Huhhuh, olis hieno kuulla muita tarinoita CD:n teosta, mutta eiköhän me vielä saada nekin jutut kuulla. Noilta vuosilta voi olla melkosen paljon mielenkiintosta juttua kerrottavana. Tuo Brainin tarina on kyllä aika hullun kuulonen, mutta uskon kyllä tohon. Axlin perfektionismi on voinut pahentua vuosien saatossa, siltä ainakin vaikuttaisi. Jos kerta joka ikisen nuotin luominen on oltava noin tarkkaa puuhaa, niin onhan tuo aika eri tyylin menoa kuin monella muulla yhtyeellä. Brain on kuitenkin mahtavan oloinen tyyppi, taidokas rumpali ja on harmi ettei hän ole enää bändissä (ainakin näin olen itse asian ymmärtänyt).
Näköjään albumin kansikuvakin on ilmestynyt nähtäväksi, kuten myös biisilista. Albumin kansikuvan olen muistaakseni jossain nähnyt jo aiemmin. Biisilistasta löytyy tällä hetkellä 10 biisiä jotka ihmiset ovat jo saaneet ladattua netistä vuotojen takia, tai sitten niitä on 11 noista jos This I Love on tuo New Song #2. Joten sikäli tuo on toki pieni pettymys, mutta luotan vahvasti vähintään yhteensä kolmen albumin julkaisuun, mahdollisesti vuosina 2010 ja 2012 jos tuo huhuttu trilogia-juttu pitää paikkaansa.
Catcher in the ryeä odotan ehkä eniten noista biiseistä jotka olen jo kuullut, toki siksi, että ollaan saatu kuulla vain yksi vanhempi versio siitä. Catcher on itselle niitä timanttisinpia hetkiä uudelta Guns N' Rosesilta, sitä ei voi vieläkään kieltää vaikka uusia vuotojakin on pukannut. Luulisin, että Catcher kuuluu ainakin niihin biiseihin, jotka on tehty jo vuosien 1994-1998 välillä. Tossa on minun mielestä vielä sitä Use Your Illusions - soundia. Se fiilis, minkä Catcher tuo, on joka kerta upea, vain Axl pystyy tälläseen.
Toki Sorry on hieno kuulla myös noista, voi olla melko rankka pläjäys, tuo varmasti loputkin rippeet uudesta Chinese Democracy soundista esille.
Vaikka kokoajan tulee uutta tietoa levystä, on vieläkin vähän hyvällä tavalla outo fiilis levystä. Mutta kun vuosia on odottanut tätä, toisinaan kovemmin ja toisinaan vähemmän, niin onhan tämä monien fiilisten summaa, joka varmasti purkautuu kun levyyn pääsee todella käsiksi. Ja voin jo nyt sanoa, että Chinese Democracy tulee olemaan elämäni top-5 levyissä ja pitkään. sen verran monia muistoja tähän liittyy. Kun jotain tällästä on pitkään odottanut, ja samalla fanius bändiä kohtaan kasvaa, niin kyllä tämä levy tulee olemaan yksi rakkaimmista levyistä ikinä missään itselle. Toivottavasti myös monelle muulle.