Tänne Samsungin sovellus näyttää runsaita sateita koko loppuviikoksi, mutta Foreca tarjoaa poutaa ja satunnaisia sadekuuroja :DPerhana kun näyttää sadetta tänne nurkille nyt, muuten varmaan pääsisi jo viikonloppuna pelaamaan.
Ensinnäkin hurjasti kiitoksia paikallaolosta! Tunnusta vaan tekemään niin pääsee chättäilemään :)@haepis Oli hauska seurata striimiä. Välillä kun putatessa laitoit kameran maahan ja kävelit pidemmälle niin ääni ei kantanut ihan mikille asti. Melko paljon lähetys myös pätki ja myös katkesi, mutta sille nyt tuskin mitään tuolla mahtaa.
En tiedä miten helposti onnistuu, mutta ehdotuksena korkeampi tripod puhelimelle jos sitä jaksaa kantaa. Kuva esim. reiden korkeudelta sekä hiukan pallosta kauempaa voisi näyttää vähän paremmin lyöntiä ja tiibokseissa myös väylän muotoja. Ajattelin ensin ehdottaa kiinnittämistä bägiin, mutta eipä tuossa kynäbägissä se paljoa auta :-D
Aika kovaa puttaamista tänään.
Kivan näköistä (katselin puolisen tuntia alusta). Tuonne vissiin pitäisi kai rekisteröityä, että tulee ilmoitus kun aloitat striimin? Tuollaista voisi ihan mielellään katsella työpaivan aikana toiselta koneelta.Tänään mentiin striimissä aika kovaa ja painettiin Los Lagos 1 alle parin (4 birdiee, 3 bogia). Ensimmäinen parin alitus tälle vuotta, takana siis neljä viikkoa peliä neljän kuukauden tauon jälkeen. Tästä se taas lähtee!!
Ilmeisesti kyseessä on jaloilla breikin mittaaminen/tunteminen ja tätä teen itsekin. Omat silmät eivät ainakaan kerro yhtään mitään griineistä ja käytännössä kaikki putit luen jalkojen perusteella. Vähentää ainakin omalla kohdalla sitä, että griini pääsee ”huijaamaan”. Ja oikeastaan viime vuonna kun tuohon siirryin, niin katastrofilinjat katosivat kokonaan ja muutenkin puttaaminen parani ihan helvetisti.Kivan näköistä (katselin puolisen tuntia alusta). Tuonne vissiin pitäisi kai rekisteröityä, että tulee ilmoitus kun aloitat striimin? Tuollaista voisi ihan mielellään katsella työpaivan aikana toiselta koneelta.
Ja @haepis pakko kysyä kun olen itse esim. Ballesteros, Nicklaus, Lyle (ekan kirjaa ei tainnut olla, mut kahden jälkimmäisen kyllä mutta Seveltä sain nimmarin 1989) golfopeilla lajia opetellut, että miten toimii tuo puttilinjan katsominen hajareisin pitkin linjaa (eikä edestä, takaa ja sivulta kuten ennen vanhaan)? Minusta todella outoa eikä ole tullut kentälläkään vastaan nyt parin viime vuoden aikana kun tätä lajia uudestaan ruvennut harrastamaan. (Ammattilaiskisoista en tiedä, kun ei ole maksukanavia mistä niitä näkisi).
Hyvä tapa harjoitella tuota on mennä mielellään aika muodokkaalle harjoitusgriinille, heittää vaikka tiitikku muutaman metrin päähän griinille, selvittää kallistuksia ja puttailla. Aika nopeasti siinä oppii hahmottamaan breikin määrän.Katsoin tuon esittelyvideon tuolta aimpointin sivuilta. Tuohan vaikuttaa todella järkevältä. Minä olen kyllä aina ollut hyvä puttaamaan, mutta ehkä tuolla voisi saada sitä vielä paremmaksi tasapainottamaan sitä että en ole ikinä osannut kovin pitkälle lyödä. Kilpatanssijana tasapaino on sinänsä kohdallaan tai ainakin tiedossa missä sen pitäisi olla. Pitääkin tätä tänä kesänä vähän treenata.
Golfkierros ei alussa välttämättä vaadi niinkään pelitaitoja vaan pelisilmää. Kannattaa mennä hiljaiseen aikaan, aloittaa esim. 9 reiän rupeamilla ja ennen kaikkea opetella heti alusta pelaamaan ripeästi (esim. mihin jätät bägin kun menet griinille, missä on seuraava tiiausalue, missä kohtaa lopettaa reiän pelaamisen kesken ja siirtyy seuraavalle jne). Jos kaveriporukassa on kokeneempia pelaajia, kannattaa heiltä kysellä enemmän vinkkejä tälle puolelle ja sitten itse svingistä jutella ammattilaisen kanssa :)Sain yhdeltä asiakkaalta kutsun päivän kestävälle golf-kurssille toukokuun loppupuolella. Ilmeisesti tuon yhden päivän aikana voi halutessaan suorittaa green cardin?
Golf harrastuksena kyllä kiinnostaisi, monet kaveritkin sitä käyvät lyömässä. Itse olen kerran käynyt ranchilla mäiskimässä palloja, vaikeaa ja hauskaa se kyllä oli mutta vähän hirvittää ajatus, että saisi yhden päivän kurssin jälkeen jo mennä kentälle muiden harrastajien joukkoon lyömään palloa? En ehkä uskaltaisi noin kylmiltään, vaan pitäisi joku pidempi harjoitusjakso suorittaa ennen kuin menee kierrosta pelaamaan.
Tähän se on nykyisin mennyt, että vain päivässä (siis tarkemmin muutaman tunnin kurssi) voi kortin suorittaa. Kilpailu ihmisten vapaa-ajasta on kovaa.Sain yhdeltä asiakkaalta kutsun päivän kestävälle golf-kurssille toukokuun loppupuolella. Ilmeisesti tuon yhden päivän aikana voi halutessaan suorittaa green cardin?
Suomesta löytyy myös erinomaisia par-3 ratoja, millä voi tahkota hieman rennommin ja mahdollisesti saada myös onnistumisen fiilistä. Mainittakoon kotikenttäni Nurmijärven Golfkeskus yhtenä.
Sanoisin, että ylivoimaisesti helpoin ratkaisu on käydä fittaamassa uusi draiveri. Jos vaihdat reguvarteen, niin reguvarsissakin on niin paljon eroja, että menee melko arpapeliksi, sopiiko ollenkaan swingillesi. Lisäksi golfliikkeet ottavat näistä aika koviakin hintoja, sillä uudet varret eivät ole mitenkään halpoja + vaihtokustannukset päälle (jos on vanhempi maila, niin todennäköisesti liimaus kyseessä). Fittaukseenhan voit ottaa vanhan mailan mukaan ja pyytää mitoiltaan samanlaista, mutta muuten parempaa.Tuolta alkoi oma golfurani. En arvostanut lajia, mutta silloinen esimieheni järjesti tapahtuman, jossa lopulta pelasimme par-3 radan läpi ja hän kuittasi ohimennen erään metsään menneen lyöntini jälkeen, että idea on pelata nurmella tätä. Siitä sisuuntuneena aloitin lajin kesän aikana ja vielä lähes eläkeläisenä laji kiehtoo, vaikka joka vuosi kroppa valittaa kahta kovemmin. Lyönnit lyhenevät, mutta lähipelin edelleen kehittyessä pelaaminen tuloksellisesti on samalla tasolla ollut viimeiset 5-6 vuotta.
Täällä on jos ei ammattilaisia, niin ainakin puolisellaisia ja heitän kysymyksen. Draiverina minulla on pitkään sama Titleistin kepukka jäykällä varrella. Iän mukana mailanpään nopeus varmaan laskee ja toisaalta viime kesänä vartta jouduttiin lyhentämään noin. 1,5cm nupin kiinnityskohdassa olleen murtuman vuoksi (en halunnut luopua rakkaasta mailastani ja kun se toimii kohtuullisesti). Draivin pituus tippui myös mailan lyhentämisen jälkeen, muuten maila toimii kohtuullisen hyvin.
Onko kokemuksia, kuinka helppoa on draiveri vaihtaa ja jäykän varren käytöstä siirtyä reguvarteen, joka varmaan olisi se sopivin. Nyt pelottaa tehdä aika arvokasta hankintaa, jossa muuttuisi varren jäykkyys ja varren pituus, joka kuitenkin ehkä antaisi niitä lisämetrejä avaukseen, jota iän mukana muissa ominaisuuksissa menettää usein. En ole pitkälyöntinen, vaikka yksi holari on par-4:lta tullutkin onnekkaasti lyötyä (250m väylä).
Ehdottomasti vaan fittauksia tarjoavaan myymälään (sellaiseen, joka edustaa mahdollisimman montaa valmistajaa) ja kokeilemaan eri nuppien ja varsien yhdistelmiä.Onko kokemuksia, kuinka helppoa on draiveri vaihtaa ja jäykän varren käytöstä siirtyä reguvarteen, joka varmaan olisi se sopivin. Nyt pelottaa tehdä aika arvokasta hankintaa, jossa muuttuisi varren jäykkyys ja varren pituus, joka kuitenkin ehkä antaisi niitä lisämetrejä avaukseen, jota iän mukana muissa ominaisuuksissa menettää usein. En ole pitkälyöntinen, vaikka yksi holari on par-4:lta tullutkin onnekkaasti lyötyä (250m väylä).
Päivässä golfariksi -kurssi siis. Ehdottomasti kannattaa mennä ja saat ihan älyttömän paljon enemmän tuosta irti kuin rangella itseksesi tai kaverin opeilla lätkiessä. Vaikkei kärpänen puraisisi, niin luulen että ihan urheilusivistyksen kannaltakin tuo on mielenkiintoinen ja hyödyllinen.Golf harrastuksena kyllä kiinnostaisi, monet kaveritkin sitä käyvät lyömässä. Itse olen kerran käynyt ranchilla mäiskimässä palloja, vaikeaa ja hauskaa se kyllä oli mutta vähän hirvittää ajatus, että saisi yhden päivän kurssin jälkeen jo mennä kentälle muiden harrastajien joukkoon lyömään palloa? En ehkä uskaltaisi noin kylmiltään, vaan pitäisi joku pidempi harjoitusjakso suorittaa ennen kuin menee kierrosta pelaamaan.