Gretzkyn kommentit

  • 5 712
  • 52

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Bullshittia Jouni

Fleury sai sitä mitä pyysikin. Ensinnä mies jäi makaamaan Hasekin päälle, joten tässä vaiheessa jo maalivahdin koskemattomuutta oli rikottu. Toisekseen mies yritti potkaista, tiedä sitten osuiko Hasekia, mutta ainakin yritti ja siitä Hasek selvästi kimpaantui.

Maalivahdin potkimisista niitä poikittaisia mailoja jaetaan, ei maalivahdin puolustamisesta, vaikka raukkamaisesti sen tekisikin. Minusta Fleuryn teko oli vielä Hamrlikin tekoa raukkamaisempi, ja älä suotta mitään kanadalaisvihaa ala selvittämään kun ei sellaista ole olemassakaan - ainakaan Suomessa (poislukien tietysti Jags ja muut kommunistit).

Voidaankin kysyä, paljonko NHL:ssa tulisi pelikieltoa tahallisesta maalivahdin potkaisemisesta? En nähnyt siitä kuvakulmasta osuiko, mutta Theolta ainakin hyvä yritys 10.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä olen siitä, että Fleury ansaitsi koulutusta tilanteessa. Kenties tapa olisi voinut Hamrlikilla olla hieman toisenlainen, mutta tuollaistahan kiekko on. Onneksi mitään kummempaa ei tapahtunut.

Kanadalaisvihaa ei ainakaan minun nähdäkseni täällä päin esiinny, enemmänkin kunnioitusta. Kuitenkin arvokisojen koittaessa tilanne hieman muuttuu. Tähän mielestäni suurin syy on se, että kanadalaisilla on jostain käsittämättömästä syystä esim. mm-kisoissa oikeus valita matseihin mieleisensä tuomari. Miksei eurooppalainen tuomari pystyisi arvioimaan kanadalaisten tekemisiä?

Tämä on suurin yksittäinen asia, mitä minulle on jäänyt mieleen viime vuosien Kanada-otteluista. En missään nimessä väitä, että Suomi olisi Kanadaa parempi, tai että oltaisiin matsiakaan tuomarien takia hävitty. Ihmetyttää silti, miksi heidän pitää saada aina NHL-tuomari matsia viheltämään. Jos kerran pelataan kansainvälisillä säännöillä, niin senhän pitäisi olla sama, vaikka olisi japanilainen dumari. Ainakin oma arvostukseni kanadalaisia/usalaisia kohtaan lisääntyisi entisestään, jos he toteaisivat, että vihelsi kuka vaan, he ovat valmiita.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Sony "29!!

Viestin lähetti Jouni
Lienee syytä selvittää joitakin jääkiekon perusasioita ja muistella eilisen Tsekki-Kanada pelin tapahtumia varsinkin flintstonelle ja flonaldolle, jotka kuuntelivat pelin radiosta - minulla olisi myydä toinen televisioni - jos kiinnostaa, niin voitte paremmin valmistautua näihin jälkipeleihin.

- Kyllä mä sen pelin katsoin ihan TV:stä, sinusta en kommenttiesi perusteella olisi niinkään varma. Ja minulla ei tuossa pelissä ollut minkään väritteisiä taikalaseja silmillä, joten uskon että näin tilanteet puoluettomammin kuin sinä pystyit näkemään.

Viestin lähetti Jouni
Theoren Fleury ei kertaakaan ajanut Dominik Hasekin päälle - Fleury oli oikealla paikalla puoli metriä maalivahdin alueen ulkopuolella maila jäässä katse kentälle kun Hasek itse ajoi alueeltaan ulos selkä maaliinpäin liukuvaa Fleuria päin.

Fleury kaatui ja vietti toki ylimääräisen hetken Hasekin päällä - mutta ei ajanut ainakaan eilen Hasekin päälle -
Hasek tuli itse alueeltaan ulos.
[/B]

- Hasek oli alueensa ulkopuolella mutta ainakin Suomessa ja kansainvälisissä peleissä maalivahti on SÄÄNTÖJEN MUKAAN edelleen koskematon. Fleyry ei ajanut vauhdilla Hasekin päälle vaan peruutti Dominikin syliin, ja kun tunnen Fleyryn pelityylin niin uskallan väittää että tuo syliin peruuttaminen oli tahallista. Fleyry myös makasi tarpeettoman kauan (ja tuomarin siihen puuttumatta) Hasekin päällä.

Viestin lähetti Jouni
Toisen erän loppupuolella Owen Nolan liukui maalivahdin alueen ulkopuolella samalla tavalla ja törmäsi alueeltaan ulospäin tulleeseen Hasekiin antaen tälle pienen tönäisyn vauhtinsa takia. Nolankaan ei eilen ajellut maalivahtia päin.
[/B]

- Nolan olisi halutessaan voinut välttää kontaktin Hasekin kanssa. Nolanin teko ei ollut törkeä mutta NHL:ssä tuollaisella maalivahdin tuuppimisella olisi saatu aikaan melkoinen härdelli jossa Nolanille olisi varmasti kerrottu että maalivahtiin ei kosketa ja tällöin ei kukaan varmastikkaan huutelisi pelikieltoja maalivahtia puolustamaan tulleille pelaajille.

Viestin lähetti Jouni
Maalivahtia saa töniä maalivahdin alueen ulkopuolella jääkiekossa.
[/B]

- Ei muuten saa, ei ainakaan sääntöjä tiukasti tulkiten.

Viestin lähetti Jouni
Mario Lemieuxin toisen maalin jälkeen musta ja pyöreä kiekko näkyi kamerassa päivänselvästi kyljellään maaliviivan väärällä puolella Hasekin käännyttyä ja pudotettua se hanskastaan. Tilanteessa Mario itse ja Steve Yzerman kävivät näyttämässä tuomarille kiekon paikan.

Kiekko ei, olisi voinut joutua maaliviivan toiselle puolelle ellei olisi mennyt maaliviivan toiselle puolelle.
Tällä ei ollut sinänsä merkitystä, koska kiekko näkyi selvästi menneen Hasekin hanskaan ja hanska maaliviivan yli.
[/B]

- Se kiekko ei muuten näyttänyt menevän hanskaan vaan Hasekin kainaloon - huomasitko kuinka Hasek yritti kieriä siten että se kainalo pysyisi kokoajan viivan oikealla puolella? Ja kun tuomari antoi Kariyan aikansa töniä Hasekia saatiinhan se Dominaattori kiekkoineen sinne maalin sisään, joten maali oli silloin selviö.

Viestin lähetti Jouni
Roman Hamrlikin poikittainen lyönti Theoren Fleuryn selkään ei mielestäni ollut sopiva tapa muistuttaa pelaajalle maalivahdin koskemattomuudesta - täällä suurin osa kirjoittajista kannattaa tällaista jääkiekkoa - minä en.
[/B]

- Minusta maalivahdin koskemattomuudesta saa muistuttaa pienellä poikittaisella mailalla tönimisellä, jos rahkeet eivät riitä suoraan myllyttämiseen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Maalivahtia ei saa häiritä hänen ollessa alueensa sisällä. Mutta hänen ollessaan alueensa ulkopuolella häntä saa käsittääkseni taklata sääntöjen mukaan.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei saa taklata maalialueen ulkopuolellakaan. Olen tästä kyllä 99% varma.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jälleen kerran sama harhaluulo!

Eipä vain saakkaan koskea maalivahtiin edes alueen ulkopuolella,

Lainais säännöistä:

"Ryntäys
#606A

(b)
Pieni tai iso rangaistus tuomitaan pelaajalle, joka kohdistaa maalivahtiin jonkinlaisen rikkeen tämän ollessa maalialueellaan.

Maalivahtia EI saa taklata, jos hän on maalialueen ulkopuolella. Tilanteissa, joissa vastustaja tarpeettomasti koskettaa maalivahtia, pelaajaa rangaistaan estämisestä tai ryntäyksestä (pieni tai iso rangaistus).

Vastaavasti erotuomareiden on heti rangaistava maalivahteja kampituksesta, huitomisesta tai keihästämisestä maalialueen läheisyydessä."

Tässä myös linkki tuohon kyseiseen sääntöön:
http://www.sm-liiga.fi/pelisaannot.asp?osa=6#606a
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No tuo nyt on SMliiga, eihän sitä kukaan seuraa? :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hamrlikin temppu oli törkeä, mutta ikävä tosiasia on että tuollaisia tapahtuu, todella usein, eikä niistä useinkaan pelikieltoa tule, ellei pelaaja loukkaannu. Ja pohjois-Amerikkalaiset ovat tälläisissä tempuissa yleensä se antava osapuoli.

Onneksi kyseessä oli Fleury eikä kukaan syytön pelaaja.

Tuomari piti muutenkin tilanteessa valitsemassa linjassa, sillä kyseisessä vaihdossa oli sitä ennen ollut jo noin 4-5 tilannetta josta ei oltu jäähyä vihelletty.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Rullasinpa tuota videolta ja ei Fleury tosiaan molaria ajellut. Hasek lähti tulemaan Footen vetoa vastaan ja Fleury tulee samalla tekemään maskia eteen. Siitä sitten molemmat nurin ja Theo jäi siihen päälle makoilemaan sopivasti tilannetta viivyttääkseen. Hamrlik selvästi ylireagoi tilanteessa, mutta eipä se poikittainen millään 100km/h:n vauhdilla tullut. Hamrlik liukuu varsin hiljaa, mutta itse tuuppausliike tekee siitä voimakkaan. Lisäksi Fleuryn pieni koko lennättää miehen jäähän, isompi jätkä ei tilanteessa olisi välttämättä edes kaatunut. Joltain Hatcheriltä noita näkee harva se päivä. Selvästi jäähyn arvoinen temppu, mutta Gretzkyn megalomaaninen kitinä kyseisestä tilanteesta on kyllä aivan käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:
F

Flonaldo

Re: Sony "29!!

Viestin lähetti Jouni
Lienee syytä selvittää joitakin jääkiekon perusasioita ja muistella eilisen Tsekki-Kanada pelin tapahtumia varsinkin flintstonelle ja flonaldolle, jotka kuuntelivat pelin radiosta - minulla olisi myydä toinen televisioni - jos kiinnostaa, niin voitte paremmin valmistautua näihin jälkipeleihin.

On se hienoa, että meillä on sinut selvittämässä näitä perusasioita. Ja hähää, mulla onkin 32" Philips, sillä kolmella ylimääräisellä tuumallahan minä näin pelin varmasti paremmin kuin sinä. Minä ja flintstone emme tainneet ilmeisesti kuitenkaan ottelua seuratessamme olla kummankaan joukkueen kannattajia, toisin kuin sinä.

Theoren Fleury ei kertaakaan ajanut Dominik Hasekin päälle - Fleury oli oikealla paikalla puoli metriä maalivahdin alueen ulkopuolella maila jäässä katse kentälle kun Hasek itse ajoi alueeltaan ulos selkä maaliinpäin liukuvaa Fleuria päin.

Fleury kaatui ja vietti toki ylimääräisen hetken Hasekin päällä - mutta ei ajanut ainakaan eilen Hasekin päälle -
Hasek tuli itse alueeltaan ulos.

Siis, Hasek ajoikin Fleuryn, eikä toisinpäin? Taisipa sinun telkkarissasi tulla sitten lätkän tilalla naisten alppihiihtoa ja olit vain selostuksen varassa. Voinet valittaa tuosta epäkohdasta CBC:lle. Fleury pakitti Hasekin syliin ja istahti tämän päälle.

Toisen erän loppupuolella Owen Nolan liukui maalivahdin alueen ulkopuolella samalla tavalla ja törmäsi alueeltaan ulospäin tulleeseen Hasekiin antaen tälle pienen tönäisyn vauhtinsa takia. Nolankaan ei eilen ajellut maalivahtia päin.

Pieni tönäisy kiekottomaan maalivahtiin pelitilanteen ulkopuolella. "Pieni" ja "tönäisy" sanojen paikalle vaihtelisin hieman eri merkityksen omaavia sanoja, mutta noillakin valinnoilla tilannehan ei ole mitään muuta kuin maalivahdin päälleajo.

Maalivahtia saa töniä maalivahdin alueen ulkopuolella jääkiekossa. Veskarin ajelua - tätä isojen ja pahojen kanadalaisten yleistä taktiikkaa arvokisoissa - ei siis eilen käytetty. Joskus kanadalaisessa jääkiekossa ajetaan maalivahteja päin tahallaan, mutta eilen sitä ei tehty.

Ei saa. Ei saa. Ei saa. Maalivahtiin ei kosketa, ei. Ihmetyttää vain se, että koska olet tuon mielipiteesi kehitellyt, vai oletko aina ollut samaa mieltä - en usko.

Mario Lemieuxin toisen maalin jälkeen musta ja pyöreä kiekko näkyi kamerassa päivänselvästi kyljellään maaliviivan väärällä puolella Hasekin käännyttyä ja pudotettua se hanskastaan. Tilanteessa Mario itse ja Steve Yzerman kävivät näyttämässä tuomarille kiekon paikan. Kiekko ei, olisi voinut joutua maaliviivan toiselle puolelle ellei olisi mennyt maaliviivan toiselle puolelle. Tällä ei ollut sinänsä merkitystä, koska kiekko näkyi selvästi menneen Hasekin hanskaan ja hanska maaliviivan yli.

Kiekko näkyi siinä vaiheessa, kun peli oli ollut poikki useamman sekunnin, maali oli pois paikoiltaan ja Hasekia oli törkitty vaikka mihin suuntaan. Kukaan ei missään vaiheessa ennen vihellystä _nähnyt_ kiekkoa maalissa. Päättelemällä voi tulla siihen tulokseen, että sen siellä täytyi olla, mutta sääntöjen mukaan kiekko on nähtävä maalissa. Ja siitä mitä Mario ja Jatserman tekivät voi myös olla montaa mieltä.

Roman Hamrlikin poikittainen lyönti Theoren Fleuryn selkään ei mielestäni ollut sopiva tapa muistuttaa pelaajalle maalivahdin koskemattomuudesta - täällä suurin osa kirjoittajista kannattaa tällaista jääkiekkoa - minä en.

Ei se ainakaan sopivin tapa ole. Näissä peleissä vaan ei tapella, se on varmasti ollut kaikille selvää alusta lähtien.

Ja vilpertille vielä: Laske viiteen. Sen jälkeen mieti pitkään ja hartaasti oliko Tsekki-Kanada NHL-ottelu vai ei? IIHF:n säännöillä pelataan, veskareihin ei kosketa.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Myöskään NHL:ssä maalivahtiin ei saa koskea alueen ulkopuolellakaan.

"(NOTE) A goalkeeper is NOT "fair game" just because he is outside the goal crease area. A penalty for interference or charging (minor or major and a game misconduct) should be called in every case where an opposing player makes unnecessary contact with a goalkeeper."



http://nhl.com/hockeyu/rulebook/rule47.html#c
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Gretzkyn kommentista

Itse tilanteesta en sano mitään, mutta Gretzkyn kommentti muistuttaa suurelta osin sitä itkemistä IFK- tai Jokerilisistä pelikieltoja jaeltaessa. Kuten näissäkin valituksissa, totean suuren suomalaisen kevyen musiikin orkesterin sanoin "sitä saa mitä tilaa."
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maalivahtia ei ehkä saa taklata alueensa ulkopuolella, mutta kyllä heitä ehdottomasti saa ja pitää häiritä kaikin mahdollisin keinoin (vaikka sitten "töniä"), jos paikkansa jättävät ja osallistuvat peliin. Kiilaaminenkin lienee sallittua, joten kyllä veskarin pitää aina olla varuillaan mikäli lähtee maalivahdinalueelta seikkailemaan.

Ikävää, että niin harva tässä viestiketjussa on tuominnut Hamrlikin teon. Säälittävimpiä ovat ne, jotka sitä vielä puolustelevat. Okei, samalta näyttäviä poikittaisia näette SM-liigassa tai NHL:ssä joka viikko, mutta tällä kertaa tsekki meni voimankäytössä aivan liian pitkälle. Fleury makasi jäässä todella kauan pääsemättä ylös, ja moni täällä kommentoi miehen saaneen vaan hyvän opetuksen, koska (täysin harmittomasti) istahti Hasekin päälle. Siinä tilanteessa moni palstan kirjoittajista olisi kannettu jalat edellä ulos kaukalosta, ymmärtääkseni kaikki kuitenkin ymmärtävät selän alueelle tulleiden iskujen vaarallisuuden?

"Crackhead" ym. nimitykset kertovat paljon kirjoittajan asenteesta kyseistä pelaajaa kohtaan, joten ehkä nämä pitäisikin jättää vaan omaan arvoonsa. Ja sitten sanotaan vielä että ollaan objektiivisia, huhhuh!
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Olen samaa mieltä Mazzan kanssa siitä että tässä on kaikkien sääntötulkintojen keskellä unohdettu se tosiasia että jos Hamrlik olisi vetäny samanlaisen poikkarin Suomalaispelaajaan niin hänet oltaisiin jo julkisesti lynkatty. Mielestäni teko oli todella törkeä eikä millään tapaa oikeutettu.
Moni voisi kyllä katsoa tuon Fleuryn tilanteen uudestaan tänään jostain uusinnasta sillä minäkin olen ehdottomasti sitä mieltä että siinä on veskarin ajelu kaukana ja Hasek siinä nousee niin että törmää Fleuryyn, tosin Fleuryllä ei kyllä sen jälkeen ole mikään kiire pois Hasekin päältä. Hanskallinen muistutus Fleurylle olisi ollut ehdottomasti paikallaan mutta poikkari oli törkeä.

Mitä tähän Marion tokaan maaliin tulee niin minä ainakin pidin sitä selvänä maalina. En toki asiasta takuuseen voi mennä kun en röntgenlaseja omista.
 
G

Guest

Viestin lähetti champselyse
"If anyone is spewing propaganda, it's you, Great One."

Tuollaista itkemistä viimeiseksi olisin kanadalaisilta odottanut. V


Mitä ihmettä? Kanadalaiset ovat valittamisen, itkemisen, marisemisen ja mankumisen kuninkaita kiekkomaailmassa! Oletko koskaan tutustunut kanadalaisen median tai paikallisten fanien suhtautumiseen lajiin? Vaikka suomessakin osataan olla nurkkakuntaisia ja ennakkoluuloisia, niin Kanadassa se menee vielä monta astetta pidemmälle.

Kanadalaiset myös valittavat ja itkevät tuomarille enemmän kuin laki sallii. Vuoden 87 Kanada Cupissa Gretzky oli koko ajan Don Koharskin hihassa kiinni, jos peli ei ollut käynnissä. Vuoden 76 uuden vuoden aaton pelissä Canadiens-ZSKA eräs Canadiensin pelaaja ihmetteli joukkueensa saamaa jäähyä NHL tuomarille seuraavasti: "Eikö meidän olisi tarkoitus voittaa tämä ottelu?"....
 
G

Guest

Kiitos Wayne Gretzky, että palautit antipatiani Kanadaa vastaan! Eilen sanoin, että toivon Kanadan voittavan Suomen ensi aamun ottelussa, mutta nyt asia on selvä. Suomi voittoon!

On siinä harvinaisen tekopyhä, inhottava ja paska kiekkomaa. Let Canada rot in hell!

Ei riitä sanat kuvaamaan Gretzkyn idioottimaisia puheita. Miten ne voi olla tuollaisia?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jukka
Harvoinpa olen ollut enemmän samaa mieltä. Gretzkyn kommentit ovat verrattavissa surkuhupaisan metallibändi Manowarin uhoon. Ehkä kanukit ovat oikeasti tuolla tasolla, että he tarvitsevat tuollaista hömppää syttyäkseen.

Joku voisi myös huomauttaa Wayne's Worldiin että "Cold War is over, you moron!". Psyykkaus on psyykkausta mutta rajansa kaikella.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsoin kohua aiheuttaneen tilanteen nauhalta useaan otteeseen ja tässä ehdottoman objektiivisia kommentteja tilanteesta.

Fleury ei aja tilanteessa Hasekin päälle. Fleury menee aivan puhtaalla tavalla Hasekin etupuolelle ja pyrkii ohjaamaan viivalta tulevaa laukausta. Hasek putoaa polvilleen torjunta-asentoon ja liukuessaan eteenpäin hän törmää kevyesti Fleuryyn. Fleurylta menee jalat alta ja hän kaatuu Hasekin päälle. Kyse oli siis puhtaasta pelitilanteesta eikä Fleurylla minun nähdäkseni ollut minkäänlaista maalivahdin tökkimistarkoitusta. Tosin kaatumisen jälkeen Fleury pysyy tarkoituksella Hasekin päällä eikä päästä tätä nousemaan. Minkäänlaista potkun yritystä ei tilanteessa ollut toisin kuin Noose väitti. Ainakaan hidastuskuvissa mitään tuollaista ei näkynyt. Hamrlik ei varmaankaan edes nähnyt täysin mitä tilanteessa tapahtui tai sitten hän näki nimenomaan tuon, että Fleury piti tahallaan Hasekin jään pinnassa. Maalivahdin koskemattomuus on jääkiekossa kirjoittamaton sääntö niin kuin me kaikki tiedämme ja siksi Hamrlik muistutti Fleurya. Olen aika varma siitä, että joku Kanadan pelaajista olisi toiminut tilanteessa samaan tyyliin. Oikeutetuksi Hamrlikin tekoa ei silti millään saa tehtyä. Kyseessä oli törkeä, tahallinen poikittainen maila selkään ja minun nähdäkseni tuosta olisi pitänyt antaa vitonen ja ajaa Hamrlik ulos. Hamrlikin temppu ei ollut hyväksyttävä, mutta jossain määrin ymmärrettävä. Voimaa olisi vain muistutuksessa pitänyt käyttää huomattavasti vähemmän. Pieni hanskaaminen olisi ajanut asian paremmin kuin poikittainen maila selkään.

Ymmärrän Gretzkyn purkauksessa siis sen, että hän nosti esiin Hamrlikin törkeän tempun. Kaikki muu olikin sitten käsittämätöntä roskaa. Kanadalaisten patriotismi ja yksisilmäisyys omia kohtaan menee välillä todellakin överiksi. Olen aina ihaillut kanadalaisten ylpeyttä ja itseluottamusta, mutta liiallinen omaan napaan tuijottelu on kyllä ärsyttävää. Samaan syyllistyvät varmasti jossain määrin myös eurooppalaiset, mutta en ainakaan muista jääkiekon saralta kenenkään eurooppalaisen päästäneen yhtä yksisilmäistä ja tekopyhää tilitystä kuin mitä Gretzkyn eilinen palopuhe oli. Oman joukkueen herättelemiselle pitää löytyä muunlaisiakin keinoja.
 
Viimeksi muokattu:

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Jagr68

Vuoden 76 uuden vuoden aaton pelissä Canadiens-ZSKA eräs Canadiensin pelaaja ihmetteli joukkueensa saamaa jäähyä NHL tuomarille seuraavasti: "Eikö meidän olisi tarkoitus voittaa tämä ottelu?"....

Olitko kentällä vai mikä on lähteesi?
 

bsb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers& WHUFC
Itkemisen vaikutus

Kuvitellaan,että johtaisit joukkuetta ja antaisit huonosti menneen matsin jälkeen kommenttia.Olisiko parempi kertoa:" olimme tänään surkeita emmekä pystyneet pelaamaan paineitten alla" vai"naapurin sikailut eivät tuntuneet vaikuttavan erotuomariin koska yleisö ja media haluavat meidän häviävän".Molemmat ovat kieltämättä kärjekkään typeriä kommentteja,mutta tuntuu siltä,että Gretzky uhrasi "cooliutensa" kanadan joukkueen hyväksi.Pelaajat vapautuivat vastuusta;Pelaajathan EIVÄT itkeneet,entinen tähti siellä itki tappiota.
Wäinö on MR HOCKEY,joten se mitä hän sanoo herättää aina median ja
median mielipide ratkaisee tiukkoja tilanteita.Jos tiukassa matsissa tapahtuu esim.Kovalev Vs Ruutu tapainen kimurantti tilanne,erotuomarin ratkaisuun vaikuttaa ns yleinen mielipide vaikka tuomari kuinka lässyttäis mitä tahansa"ei nää yleisön reaktiot meidän työhön vaikuta".Onhan tosiasia,että kotijoukkue saa aina vähemmän jäähyjä.#99 yrittää kääntää "kuudetta pelaajaa" puolelleen.
Wäinö is Going For The Gold ja siinä käytetään kaikkia keinoja.Kun suomipoikaa ensi yönä käsitellään tylysti,luuletteko,ettei tuomariin vaikuta
Väinön kommentit?Nämä matsit ratkaistaan erikoistilanteissa.Nyt kun tavallinen NHL- tyylinen mainoskatkovenytys ei ole ylimääräinen taktiikkakuvio,pitää kehittää muita kiemuroita.
Ja Rudyn pellehypyt eivät ensi yönä saa aikaan muuta kuin haittaa aikaan
 

ipaz

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68
On siinä harvinaisen tekopyhä, inhottava ja paska kiekkomaa. Let Canada rot in hell!

Ei riitä sanat kuvaamaan Gretzkyn idioottimaisia puheita. Miten ne voi olla tuollaisia?

Kuinkas sinä nyt kiroamaan...

Mielestäni Kanadalaisten itselleen asettamat menestymispaineet alkavat purkautua tai sitten Gretzky teki niin kuin täällä on jo arvailtu: uhraamalla itsensä yritti herätellä joukkuetta, jotta tuo 50 vuotta kaivattu kultamitali saavutettaisiin.

Itse en katsonut Tsekki-Kanada peliä, joten en tiedä tuosta Fleuryn ja Hamrlikin yhteenotosta. Mutta tietenkin se on myös voinut vaikuttaa Great Onen pelinjälkeisiin, spontaaneihin kommenteihin. Ihminenhän paineineen Waynekin vaan on, vaikka peliaikanaan toisin olisi voinut luulla.

Itse toivon edelleen Kanadalle olympiakultaa, olkoonkin vaikka kuinka tekopyhiä tai paskoja tahansa! Kanada elää jääkiekosta aivan eri tavalla kuin Ruotsi, Suomi, Tsekki, Venäjä tai USA.

GO CANADA GO!!
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
thank da loord

Viestin lähetti Jagr68
Kiitos Wayne Gretzky, että palautit antipatiani Kanadaa vastaan! Eilen sanoin, että toivon Kanadan voittavan Suomen ensi aamun ottelussa, mutta nyt asia on selvä. Suomi voittoon!

On siinä harvinaisen tekopyhä, inhottava ja paska kiekkomaa. Let Canada rot in hell!

Ei riitä sanat kuvaamaan Gretzkyn idioottimaisia puheita. Miten ne voi olla tuollaisia?

Kiitos Wayne Gretzky, että palautit tämänkin pikku koillisurpon uskonnollisesta hurmoksestaan kiekollisen ristiretkensä pariin.

Kova älämölö Väinön puheista tuli, mutta muistettakoon nyt se että hänen tehtävänään on tuoda kulta Kanadaan, eikä miellyttää muun maailman lehdistöä. Ehkäpä olisi yön yli nukuttuaan asetellut sanansa hiukan toisin, mutta mitäs ihmeellistä siinä on että heti matsin jälkeen tunteet on vielä kohtalaisen pinnalla. Tietysti että sanojana on hillittynä herrasmiehenä tunnettu Gretzky, nostattaa kulmia vähän enemmän.
 

modano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kanadalaiset alkavat olla aika surullisessa tilanteessa. Taidossa, nopeudessa ja peliälyssä on jääty eurooppalaisille jengeille jo aikoja sitten. Viime aikoina myös kovimmat ja tsemppaavimmat pelaajat ovat löytyneet euroopasta.
Jäljelle on jäänyt Linrosin ja Fleyryn kaltaista itkevää kuonaa, jotka ovat todellisia jääkiekkoilijan irvikuvia, selkään taklauksineen ja maalivahdin päälleajamisineen. Tällaisia kavereita ei muualta löydy kuin elokuvan Syvä Joki maailmasta.
Jos nämä ovat niitä pelaajatyyppejä joita Kanadalaiset arvostavat, niin ei ihme että kisat menevät vuodesta toiseen päin persettä.

Roy muuten tajusi Kanadan alennustilan ja siksi kieltäytyi osallistumasta kisoihin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onneksi Gretz ja koko Kanadan kiekkoa seuraava kansa noin ylipäätään rakastaa kaikkia vastustajiaan, toisin kuin kateelliset ulkomaanpellet.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ymmärtäkää nyt Jags, Venäjä/NL/IVY ei ole voittanut kultaa sitten 92, joten Jags'n on käytettävä kaikki keinot jotka ovat mahdollisia jotta Venäjä taas voittaisi. Ja kun peli ei ole kulkenut, on tämäkin purkaus hyvin ymmärrettävää. Jags yrittää luoda tällä vain me vs ne henkeä.

modano, niin ja tuo sinun juttusihan oli täyttä bullshittiä. Kyse on parista asiasta a)Wayne ja Roy eivät oikein ole väleissä b)Quinn oli etukäteen luvannut Cujo'lle ykkösveskan roolin.

Muuten Roy kisoissa olisikin, eri asia onko valtava menetys, kun korvaajatkin ovat tuota tasoa. Mitenkään aliarvioimatta St. Patrick'a on hän huonompi nyt kuin 4-vuotta sitten.

Osittain off topic. On aika koomista, kuinka maajoukkueemme kyseessä ollessa kaikki on sallittua, mutta vastustajien temppuja ihmetellään. Jos/kun suomalaiset ovat itkeneet mediassa, niin aina se on aiheellista. Kun peleissä tehdään vaikka mitä sikaa tai filmauksia ala Jarkko Ruutu, niin 90% kaikista hurrailee. Sitten jos vastustaja tekee samanlaisen ollaan ihmeissään sikailuista, jne. Tuomitaan alimpaan helvettiin tuollaiset temput, jne. Jotain rajaa siihen yksisilmäisyyteen voisi tulla. Ei varmaan tarkoita, että jos kannattaa Suomea pitää olla sokea Suomen tekemille sikailuille, jne. Kai faktat voisi silti myöntää.

Noh huomaahan tuon liigassakin, paras esimerkki tuo kahvakeskustelu 90% kirjoittajista kirjoittaa vain siitä kuinka Tappara kahvaa ja oma jengi ei tee mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös