H-P Hänninen pois selostamosta

  • 13 941
  • 96

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Minusta Chara äännetään:

Senkko Haara
 

Messenger

Jäsen
Hieman off-topiccia mut ei tälle omaa ketjuakaan jaksa avata niin laitetaan tänne.
Elikkäs YLE kisastudio ja Laura Ruohola osas taitavasti kertoa pois jääneestä Rick Nashista monia eri faktoja mut tiesi myös että mies pelaa Atlantassa.Tuomo hieman hymyili kommentaattorin paikalla mutta ei viitsinyt korjata tilannetta vaan ilmeisesti antanut palautteen vasta pelin käynnistyessä..
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Hoopi paikkansa saa pitää.

Itävalta-Sveitsi- peli oli taas loistava osoitus siitä, että miehestä on laadukkaaseen selostukseen myös kiihkeässä kiekkopelissä. Itse tykkään H-P:n tyylistä enemmän kuin Mertarannan kiihkoilusta, vaikka Antsakin saa puolestani pitää jopinsa.

Varsinkin Sakke Pietilän kanssa Hoopi muodostaa hyvän kaksikon, joka pysyy kiitettävän hyvin pelissä mukana.
 

Aksu

Jäsen
Hoopi yksin on silkkaa tuskaa. Pietilän kanssa ok. Kommentaattoria suosittelen myös Mertarannalle, mutta taitaa Ylen perinteitä vaalien selostajien egot olla liian isoja ASIANTUNTIJALLE. Mertsi varsinkin ärsyttää nykyisin hävyttömän paljon. Ylisanoja liikaa, mielipiteet vaihtuu lennossa lyhyenkin ajan sisällä, näkemys pelistä heikko... En kestä kuunnella. Olkoon se sinivalkoinen ääni, mutta silloin kun suomi ei pelaa tulee kiinnitettyä huomio myös ohjelman toteuttajiin.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Zeic
Suurin osa selostajiin kohdistuvasta kritiikistä on mielestäni täyttä roskaa ja sellaisten henkilöiden kirjoittamia, joiden mielestä hyviä selostajia ei ole olemassakaan. Laittakaa äänettömälle niin ei tarvitse kärsiä.
Tähän ei ole juuri lisättävää. Itse olen oikein tyytyväinen sekä Hännisen että Mertarannan selostuksiin, enkä kyllä ymmärrä yhtään näitä jatkuvia itkuja täällä ja esim. Iltasanomien keskustelupalstalla. Hirveä valitus ja haukkuminen koko ajan, oli siellä selostuskopissa sitten ihan kuka tahansa.

Sitäpaitsi väkisinkin putoaa pohja esim. ihan oikeasti huonojen selostajien arvosteluilta, kun samat ihmiset ja nimimerkit haukkuvat kaikki muutkin selostajat ihan samalla tavalla. Ihan oikeasti,vaihtaisikohan esim. nimim. Rocco vaikkapa Mika Saukkosen Hännisen tilalle selostamoon? Tai miltä kuulostaisi tosiaan vaikkapa Pentti Lindegren Mertarannan paikalla?
 

Rocco

Jäsen
Minä valitin vain H-P:n hillittömästä kotiinpäinvedosta Itävalta-Kanada ottelussa ja parin muun aikaisempien kisojen matsista, jossa pelaa Pohjois-Amerikkalainen joukkue.

Muutenhan H-P:n selostusta en ole kritisoinut.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei YLE:n tiimissä mitään vikaa ole. Mertsi varmaankin ärsyttää joitakin sen takia, että hän on liikaa esillä. Hyvä selostaja kuitenkin, ei missään tapauksessa pois!

H-P saa jatkaa, tekee mielestäni juuri sellaista uutisointia mitä haluankin kuulla.

Kritisoijille heittäisin: Kuka teille sitten kelpaisi jos nykyiset eivät?

Ja turha väittää että tekisitte itse paremmin, kuten täällä jo joku koiranleuka ehdotti. Nauroin makeasti.
 

ZiPA

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Dallas Stars, Detroit Red Wings, Edmont
Viestin lähetti pyhimys
Huvittaisi kuulla miten slovakkiselostaja lausuu esim. Söderholmin ;) Eiköhän se slovakialaisittain sen sano. Tuskin yrittää sanoa suomalaisittain.

No toivottavasti ei, kun kerran ruotsinkielinen nimi on kyseessä... :)
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Tulppu

Ja turha väittää että tekisitte itse paremmin, kuten täällä jo joku koiranleuka ehdotti. Nauroin makeasti.

Mua sinne joku huumorilla heitti, kun sanoin että olen itse selostanut urheilua telkkariin ja radioon.
 

lokki

Jäsen
Onko "keskeen" suomea?

Ainakin minulle sattuu ikävästi korvaan kun "kiekko syötetään keskeen". Onko se "keskelle" niin vaikea sanoa? Sama asia futiksen puolella.
 

Jarte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey,VG-62,Liverpool, Inter Tku
Älkää nyt horisko, H-P on loistava selostaja kunhan ei selosta Suomen pelejä.

Ketään toista selostajaa kuunnellessa ei tule niin nopeasti uni kuin H-P:tä kuunnellessa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jarte
Ketään toista selostajaa kuunnellessa ei tule niin nopeasti uni kuin H-P:tä kuunnellessa.
Jos kotonasi näkyy Urheilukanava, niin katsohan sieltä niitä pelejä...

Sellainenkin muuten kävi Urheilukanavan selostuksesta ilmi, että Antti Laaksonen pelaa Minnesota Northstarsissa.
 

Skorppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja tutkapari Jalkanen & Jäminki.
Re: Eihän tuo mitään siis HP

Viestin lähetti Loponen
Katsoiko kukaan uusintana USA-Suomi peliä urheilukanavalta sunnuntaina.

Selostajan nimeä en tiedä. Kaveri oli kyllä aikamoinen Robotti tapahtuipa sitten mitä tahansa. Olisi myös kiva tietää oliko selostus LIVE vai ns. Play Back..
MIkäli LIVE = Kuka katsoisi/kuuntelisi.
Mikäli Play Back = Kotiläksyt voisi yrittää tehdä paremmin.

mm. Kapanen sai ottelurangaistuksen (10 + 2 = peliaikaa vähän jäljellä = ei tarvi istuu penkillä). Tämä jälkeen Kapanen kuitenkin pelasi selostajan mielestä jossain ketjussa.

Onneksi selostajan mielestä Hentunen pisti limpun reppuun. Eikä ylämummoon (se oli kuin olikin KOHO)!! Tällöin olisi jäänyt tämäkin extreme kuunnelma kuulematta.

Minä katsoin ja kyllä oikein hävetti sen selostajan puolesta puhu koko ajan jostakin muusta ja ei yhtään korottanu ääntä kun suomi teki maalin.......
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: H-P Hänninen pois selostamosta

Viestin lähetti Rocco
Jos sinua (tai jotakuta muuta) kiinnostaa, niin olen selostanut urheilua televisiossa ja radiossa,

KLIP - - - - - - - - - - KLIP - - - - - - - - - - KLIP - - - - - - - - - - KLIP

Olen tehnyt hommia myös YLE:lle, silloisen työpaikkani kautta.

Et kai vain ole Osku Laukkanen ;). Siinä oli nimittäin kaikkien aikojen huonoin lätkäselostaja, mitä tuolla kanavalla on ikinä ollut. Muista selostajista vain Bubi "Pöpi" Wallenius vetää vertoja Oskulle...

Onhan tuota Hoopia aina ihan mukava kuunnella, saa ainakin nauraa. Vitsit ovat huonoimmasta päästä, mutta Sakke se jaksaa niille hekottaa! Pitäisi tuo Pietilän hevosastmanauru poistaa Yleltä eikä mitään muuta!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
En kestä Hööbi Hännistä, joten kokeilin sitä toista kotimaista ja Kunnasta. Herran jestas sentään. Kunnashan on ihan jees ja sitä paitsi ihan kliffoja kommentaattoreita (Peter Stasny ja Erkka W.).
Pikkaisen on erilaista ja suosittelen muillekin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Hiukan aiheen vierestä

Mulle on jäänyt Hoopista parhaiten mieleen, kun herra edellisissä futiksen EM-kisoissa selosti jotain Hollannin peliä. Koko pelin ajan tuntui, että jätkä on "lievästi" oranssien puolella. Sitten jossain vaiheessa repesin kun Kluivert pisti börsän. Ensin Hoopilta tuli viitisen sekuntia hillitöntä hohotusta tyyliin "hoohohohoooooooo" ja sen jälkeen kaveri alkoi laulamaan "oo campioonee, oo campioonee"... ikinä en unohda tuota helmeä, tänks Hoopi.

Jollain tavalla tuntuu, että kaveri on aina jomman kumman puolella enemmän, joten puolueetonta tästä huumoriveikosta ei ainakaan saa. Lisäksi ennakoi hiukan liikaa luottaen omaan näkemykseensä (mailalla Divisiä päähän, antamattomia jäähyjä, kiekko pomppii yli jostain mailasta vaikkei koskaan osunut mihinkään).
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Olen pitänyt Hoopia sellaisena perusvarmana selostajana, joka ei paljon tunteita herätä puoleen eikä toiseen, mutta tämän ketjun viestit puolesta ja vastaan todistavat, että olen ollut väärässä.

Tuohon Hoopin puoluellisuuteenkaan en ole koskaan juurikaan kiinnittänyt huomiota. Ilmeisesti se johtuu siitä, että olen ollut yleensä Hoopin kanssa saman joukkueen puolella; olen aina kannattanut jalkapallossa Hollantia ja jos ei oma suosikki pelaa olen yleensä pienemmän puolella (esim. Itävallan CAN-AUT -ottelussa). Ehkäpä se, että pidän Hoopista selostajana keskivertoa enemmän (näköjään) johtuu tästä.
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Re: Re: H-P Hänninen pois selostamosta

Viestin lähetti VH87
Et kai vain ole Osku Laukkanen ;). Siinä oli nimittäin kaikkien aikojen huonoin lätkäselostaja, mitä tuolla kanavalla on ikinä ollut.

Kun noin sanoit selostustaidoistani, niin on pakko sanoa että EN OLE OSKU.

(En ole Osku muutenkaan)
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viestin lähetti Iker


Eiköhän nuo oikeiden nimien käyttö johdu siitä, että pelaajien kisapasseissa lukee sama nimi kuin henkkareissa, eli Matt Cooke on järjestäjien kirjoissa Matthew, Aki Berg olisi Aki-Petteri jne..

Edit: Muokkausta

Tuo selittää Matthew Cooken, mutta mikäs selittäisi sen että Daniel Brierestä on käytetty ainakin näissä kisoissa muotoa Danny Briere.
Tosin en ole kiinnittänyt huomiota miten Hoopo tuon sanoo.
Noita "Maali! HALOO" tapauksia on kyllä sattunut Mertarannallekin, mikä ei sinällään kyllä ole mikään puolustus.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti PTS

Heh, Pietilältä jäi mieleen kyllä melkoinen sammakko, väitti, että Rick Nash kuuluu Heatleyn ja Kovalchukin ohella Atlantan kovaan hyökkäyskalustoon. Vaikutti muuten, että Pietilä edusti nimenomaan sitä Kanadan ihannointipuolta, vaikka jakoi kyllä tunnustusta Itävallekin.

Taas Pietilä taisi väittää Venäjä-USA pelin erätauolla, että Rick Nash on yksi Atlantan lupaavista nuorista. Ei tainnut siis olla pelkkä lipsahdus. Ihmeellistä, mutta totta.
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Hoopi heleskattiin sieltä!

Uskomaton selostaja. Ensinnäkin ääni on kuin unihiekkaa, hän saa tehtyä jokaisesta pelistä tylsän. Sitten ne hölmöt sutkautukset :

"Lenerin suu möyhensi eilen purukumia kunnolla"
"Tämä Tsekki-hyökki-kiekko on ollut aika vaisua, mutta ovatpahan osaset kuitenkin kohdalleen loksahtaneet"

Ynnä monia muita...

Hannu-Pekka Hönönen nyt tuli kenkää!
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
HPH ON MAAILMAN HUONOIN JÄÄKIEKKOSELOSTAJA. PISTE.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Hoopi jatkaa hyväksi havaitulla sekoilulinjallaan:

Dany Heatley ei ollut ehtinyt vielä lähettää kiekkoa lavastaan kun Hoopi jo julisti Heatleyn laukovan tulisesti. Laukaushan sieltä lopulta tuli mutta sepä olikin aikamoinen luteen hönkäys lopulta. Dany ei edes virittänyt lämäriään tai mitään.

"Kertakaikkiaan loistava syöttö Pruchalta tuohon Dopitan maaliin." Samalla ruudulla näkyy kuinka Hlinka tarjoilee polven korkuisen vaikeahkon, joskin varsin oivaltavan poikittaissyötön Dopitalle.

Morrow niittaa Spacekin puhtaalla, hienolla pommilla vihreämmille niityille ja Hoopi kiehuu tuomarin ratkaisusta olla antamatta jäähyä Kanadalle. "Siitä OLISI pitänyt viheltää Kanadalle jäähy!"

Seuraavassa tilanteessa uusinnassa näkyy kuinka maalivahti Vokoun niittaa poikittaisella mailalla Kanadan maskimiehen nurin ja Hoopi voivottelee kuinka hidastuksesta ei näy mitään.

Ei siinä mitään, jos näitä silloin tällöin tulisi mutta kun liukuhihnalta. Enkä pidä itseäni minään virheiden metsästäjänä ja kyttääjänä. Särähtävät vain aina korvaan nuo Hoopon höntyilyt.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti scholl
Hoopi: "Joukkotappelu ... mahtavaa menoa"

Edit: lisäys: "No niin, siellä on jo turvamiehetkin paikalla"

"Tämä ei ole lapsille sopivaa nähtävää!"
"Onneksi kello on jo yksitoista"

Voi helvetti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös