Golfin harrastajat

  • 492 748
  • 2 957

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ysi käy. Ja ysin maissa? Onko kenttä toivetta?

Tulen Kangasalan suunnalta joten Messukylä ja Tammer sijainnilta parhaat. Mutta kyllä Nokia tai Pirkkalakin käy. Messukylä ainakin edullien, toki myös kunnoltaan muita perässä
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulen Kangasalan suunnalta joten Messukylä ja Tammer sijainnilta parhaat. Mutta kyllä Nokia tai Pirkkalakin käy. Messukylä ainakin edullien, toki myös kunnoltaan muita perässä
Mulle käy mikä vain. Annan päätäntä vastuun sinulle, käykö?
Tammer on ainoa minkä olen tänä kesänä käynyt tällä suunnalla huitomassa.

Niin ja jos tähän touhuun joku haluaa vielä mukaan, niin saa varmaan ottaa meihin yhteyksiä?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mulle käy mikä vain. Annan päätäntä vastuun sinulle, käykö?
Tammer on ainoa minkä olen tänä kesänä käynyt tällä suunnalla huitomassa.

Niin ja jos tähän touhuun joku haluaa vielä mukaan, niin saa varmaan ottaa meihin yhteyksiä?

Pitääpä pohtia. Palataan tähän viimeistään sunnuntaina.

Pitää ensin selvitä huomisesta Loimijoki Golfissa
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varoituksen sana. Toi obi on sitten todella tarkka eritoten golfetiketin suhteen ja muutenkin tosi niuhottaja :)
No voi perkele, mä ajattelin että suurin ongelma olisi hänen Ilves mielisyys. Vai oliko hän edes kissamiehiä?

Mä kävelen linjojen yli, vedän röökiä lyödessä ja kaikkea sellaista kunnon etikettiä. Jutut on paskoja ja vähän ujokin olen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Varoituksen sana. Toi obi on sitten todella tarkka eritoten golfetiketin suhteen ja muutenkin tosi niuhottaja :)

Osuvasti kuvattu.

Selätin eilen Loimijokipeikkoni. Toki pieni häikkä tuli 17 reiällä, par femma suoritettiin sujuvalla ysillä. Ilman sitä olisi ollut laseva kortti, nyt pysyttiin puskurissa. Jos nyt jotain positiivista pitää hakea
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
No voi perkele, mä ajattelin että suurin ongelma olisi hänen Ilves mielisyys. Vai oliko hän edes kissamiehiä?

Mä kävelen linjojen yli, vedän röökiä lyödessä ja kaikkea sellaista kunnon etikettiä. Jutut on paskoja ja vähän ujokin olen.

HIFK.

Hyvä että on joku jolta pummia rööki
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Jaahas. Tän kauden tilastoinnissa on ilmennyt yksi hauska juttu: olen pelannut valkoisilta keskimäärin 0,4 lyöntiä paremmin kuin keltaisilta :D

Pari tilastoa valkoisilta:
Bruttolyönnit (kotikenttä par 73) 80,4, nettolyönnit 75,5, pisteitä 34,3, birdieitä 2,5.
Keltaisilta:
Bruttolyönnit 80,8, nettolyönnit 77,5, pisteitä 32,2 ja birdieitä 2,0.

Rangaistuksia yhteensä 125 eli 2,02 per kierros :D
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä olen yhden reiän pelannut tänä kesänä onnistuneesti, mutta muilla on sen verran hakemista ollut että on useampia lyöntejä tarvinnut.
 
Minä olen yhden reiän pelannut tänä kesänä onnistuneesti, mutta muilla on sen verran hakemista ollut että on useampia lyöntejä tarvinnut.

Mulla ei ole oikein lähipeli kulkenut. Yksi hyvä lähestyminen lähes 100 metristä ja muutama onnistunut chippi. Useimmiten on kuitenkin joutunut näiden jälkeen vielä puttaamaan, joskus jopa useammin kuin kerran...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jotenkin aika turhautunut olo golfin suhteen.

En tunnu saavan mitään lopullista "läpimurtoa" pelin tason nousussa, häälyn siinä single-pelaajan rajalla, munaskuissa tunne että potentiaalia olisi parempaan, mutta kun ei niin ei. Varmasti tähän vaikuttaa sekin, että pelaan lähinnä kesäisin, en mä jaksa talvella missään rangella käydä, kun muut urheilulajit painavat päälle.

Aiemmin rautapeli oli huippua, lähipeli ok, mutta avaukset klubipelaaja-tasoa. Nyt olen saanut avauspelin aivan todella kovaan iskuun, mutta pitkistä avauksista keskellä väylää ei ole hyötyä, kun lähestymiseni ovat jatkuvaa cutin lyömistä, pallojen karatessa greenistä oikealle. Puttipelikin kangertelee.

Eilen hyvä esimerkkikierros, kun par5 ja par4-väylien fairway-osumaprosentti lähellä sataa, mutta viheriöille osuin kolme kertaa. Hohhoijaa.

Eniten turhauttaa se, kun velipojan kanssa ollaan aina kaikissa lajeissa oltu kovia kilpailijoita, omataan hyvä pallosilmä ja käydään hurjia taisteluita eri pallopeleissä, muun muassa tenniksessä. Nyt sitten golfissa veljen selkä näkyy symbolisesti enää horisontissa, tasoitus lähellä nollaa ja itse viuhdon siellä kymmenen lyönnin päässä...
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
No niin,

Sain itsekin tänä kesänä polkaistua vihdoin tämän harrastuksen käyntiin, vaikka jo viime kesänä suoritin Green Card-kurssin ja hankin aloittelijan mailatkin.
Suurin syy aloittamisen lykkääntymiseen oli se, ettei ollut oikeastaan pelikavereita, mutta alkukesästä yksi työkaveri suoritti GC:n myös ja päästiin pelailemaan.

Toistaiseksi on tullut pelailtua vain Par 3-kentillä Talmassa ja Vihdissä, johon liityin myös jäseneksi ja siellä tasoitus tippui heti ensikerralla -> 37. 12-14 kierrosta on tullut nyt pelattua ja ennen viime viikonloppua tulokset (par 27) oli aina välissä 44-49, mutta viimeksi pelatessa homma luisti todella hyvin ja tein kahdella peräkkäisellä kierroksella molemmilla tulokset 41, sekä ensimmäisen birdieni chipperillä noin 23 metrin etäisyydeltä.

Avaukset on tehty toistaiseksi käytännössä aina PW:llä, joka on itselleni sopiva tuollaisiin 80-120 metrisiin lyönteihin. Ennen isoille yseille siirtymistä pitää varmaan vielä hioa avaus- ja lähestymislyöntejä kuntoon raudoilla ja hybridillä.

Varustehankinnat saavat jäädä vielä joksikin aikaa, kyllä näillä Wilsonin perusmailoilla (samantyylisiä settejä mitä xxl:t ja budget sportit myy n. 300e) vielä varmaan jonkin aikaa pelaa. Toki esimerkiksi putteriin voisi panostaa. Kengät tuli ostettua, kun hieman kostealla kentällä tuppasi lenkkareihin tulemaan vettä sisään, ostin Niken Lunar Control 3-kalossit alennuksesta 108e hintaan.

Kieltämättä pahasti on päässyt golf-kärpänen puremaan ja mikäs sen mukavampi tapa viettää päivää, kuin hyvässä säässä ja seurassa pelaamalla tätä lajia. Hauska on ollut myös huomata, että muutama ystävänikin on syttynyt tähän lajiin heti, kun heidät on rangelle vienyt. Kaksi ystävääni kävi jo mailasetit ostamassa ja Green Card-kurssit ovat varattuna.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Toistaiseksi on tullut pelailtua vain Par 3-kentillä Talmassa ja Vihdissä, johon liityin myös jäseneksi ja siellä tasoitus tippui heti ensikerralla -> 37. 12-14 kierrosta on tullut nyt pelattua ja ennen viime viikonloppua tulokset (par 27) oli aina välissä 44-49, mutta viimeksi pelatessa homma luisti todella hyvin ja tein kahdella peräkkäisellä kierroksella molemmilla tulokset 41, sekä ensimmäisen birdieni chipperillä noin 23 metrin etäisyydeltä.
Jos nappaa käydä Nurmijärvellä pelaamassa par-3 rataa, pistä viestiä. Peliseura kelpaisi. Mulla on ensimmäinen kesä nyt kun saa edes noin kymmenen kierrosta kasaan ja tasotus on nyt 42.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Kaipailen huomiseksi peliseuraa Peuramaalle. Tarkoitus pelata molemmat kentät. Mielellään kentät tunteva kaveri, mutta voi tulla mukaan myös ilman paikallistuntemusta! @Salama15 ?

E: Päädyin myös ostamaan Clicgearin kärryt. Paljon ne maksoi mutta täysin hintansa väärti!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mitenköhän kannattaisi reagoida, kun Nurmijärvellä (minkä jäsen olen) jätin tuloskortin jonka olisi pitänyt laskea tasoitusta sinne 36 tienoille. Merkintää ei vaan kuulu nexgolffiin, eikä sähköposteihin asian tiimoilta vastata...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitenköhän kannattaisi reagoida, kun Nurmijärvellä (minkä jäsen olen) jätin tuloskortin jonka olisi pitänyt laskea tasoitusta sinne 36 tienoille. Merkintää ei vaan kuulu nexgolffiin, eikä sähköposteihin asian tiimoilta vastata...
Käy paikan päällä kysymässä asiasta.

Jatkossa kannattaa itse syöttää tuloskortit suoraan Nexgolfin palveluun. Itse teen näin aina ja sitä kautta kortit on kyllä kaikki huomioitu.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Nyt teen sen, mitä olen ollut tekemässä koko kesän saamatta asiaa aikaiseksi: jätän draiverin ja spoonin autoon, kun painelen kentälle. Areenana Koski-Golf ja valkoinen tii. Viime viikon kisassa kahden kierroksen aikana otin 13 lyöntiä suoraan turpaan tiiltä (vesi, lost ball, out tai pakollinen välilyönti) ja ajattelin, että ei kai se paljoa huonommin voi mennä, jos isoin maila on 60 metriä lyhempi kuin normaalisti.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Tulos: Viisi birdietä, kuusi paria, viisi bogia, yksi tupla ja yksi 11 par-5:lle :D Väyläosumat 12/15 (paras ikinä) ja griinejä 8. Ihan mukava rundi pitkästä aikaa, ilman tuota 11:tä jopa suht ehjä.

Birkkujen määrästä yllätyin huomattavasti; viime aikoina birkut ovat olleet kiven takana ja ovat vaihdelleet nollan ja kolmen välillä. Nyt sitten ilman driveriä ja spoonia viisi birkkua! Outo peli.
 
Tulos: Viisi birdietä, kuusi paria, viisi bogia, yksi tupla ja yksi 11 par-5:lle :D Väyläosumat 12/15 (paras ikinä) ja griinejä 8. Ihan mukava rundi pitkästä aikaa, ilman tuota 11:tä jopa suht ehjä.

Birkkujen määrästä yllätyin huomattavasti; viime aikoina birkut ovat olleet kiven takana ja ovat vaihdelleet nollan ja kolmen välillä. Nyt sitten ilman driveriä ja spoonia viisi birkkua! Outo peli.
Koski-Golfissa olisi ollut driverin kanssa mahdollista lyödä lähes kaikki Par-5:t kahdella päälle (8,11 ja 15) ja useampi Par-4 yhdellä päälle (9, 12 ja 17) ainakin keltaisilta. Löit varmaan muutaman pallon veteen väylällä 15 (oletan tuon 11 tulleen sillä)?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Koski-Golfissa olisi ollut driverin kanssa mahdollista lyödä lähes kaikki Par-5:t kahdella päälle (8,11 ja 15) ja useampi Par-4 yhdellä päälle (9, 12 ja 17) ainakin keltaisilta. Löit varmaan muutaman pallon veteen väylällä 15 (oletan tuon 11 tulleen sillä)?
11 tuli kasille (avaus oikealle peliin (1), siitä lostari (2, 3), siitä raffiin (4), pitkään heinään (5), raffiin (6), veteen (7, 8), chippi (9) ja kaksi puttia (10,11)). 15:llä löin kaksi hybridiä griinin kanttiin ja chippi-putti-birkku :) Parhaimmillaan tällä kaudella olen lyönyt samalla kierroksella kasille, 11:lle ja 15:lle isoimmillaan rautakasin jatkolyönnille ja yltänyt kaikki kahdella päälle. Ei ole järin pitkiä nuo... Tosin kaikilla on myös vaara lyödä pallo hukkaan tai veteen, jos lähtee liikaa oikomaan. Lyhyitä kaikki tyynni.

Golfkausi taisi olla tässä: tänään oli Kauden päätöskisa kolmen hengen scramblena. Mukava pikku neppailu ja mailat ainakin hetkeksi nurkkaan löhöämään, saa nähdä jos kelien salliessa kävisi vielä rangella mättämässä muutaman korin palloja.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Ketkäs täällä käy talvella reenaamassa? Ite oon nyt pari viikkoa käynyt, ja alkaa aivan jäätävä halu oleen jo kentälle. Perkele, kun ei pääse vielä ainakaan kuukauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös