PlayStation 5

  • 172 674
  • 823

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Mulla tuo kovalevy ei enää toimi ps4:lläkään. Molemmat konsolit menevät kovalevyn yhdistämisen seurauksena niin jumiin että pakko vetää töpseli seinästä. Joskus konsoli saattaa tarjota mahdollisuutta korjata levy. Silloin se menee johonkin 33%:iin ja palaa sen jälkeen nollaan, ja sen jälkeen koko konsoli on jumissa.

Tuota sinun kikkaasi yritin kerran, mutta tuloksetta. Ehkä yritän vielä jossain vaiheessa uudestaan kun ehdi .

Edittiä: ongelma ratkaistu. Löysin valikoista napin jolla pelin voi ladata uudelleen. Oli vähän jemmassa.
Noniin, hyvä juttu, että sait kuntoon!
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
PlayStation 5 -konsoli
SSD-asema
Toinen ohjain sekä Fifa peli
Paketissa

Tällainen setti tuli nyt ostettua hieman yli 700 euroa ja DNA oli paikka mistä sain.

Menee lapsille joululahjaksi joten viikko odotellaan et pääsee testaamaan.

Osaako joku suositella urheilupeliä koko perheelle? muutenkin otetaan vastaan pelejä jotka soveltuu kahdelle aikuiselle ja kahdelle ala-asteikäiselle. Olen tippunut 10 vuodessa täysin kelkasta näiden peliasioiden kanssa ja olen salaa vähä odotellut, millon lapset niistä kiinnostuisi.. :)
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
PlayStation 5 -konsoli
SSD-asema
Toinen ohjain sekä Fifa peli
Paketissa

Tällainen setti tuli nyt ostettua hieman yli 700 euroa ja DNA oli paikka mistä sain.

Menee lapsille joululahjaksi joten viikko odotellaan et pääsee testaamaan.

Osaako joku suositella urheilupeliä koko perheelle? muutenkin otetaan vastaan pelejä jotka soveltuu kahdelle aikuiselle ja kahdelle ala-asteikäiselle. Olen tippunut 10 vuodessa täysin kelkasta näiden peliasioiden kanssa ja olen salaa vähä odotellut, millon lapset niistä kiinnostuisi.. :)
Ottakaa alkuun se PSplus-tilaus esim. kuukaudeksi (muistaakseni 15,90€tms.) ja sieltä monenlaista peliä kokeiluun. Satoja pelejä kokeilla niin helposti löytää mistä tykkää. Plus pääsette pelaamaan jo joulupyhinä.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Ottakaa alkuun se PSplus-tilaus esim. kuukaudeksi (muistaakseni 15,90€tms.) ja sieltä monenlaista peliä kokeiluun. Satoja pelejä kokeilla niin helposti löytää mistä tykkää. Plus pääsette pelaamaan jo joulupyhinä.

Tää on hyvä idea!
Kiitti vinkistä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Osaako joku suositella urheilupeliä koko perheelle? muutenkin otetaan vastaan pelejä jotka soveltuu kahdelle aikuiselle ja kahdelle ala-asteikäiselle.
Urheilupelien suhteen en osaa neuvoa, mutta mitä voi tahkota sohvalla kahden (tai useamman) ohjaimen kera:
  • Rocket League (ilmainen): vähän niinku jalkapalloa autoilla - kuulostaa tyhmältä mutta toimii
  • Overcooked (myös osa 2, mutta eka lienee halvempi ensi alkuun): ruuanlaittoa kollaboratiivisesti, vaatii että useampi ihminen työskentelee yhdessä
  • It Takes Two: voitti useamman "vuoden peli"-palkinnon viime vuonna, kaksinpeli jossa tarinalla lienee enemmän annettavaa vanhemmille, mutta itse pelistä nuoremmatkin varmasti pitää
  • Broforce: viittaukset 80-luvun toimintaelokuviin mennee ohi perheen pienemmiltä, mutta kaoottista toimintaa jossa sattuu ja tapahtuu
Ottakaa alkuun se PSplus-tilaus esim. kuukaudeksi (muistaakseni 15,90€tms.) ja sieltä monenlaista peliä kokeiluun. Satoja pelejä kokeilla niin helposti löytää mistä tykkää. Plus pääsette pelaamaan jo joulupyhinä.
Tästä huomiona että noita PS Plus -tasoja on nykyään kolme. "Karvalakkiversio" tarjoaa vain kolme ilmaispeliä/kk (eli kolme peliä saa lisättyä kirjastoon joka kuukausi, pelattavissa niin kauan kuin tilaus voimassa) ja "PS+ Collectionin"*), Extra tarjoaa sitten jo ihan kunnon pelikirjaston, Premium myös retropelejä ja PS3/PS4-pelien streamauksen (entinen "PS Now"). Jokainen taso sisältää siis edellisen edut. Jos mikään noista tuntuu hyvältä, niin maksamalla pidemmän ajan (max. vuosi) etukäteen säästää aika paljon.

*) PS5:lla karvalakkiversioon kuuluu myös 20 PS4-peliä: The PS Plus Collection: 20 PS4 Classics on the PS5, Ranked
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ja lisättäköön ylläolevaan, että verkkopelaaminen vaatii jonkun noista Plus-tilauksista, eli jos esim. sitä FIFAa haluaa paukuttaa netissä, täytyy löytyä vähintään tuo karvalakkiversio.
 

Jorkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Aloittelin PS5:lla pelaamista, ja ensitöikseni kävin lunastamassa vuoden ps plus-koodin. Koodi siis haettu fyysisestä kaupasta, ja käyty vain aktivoimassa ps-storessa. Kuitenkin epähuomiossa tämä koodi meni jollekin vitoskäyttäjälle, jolla en pelaa ikinä.

Onko peli nyt menetetty, vai onko mahdollisuutta saada siirrettyä tuo ps plus pääkäyttäjälle? Tällöin saisi suoraan pääkäyttäjälle kaikki edut, ja homma helpottuisi.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joko on jollekin kertynyt kokemuksia DualSense Edge -ohjaimesta? Hinta on melko suolainen (249 €) ja akkukin kapasiteetiltaan normaalia DualSenseä heikompi. Toki vaihdettavat tatit ja säätämismahdollisuudet houkuttelisivat.

Olen vakavasti harkinnut tuollaisen hankkimista, sillä reilun kahden vuoden aikana kahdesta DualDensestä on alkanut vasen tatti driftaamaan. Onneksi on saanut pidettyä ohjaimet toistaiseksi pelikunnossa paskojen puhdistamisella.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joko on jollekin kertynyt kokemuksia DualSense Edge -ohjaimesta? Hinta on melko suolainen (249 €) ja akkukin kapasiteetiltaan normaalia DualSenseä heikompi. Toki vaihdettavat tatit ja säätämismahdollisuudet houkuttelisivat.

Olen vakavasti harkinnut tuollaisen hankkimista, sillä reilun kahden vuoden aikana kahdesta DualDensestä on alkanut vasen tatti driftaamaan. Onneksi on saanut pidettyä ohjaimet toistaiseksi pelikunnossa paskojen puhdistamisella.
Uusi ohjain maksaa kolmasosan tuosta, että luultavasti tulee halvemmaksi vaan ostaa uusi.

Pystyyköhän noita tatteja vaihtamaan normiohjaimesta. Tarkoitan siis sitä "koneistoa" minkä tosta edgestä pystyy vaihtamaan?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Uusi ohjain maksaa kolmasosan tuosta, että luultavasti tulee halvemmaksi vaan ostaa uusi.
Tämä on tietenkin tiedossa. Kolme ohjainta omassa käytössä tällä hetkellä. Käyttäjäkokemuksia pyysinkin, en ole ainakaan toistaiseksi Edgeä itse hankkimassa.

Pystyyköhän noita tatteja vaihtamaan normiohjaimesta. Tarkoitan siis sitä "koneistoa" minkä tosta edgestä pystyy vaihtamaan?
Pystyy toki, mutta joutuu ainakin purkamaan ohjaimen atomeiksi. Ei välttämättä ihan jokaiselta onnistu ohjeiden kanssakaan. Aikaa operaatioon mennee ainakin 1-2 tuntia.

Edgessä vastaava toimenpide onnistuu sekunneissa.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Olen vakavasti harkinnut tuollaisen hankkimista, sillä reilun kahden vuoden aikana kahdesta DualDensestä on alkanut vasen tatti driftaamaan. Onneksi on saanut pidettyä ohjaimet toistaiseksi pelikunnossa paskojen puhdistamisella.
Mulla kävi toisessa ohjaimessa sama vasemmalle tatille alle vuoden käytön jälkeen. Otin yhteyttä Sonyyn (saa vähän etsiskellä miten) ja ilmaiseksi korjasivat. Kolmisen viikkoa oli ohjain maailmalla.
Nyt toinenkin ohjain tekee samaa (vetää vasemmalle) niin pitää soitella ja kysellä meneekö takuuseen.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aikaa operaatioon mennee ainakin 1-2 tuntia.

Ei mene PS5 tattien vaihtoon tätä aikaa tällaiselta ei-insinööriltä. Aika simppeli operaatio, jos malttaa mielensä ja katsoo ohjevideon.

Bonustieto! PS4:n tatit sopii myös PS5!

Edit. Taisi ollakin kyse koneistosta, minä kirjoitin itse tateista.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla kävi toisessa ohjaimessa sama vasemmalle tatille alle vuoden käytön jälkeen. Otin yhteyttä Sonyyn (saa vähän etsiskellä miten) ja ilmaiseksi korjasivat. Kolmisen viikkoa oli ohjain maailmalla.
Nyt toinenkin ohjain tekee samaa (vetää vasemmalle) niin pitää soitella ja kysellä meneekö takuuseen.

Sama kävi täällä, kiikutin oman ohjaimen paikalliseen Telian kauppaan, jossa antoivat uuden ohjaimen kouraan. Luottivat kuulemma sanaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mulla kävi toisessa ohjaimessa sama vasemmalle tatille alle vuoden käytön jälkeen. Otin yhteyttä Sonyyn (saa vähän etsiskellä miten) ja ilmaiseksi korjasivat. Kolmisen viikkoa oli ohjain maailmalla.
Nyt toinenkin ohjain tekee samaa (vetää vasemmalle) niin pitää soitella ja kysellä meneekö takuuseen.
Minullakin oli vastaavia oireita ensimmäistä kertaa alle vuoden käytön jälkeen. Raottelin tapin juurta ja annoin paineilmaa sinne väliin. Tuo toimenpide tuntui parantavan tilannetta.

Ei mene PS5 tattien vaihtoon tätä aikaa tällaiselta ei-insinööriltä. Aika simppeli operaatio, jos malttaa mielensä ja katsoo ohjevideon.

Bonustieto! PS4:n tatit sopii myös PS5!

Edit. Taisi ollakin kyse koneistosta, minä kirjoitin itse tateista.
Juu, tuon linkin takaisilla ohjeilla pistetään koko ohjain atomeiksi ja vaihdetaan osat juuriaan myöten.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei vaadita tuota premium tilausta, kun tuo löytyy tuolta playstation kokoelmasta. Tuo on vielä saatavilla hetken aikaa ainakin normaalilla tilauksella. En muista koska tuo poistui tuo kokoelma käytöstä.

Edit. 9. toukokuuta asti ladattavissa tuolta psplus kokoelmasta.
Tuo premiumtilaus vaatimus tarkoittaa tuota suoratoisto-ominaisuutta. (Ei tarvitse ladata peliä ilmeisesti?)
Lainataanpa viestiä toisesta ketjusta hieman osuvampaan osoitteeseen. Itselläni tosiaan alustana pääasiassa PS5 (myös PS4 löytyy taloudesta).

Minä en ainakaan puhelimen PS Appilla saa kyseistä peliä ladattua ilmaiseksi. Vaatii maksua (19,90 €) tai korottamaan tavallisen PS Plus -tilauksen Premiumiksi:
Upgrade to PlayStation Plus Premium to access this game and more in the Classics Catalogue.

Enkö vain osaa?
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lainataanpa viestiä toisesta ketjusta hieman osuvampaan osoitteeseen. Itselläni tosiaan alustana pääasiassa PS5 (myös PS4 löytyy taloudesta).

Minä en ainakaan puhelimen PS Appilla saa kyseistä peliä ladattua ilmaiseksi. Vaatii maksua (19,90 €) tai korottamaan tavallisen PS Plus -tilauksen Premiumiksi:


Enkö vain osaa?
Appin kautta ei varmaan saa, kun tuo kokoelma on eksklusiivinen ps5 omistajille. Eli kokeileppa suoraan konsolilta. Eilen tuon pistin lataukseen ihan normi tilauksella.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tänään pitäisi "review embargo"n päättyä PSVR 2:n suhteen. Eli arvosteluja luvassa kohtapuolin. Mutta itselle riitti tämä:



Ennakkotilaukseen meni. Juu, on se tyyris, mutta olen jo iso poika, saan itse ostaa omat lelut! Lainasin aikoinaan alkuperäisen PSVR:n kaverilta, ja se oli jo niin melkein "siellä". Tämä vaikuttaa olevan vielä enemmän siellä, joten innolla odotan loppukuuta.
 
Itsekin laittelin huvikseen tässä tilaukseen. Lähinnä tuo elokuvien katselu cinematic modessa kiinnostaa kun aiempi vastaava, tosin pelkästään elokuvia varten oleva, laite on 10 vuoden takaa ja heikompi kuin 1080p jonka tuo moodi tarjonnee . Moni ei niin välitä tästä ominaisuudesta, mutta itse tykkään kun saa täyden keskittymisen elokuviin tai sarjoihin.

Tästä päästäänkin siihen, että tuo VR voi viedä hetken mennessään, koska aiempaa kokemusta ei VRstä itsellä ole.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos luulet olevasi kovakin GT-kuski, niin nyt on noin kuukauden ajan mahdollista kokeilla (PS5:lla, nelosessa ei riitä vääntö) pitääkö tämä paikkansa:


"GT Sophy"-tekoäly ilmeisesti voittaa lähestulkoon kaikki parhaat ihmiskuskit - eikä mitenkään epäreilusti, vaan ajaen täysin taiteen sääntöjen mukaan ja mukautuen vastustajan ajosuoritukseen. Tuo on nyt tosiaan hetken aikaa kokeiltavissa julkisesti, tiedä sitten tuleeko myöhemmin mukaan vakio-ominaisuudeksi vai käytetäänkö tuota tekoälyä jossain muualla.

Itse olen sen verran sunnuntaikuski että enemmän innostunut PSVR 2 -tuesta*), päivityksen mukana tulee myös yksi (uus)vanha rata ja viisi uutta autoa.

*) paitsi että, tuon uuden lelun julkaisupäivä on huomenna eikä Verkkokaupasta ole vielä tullut lähetysilmoitusta - jos AKT:tä kiittäminen, niin mielipiteeni ammattiliitoista ei kohene. #firstworldproblems sieltähän se vahvistusviesti tuli, jos Posti nyt ei täysin kuse asiaa niin huomenna pääsee uuden lelun kimppuun
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tuossa pari tuntia sitten noutamassa PSVR2 postista. Vähän yllätyin kun tilasin Gigantista ja postin kautta tuli jo tänään perille tänne pohjoiseen vaikka alustavasti piti tulla vasta huomenna se lähetys noudettavaksi, ja odotukseni oli että tulee oikeasti vasta ensi viikolla.

Voisi illan liiga-kierroksen jälkeen kokeilla ja ihmetellä. Aiempaa kokemusta ei ole VR:stä, joten voi olla vähän jännä alkuun. Pelejä en ole kauheasti kerennyt vielä tutkimaan että mitä on saatavilla, mutta toki tuo GT7 kiinnostaa. Miksei tuo Star Wars ja Resident Evil kanssa. Suosituksia otetaan myös vastaan.

Enemmän kiinnostaa tuo Cinematic Mode ja että miten se toimii elokuvien ja ei-VR - pelien kanssa. Itse en TV:n kanssa ole pelaillut ja nykyinen näyttö on iso, mutta ei ehkä paras terävyydeltään konsolipelaamiseen. Mielenkiintoinen nähdä miltä nuo pelit näyttävät... tai peli, eihän minulla ole käytännössä kuin NHL-pelisarjan tuotoksia ja niistä pelattavana NHL 23.

EDIT: No kyllähän tuolla elokuvia katselee. Tavalliset pelit taidan kuitenkin suosiolla ehkä jättää näyttöhommiin.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kävin tuossa pari tuntia sitten noutamassa PSVR2 postista. Vähän yllätyin kun tilasin Gigantista ja postin kautta tuli jo tänään perille tänne pohjoiseen vaikka alustavasti piti tulla vasta huomenna se lähetys noudettavaksi, ja odotukseni oli että tulee oikeasti vasta ensi viikolla.

Voisi illan liiga-kierroksen jälkeen kokeilla ja ihmetellä. Aiempaa kokemusta ei ole VR:stä, joten voi olla vähän jännä alkuun. Pelejä en ole kauheasti kerennyt vielä tutkimaan että mitä on saatavilla, mutta toki tuo GT7 kiinnostaa. Miksei tuo Star Wars ja Resident Evil kanssa. Suosituksia otetaan myös vastaan.

Enemmän kiinnostaa tuo Cinematic Mode ja että miten se toimii elokuvien ja ei-VR - pelien kanssa. Itse en TV:n kanssa ole pelaillut ja nykyinen näyttö on iso, mutta ei ehkä paras terävyydeltään konsolipelaamiseen. Mielenkiintoinen nähdä miltä nuo pelit näyttävät... tai peli, eihän minulla ole käytännössä kuin NHL-pelisarjan tuotoksia ja niistä pelattavana NHL 23.

EDIT: No kyllähän tuolla elokuvia katselee. Tavalliset pelit taidan kuitenkin suosiolla ehkä jättää näyttöhommiin.
Minulle ei ole pakettia edes lähetetty vielä vaikka Elisan kautta tilasin jo marraskuussa. Ja nettisivujen mukaan tuotetta on hyvin varastossa.

Ja joo eihän tuolla kannata pelata muuta kuin VR- yhteensopivia pelejä.

Nyt on myös julkaistu tukku PSVR-pelejä lisää. Ensvilkaisulla vaikuttavat kyllä samanlaiselta paskalta mitä suurin osa ps4:n VR-peleistä oli.

 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itselleni tuo PSVR2 saapui eilen (tilattu VPD:ltä ennakkotilauksena) kun vaihtoivat Postin Matkahuoltoon, en tosin tehnyt muuta kuin asensin laitteen ja otin sen käyttöön. Ostin myös tuon Horizon Call of the Mountain ja pistin sen asentumaan ja pistin nuo ohjaimet latautumaan, mutta en tehnyt sen enempiä. Samoin No Man's Sky tarttui mukaan ja Gran Turismo 7:n latasin sen PSVR2 päivityksen, kuten myös Resident Evil Villageen.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tuo melkoinen kokemus kokeilla ensimmäistä kertaa VR. Oli vähän sellaista kuten arvelinkin, että se täytyy kokea että tietää mitä se on. Testasin Star Warsia eilen ja pidin kyllä paljon. Todella hieno kokemus jo tuo.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Olihan tuo melkoinen kokemus kokeilla ensimmäistä kertaa VR. Oli vähän sellaista kuten arvelinkin, että se täytyy kokea että tietää mitä se on. Testasin Star Warsia eilen ja pidin kyllä paljon. Todella hieno kokemus jo tuo.
Mulla on vielä laadukkaat VR-lasit kokematta. Mutta jo tuolla PS4:n pikselimössölaseilla ensimmäinen kokemus oli aikanaan tajunnan räjäyttävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös