Paljon vähemmällä saavutit, kuin minä. Ja nousit C-nopeusluokkaan? Oon itsekin taas siellä ja pysynytkin, vaikka ihan kärkeen ei ole riittänyt.
Mielestäni aloitin C-luokasta ja nyt olen B:ssä, etenin sinne n. 10 kisassa. En kyllä muistaisi, että olisi itsellä ollut D-luokka ja jos oli, niin ei ollut kuin max. pari kisaa. Ihmettelinkin, miten porukka ajaa alusta asti niin kovaa.
Nyt pyörivä Maggiore on ensimmäistä kertaa oikein hauska kisa, kun siinä ei saa avustuksia päälle, lähdetään lähtöruudukosta ja renkaatkin ehtii edes aavistuksen kulua kisan aikana. Tosin sen kakkosmutkassa on ainakin jollain tapaa mahdollisuus vähän kuin oikaista tai leikata mutka hyvin aggressiivisesti. Joku saksalainen Audilla ei muuta tehnytkään ja kerran käytti vissiin muuten vaan samassa mutkassa meikäläistä pysähtymisapuna. Tuli niin järisyttävän kovaa perseeseen, että menin kauas metalliaitaan asti. Sama kaveri jo aiemmin härskisti kiilasi meitin radalta siinä viimeisessä shikaanissa niin, että sain 0,5 sekunnin aikasakon itse rataviivojen ylittämisestä. Saksalainen sai tuosta tönäisystä puolestaan 2,5 sekunnin aikasakon ja sen kärsittyään se oli meittiä vielä n. sekunnin edellä, että vissiin on hyödyllistä mosauttaa oikeassa paikassa. Ennen tuota johdin kisaa, tuon jälkeen neljänneksi ja kolmantena maaliin - sähläävän saksalaisen edellä tosin. Ilman sitä olisin voittanut ekan kisan b-sarjassa.
Ensimmäistä kertaa hyvin huono maku kisaseurasta, vaikka kyllähän tuolla jotkut änkevät heti ekasta raosta ohi ja ei haittaa kontakti pelinkään mielestä. Kuinkahan pahasti pitäisi perseillä, että sportsmanship tippuisi Superista johonkin muuhun... Saksalaisellakin se oli S. Mutta näköjään kun tässä samalla selailen nettiä, niin tuo Maggiore on näköjään unranked race, eli kuskitaso tai Sportsmanship ei muutu tuossa mihinkään. Se selittää osaltaan tuota lievää törmäilyautomeininkiä.
Vaikka noissa autoissa tasoitetaan hevosvoimilla ja painoilla voimasuhteet, niin kyllä niissä ne erot säilyy samalla tavalla kuin niissä parissa vastaavassa Missionissa. Vaikka B-ryhmän Peugeotilla ei mitään mahdollisuuksia tuossa online-kisassa Maggiorella ajaa, kun comfort-renkailla pitoa ei yksinkertaisesti ole. Yritin vähän opetella, että pääsisi tyylittelemään ihmisten sekaan, että hei tälläkin pärjää. Taisin päästä 50,2 sekuntiin, mutta ainakin ohjaimella se elää niin mahdottomasti, ettei siitä oikein tule loppupeleissä mitään.
Samaan aikaan kaikkien käyttämällä Focuksella pääsee hyvin 50 sekunnin alle, vaikka vähän ihmetyttää miten kisassa omat kierrosajat on aina paljon hitaampia kuin oma paras aika-ajo. Nopein taisi olla tuossa itsellä 49,6 aika-ajossa. Ei ole hiottu viimeisen päälle.
Ehdottomasti autoilla on eroja. Jotkut kiihtyy paremmin ja toiset kääntyy huomattavasti paremmin. Ja kai niille tuunaamalla saa vielä jotain lisäeroja tehtyä hyvään tai huonoon suuntaan. Mutta ei kyllä itse osaa hahmottaa noita ja ei millään jaksa kokeillakaan jokaista autoa jauhaen tuota aika-ajoa kierros kierroksen jälkeen. Vaikka nimenomaan sitä aika-ajoa jauhamalla alkaisi sitä rataakin oppia ja samalla lähtöpaikka paranisi, mikä johtaisi automaattisesti hyviin sijoituksiin. Spekuloin jopa omissa salaliittoteorioissani, että oma auto voisi kulkea vuokra-autoa kovempaa. Tuskinpa.
Noilla kahdella muulla radalla olen masentavan huono tällä hetkellä, ei kuulu vahvuuksiin.