Mainos

Halli, makkarat ja show

  • 683 588
  • 2 235

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voisi kyllä kiinnittää huomiota vähän noihin musiikin volyymeihin. Kotipelien heikkoa tunnelmaa on yritetty ainakin tällä kaudella paikata huudattamalla nuorisomusiikkia erittäin kovaäänisesti ainakin eräisiin katsomoihin. Eilistä peliä seurasin vanhasta kunnon "Surevien omaisten katsomosta" B4 (so. katsomo, josta pelaajien tyttöystävät ja vaimonkuvatukset seurasivat peliä retroysärillä). Viikko sitten katseltiin "Lammassaari-katsomosta" B5

Samaa ongelmaa ihmeteltiin viimeksi eilen TPS ottelussa. Taitaa ainoastaan pitkien sivujen keskellä olla volyymit siedettävällä tasolla. Vai olikohan A4 ja A5 myös hiljaista aluetta. Eikä siinä muutenkaan olisi ongelmaa, mutta diskantit antaa sen verran viiltävää ääntä, että tässä on koko kiekkokauden korvissa sellainen tinnitys päällä. Basso ei haittaa itseäni ollenkaan.
 

Asenne01

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokerit
Vai olikohan A4 ja A5 myös hiljaista aluetta. Eikä siinä muutenkaan olisi ongelmaa, mutta diskantit antaa sen verran viiltävää ääntä, että tässä on koko kiekkokauden korvissa sellainen tinnitys päällä. Basso ei haittaa itseäni ollenkaan.
Kyllä A5:ssä teki pahaa seurata peliä ainakin vuosi sitten pleijareissa. DJ Sedu se siellä ohjailee mediakuutiota/äänentoistoa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Sama itsellä ne harvat kerrat mitä on peliin päässyt niin häiritsee tuo musiikin rankuttaminen liian kovalla. Hyvä, että kuulee vierustoverin puheet aina välistä kun huutaa ämyreistä jotain Vain elämää tai muuten mennyttä musiikkia volume 100 asetuksella. Muutenkin se joku, joka oli semmonen punainen "yliopistotakki (taisi olla vielä KalPa painatuksilla)" päällä DJnä joskus tuossa 2000 luvun alussa. Soitatti muutenkin parempaa ns "lätkämusaa". Eli näitä life is life, we will rock dou, bad to the bonea, ramonessia, duran duranin wild boyssia, gary glitteri rockn roll part 2 ja muita lätkähalliin sopivia artisteja/biisejä

Gary Glitter - Rock'n Roll Part 2 1972 - YouTube kelpaispa vaikka itselle sisäntulo biisinäkin. Yleisö alkaisi hurraamaan ja taputtamaan ja sit lavalle syöksyy kotijoukkueeeee KALPAAAA. Ompa tainnut joskus jopa näin ollakkin ?
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPan yleisökyselyn 1500 vastauksesta tehty yhteenveto

Tulosten perkaaminen aloitetaan toteamalla, että kyselystäkin käy ilmi satunnaiskävijöiden vähentäneen käyntikertojaan. Sitten päästäänkin itse asiaan, syihin miksi näin on:
Miksi otteluissa ei käydä ja mikä saisi käymään ottelussa enemmän?
Päätös otteluun lähtemisestä tehdään nykyään yleisimmin 1-3 vuorokautta ennen ottelua (37 % vastaajista). Suurimmat syyt, jotka vaikuttavat siihen, että otteluun ei tulla olivat ajanpuute, ottelun ajankohta, ottelun katsominen televisiosta tai netistä tai henkilökohtainen taloudellinen tilanne. Nämä ovat kaikki syitä, joihin KalPa ei suoranaisesti voi vaikuttaa: toki lippujen monipuolisella hinnoittelulla voidaan jonkun verran lisätä kävijämääriä. Tuomme ensi kaudelle lippuvalikoimaamme yleisön toivoman lasten istumapaikkalipun, tästä kerromme enemmän keväällä.

Avoimissa kysymyksissä kysyimme mikä saisi tulemaan otteluun entistä useammin ja selvästi eniten toivottiin parempaa jäähallia nykyaikaisine palveluineen ja pysäköintitiloineen. Lisäksi vastaajat toivoivat räiskyvämpää joukkuetta ja pelityyliä, enemmän persoonaa ja tunnetta esiin kaukalossa ja sen ulkopuolella: lisää taklauksia, maaleja ja kotivoittoja. Jäähallin myyntipisteisiin toivottiin selkeämpiä opasteita ja organisoidumpaa toimintaa ja pankkikorttimaksumahdollisuutta kaikkiin pisteisiin.
Toivottavasti tämä yhteenveto ei kuvaa toimiston ajattelutapaa yleisesti. Jutun kärkeen on päätetty todeta, ettei vika oikeastaan ole KalPassa eikä siksi ihmeitä voida tehdä. Vastauksista toki tulee ilmi kaunistellen se, että vastaajat pitävät joukkuetta ja peliä tylsänä. Sillekään ei varmaankaan voi itse mitään.
 

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
Jos tuote olisi kunnossa niin n.1 - 3 vrk ennen ottelua toimistolla olisi 3 asiaa tehtävänä: markkinointi, markkinointi ja markkinointi.
 

Päämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
KalPan yleisökyselyn 1500 vastauksesta tehty yhteenveto

Tulosten perkaaminen aloitetaan toteamalla, että kyselystäkin käy ilmi satunnaiskävijöiden vähentäneen käyntikertojaan. Sitten päästäänkin itse asiaan, syihin miksi näin on:

Toivottavasti tämä yhteenveto ei kuvaa toimiston ajattelutapaa yleisesti. Jutun kärkeen on päätetty todeta, ettei vika oikeastaan ole KalPassa eikä siksi ihmeitä voida tehdä. Vastauksista toki tulee ilmi kaunistellen se, että vastaajat pitävät joukkuetta ja peliä tylsänä. Sillekään ei varmaankaan voi itse mitään.

Kylläpä ärsytti lukea tuota KalPan sivuilta.Selvästi vihjataan että vika on kaikessa muussa paitsi niissä asioissa mihin KalPa voi vaikuttaa.VMP!
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kylläpä ärsytti lukea tuota KalPan sivuilta.Selvästi vihjataan että vika on kaikessa muussa paitsi niissä asioissa mihin KalPa voi vaikuttaa.VMP!
önn
Tuotahan tuo on aina ollut. Syynä ei ole he eikä heidän tuotteensa vaan hyvän päivän fanit. Ei uskalleta tunnustaa omia vikoja vaan haetaan aina syytä muualta. Olisiko vihdoin aika tuulettaa sitä koko johtoporrasta ja organisaatiota ja myöntää että vihkoon meni (ei Joonakseen) ja aloittaa homma uudelta pohjalta? Tuo muiden syyllistäminen ja "ei me mitään täs väärin tehdä" alkaa olla melkoista potaskaa jo pikku hiljaa. Munat käteen ja myönnetään omat virheet ja annetaan faneille uusi suunta ja rehellinen ulostulo. Sitä tämä organisaatio ja fanikunta nyt kaipaa. Ja että tuolla Hallissa nautitaan Makkaraa siellä pitäisi olla näkyvillä Showta. Nyt siellä on joku Teräsmieshen sunnuntai höntsä aina enemmänkin jäällä kuin Liiga kiekkopeli
 

-40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo feat. Veljmiehet
Kaikki hyvin KalPalandiassa. Kaikilla on kivaa ja mitään ei tarvitse muuttaa, kun mitään ei väärin tehdä. Minkähän seulan läpi tämä kysely on toimistolla suodatettu, sillä sen anti on arvoa nolla. Huhhoijaa ja huomenna lissää.
 
Jos peli olisi kiinnostavaa, yleisöä tulisi oheispalveluiden heikkoudesta huolimatta. Syyllinen ei ole tähän kuitenkaan yksin KalPa vaan minusta kaikkien SM-liigajoukkueiden tulisi tehdä ryhtiliike ja pelaajien näyttää joka ilta, mistä niille maksetaan.

Jos ja kun tähän ei kyetä, SM-liiga menettää yhä enemmän katsojia ja jalkapallo ajaa ohi.
 

Belsebuubi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Niiralanmonttu, United
Kävin itsekin netissä heidän kanssa vuoropuhelua ottelutapahtumaan littyvistä asioista, ottaen myös kantaa joukkueen näkyvyyteen/näkymiseen kaupungilla. Vastaus oli että musa on on helposti rytmissä taputettavaa ja kovasti on kehuttu sen tuomaa fiilistä. Sain myös kuulla miten mainonta maksaa. Pyysivät kahville toimistolle ja juttelemaan asioista. Vuoropuhelu ei alkanut niin lupaavasti että siihen lähtisin.

Sen päivän kun näen että yleisökeskiarvossa jääkiekko häviää Kuopiossa jalkapallolle kausi-periodilla, voidaan se listätä listan jatkoksi euroviisuvoiton perään joita odotellaan tapahtuvan ennen helvetin jäätymistä.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Pyysivät kahville toimistolle ja juttelemaan asioista. Vuoropuhelu ei alkanut niin lupaavasti että siihen lähtisin.
Nämä kahvikutsut ovat todellakin KalPan tiedotuskomitean uusi valttikortti. Ensin painotetaan, että KalPan tyyli on keskustella avoimesti kannattajiensa kanssa. Kun kysyt jotain vähänkin kinkkisempää tai esität kritiikkiä, niin laitetaan "kahvikutsu"-levy pyörimään. Eli avoimia ollaan, mutta ei voi vastata julkisesti kysymykseen, jonka vastauksen haluaisivat potentiaalisesti tietää ehkä jopa tuhannet muutkin (KalPalla 40 000 seuraajaa) asiaa aprikoivat. Jos kysyy, että miksi ette vaan voi vastata nyt siltä seisomalta esittämääni kysymykseen, niin vastaus on, että pitäisi tulla "omalla naamalla ja nimellä" juttelemaan kahden kesken toimistolle, eikä huudella netissä. Muuten on NÖSSÖ(?) Avointa on (kuin DDR:ssä) !

KalPa ilmeisesti olettaa, että heidän kannattajansa ovat lähinnä työttömiä, sillä aikuiset ihmiset ovat yleensä päivisin töissä/koulussa, eikä heillä ole aikaa juosta missään kahvikutsuilla.
 

Leppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Markkinoinnissa ja asiakaspalvelussa on todellakin parannettavaa. Tulevan lauantain peli KooKoo:ta vastaan on kuulemma hyväntekeväisyyshaaste-peli. Kuulin siitä sattumalta. Mitään mainoksia en ole missään nähnyt. Laitoin mailia että yrityksen kautta ollaan kiinnostuneita lähtemään mukaan. Ensin ei kuulunut mitään vastausta. Myöhemmin törmäsin yhteen organisaatioon kuuluvaan henkilöön ja kysyin asiasta. Lupasi laittaa viestiä toimistolle ja muutaman päivän kuluttua kiitettiin yhteyden otosta. Kysymyksiin ei vastattu. Laskun toki sitten osasivat lähettää...
 

ToobHanns

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Bruins
Lauantaina Pro Shopissa lipusta luin että on teemapeli. Myyjä osasi kertoa että "joku savolaisjuttu ja timi legsikon on siellä jossaki vaihees".

Ei noin. Kai nyt kaikki myyjät (ne kun on seuran kasvot asiakkaalle ostotilanteessa) pitäis briiffata kunnolla tuotteesta ja sen sisällöstä.
 

kalapappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Saako muuten nykyään ottelua seurata rappusilta käsin? Vai mahtoikohan järkkäreitä tänään vaan pelottaa puuttua vieraskatsojien toimintaan? Jos pelotti, niin ehkä kannattaa seuraavaan otteluun laittaa muutama järkkäri lisää tai vaan vaihtaa munattomat munallisiin...

EDIT: Täytynee vielä mainita ottelun hieno yleisömäärä. Parikymmentä yli kolmen tonnin ja muka pleijareita pelataan... Ja vielä lauantaina... Jotain ehkä tarttis tehdä...
 

Asenne01

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokerit
Ruusterin kitarasoolo ennen peliä venyi kyllä puuduttavan pitkäksi. Sinällään kuitenkin pidän Ruusterista ja siitä miten pyrkii ottamaan yleisöä mukaan.

Myöskään Wibes Dancersin esitystä ennen peliä ei voi paljoa kehua. Kaksi tanssijaa rappusissa huonossa valaistuksessa. Onko tuo porukka muutenkin pienentynyt alkukaudesta, koska olin huomaavani enimmillään vain 4 tanssijaa?

Muuta plaoff-extraa ei tainnut olla verrattuna normaaliin runkosarjamatsiin. Surkea yleisömäärä johtunee lyhyestä myyntiajasta ja siitä, että näitä säälipelejä ei pidetä yleisesti kovin suuressa arvossa. Eri asia jossain Vaasassa, jossa ollaan ensimmäistä kertaa Liigan pudotuspeleissä. Siellähän lippujonot oli satoja metrejä pitkät jo ennen myyntipisteiden aukeamista. Ei ihan samaa Kuopiossa. On varmaan totuttu että pudotuspelit alkaa puolivälieristä ja silloin mennään hallille (jos mennään).
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
EDIT: Täytynee vielä mainita ottelun hieno yleisömäärä. Parikymmentä yli kolmen tonnin ja muka pleijareita pelataan... Ja vielä lauantaina... Jotain ehkä tarttis tehdä...

Niinpä. Alan taipumaan sille kannalle, että luovutaan vapaaehtoisesti Liigapaikasta, siirrytään Suomisarjaan ja viedään pelit Tuplajäille Toivalaan. Toki jos on halvempaa pelata Niiralassa niin sitten voidaan pelata siellä.

Kuopiolainen kiekkoyleisö on kääntänyt todella selkänsä. Harmi ettei totuutta saa kertoa ilman, että ne hyvänpäivän fanit ottaa itseensä. Tai voihan se olla, että ollaan niin hitaita, että kaksi päivää ei riitä lipun ostamiseen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä, mikä siellä Kuopiossa on, mutta ei kai tuo nyt täysin osaamattomuudenkaan piikkiin voi mennä. Mitä olen itse muutamaan otteeseen käynyt Kuopiossa niin KalPa näkyy katukuvassa hyvin ja vaikuttavat aidosti yrittävän markkinoida tuotetta kannattajalle. Toista on meno Tampereella, jossa Tappara näkyy katukuvassa Ilvestä vähemmän, playoffeissa tosin paljonkin enemmän.

En tiedä, millaisia lipunhintoja Niiralassa pidetään ja kuinka paljon on pyritty saamaan mainontaa kauemmaksi Kuopiosta lähialueille. Onko vika sitten tuotteessa, kiinnostavissa yksilöissä, pelitavassa, menestymättömyydessä vai missä? Kuopiossa kuitenkin tehdään ihan oikeasti asian parissa töitä, jota ei monella muulla liigapaikkakunnalla oikeasti tehdä. Jos vertaa Kuopiota lyhyiden visiittien perusteella niin huomattavasti osaavampaa markkinointia on kuin esim. Tampereella.

Liigan pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä ihan kokonaisuudessaan, että pitääkö nämä pelit yhdistää osaksi jotain toista tapahtumaa ja pitäisikö pääsylipulla saada jotain ihan muutakin kuin pelkästään pelituote. Ongelmat ovat koko valtakunnan laajuisia ja pikkuhiljaa pitäisi herätä, että mikään markkinointi ei pelasta. Verkostomarkkinointi voisi olla liigalle esimerkiksi yksi sellainen asia, jota kannattaisi kokeilla.

Esim. pienemmillä paikkakunnilla piirit ovat pienet, joten kausikorttilaiset voisi laittaa erilaisten tarjousten ja lisäetujen voimalla (henkilökohtaisesti itse kausikorttilaiselle etuja) ja alempia hintoja esim. kausikorttilaisen kaverille, perheenjäsenelle, tuttavalle jne. Tällä tavalla osa markkinoinnista saataisiin suoraan ulkoistettua kausikorttilaisille ja itse yrityksen ei tarvitsisi laittaa asiaan niin suurta panosta.

Ihmisten verkostoja kannattaa hyödyntää ja pistää panoksia niihin, jotka eniten tuotetta käyttävät. He myös yleensä tietävät tuotteesta ja sen puutteista eniten.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Itse en välttämättä mitään suurta kriisiä kehittelisi tästä eilisen pelin yleisömäärästä. "Säälipleijarit" ovat kautta historiansa vetäneet katsojien pääsääntöisesti kovin heikosti. Jos muistelen viime vuotta, niin vastaavan vaiheen lauantainen ottelusarja-avaus SaiPa-Ässät veti Kisapuistoon samanlaisella kahden päivän myyntiajalla vain 2847 katsojaa (tosin lippujen hinnat olivat aika paljon korkeammat kuin Kuopiossa eilen). Pelicans ei ole oikein koskaan seurana vetänyt Savossa, vaikka sen pelit ovat usein aika olleet aika viihdyttäviä.
 
Kävin taannoin Kuopiossa ja katoin ensin siinä teatterin jälkeen kävellessä, että onko KalPan toimiston tilalle tullut jokin pelifirma tms, mutta ei. Millä ihmeen keltaisella Robocopilla siellä nykyään luodaan imagoa,eikös robottikiekko ollutkaan Dufvan Jukureiden tuotemerkki joskus kymmenen vuotta sitten?
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Kävin taannoin Kuopiossa ja katoin ensin siinä teatterin jälkeen kävellessä, että onko KalPan toimiston tilalle tullut jokin pelifirma tms, mutta ei. Millä ihmeen keltaisella Robocopilla siellä nykyään luodaan imagoa,eikös robottikiekko ollutkaan Dufvan Jukureiden tuotemerkki joskus kymmenen vuotta sitten?
Onneksi olkoon. Tämä viesti kilpailee "kaikkien aikojen turhin viesti jatkoaikaan ikinä"-kategoriassa hyvin korkeilla sijoilla
 
Itse en välttämättä mitään suurta kriisiä kehittelisi tästä eilisen pelin yleisömäärästä. "Säälipleijarit" ovat kautta historiansa vetäneet katsojien pääsääntöisesti kovin heikosti. Jos muistelen viime vuotta, niin vastaavan vaiheen lauantainen ottelusarja-avaus SaiPa-Ässät veti Kisapuistoon samanlaisella kahden päivän myyntiajalla vain 2847 katsojaa (tosin lippujen hinnat olivat aika paljon korkeammat kuin Kuopiossa eilen). Pelicans ei ole oikein koskaan seurana vetänyt Savossa, vaikka sen pelit ovat usein aika olleet aika viihdyttäviä.
Näinhän sen on sitten oltava. Oliko Kalpan viimeiseksi jääneessä playoffs-ottelussa paikalla kuinka monta katsojaa yli kolmen tuhannen?

Kun se peli ei vaan kiinnosta niin ei se sitten vaan kiinnosta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Näinhän sen on sitten oltava. Oliko Kalpan viimeiseksi jääneessä playoffs-ottelussa paikalla kuinka monta katsojaa yli kolmen tuhannen?

Kun se peli ei vaan kiinnosta niin ei se sitten vaan kiinnosta.
Näkyykö KalPa vieläkään millään tavalla katukuvassa Kuopiossa? Silloin ei näkynyt kun siellä asuin. Hyvä markkinointi voi tehdä ihmeitä yleisömäärille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KalPa
Eilisessä Savon Sanomissa oli Jukureista usean sivun juttu. Lue nyt Kimmo sekin miten siellä asioita hoidetaan. Aika monta asiaa suoraan kopioitavissa tännekin.
 

Adam89

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tunnelma hallilla on pysähtynyt, homma ei tarjoa mitään uutta. Ehkä pelitapakin pitäisi olla sellainen, että karvataan kahdella ja laidat ryskyy, eikä muistuttaa jalkapalloa jäällä - jokainen tietää, miten unettavaa seurattavaa jalkapallo on! Homma on jotenkin nähty, kyllä sitä katsoo, mutta tunnetta ei riitä hallilla eikä jäällä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Näkyykö KalPa vieläkään millään tavalla katukuvassa Kuopiossa? Silloin ei näkynyt kun siellä asuin. Hyvä markkinointi voi tehdä ihmeitä yleisömäärille.
Näkyy. Yksi kyltti mistä näet milloin pelataan on Haapaniemellä, toinen on Kolmisopella ja kolmas on Studentian kuppeessa. Siinä kaikki. Eeku joo nyt tuotiin mukaan playoffnäkyvyyttä isolla kädellä kun laitettiin kaksi lakanaa sillankuppeisiin. Toinen siihen Neulamäen/Prisman siltaan ja toinen keskustasta Puijonlaaksoon menevään siltaan jonka ali kukaan ei edes koskaan aja kuin korkeintaan KYSsille mennessä jolloin tuotakaan ei edes huomaa. Siinäpä meidän KalPa katukuvassa.

Tuntuu kyllä että kun Pelimies vielä oli toiminnassa niin myös KalPa näkyi Kuopiossa hieman enemmän. Nykyään kun ei tuota enempää näe niin mistäpä edes tiedät onko pelipäivä tai muutakaan aina menossa, jollet sattumoisin autolla ajaessa ole liikennevaloissa ja havahdu vilkaisemaan 10v vanhoihin tienviittakyltteihin. No mutta kuten herra Huttunen ja ilmeisesti ylempi johto on sanonunut että keskitytään SOMEEn kun tuo muu markkinointi on niin kallista. Sniisk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös