Mielestäni tuo tapahtui kyllä hieman vahingossa. Jalasvaara ei ollut oikein hereillä ja Hakkarainen vähän arpoi selkeästi, että lähteekö edes taklaamaan. Näin tällä kertaa. Hakkarainen luultavasti poiss yhden ottelun. Uskoisin ainakin.
90% näissä tapauksissa, joista on ollut vuosien aikana porua/tullut erimittaisia rangaistuksia, olen ollut puhumassa taklattavan vastuun puolesta, tämän tilanteen näen jo osittain eri tavalla, toki Jalasvaara pelaa kiekkoa vähän väärällä tavalla, mutta silti laittaisin tästä kyllä jo Hakkaraisenkin piikkiin suht paljon, näkee jo kaukaa, että Jalasvaara on erittäin vaikeasti taklattavassa asennossa ja pää alhaalla, silti ajaa päin. Lisäksi mikä itseäni ihmetyttää on se, että Jalasvaaraan suunta on sama koko ajan eikä mies tee mitään sen suurempaa väistöliikettä ja silti taklaus kohdistuu suoraan reiden/polven seutuville.
Tässä on erona moniin muihin taklauksiin (joista olen ollut suunapäänä puhumassa taklattavan vastuusta) se, että Jalasvaara ei laske päätä juuri ennen taklausta (vaan jo huomattavasti aikaisemmin) eikä käännä selkää juuri ennen taklausta. Toki pelaa sinänsä väärin, että näkee karvaajan tulevan kohti, mutta päättää silti pelata kiekkoa pää lantion korkeudella. Siinä tilanteessahan karvaajalle ei jää mahdollisuutta taklata vartaloon, mutta en kuitenkaan tässä tapauksessa näe sitä puolustuksena Hakkaraiselle.
Aletaanko Suomessa taklaamaan junnukiekossa liian myöhään vai mistä johtuu se, että näitä tapauksia tulee lähes viikoittain? Taklaukset itsessään ovat erittäin harvoin törkeitä, mutta silti seuraukset ovat pitkiä poissaoloja.
Edit:
Totuushan ikäväkyllä on se, että Hakkaraista yritettiin kampittaa, jolloin tämä sinällään ikävä tapahtuma sattui.
No voi huhhuh, mulla ei todellakaan ole värilaseja kumpaankaan suuntaan ja tuo kommentti on kyllä niin värilasit päässä tehty, että oikein huvittaa. Jalasvaara ei edes katso Hakkaraisen suuntaan, on lähdössä pelaamaan peliä kiekon suuntaan ja muutenkin tuntuu oudolta ajatus, että miehen, joka juuri pelasi kiekkoa, ei katsokaan vastustajan "kampitettavaan" päin, tarkoituksena olisi kampittaa vastustajan pelaaja. Hakkarainen olisi voinut väistää tilanteen ja jättää taklaamatta (vaikuttaa jopa, että tämä vaihtoehto käy mielessäkin, mutta jostain syystä päättääkin taklata).