Mainos

Gran Turismot

  • 21 477
  • 75

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miten yksinpelin uramoodi eroaa GT4:n vastaavasta?
 

Mal Davis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan oikeasti? Kun GT5:ssähän on yhteensä yli 1000 autoa. Itse en ainakaan muista, että aikaisemmissa olisi ollut yhtä paljon. :) Ei tietenkään heti pelin aluksi ole kaikki autot avattuina, mutta mitä enemmän pelaa, sitä enemmän saa autoja auki jne.

http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-official-car-list/
Tuossa vielä linkkiä autolistaan.

OK. Kaipa ne autot sitten ilmestyvät ajallaan autokauppaan. Tällä hetkellä siellä on vain murto-osa noista.

Tietääkö joku miten tuon vaurio-ominaisuuden saa päälle? Pelaan siis GT-tilaa, en verkossa...
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tietääkö joku miten tuon vaurio-ominaisuuden saa päälle? Pelaan siis GT-tilaa, en verkossa...

Se vauriojuttu kasvaa mitä enemmän leveleitä tulee kasaan. Alussahan autoilla ei saa mitään rikki, mutta kyllä se ainakin jonkin verran paranee pidemmälle mentäessä. :)

Ja pitää muistuttaa, että premium-autoissa on parempi damage, kuin standardeissa, joille ei tapahdu suoranaisesti paljon mitään.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta ihan hetkisen olen ehtinyt peliä takoa. Aloittelin kevyesti kokeilemalla driftailua. Minusta lumielementin fysiikkamallinnus on epäonnistunut verrattuna esimerkiksi tänä vuonna julkaistuun WRC:hen.

En sano vielä lopullista mielipidettäni, mutta alkufiilis on, että hivenen enemmän peliltä odotin.
 

Lavis

Jäsen
Pelaileekos täälä porukka vielä GT 5:sta? Ite ostanu pelin tammikuun alussa 2011 eli vuosipäivä lähestyy pelin kanssa. A-Spec on 29 ja B-Spec on 26. Peli on vallan mahtava, vaikkei autot nyt menekkään rikki, mutta onko oikea selitys tähän tämä: "auton valmistajat eivät halunneet, että autot jäävät radan varteen"? Pienintäkään kyllästymisen merkkiä peliin ei ole ollut.

Nythän peliin on tulossa uutta materiaalia viimestään marraskuun puolella ja villeimmät huhut ovat tuomassa moottoripyöriä peliin, mutta ainakin normaalipäivitys tuo näihin Endurance -kisoihin tallennus-mahollisuuden jossakin kisan vaiheessa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt pukkaa sitten päivitystä GT5:seen. Isoimmat uudistukset ovat sisäkuvakulma myös standard-autoihin sekä se, että endurance-kisoissa on nyt mahdollista tallentaa kesken kisan.

Itsellä nämä luovat ainakin lisää peli-innokkuutta, varsinkin välitallennus on mukava juttu.

Niin ja lisäksi DLC:tä tulossa ensi viikolla, 2 uutta rataa (Spa ja joku Karting-rata), 15 uutta autoa sekä muuta krääsää.

E: Lisäillään nyt lista DLC-jutuista:

Course Pack ($4.99)
Spa Francorchamps (with weather effects)
Kart Space I/II (at night)

Racing Car Pack ($7.99)
Red Bull X2011 Protytpe ’11
Dodge Challenger SRT8 Touring Car
Honda CR-Z Touring Car
Mazda Roadster Touring Car
Mazda RX-7 Touring Car
Mitsubishi Lancer Evolution X Touring Car
Nissan GT-R R35 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R33 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R32 Touring Car
Nissan Skyline GT-R R34 Touring Car
Subaru Impreza Touring Car
Toyota Prius Touring Car
Gran Turismo Racing Kart Jr.
Gran Turismo Racing Kart 100
Gran Turismo Racing Kart 125

Racing Gear Pack ($2.99)
Includes suits and helmets of over 8 famous WRC and NASCAR drivers and 12 new helmets.

Paint Pack ($1.99)
Over 100 new paint colors.

Complete Pack ($11.99)
Includes all other packs in one convenient bundle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten saa oman musiikin kuulumaan pelissä? Onnistuin hävittämään itse pelin musiikin niin nyt ei kuulu mitään ääniä missään kohtaa.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Tulipa tuossa testailtua kyseistä peliä PS3:lle ja oli sen verran hieno pelikokemus, että iskipäs meikäläiseen pieni ajopelikuume.

Nyt kysynkin täältä, että onko PC:lle olemassa mitään vastaavanlaista ajopeliä kuin GT5? Mitä itse olen googlesta selaillut, ei mitään suoraa vastinetta, tai edes mitään saman veroista tekelettä taida tietokoneelle olla, mutta mikä PC-ajopeli voisi upota parhaiten tällaiseen Gran Turismo 5 -faniin?

NFS-sarjahan se taitaa olla, mitä kannattaisi lähteä koluamaan, muttakun sekään ei oikein sytytä samalla tavalla kuin GT. Jotenkin sytyttää enemmän tuollaiset suljetut ratakisailut, mutta kuitenkin oma ostamilla autoilla ajettuna. Ei siis mitään rata-autoilu tai DTM(?) pelailua. Se on vaan niin paljon mukavampaa, kun saa itse ostella autonsa, ja laittaa niitä parempaan kuntoon ihan omaan tahtiin. Juuri niin kuin GT5:ssa esim. pystyy.

Eli onko jotain vastaavaa tekelettä PC:llekin?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Onko palstalaisilla ollut tapana vaihdella autoja keskenään? Itellä olisi tarve yhdelle nimenomaiselle autolle: Toyota GT2000. Jos joltakin löytyy ja on haluja vaihtaa autoja niin laittakaa viesti tähän.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisiko tämän pelaajilla tiedossa nettisivustoa johon olisi kattavasti upattu autojen säätöjä eri radoille. Olen tässä hinkannut GTR:ni alustaa suuntaan jos toiseenkin Nurburgringin nettivääntöjä varten ja haluaisin vertailla siihen millä muut kovat ajavat.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Gt5 oli kamalaa p*skaa loppuen lopuksi. Alussa olin ihan tatti pystyssä ja kiimassa mutta pelin edetessä iski kamala tylsyys. Joskus aikanaan nfsu1 iski kovaa pc:llä. Sen jälkeen nyt omalle kohdalle pelisarja on kuollut.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
-Niks-, jos vielä omistat kyseisen pelin, niin käy ihmeessä testaamassa seasonal eventesejä. Loppuu se tylsyys.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
GT6 demo(tai siis Academy) tuli tuossa aiemmin viikolla lataukseen, onko kukaan perannut tätä sen syvällisemmin, itse kokeilin vähän alusta, mutta en vielä ole tuota Silverstonen kokeilukierrosta enempää ajellut. Siinäkin mätti se että manuaalivaihteistoa ei saanut päälle.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
GT6 demo(tai siis Academy) tuli tuossa aiemmin viikolla lataukseen, onko kukaan perannut tätä sen syvällisemmin, itse kokeilin vähän alusta, mutta en vielä ole tuota Silverstonen kokeilukierrosta enempää ajellut. Siinäkin mätti se että manuaalivaihteistoa ei saanut päälle.
No, Silverstonen jälkeen ajetaan Sunday Cup ja Clubman Cup, jonka jälkeen pääsee ajelemaan Academy -karsinta aikoja. Pohja-ajat on todella kovia, itsekkin jään niistä reilut kolme sekuntia.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
En löytänyt muita Gran Turismo -ketjuja kuin tämän, joten ilmoitan asiani täällä. Elikkä siis jos jotain kiinnostaa jo nyt saada tämä uusi GT6 käsiinsä, niin niitä myydän jostain syystä jo tänään Nummelan Prismassa.
 

Buster

Jäsen
Eikö tästä voisi pyöräyttää yleisen Gran Turismo -ketjun?

Onpas hauskaa tiedossa, kun sain viimeiset missionit auki ja kaikki taisi olla tunnin kestävyyskisoja. Toki varmaankin ovat helpompia kuin ennakkoon uskoisi, mutta jos nyt jonkun sattuu mokaamaan ja restartti pitää tehdä, niin hymy ei ole kovin leveä siinä kohtaa. Aiemmista "tehtävistä" toki jäi myös ehkä parikin kiihdytyskisaa ja joku muu, joissa auto oli täysin valinnainen. Tuntui, ettei itseltä löytynyt vielä parasta mahdollista autoa niihin hommiin. Eikö sieltä pelin edetessä irtoa joku palkintoauto, jolla huonompikin kiihdytyskuski pärjää ja vielä ohjaimella.

Lisäksi odotan valtavalla innolla siirtymistäni circuit experiencen puolelle, jossa jo peikkona odottelee varmaankin täysimittaisen Nurburgringin kierros alle kulta-ajan. Jäi ikuinen muisto/arpi Sportista, jossa pari iltaa piti kulta-aikaa yrittää. Rata niin pitkä (9 minuuttia autosta riippuen), ettei voi muistaa ihan kaikkia mutkia. Niin kapea ja nopea, että virheet näkyvät radalta lipsahduksina, jolloin yritys oli siinä. Jostain netistä sitten katsoin, että hyvin riittää kun ajaa sellaiset 90% -vauhtia - jolloin pysyy helpommin radallakin - ja sitten päästiinkin jo tyyliin viiden yrityksen sisään läpi.

Nuo rulettiarvonnat on kyllä outoja. Varmaan 4/5 saa sen arvottomimman voiton ja viidennellä tulee se toiseksi arvottomin. Samoin kun kolmesta "sekoitetusta" kortista valitsee palkintoauton, niin mulla on ainakin ollut niin ikään nyt 4/5 se paras auto aina vasemmalla.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö tästä voisi pyöräyttää yleisen Gran Turismo -ketjun?
Kannatetaan. Kuitenkin muutaman viikon jauhamisen jälkeen GT7 nousee ihan väkisin omassa yli 30 vuotisessa pelaamishistoriassa yhdeksi parhaaksi peliksi ikinä. Vertailu on hankalaa eri lajityypin pelien kesken, mutta tässä on kilpa-autopeliksi melkein kaikki.

Lisäksi odotan valtavalla innolla siirtymistäni circuit experiencen puolelle, jossa jo peikkona odottelee varmaankin täysimittaisen Nurburgringin kierros alle kulta-ajan. Jäi ikuinen muisto/arpi Sportista, jossa pari iltaa piti kulta-aikaa yrittää. Rata niin pitkä (9 minuuttia autosta riippuen), ettei voi muistaa ihan kaikkia mutkia.

Tätä ajettiin myös tuolla Manufacturers Cupin testeissä ja todellakin aika huikea rata, alkoi ne mutkat sitten lopulta jäädä nuppiin, taisin olla lähdössäni tyyliin kahdeksas, siinä ajettiin 3 kierrosta.

Nuo rulettiarvonnat on kyllä outoja. Varmaan 4/5 saa sen arvottomimman voiton ja viidennellä tulee se toiseksi arvottomin. Samoin kun kolmesta "sekoitetusta" kortista valitsee palkintoauton, niin mulla on ainakin ollut niin ikään nyt 4/5 se paras auto aina vasemmalla.

Joo kyllä se jotenkin useammin osuu siihen huonoimpaan, kuin parhaimpaan. Kertaalleen olen voittanut puoli milliä ja pari kiinnostavaa Group 3 -autoa.

Muutoin olen pystynyt tähän asti parhaimmillaan päiväkisoissa kolmanneksi, nopeuskategoria vielä D. Toka ruudusta olen päässyt pari kertaa lähtemään. Kyllä siellä aina tuppaa joku olemaan, joka ajaa todella kovaa ja kliinisen virheettömästi. Mutta onhan siellä näkynyt monta Suomen lippua itseäni ylempänä, että jos Saksassa, Briteissä, Ranskassa ja Italiassa osataan ajaa, niin kyllä täälläkin.
 

Spire

Jäsen
Olisin toivonut uusimpaan Turismoon vapaampaa "uramoodia" (vertaa aiempiin osiin), mutta muuten tämä on silkkaa rautaa. Koukuttavaa paukutella lisenssitesteistä ja missioneista kulta-aikoja ja onhan ajaminen muutenkin mukavaa.
Ihmettelen vain miksi jokaisen kilpailun alussa on rolling start, eikä lähtöruutualoitusta.
 

Buster

Jäsen
Olisin toivonut uusimpaan Turismoon vapaampaa "uramoodia" (vertaa aiempiin osiin), mutta muuten tämä on silkkaa rautaa. Koukuttavaa paukutella lisenssitesteistä ja missioneista kulta-aikoja ja onhan ajaminen muutenkin mukavaa.
Juuri samaa olen alkanut ajatella, kun menossa on joku menu book nro. 28. Lisäksi meni 15 tuntia itselläni varmaankin ennen kuin sain multiplayerin auki tuota "uraa tahkoamalla" - tosin hinkkasin niitä ajokouluja ja tehtäviä melkoisella pieteetillä erityisesti alkupuolella. Ei tartte sitten omassa feedissä lueskella, kuinka joku on alittanut oman ajan. Ja rata-autoilusta tykkään enemmän kuin rallittelusta juuri tuon tuhannesosien viilaamisen vuoksi.

Toisaalta tässä uramoodissa taitaa saada rahan sijaan enemmän autoja tuota kautta kerättyä, eikä ole hirveän montaa kisaa myöskään tullut samalla autolla ajettua. Toisaalta yksi hieno asia niissä vanhoissa Turismoissa oli myös sellaisten luottoautojen muodostuminen, joilla veti "kaikki" kisat läpi. Ei ole vielä tullut sellaista rakkaussuhdetta mihinkään kaaraan, kun koko ajan vaihtuu menopeli.

Sähköinen ja automaattivaihteinen Porsche Taycan on ollut kovimmassa käytössä, kun sen jostain sai palkintona. Tylsä (kun ei edes vaihteita tartte vaihtaa), raskas ja silti tahtoo nopeissa kaarteissa vähän elää, muttei ole viitsinyt rahoja tuhlailla kun ei ole ollut pakko.

Noista Circuit Experienceista näköjään saattaa sen pankkitilin saa datäyteen, kun 500 000 sain ainakin tuon Kroatian radan kullasta. Taisi olla kaikissa sama. Fyffendaalia on 4,5 miljoonaa, saa nähdä mitä niillä sitten lopulta tulee tehtyä.

Platina on yleensä tullut tahkottua aina loistavista ja itselle nautinnollisista peleistä. Mutta näinköhän esimerkiksi jaksaa onlinessa tuota vaadittua kilometrimäärää ajella.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuo lisenssien kulta-aikojen tavoittelu osaa joskus olla rasittavaa. Suunnilleen puolet menee ensimmäisellä tai toisella yrittämällä kultaan, mutta sitten joidenkin kohdalla joutuukin tahkoamaan tolkuttoman kauan, että saa kulta-ajan alitettua. Onhan se tavallaan palkitsevaa, kun se viimein onnistuu, mutta vähän oudolta tuntuu, kun vaihtelee niin paljon tuo kulta-aikojen alittamisen vaikeus.

Mutta joo, vasta pari pitkää päivää tullut tahkottua, eli onhan tässä vielä paljon opittavaa ja pelattavaa. GT4 taisi olla edellinen GT-peli, mitä kauan sitten pelasin. Sen jälkeen lähinnä F1-pelejä pelannut. Logitech G29-ratti on käytössä ja on tuntunut erittäin mukavalta GT7:n kanssa.

Hyvin kyllä huomaa meikäläisen "formulataustan", kun ei millään meinaa aivot loksahtaa siihen asentoon, että nämä tavanomaiset autot eivät pysähdy ihan samalla tapaa, eivätkä varsinkaan kulje mutkissa kuten formulat. Innolla kyllä odotan sitäkin, että pääsen Super Formulaa kokeilemaan tässä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvin kyllä huomaa meikäläisen "formulataustan", kun ei millään meinaa aivot loksahtaa siihen asentoon, että nämä tavanomaiset autot eivät pysähdy ihan samalla tapaa, eivätkä varsinkaan kulje mutkissa kuten formulat. Innolla kyllä odotan sitäkin, että pääsen Super Formulaa kokeilemaan tässä.

Joo, en minäkään erityisesti nauti noilla vakioautoilla ajelusta, kun suunnilleen mitään mutkaa ei voi ajaa kaasu pohjassa tai se lähtee käsistä. Ainakin joku sporttijousitus on ihan pakko sinne heti ostaa.

Mutta toi Group 3 vastaa aika paljon sitä formulatuntumaa, niillä on ihan kiva ajella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös