Ilmeisesti sinulla arvon palstatoveri meni tämä kevennys nyt täysin ohi ja tartuit siihen blondi -ilmaisuun liian terävillä kynsillä. Mielestäni tämä toisi mukavaa lisäpöhinää otteluun ja fiksu haastattelija hyvin kysymyksineen on oikein toimiva konsepti.
Itse en ole välimatkojen takia hallille vielä tällä kaudella päässyt.
- Hallin katosta tiputettavat ilmapallot tms. vastaavat, joissa sisällä ilmaislippuja tai vaikka sponssien tarjoamia lahjakortteja.
- Matsiin palkattaisiin "yleisöjuontaja", joka viihdyttäisi välillä pelikatkoilla yleisöä ja esittäisi tuttuja kysymyksiä.
- Perinteiset halipusinusi-kamerat mediakuutiolle ja muuta kameroilla leikkimistä joilla saadaan mukava "kontakti" yleisöön.
Lähinnä tartuin siihen, että toit kehitysehdotuksia ja epäkohtia tietämättä tosiasiallista tilannetta (koska et olet päässyt hallille). Halinusipusi-kamera pyörii ja yleisöjuontaja (Jylhäsalmi) viihdyttää ja kyselee kansalta. Pisteet silti konkreettisista kehittämisehdotuksista, joita kuulutin.
Olisiko hallin katosta tippuvat ilmaisliput, kisscamit tiistaisessa Sport-matsissa tai edes Jokereiden tasoinen LED-show syy lähteä hallille matsista toiseen? Ehkä hetken ihmiset jaksaisivat tulla niitä katsomaan, mutta lopulta käteen seuralle jäisi vain luu, kulut ja show pyöritettäväksi.
Ilmaislipuista. Ilmaisella lipulla saa ilmaisen joukkueen. Hyvästä tuotteesta mielellään maksaa. Mitä tapahtuu, jos kaikki ehdollistuvat odottamaan ilmaisia lippuja? Todennäköisesti yksi voittaa ja loput pettyy (eivätkä tule hallille).
Syyt ovat mielestäni jossain paljon syvemmällä markkinoinnissa. KalPa yrittää olla paljon suurempi, mitä on - liputetaan taistelua Puolesta Savonmaan, vaikka "oma saluuna", Kuopio on vielä valloittamatta. Eikö tämä tee kaikesta vähän showsta vähän paradoksaalista?
Joku Kuopiossa (tai Savossa) asuva saattaa liputta Kärppien puolesta, mutta liputtaisiko joku Oulussa (tai Lapissa) asuva pulliainen muun kuin Kärppien puolesta? Ei helvetissä.
Jos meinaa joskus olla kestävällä pohjalla menestyvä, pitää olla ensin pieni ja sympaattinen ja voittaa oma kaupunki puolelleen (esimerkkeinä nyt vaikka JYP, SaiPa, Ässät...). Markkinointi elää edelleen samaa huumaa, kun ykköskenttänä oli Kapanen-Sahlstedt-Mäkiaho. Nyt ykkösen sentteri on Balazs Sebok ja ei - se ei kuorruttamalla tai somessa postaamalla sen kovemmaksi pelimieheksi tule.
Koska ensin...
Ei se tunnelma siitä parane ennenkuin pelaajat osoittavat olevansa shown arvoisia.