Hajusteesi

  • 25 667
  • 174

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On tuossa jonkin sorttisia pulloja, osuvin tähän topikkiin mainittava on varmaan Diorin Pure Poison.

Kainaloihin laitan apteekista saatavaa Batsia. Todella toimivaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hajusteketju

Omat käytössä olevat suosikit:

Christian Dior Higher Energy EDT
Puma Jamaica 2 EDT
L'au Par Kenzo stick deodorant
Carl Lagerfeldt Classic stick deodorant

Nämä ovat siis päivittäisessä käytössä. Puma ja Kenzo ovat kevyempiä vaihtoehtoja ja Dior ja Lagerfeldt hieman raskaampaan käyttöön fiiliksen mukaan.

Naisten hajusteista ehdoton suosikki on Prada EDP. Tämä tuoksu vie miehen mennessään. Käykääpä testaamassa, jos olette aikeissa ostaa naisellenne tuoksua joululahjaksi.

Hajusteitahan tulee käyttää hillitysti, jottei kenelläkään kirvele silmiä. Muutama learning point hajusteiden käytöstä:

-Älä käytä kosteaan ihoon, sillä aromit haihtuvat nopeasti ja tuoksu voi olla jotain muuta kuin haluttiin.
-Kosteusvoiteen käyttö ennen hajusteiden käyttöä pitkittää tuoksun vaikutusta. Tämä varsinkin niille joilla on kuiva/atooppinen iho.
-Käytä hajusteita paikoissa, joissa ne saavat ilmaa. Hyviä paikkoja ovat ranteet, kämmenien yläosat, kaula, niska ja korvien taukset.

Tuoksua valitessa kannattaa oikeasti käyttää niitä testiliuskoja ja käyttää aikaa se 10-15 minuuttia, jotta oikea tuoksu tulee esille. Vähän sama juttu kuin punaviinien kanssa. Tuoksu/maku tulee esille vasta ajan kanssa. Moni tuote haisee paskalle, kun sitä suihkuttaa iholle, mutta vähän ajan päästä tuoksu muuttuu hyväksi. Monista paikoista saa noita testiampulleja mukaan, jolloin voi testailla tuotetta ajan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
- Boss Pure yleiskäytössä tällä hetkellä
- Boss Elements Aqua satunnaisessa käytössä
- Tommy Hilfigerin Tommy myös satunnaisessa käytössä

Carharttin talvitakkini tuoksui myös hyvälle. Tarkempaa tietoa koostumuksesta ei ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Samasta aiheesta muutaman vuoden takaa: http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=28286

Sen verran voin toki päivittää, että... päivitetävää ei ole. Clinique Orange Happy on yhä perustuoksuna, Burberryn Touchia silloin tällöin, samoin jotain Calvin Kleinin Eternitya. Mutta Cliniquella mennään pääasiassa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Melko homo ketju mutta mä tartun kyllä näihin...

Eli tällä hetkellä käytössä Armanin Code ja muita puteleita on sitten tusina tuolla kaapissa. Ei jaksa listata.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pakko itsekin vastata tähän. Itse käytän hajusteita todella harvoin, ehkä noin kerran kuussa tulee laitettua deotoranttia kainaloon. Kun kerran en hikoa, niin ihan suotta on niitä tököttejä silloin käyttääkään. JA jos parran jaksan ajella, niin sipaisen naamaan Niveaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vihreä Mennen, all the way.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Oma henkilökohtainen inhokkini taasen on Gaultierin La Male...jostain syystä tämä ei minuun iske ja lisäksi kaikki lökäpöksyt haisee tälle. Nicht für mich!
Le Malehan tuoksuu hyvältä! Enkä ole edes lökäpöksy :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pakko itsekin vastata tähän. Itse käytän hajusteita todella harvoin, ehkä noin kerran kuussa tulee laitettua deotoranttia kainaloon. Kun kerran en hikoa, niin ihan suotta on niitä tököttejä silloin käyttääkään. JA jos parran jaksan ajella, niin sipaisen naamaan Niveaa.

bansku perkele! Morohh...

Vihreä Mennen, all the way.

Klassikko. Hyvää myös sisäisesti nautittuna. Kysy vaikka Raksilan kulmilla pörrääviltä kodittomilta puistokemisteiltä.

Muija on raahannut ulkomaista Hugo Boss -hajusteita. On dödöä ja öö de koloonia. Silti saatan heittää aamulla olkavarteni alle Axe Africaa. Vulgääriä, tiedän.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pannaan mummia kainaloon.

Nojuu ei. Mielestäni noi stickit pitää olla suht hajuttomia ja jos haluaa tuoksua jollekin, niin sitten joku hajuste erikseen. Itse käytän vanhaa ja vuosia luotettua Polo Sportin valkoista (sisältä sinistä) stickiä. Omistan jonkun Kenzon vihreän joka tuoksuu aivan liikaa mielestäni. Bossin harmaasta tuli mieleen joku jugurtti ja annoin sen kaverille.

Hikeä noi ei kyllä varsinaisesti pidä mikään ja omistan myös jonkun Lumene Body Aktivian, joka pitäisi siis olla oikein sitä varten. En nyt sitten kesän käytännön kokeista oikein tiedä, onko sen parempi kuitenkaan.

Jännä muuten että yksi kaveri tyttö suositteli Tommy Hilfigerin yhtä tuoksua kehuen sitä. Ostin sen kun ei mikään maailman kallein ollut, vaikka itse en niin kauhean kovin siitä pitänytkään. Aikojen saatossa vastakkaisen sukupuolen edustajilta on tullut kuitenkin hyvää palautetta, joten mikäs sitä käytellessä.

Armanin Gio on hyvä valinta mielestäni, mutta maksaa aivan törkeästi. Se pienin joku 30 ml pullo lähemmäs 60e (Stockalla).

e:Ainiin, piti vielä sanoa, että en tajua ketkä käyttävät jotain spraypulloja kainaloihin. Ensin haisee aivan törkeän paljon ja jonkun ajan päästä jää jäljelle vain se hirveä ponnekaasun tuoksu. No, Axen mainoksissakin sitä ruiskitaan lähinnä pitkin koko kehoa. No en kyllä ole sillä tyylilläkään laittamassa.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
-Käytä hajusteita paikoissa, joissa ne saavat ilmaa. Hyviä paikkoja ovat (...) korvien taukset.

Joo paitsi että ei. Korvien takana iho on sen verran rasvainen, että tuoksu voi muuttua "härskiintyneeksi".

Armanin Code (naisten versio) on lähes päivittäin käytössä, satunnaisesti saatan laittaa "jotain muuta", jos satun saamaan kivan testerin tms. Olen laiska haistelemaan kymmeniä eri tuoksuja, ja siksi uusia tulee ostettua turhankin harvoin, kun sokkonakaan ei viitsi ostaa.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hugo Boss Dark Blue
Armani Gio
Calvin Klein Escape
Bvlgari Aqva Marine

Noita nyt on tällä hetkellä itselläni käytössä.

Paras naisille suunnattu tuoksu johon olen törmännyt on tämä Versacen tuote.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurikin täällä jo useasti mainittu Armanin Acqua Di Gio. Kyseistä merkkiä on tullut käytettyä jo ehkä liiankin monen vuoden ajan, vaihtelu voisi tässä(kin) asiassa virkistää.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Jaa, nyt kun joulua kohden mennään voisikin ottaa taas esille YSL Opium (EdT), en tiedä mutta omaan nekkuun siinä on jokseenkin jouluinen meininki:D

..normipäivinä menee polo sporttia ja hilfigeriä kainaloon, hajusteita käyttelen melko harvoin ja pullot hankkii vanheta kaappiin, etenkin jokunen after shave, polo sport ja hugo boss etunenässä mitkä siellä nyt on pyörineet pidempään. Jokunen bossi on kokonaan avaamatta ja melkein jäävät käyttämättä. Joululahjaksi voisi itelleen kyllä katella jotain uutta ja raikasta, ehdotuksia!
 

dimmu

Jäsen
Itsellä on tällä hetkellä Polo Ralph Lauren Blue, sekä joku Gant.. Molemmat semmoisia aika perustuoksuja..

Heitetäänpä kysymys: Kuinka paljon te laitatte hajusteita?
Itse en sitä paljoa laita. Sillä tavalla, että läheltä sen haistaa, mutta kaikki ohikulkijat eivät käännä päätään ja katso, että onko koko pullo pitäny suihkuttaa. Välillä törmää ihmisiin, jotka haisevat aivan järkyttävän kauas sille hajusteelle, mitä käyttävät. Silmät alkaa suunnilleen vuotaa ja ei loppupäivänä muuta haistakkaan, kun vieläkin jostain puskee se tuoksu.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Haiskahtaa homolle...niinkuin joku muusikko lausuisi. Itse en kyllä koskaan käytä mitään hajusteita. Naisilla ne kyllä ymmärrän, mutta en miehillä. Partavettäkään en ole koskaan käyttänyt. Deodorantin valitsen sen mukaan mikä sattuu olemaan halvinta tai mitä purkkeja kotoa löytyy.

Hampaat kyllä pesen, ajan partani, hiukset on siistit ja käytän dödöä joka päivä, mutta pitääkö sitä vielä hajustaa itseään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
dimmu kirjoitti:
Heitetäänpä kysymys: Kuinka paljon te laitatte hajusteita?
Itse en sitä paljoa laita.

Itselläni on tapanani tupsauttaa öö de kölööniä kylpyhuoneen ilmastoon ja hieman liikahdella siten, että tuoksua tarttu hitusen rytkyihin. En voisi kuvitellakaan töhäytteleväni tuoksua suoraan kaulaan täysinä pulsseina. Se synnyttäisi satavarman migreenin.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kainaloihin menee hajutonta ja alkoholitonta perus-Niveaa semmoisessa sinisessä Roll-On:issa. Pään alle sitten aamuisin kaksi suihkausta joko Kenzoa tai Chanelin Allure Homme Sportia. Armanin joku Night life on myös ollut kaapissa useamman vuoden mutta eipä ole paljon kulunut. Bossilla oli hyvä edt aikoinaan, Elements semmoisessa ruskeassa pullossa, harmi että lopetettiin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omat EDT:t

- Armani, Emporio HE
- Armani, Dark Code
- Jean Paul Gaultier, Le Male

Miksiköhän nuo EDT-pullot on muuten niin helvetin isoja? Tuo Emporion HE on kestänyt minulla varmaan jo 4 vuotta eikä loppua näy. Vähempikin riittäisi.

edit: Eli tarkoitin niitä "ei suihkutettavia", jotka kestää ikuisuuden. Suihkutettavat kyllä loppuu, kun niistä tulee aina litra joka suihkaisulla ja koko paita on märkänä.

Vieläkin on tuossa Emporio HE:ssä jotain pohjalla vaikka olen käyttänyt sitä lähes päivittäin jo 8 vuotta. Dark Code loppui parissa vuodessa (suihke). Olisi hauska kokeilla eri tuoksuja, mutta en minä jaksa nuita pulloja enemmälti vessankaappiin keräillä. Eihän hammastahnaakaan myydä 100 litran tynnyreissä, jumalauta!
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Riippuu ihan täysin, mitä joulupukki sattuu tuomaan (se tuo kyllä vähintään seuraavan vuoden hajusteet kerralla), tällä hetkellä käytössä Lagerfeldttiä, Palmolivea, Tabacia ja Adidaksen dödöä. Hiusgeelinä (joka sekin tuoksuu) on tällä hetkellä Schwarzkopfia ja L'orealia.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lagerfeldt hieman raskaampaan käyttöön fiiliksen mukaan..

Laageri on kyllä todellakin helvetin raskas hajuste ja kyllä haistaa kun Laakeria käyttävä on lähistöllä. Ei siinä mitään, ehkä turhan tunkkainen tuoksu minun mielestäni, mutta toimii varmasti jossain tapauksissa. On kuitenkin jo niin vahvaa tavaraa, että kannattaa tarkoin harkita aina mihin sitä laittaa, koska monet ovat hyvin yliherkkiä näille kemikaaleille. Lagerfeldtin jopa tuntee koko ajan liikkuessaan nenässään, kun harvoin käyttäjä itse huomaa hajusteen tuoksua, kun nenä turtuu siihen.

Itsellä ehkä turhankin monta näitä hajusteita, aina jostain tullut lahjaksi ja joskus tuli turhankin usein osteltua. Armani, Tommyn partavesi, Versace, Bruno Banani(kuulostaapa homolta) ja Mexx silloin tällöin käytössä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös