As Salaam Aleikum!
Olen viime aikoina ryhtynyt käyttämään erityisesti muslimien suosimia itämaisia hajusteita. Noissa ei käytetä lainkaan alkoholia. Itse tykkään noista kovasti, ja olen alkanut vähitellen siirtyä pois tavanomaisista taxfree-tuotteista. Myös vaimo tykkää ja se onkin poikkeuksellista. Hän ei jostakin syystä ole vuosiin sietänyt minkäänlaisia miesten eikä oikein naistenkaan hajusteita samassa huonetilassa.
Viime talven Arabian reissulta tarttui mukaan seuraavia tuotteita:
* Amouage Memoir
* Amouage Epic Man
* Arabian Oud Woody
* Arabian Oud Durrat Al-Arabia Men
Noista on vaikeaa nimetä ehdotonta suosikkia. Osa Arabian Oudin tuotteista on brandin omassa eurooppalaisessa nettikaupassa ihan järjellisissä hinnoissa, mutta Amouage on sikakallis merkki missä tahansa. Ostin 100 ml Amouage Memoirin Dubain lentokentän duty freesta ja vastaavan Epic Manin Omanin puolelta, hinta molemmissa noin 170 euroa. Arabian Oudin tuotteet olivat selkeästi edullisempia, mutta valmistajalla on myös joitakin todella arvokkaita tuotteita. Arabian Oud on myös tunnettu burnerissa poltettavista aromaattisista puulaaduista, joista myös käsite Oud on peräisin.
Jos haluaa käyttää erittäin korkealaatuisia hajusteita joita ei näillä seuduin juuri muilla kohtaa, niin nuo arabialaiset ovat mainio vaihtoehto. Luulen että täydennän, insha Allah, jatkossa valikoimaani uusilla arabituoksuilla jatkossa, sen verran vahvasti olen oppinut noihin.
Lisätietoja tuotteista valmistajien sivuilta:
*
Amouage (UK-sivusto, sisältää nettikaupan, brandi on omanilainen)
*
Arabian Oud (UK-nettikauppa, hyvin tuotetietoa, brandi on saudi-arabialainen)
Mäss-Sälääm!