Aurinkotuuli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
..........Vinoutunutta koulutuspolitiikkaa kritisoin siis ilman omakohtaista katkeruutta, minulla on tilaisuuteni ollut. Vasemmisto halusi oman yliopiston ja sai Tampereen Yliopiston. Median hallitseminen, myös näyttämötaiteen kautta, on niin Neuvostoliittoa.
Kivaa puuhastelua, mutta kansantalouden kannalta ei mitenkään järkevää. Keskiluokka maksaa lystin.
Kaltaiseni pienipalkkainen duunari vähemmän, mutta voisi niitä minunkin muutamaa veroeuroa järkevämminkin käyttää.
Arvon arvee; kansakunta, joka kyykyttää yliopistoja, on kohta itse polvillaan. Ilman vapaata koulutusta ja tutkimuksen resurssien turvaamista Suomi palaa kohta keskiajalle. Vaikka itse olen kritisoinut Tampereen yliopiston tutkimusta useasti omien kollegoiden kanssa keskustellessani, on erilaisten yhteiskunnallisten suuntausten tukeminen välttämättömyys yhteiskunnan kehittymisen kannalta. Jos kaikki korkeakoulujen opetus suunnataan lestadiolaisille teekkareille, mennään vahvasti metsään.
Kirjallisuus, musiikki, teatteri ja muut taiteet ovat välttämättömiä, jos haluamme elää muualla kuin metsän keskellä sadan kilometrin etäisyydellä lähimmästä kaskitilallisesta. Taiteen yksi keskeinen osa antiikin Kreikasta lähtien on ollut vallassapitäjien tyhmyyksien esilletuonti. Odottelen parhaillaan esimerkiksi operettia aiheesta "Rehelliseksi ja taitavaksi tunnettu - hyvähampainen aasi ministerinä".