Goom

• 12 835
  • 62

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tiistai-Keskiviikko, 18.-19.2. Minut tunnistaa sinisistä teekkarihaalareista, jossa oikeassa hihassa Jatkoaika-kangasmerkki.

Toista kertaa mennään myös täällä suunnassa. Ensimmäinen kerta oli unohtumaton keikka, joskaan kauheita sieltä ei kuitenkaan muista. =)

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
En nyt ole ihan varma mikä tämä Goom -juttu oikein on, mutta perjantaina, eli ystävänpäivänä, kuitenkin olisi abiristeily samaisella Viking Cinderellalla. Sinne on tarkoitus suunnata kiitettävässä imolassa.

Jos haluatte tunnistaa niin tuntomerkkejä olisi kalju, isot housut ja typerän näköiset kaverit.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En tänä vuonna jaksanut lähteä... Syinä varmaan se, ettei ole oikein rahaa moiseen todellakin ylihintaiseen rientoon, enkä jaksa enää tapella kännisten kavereiden kanssa :)

Kahtena edellisenä vuonna olen toki ollut, ja ihan kohtuullisen hauskaakin oli...

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Huomenna olisi lähtö. Päivän reissu, kun nuo kahden päivän lähdöt on niin julmetun kalliita ( niin myös tämä yhden päivän reissu). Minut tunnistaa: Mustat laaharit, toinen lahje oranssi, toinen sininen, junnuvuosieni musta kalpan paita ja keltainen vm-mallinen kypärä. Niin ja toista kertaa mukana.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Maanantai-Keskiviikko 17-19 Supergoom olisi tarkoitus taistella läpi. Kolmaskerta tulossa kyseisellä sekoiluepisodilla. Varsin riumukastahan siellä on ollut, joten tuskimpa nytkään mitään tylsää tulee olemaan. Minut tunnistaa oransseista Utun tilastotieteen haalareista, joissa on ISO TPS:n logo.

Pantteri78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
SuperGooM 19-21.2, toinen kerta täälläkin ja nyt varmaankin viimeinen. Valmistuminen painaa yllättävästi päälle. Keltaiset, mutta likaiset haalarit päällä, kärpphenkinen keskustelu ja pomppujuomaa + iloista mieltä. Siitä minut tunnistaa!

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
9.-11. Super kahlattiin, minut tunnisti mustista haalareista ja täysin usvassa olevasta katseesta. Oli hiukan "kerran vielä" meininki, kun minullakin tuo valmistuminen lähestyy. Tai miksei sitä valmistuttua jaksaisi käydä. Toinen kerta reissussa. Eka reissu oli normi yksipäiväinen ja tänä vuonna tuli sitten tuo Super otettua.

Grand-Pierre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Blackburn Rovers
Juu mukana oltiin taas perinteiseksi muodostuvassa su-ti reissussa, kun osu sama hyttikin vielä kun viime vuonna. Hauskaa oli ja vois lähteä ensi viikollakin jos rahatilanne antaisin vaan myöden.

Tuli muuten väännettyä muutama Kerho-Tappara keskustelu käytävillä tavattujen henkilöiden kanssa, joten jos kuulostaa tutulta niin hyvä :-)

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
GOOM 2005

Noniin, taas päästiin vuoden tauon jälkeen asiaan. Laivaongelmat ovat ratkenneet ja tänä lukuvuonna GOOM risteillään Tallinkin Romantikalla Su 06.02 - Pe 11.02.05.

Tarkkaavaisimmat ovatkin varmaan jo kaiken infon keränneet osoitteesta www.goom.net. Erona edellisiin vuosiin on juuri tuo varustamon vaihto sekä lippujenvälittämisen siirtäminen pois GOOMajan harteilta Matka-Vekalle. Peikko-systeemi toimii edelleen, mutta tällä kertaa liput voi ostaa joko Peikoilta tai sitten suoraan Matka-Vekalta. Lipunmyynti alkaa ma 06.09. klo 09.00. Saa nähdä kuinka moni Peikko uskaltaa lähteä hommaan mukaan, kun lipun ostaminen onnistuu luultavasti pienemmällä vaivalla Vekan kautta kuin Peikolta.

Joko joku tietää lähtevänsä? Itse mitä luultavammin jälleen Super-mallisena paikalla vaikka opiskelu luultavasti onkin ohi jo siihen mennessä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kattos perkele... pitääkin vakavasti harkita.

Totuuden nimissä meikäläinenkin on jo opinnoissaan siinä vaiheessa, että tuo haalaritoiminta alkaa jäädä auttamatta taka-alalle, ja ainakaan tällä hetkellä tuo reissu ei oikein hirveästi inspiroi. Mutta pitää vakavasti harkita. Onhan tässä nyt viimeiset hetket aikaa kuvitella olevansa vielä nuori ja puolihölmö...

Goomilta ei ole kuin hyviä muistoja - siis niiltä osin, kuin mitä muistaa. 2 reissua on takana. Vieläkin vituttaa sen joulupallon kohtalo... perkeleen espoolaistytöt....

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava juttu, jos vaan kiireet antaa periksi niin ilman muuta messiin! Kerran olen ollut menossa mukana, juuri 2003 fuksivuonna. Oli sen verran hyvää meininkiä että ei tarvitse paljoa suostutella mukaan. Haalarit ei oikein kyllä nappaa, eikä niitä ole ton reissun jälkeen käytettykään.

Jos joku vaan uskaltaa, tännehän voi kertoa legendaarisia goom-tarinoita...

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jaah, GOOM tulee taas. Jollen ihan väärin katsonut niin lipun hinta on noussut pirusti. Yön keikka 47-67e +15e +9e ja kahden yön keikka 86-118e +30e +9e. Eniten hintaa nostavat nuo ruokaliput (15/30e), jotka ennen ovat taitaneet kuulua hintaan. Taitaa jäädä välistä tällä kertaa keikka. Hienoa kumminkin, että taas bileet saadaan pystyyn.

Itse kaksi kertaa ollut GOOMilla, ensimmäisellä kertaa hirveät kännit ja sammuminen hytin vessaan sillä aikaa, kun kaveri jyystää jotain ämmää. Toisella kertaa meni reissu KUUMeillessa. Ei mitään nappisuorituksia, mutta jospa joskus sitten.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Tpip
Jaah, GOOM tulee taas. Jollen ihan väärin katsonut niin lipun hinta on noussut pirusti. Yön keikka 47-67e +15e +9e ja kahden yön keikka 86-118e +30e +9e. Eniten hintaa nostavat nuo ruokaliput (15/30e), jotka ennen ovat taitaneet kuulua hintaan.

Tosiaankin tätä ennen ruokaliput ovat "kuuluneet" hintaan. Edellisellä risteilyllä SuperGOOM B4-hytissä taisi olla 115e. Nyt halvemmassa vaihtehdossa 86e(lippu)+30e(ruoka/juomaliput)+1,125e(varausmaksu, tässä oletettu että lähtee kaks hytillistä jolloin varausmaksu jakaantuu 8 osaan)= n.117e.

Jos valitsee ensimmäisen tai viimeisen Superin niin sitten tohon 5e lisää. Eli ei kovin paljon ole nousseet noi hinnat.

Kävin eilen hakemassa liput ekalle lähdölle eli sunnuntaille. Tuntuu vähän tyyriiltä, kun ostaa yhtä aikaa useamman lipun... Kaveri lähtee ekaa kertaa mukaan katsomaan Goom-meininkiä. Toivottavasti on yhtä hauskaa kuin ennenkin, vaikka laiva vaihtuukin.

Itse muuten muistaisin, että ruokaliput maksoivat erikseen jo viime kerralla...

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Vecchia Volpe
Itse muuten muistaisin, että ruokaliput maksoivat erikseen jo viime kerralla...

Näin oli.

Melkoisen tyyristä on. Sistis ei lähde mukaan.

Pari kertaa koettu, mitään uutta ei olisi enää tiedossa. Hauskoja reissuja nuo ovat olleet, mutta vanha ei enää jaksa.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Sistis

Pari kertaa koettu, mitään uutta ei olisi enää tiedossa. Hauskoja reissuja nuo ovat olleet, mutta vanha ei enää jaksa.

Huh-huh. Legendaarisia noi reissut :) Itse olin messissä 93 (eikös tää ollut se ensimmäinen?) ja vielä pari kertaa sen jälkeen.

Ja et Sinä, Sistis, mikään vanha ole. Tää taata on vanha, kun nykyisin ei edes yhtä iltaa voi ottaa... tai sitten seuraavat kaks päivää on "heikossa hapessa".

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti vetti
Ja et Sinä, Sistis, mikään vanha ole. Tää taata on vanha, kun nykyisin ei edes yhtä iltaa voi ottaa... tai sitten seuraavat kaks päivää on "heikossa hapessa".

Kiitos kohteliaisuudesta. ;)

Samaa se 30-v fuksi väitti tänään, kun kittailtiin kotiviiniä humaltuaksemme. Toisaalta ihminen vanhenee, kun se saa ensimmäiset lisäveronsa ja ensimmäisen pitempiaikaisen työpaikkansa. Minä olen henkisesti vanhentunut kuluneena vuotena enemmän, kuin edellisinä kymmenenä yhteensä.

Ja toisaalta kevään reissuksi on suunniteltu Prahan miehitystä, joten jos GOOMille mentäisiin, reissut olisivat kenties liian lähellä toisiaan, jotta pääsisi täysipainoiseen juhlintameininkiin.

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
GooMe nousee

GooM, tuo juoppojen opiskelijoiden vekkuli velikultaristeily, on siis tätäkin kirjoittaessa täydessä kä(y)nnissä. Itse lähden huomenna GooM-neitsyyttäni menettämään, ja heti superilla, kuinkas muuten. Lähtöfiilikset on jo kovasti päällä, lähes viimeiset säästöt on pumpattu tililtä kuiviin, haalarit on viikattu ja viinat matkalle ostettu. Pitäisi jollain konstilla vielä malttaa nukkua ensi yö.

Vaikka olenkin opiskelijana jo suhteellisen vanhaa vuosikurssia, on kyseessä siis ensimmäinen reissu. Kaksi ekaa vuotta jäivät väliin persaukisuuden takia, ja viime vuonna, kun budjetti olisi sallinut, jäi koko risteilyn järjestäminen väliin. Tämä pitkittynyt odotus siis jätti vaihtoehdoksi vain super-GooMin. Toivottavasti risteily ei ole ruostunut vuoden tauon jälkeen. Itselläni ei ole arvostelukohtaa aiemmista GooMeista, joten toivon muitten paikalla olleiden jakavan kokemuksiaan ja vertailevan tätä mahdollisiin aiempiin reissuihinsa.
Risteilyn järjestäjä on tosiaan vaihtunut Tallinkiksi. Romantikalla on tullut piipahdettua viime kevään varjo-GooM -tyyppisellä reissulla, ihan ok porauslautta, ei pitäisi puitteista jäädä kiinni.

Palataan siis asiaan, jahka tuo rankka reissu ja megalomaaninen krapula ovat ohi. Ja laidan yli tippuminen vältetty.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siellä oltiin taas. Su-Ti Supergoomi ja juuri äsken kotiuduin. Armoton krapula tekee tuloaan ja sen lisäksi kuumemittarikin nousi tarpeettoman korkealle eli lähipäivät taitaa mennä parannellessa.

Mutta hauskaa oli, voi herran jumala. Ton täytyy olla kokonaan toinen todellisuus. Vaikea sitä on kenellekkään kuvailla kuka ei ole paikalla ollut. Mitkään tämän maailman lait eivät tuolla päde.

Voitin jonkun laivan paskin tanssija -palkinnonkin. Jos on tarpeeksi paska niin onko silloin hyvä? Enpä usko.

Ja ens vuonna taas...

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Kerran tuli opiskeluaikana käytyä,ihan perusgoomilla. Yksi vuorokausi ympärilärvit. Olikohan joskus 98 vai 99... ei tarkkaa havaintoa.

Jotain äksöniä siellä taisi olla, ja viuhahtelua. Matka sinne taittui junalla, takaisintulosta ei kummempaa muistikuvaa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enpä lähtenyt enää...

Jotenkin tuntuu siltä, että tuo teekkari-aika alkaa olla taaksejäänyttä elämää. Hauskaa se oli, ei siinä mitään, mutta enää ei oikein jaksa...

Ehkä vielä joissain opiskelijabileissä tulee käytyä ja sitten sen jälkeen juhlitaan 'ei-opiskelija'-statuksella.

Mutta kaikki GOOMaajat, pitäkäähän hauskaa ja ryypiskelkää meikäläisenkin puolesta.

Ekalla lähdöllä olin ja nyt podenkin sitten kuumetta kotona. On se niin rankkaa... Tämän piti olla viimeinen vuosi, mutta enpäs tiedä. On se niin oma maailmansa ja jotenkin sitä käyttäytyykin siellä ihan eri tavalla kuin normaalisti. Vapautuneemmin vissiin... ;) Mutta kai sitä jossain vaiheessa tulee valmistuminenkin eteen, että ensi vuosi on kyllä varmasti viimeinen mahdollisuus. Jos sinne nyt sitten enää saa ketään kaveria mukaan...

Mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että Vikingillä homma toimi paremmin. Vaikka kyllä tänäkin vuonna oli ihan yhtä hauskaa kuin ennenkin.

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Itse olin kanssa reissussa ensimmäistä kertaa maanantain lähdöllä. Hauska reissuhan GOOM oli kyseessä, mutta kyllähän tuosta pieni rahastuksen maku jäi. 64 euron risteily ja 30 euron linja-automatka Jyväskylästä eivät ole mitään halpoja opiskelijalle. Supergoomille myytiin vielä käsittääkseni lippuja terminaalissa ja laivassa 20 euron lisämaksua vastaan ja näin jälkeenpäin harmittaa ettei sitä mahdollisuutta tullut käytettyä.

Laivalla sinänsä kaikki toimi periaatteessa hyvin, mutta jäi ihmetyttämään että onko aikaisempina vuosina taxfreemyymälä auennut vasta seuraavana aamuna? Lisäksi seisovassa pöydässä lipun hintaan ei sisältynyt kuin yksi juoma.

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti zet
Laivalla sinänsä kaikki toimi periaatteessa hyvin, mutta jäi ihmetyttämään että onko aikaisempina vuosina taxfreemyymälä auennut vasta seuraavana aamuna? Lisäksi seisovassa pöydässä lipun hintaan ei sisältynyt kuin yksi juoma.

Ennen vuosilla laiva lähti jo hieman aiemmin ja tax-free avautui puoli tuntia lähdön jälkeen. Seisovassa pöydässä oli "hana" auki ja viiniäkin siellä taisi saada. Tämä oli yksi syy miksi jätin väliin. En ollut enää niin varma tuon toimivuudesta ja pelkoa oli myös reissun kustannusten nousemisesta vielä korkeammiksi.

Toinen on tuo Sistiksen toteama tosi asia, että ei sitä olla enää niin nuoria ja lisäksi työ asettaa jotain reunaehtoja reissuille :) Silti pieni hinku reissuun olisi, jos ensi vuonna lähtisi muistelemaan... (edit: Niin ja jos olen sinkku. Tuo paikka ei ole seurustelevalle ihmiselle)

Muuten, miltä tämä nykyinen aikataulu vaikuttaa? Aiemmilla kerroilla on ollut hieman outo olo kun kuuden aikaan illalla heiluu vähän enemmän kuin pienessä sievässä. Sinällään bileaika silloin oli aika maksimaalinen.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
HIIOP ja ketju on vedetty pohjamudasta.

Kuukausi ja risat. Sitten koittaisi GOOM jälleen. Keitäs jatkislaisia on tulossa ja mennäänkö superia vai normaalia. Itse lähden toisen kerran koskaan reissuun, mutta tälläkertaa staffina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy