti Venäjältä Suomeen on noin 1300MW (joka vastaa about tulevaa OL3 tuotantoa), eli kaikki voivat miettiä millä kompetenssillä ko. kirjoittaja heittelee näitä manifesteja.
Ei toki ole ensimmäinen kerta, monet muistavat ko. kirjoittajan jihadin ns. mankala-päätöstä vastaan.
Ja koska näin on, että Nord Poolissa (eli pohjoismaiden yhteisessä sähkömarkkinassa) on lähes jatkuvasti tarjolla edullista norjalaista vesivoimaa, on sähkön tukkuhinta aikas alhanen.. josta johtuu että Fennovoima ei tule olemaan kannattava tuolla mankkalahintatakuulla, joka sille on annettu (50e Mwh), vaan se tulee tuottamaan tappiota kaikkien energia-analyytikoiden mukaan pl. Fennovoima ja sen osakasyritysten analyytikot.
Harmi ettei FV tai sen osakkaat lue Jatkoajan palstaa.
Eli... miksi sellainen Suomeen rakennetaan.. Siinä Cobol on aika ytimessä. Venäjä haluaa lisätä vaikutusvaltaansa (Venäjälle energiapolitiikka on valtapolitiikkaa) ja saada hinnalla millä hyvänsä länsireferenssin (jotta niitä myllyjä sais muuallkein länteen.. vaikutusvaltaa lisäämään).
Ydinpolttoaine on viä asiassa iso erikoisuus, sillä sehän tulee tietysti Venäjältä ja on näin osa venäjän ydinaserakennetta. Jätteet taas jää Suomeen, koska meillä laki kieltää jätteen ulos viemisen.
..on ydinvoimasta ihan mitä mieltä tahansa, niin Fennovoima on kyllä todella huono hanke niin energiapoliittisesti kuin varsinkin turvallisuuspoliittisesti.
Tässä taas alleviivataan sitä älyllistä köyhyyttä mitä näkee niin monelta.
Suomi on tällä hetkellä isosti riippuvainen Venäjän tuontienergiasta/sähköstä, kun sitä yritetään vähentää niin vastalauseet on etttä Suomessa oleva ydinvoimala *LISÄÄ* riippuvutta. Go figure.
Ymmärrän Tynkkysen niin, että Rosatomin ydinvoimala vähentää sähköntuontia Venäjältä (oli se suurta tai pientä), mutta lisää ydinpolttoaineen kautta kokonaisriippuvuutta Venäjästä.:
Missä kohtaa ymmärrät että ydinpolttoainetta saa muualta kuin Venäjältä?
Tätä en epäile, mutta en tunne sähkömarkkinoita.
Mitä veikkaat, tunteeko FV:n johtajat?
Kyllä. Eniten itseäni korpeaa hankkeessa poliittisen riippuvuuden lisääminen Venäjästä. Tynkkysen sanoin :
Nii-i. Olette vain molemmat väärässä ja kumpikaan ei enään kehtaa myöntää sitä.