En tiedä, mikä siellä Kuopiossa on, mutta ei kai tuo nyt täysin osaamattomuudenkaan piikkiin voi mennä. Mitä olen itse muutamaan otteeseen käynyt Kuopiossa niin KalPa näkyy katukuvassa hyvin ja vaikuttavat aidosti yrittävän markkinoida tuotetta kannattajalle. Toista on meno Tampereella, jossa Tappara näkyy katukuvassa Ilvestä vähemmän, playoffeissa tosin paljonkin enemmän.
En tiedä, millaisia lipunhintoja Niiralassa pidetään ja kuinka paljon on pyritty saamaan mainontaa kauemmaksi Kuopiosta lähialueille. Onko vika sitten tuotteessa, kiinnostavissa yksilöissä, pelitavassa, menestymättömyydessä vai missä? Kuopiossa kuitenkin tehdään ihan oikeasti asian parissa töitä, jota ei monella muulla liigapaikkakunnalla oikeasti tehdä. Jos vertaa Kuopiota lyhyiden visiittien perusteella niin huomattavasti osaavampaa markkinointia on kuin esim. Tampereella.
Liigan pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä ihan kokonaisuudessaan, että pitääkö nämä pelit yhdistää osaksi jotain toista tapahtumaa ja pitäisikö pääsylipulla saada jotain ihan muutakin kuin pelkästään pelituote. Ongelmat ovat koko valtakunnan laajuisia ja pikkuhiljaa pitäisi herätä, että mikään markkinointi ei pelasta. Verkostomarkkinointi voisi olla liigalle esimerkiksi yksi sellainen asia, jota kannattaisi kokeilla.
Esim. pienemmillä paikkakunnilla piirit ovat pienet, joten kausikorttilaiset voisi laittaa erilaisten tarjousten ja lisäetujen voimalla (henkilökohtaisesti itse kausikorttilaiselle etuja) ja alempia hintoja esim. kausikorttilaisen kaverille, perheenjäsenelle, tuttavalle jne. Tällä tavalla osa markkinoinnista saataisiin suoraan ulkoistettua kausikorttilaisille ja itse yrityksen ei tarvitsisi laittaa asiaan niin suurta panosta.
Ihmisten verkostoja kannattaa hyödyntää ja pistää panoksia niihin, jotka eniten tuotetta käyttävät. He myös yleensä tietävät tuotteesta ja sen puutteista eniten.